مهدی کروبی دست به اعتصاب غذای خشک زد

مهدی کروبی، از سران معترضان به نتیجه انتخابات ۸۸ رادیو فردا : محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، روز چهارشنبه ۲۵ مرداد در گفت‌وگو با رادیو فردا اعتصاب غذای پدر خود مهدی کروبی را تأیید کرد.
 
به گفته او، مهدی کروبی، از رهبران جنبش سبز، از بامداد چهارشنبه در اعتراض به شرایط حصر خود، دست به اعتصاب غذای خشک زده‌است.
 
در این باره فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، نیز در گفت‌وگو با سحام‌نیوز گفته است که وی در اعتراض به «روند و شیوه حصر غیرقانونی و غیرشرعی خود» اعتصاب غذا کرده است.
 
به گفته خانم کروبی: «برای آقای کروبی پس از تحمل بیش از ۲۴۰۰ روز، ادامه این روند امکان‌پذیر نیست. با اصرار من و پزشک وزارت اطلاعات، ایشان امروز تنها داروی قلبی‌شان را مصرف کردند و بجز آن لب به آب و غذا نزدند.»
 گفت‌وگوی فرهنگ قویمی با محمدتقی کروبی در لندن درباره اعتصاب غذای پدر اومهدی کروبی چندی پیش به علت عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شد.
 
پس از آن، حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، خبر داد که پدرش پس از عمل جراحی و قرار داده شدن باتری در قلبش، روز پنجشنبه ۱۹ مرداد، به محل حصر خانگی خود بازگردانده شده است.
 
خانم کروبی در گفت‌وگوی یادشده در مورد علل اعتصاب غذای مهدی کروبی افزود: «آقای کروبی خواسته خودشان را صریحاً اعلام کردند: ابتدا خروج مأموران امنیتی از منزل؛ که تا کنون در هیچ حصری در پیش و پس از انقلاب سابقه نداشته که مأموران امنیتی در درون منزل با فرد محصور زندگی کنند و تمام ابعاد زندگی او را به طور کامل شنود کنند و دوربین وصل کنند و شرایط زندگی را به طور بسیار بسیار عجیبی برای آن فرد و خانواده‌اش سخت کنند.»
 
او افزود: «دوم، همان‌طور که پیشتر به آقای روحانی و مطهری در نامه ای جداگانه گفته بودند در صورت تداوم حصر برگزاری دادگاه علنی را فراهم کنند، این خواسته‌ای صریح و شفاف است که پس از گذشت ۶ سال نیم از زمان حصر، ایشان خواسته‌اند که زمان برگزاری دادگاه هر چه زودتر اعلام شود. البته دادگاهی علنی مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی که در آن آقای کروبی به همراه وکلایشان به ادعاهای حکومت پاسخ دهند و مردم را در جریان بسیاری از مسائل که مد نظرشان است قرار دهند. این خواسته بسیار مهمی است که ایشان بارها از ابتدای حصر مطرح کرده بودند.»
 
این نماینده پیشین مجلس در ادامه افزوده است: «آقای کروبی به عنوان رئیس اسبق قوه قانونگذاری؛ معتقد هستند که اعمال مجازت خودسر، غیرقانونی است و احدی هم حق ندارد فراتر از قانون، به اعمال مجازات علیه کسی اقدام کند. هرگونه مجازاتی اگر بناست اعمال شود باید از طریق دادگاه باشد. آقای کروبی ساختار دستگاه قضایی و میزان استقلال آن را می‌شناسد و انتظار محاکمه و دادرسی عادلانه در ساختار آن را ندارد؛ اما بر این باورند که ادامه این روند بدون طی شدن مراحل دادرسی امریست بسیار بسیار خطرناک که منتهی به رویه‌ای غیرقانونی خواهد شد. از این منظر ایشان تأکید کردند که نسبت به رای صادره احتمالی اعتراضی نخواهند کرد. اگر چه که نسبت به آراء صادره در محاکم قبل از انقلاب در دادگاه نظامی نظام سلطنتی اعتراض می‌کردند.»
 
فاطمه کروبی در ادامه گفته است: «پیش از اعزام بار دوم به بیمارستان، ایشان پیامشان را به مقامات از جمله به وزیر بهداشت و درمان اعلام کردند و گفتند که اگر قرار بر تداوم حصر غیرقانونی، بدون محاکمه علنی است، ایشان دست به اعتصاب غذا خواهند زد. فقدان پاسخگویی مقامات نظام و مقامات رسمی کشور نسبت به رویه حصر و روندی که در خلال این ماجرا اتفاق افتاده، آقای کروبی را به این نتیجه رسانده که دست به اعتصاب غذا بزنند. ایشان بر این باور است که این روند و ادامه آن به معنای پایان دادن به عمر محصورین است، بدون اینکه پس از سال‌ها اتهام زدن و رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی، کوچکترین فرصتی برای دفاع به آنها داده باشند.»
 
حسن روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و ۹۶ وعده رفع حصر مهدی کروبی، ‌میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، از رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸،‌ را مطرح کرده بود و این در حالی بود که خانواده آقای موسوی و رهنورد و همچنین کروبی در این سال‌ها از محقق نشدن وعده‌های آقای روحانی انتقاد کرده‌اند.
 
در همین ارتباط، ۱۰۰ فعال سیاسی و مدنی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کردند که که حسن روحانی به وعده خود برای رفع حصر عمل نکرده است و وزارت اطلاعات نیز «به آزار و اذیت» رهبران معترضان ادامه می‌دهد.
 
دختران میرحسین موسوی، دیگر رهبر در حصر جنبش سبز، نیز اخیراً اعلام کردند که در آخرین دیدار با والدین خود، متوجه شده‌اند پدرشان دچار «نوسان شدید فشار خون و سرگیجه شدید» است.
+70
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    اگر اعتصاب غذای تر بود، جنبش توالت در بالیوود به ما و ایشان ملحق میشد! اما اعتصاب خشک در اسلام تحت النهار را به لق لق دچار میکند!!! ولمون کنید بابا عمرمون تموم شد!! جماعت سکنجبینی!!!
    54
    33
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    کروبی و موسوی هم کم در قتل عام و کشتار و سرکوب دست نداشتند اینها هم مثل بقیه کفتارها ولی متاسفانه شدن رهبران جنبش سبز لعنت به همشون
    30
    61
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    gozargah - ایران، ایران
    نمایش جدید جمهوری اسلامی. بعد از پایان اجرای روحانی نوبت اجرای کروبی است تا بار دیگر ملت همیشه در صحنه حماسه بزرگ گول خوردن را خلق کنند و مشتی محکم بر دهان خود و فرزندانشان بزنند. این مردم کی میحواهند بیدارشوند. 78با خاتمی ، 88 با موسوی و کروبی ، 92 و 96 با روحانی ، امروز با نمایشگاه دختر موسوی و اعتصاب غذای کروبی و در آینده ای نزدیک مطهری و حسن خمینی و علی لاریجانی می شوند بازیگران جدید نمایش آزادی. شرم آور است.
    14
    14
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    منظورتون این هست دیگه! انالله و انا علیه راجعون !
    9
    12
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    یاعلی بزرگمرد. نام تو و میرحسین عزیزم و زهرا رهنورد مانند مصدق و گاندی در تاریخ ثبت خواهد شد. اونایی به این مردان آزاده انگ دست داشتن در اعدامهای اوایل انقلاب میزنن مطمئنن عمال حکومت هستند و بدبختانشون هیچ سندی ندارن. خوب میخواستن روحانی رو خراب کنن به راحتی سند و فیلمشو رو کردن. چون واقعا امثال روحانی و خاتمی آزادمرد نبوده و نخواهند بود. آزادمرد بودن و مدافع مظلوم بودن یه چیزی میخواد اون وسطا اندازه 2تا طالبی. به امید روزی که ملت جاهل ایران که در ظاهر دم از مخالفت رژیم میزنن و در باطن کاسه رژیم میلیسن سر عقل بیان. شما 3نفر هم برای ملتی بلا سر خودتون آوردین که لیاقت ندارن.
    33
    15
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    Madjid aramesh - پاریس، فرانسه
    لطغأ ادامه بده تا به درک واصل شى و شربت شهادت رو بنوشى و برى اون دنیا با حوریها حال و حول کنى
    10
    16
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان
    جنگ خانوادگی است که رایش تصمیم گرفته خانه تکانی ارامی انجام دهد
    4
    17
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    خورشیدخانم - وین، اتریش
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. .... داری این قاتلین کور دل را با گاندی ومصدق مقایسه می کنی؟؟؟ بابا خیلی داغونی
    6
    21
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان
    تو خوبی بابا - ویاندن - بلژیک : راستی تو خودت مطمعنی خوبی و نیاز به روانشناس نداری که هر خبر و موضوعی را بمسخره و لودگی پاسخ میدهی .حتما" فکر میکنی شیوه ای نو در نوشتار ی ایجاد کرده ای.نظریه دادن باید منطقی و آگاهانه و بدور از هرگونه تمسخر و سبک اندیشی باشد.نه هر خزعلاتی که بفکرمان رسید بنویسیم.
    7
    16
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    این بی پدر مگر نمیداند که خودکشی در اسلام حرام است و او در اخرت دست خالی میماند و هیچ حوری بهشتی تمایل به او نخواهد داشت، پس هیچ بلایی به او نمیرسد و تبدیل به بابی ساندز نمیشود
    3
    8
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::نازک بین - شفیلد، انگلستان: خوب این هم نوعی پاسخ است دوست نازک بین. نازک بینی شما متاسفانه در گرفتن این ایراد زیاد محسوس نیست. من در تمام عمرم سیاست و مذهب را به هجا و هزل گرفته و همانطور که اشاره کرده اید، سبک نگاه دیگری به انها دارم. نازک بین تر شوید. ارادتمند.
    7
    5
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::] خیلی زشت است آدم با شخصیت کامنتهای مسخره و بی سر و ته بگذارد.ادم بی شخصیت مجاز است هر چی جفنگ میخواهد بنویسد .خودت انتخاب کن.
    10
    10
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. .... مغز هاتون کپک زده . آمدی اینجا و از کسی که میخواست ما را به دوران طلایی امام بر گرداند قهرمان میسازی؟
    8
    15
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::iran2015 - وین، اتریش: دوست گرانقدر ، پس نظر و نگاه شما بر این قرار گرفته که کامنتهایی که ما در این صفحات میبینیم و میخوانیم با سر و ته است و توسط افراد با شخصیت و نجیب زاده نوشته میشود؟!! عجب. دوست عزیز!!! انتخاب کردم: من بی شخصیتم! راهی دیگر را انتخاب کردم! میدانستید که کلمه "همه" مترادف است با کلمه "رمه"؟! جدی باشید!!!
    5
    7
    ‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. مغز تروتازه آکبند که بوی پیتزا سبزیجات میده . پ نه از امثال تو قهرمان میسازم. قهرمان نساختم بلکه به خاطر پایداریشون به راهی که برای این ملت در خواب و فسیل انتخاب کردن و فدا شدن احترام میزارم و کلاهم بر میدارم. فکر کردی اینایی که میخوان در این خفقان تغییراتی اساسی ایجاد کنن میان شعار کافه کاباره میدن؟ خود مردم حتی عرق خوراشون تیکه پارشون میکنن چون ملا جوگیری هستید. همینکه از آسایش سالهای کهولتشون گذشتن همینکه از عزیزانشون گذشتن برای من از هر کوروش و داریوش و امام و پیامبری مورد احترامتر هستن. اینها نرفتن برای آدم کشی در صورت نفله بشن و ملت فلک زده ازشون قهرمان بسازن. اینا به میل خودشون و برای آزادیخواهی و مقابله با ظلم قدم به این راه گذاشتن و پاشم واستادن. حرفای امثال تو هم برای من آشناست. هم از اینورایی میخوریم هم از اونوریا. جنس خوب نداریم فقط ژن ها و خونهای کپک زده پر ادعا داریم.
    10
    6
    ‌پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. دوستان عزیز . متاسفانه ملت ما حافظه تاریخی ندارد. بقول برتولت برشت « بدبخت ملتی که چنین قهرمانانی داشته باشد». موسوی بعنوان نخست وزیر نظام در سال قتل عام زندانیان سیاسی یعنی تابستان ۶۷؛ که جنایت علیه بشریت نام دارد باید در سیاهچال بپوسد.همین کروبی که قلبش برای صیغه کردن دختر بچه ها می تپید. در زمان ریاست بنیاد شهید ؛ گیر داد به دختر ۱۵ ساله خلبان شهید. و وقتی مادر شریف آن دختر تن به حقارت نداد در عرض ۲۴ ساعت از آپارتمان بنیاد بیرون انداخته شدند. حالا همین هرزه قهرمان ملی شده برای این مردم فراموشکار.
    2
    12
    ‌پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان
    بیچاره جدی گرفته نمیدونسته که اونایی که هیاهو میکنن اغلب زیر بالشت نخود کشمش میخورن.
    0
    5
    ‌پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. نظرات کوچه بازاری و بدون هیچ استناد و استدلال ارزش تایپ ندارم پسرم.
    8
    3
    ‌پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. و صد البته که نظرات من و سرکار در نظر اینگونه اشخاص باید کوچه بازاری بنظر بیاید! وقتی حکومت را از پهلوی میستانیم و به گدا گشنه ها میسپاریم, بیشتر از این هم نباید انتظار داشته باشیم.
    0
    6
    ‌پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.