غذاهای محبوب و عادات عجیب غذایی دیکتاتورهای بزرگ دنیا چه بوده

در کتاب Dictators’ Dinners: A Bad Taste Guide to Entertaining Tyrants ویکتوریا کلارک و ملیسا اسکات به عادات غذایی، غذا های محبوب و ترس دیکتاتورهای بزرگ دنیا از مسموم بودن غذایشان نوشته اند. حتی در این کتاب دستور پخت بعضی از این غذاها را نیز می توانید پیدا کنید.
چند دیکتاتور معروف این کتاب را برای شما گلچین کردم و می خواهم با غذاهای محبوبشان آشنایتان کنم.
کیم جونگ ایل رهبر کره شمالیکیم جونگ ایل رهبر کره شمالی عاشق سوپ باله کوسه و سوپ گوشت سگ بود
غذاهای مورد علاقه: گزارش شده است که غذای مورد علاقه کیم جونگ ایل سوپ بال کوسه و سوپ گوشت سگ بوده است. او عقیده داشته این غذاها ایمنی و قدرت را برایش به همراه می آورند. همچنین گفته می شود او بزرگترین مشتری هسنی ( یکی از برندهای معروف مشروبات الکلی ) نیز بوده است.
رسوم غذا خوردن: کیم جونگ ایل گروهی از زنان را به این کار گماشته بود که مطمئن شوند تمام برنج هایی که برایش سرو می شوند از نظر اندازه، سایز، شکل و رنگ با یکدیگر یکسان باشند.
آدولف هیتلر آدولف هیتلر گیاه خوار بود و در اواخر عمر فقط پوره سیب زمینی و آب سبزیجات می خورد
غذاهای مورد علاقه: گیاه خوار بودن هیتلر نسبت داده شده به دلایل ایدئولوژیکی. اما می توان دلیل این سبک غذا خوردن را تلاش برای بهبود مشکل نفخ و یبوستی که از آن رنج می برد نیز دانست. تا پایان جنگ جهانی دوم و همچنین عمر خود هیتلر او فقط پوره سیب زمینی و آب سبزیجات می خورد.
او تیمی از ۱۵ تست کننده غذا داشت، اگر هیچکدام از آنها بعد از ۴۵ دقیقه نمی مرد غذا برای خوردن نمره قبولی می گرفت
رسوم غذا خوردن: هیتلر دائم این وحشت را داشت که به وسیله غذا مسموم و کشته شود بنابراین یک تیم ۱۵ نفره پیش مرگ داشت. این دیکتاتور تنها پس از ۴۵ دقیقه که هیچکدام از پیش مرگ ها نمی مرد غذا می خورد.
جوزف استالینجوزف استالین عاشق غذاهای سنتی گرجستان بود
غذاهای مورد علاقه: استالین یکی از غذاهای سنتی گرجستان را دوست داشت که متشکل بود از گردو، سیر، آلو، انار و شراب.
یکی از آشپزهای شخصی استالین پدر بزرگ ولادیمیر پوتین بوده است آقای اسپریدون پوتین
رسوم غذا خوردن: استالین عاشق نوشیدن مشروبات الکلی بود و چیدن غذاهایش مدت زمان زیادی طول میکشید. تمام غذاها توسط آشپز شخصی آماده می شد که یکی از آنها پدر بزرگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور حال حاضر روسیه بود.
بنیتو موسیلینی ، دیکتاتور ایتالیابنیتو موسیلینی عاشق سیر بود و فکر می کرد غذاهای فرانسوی بی ارزش هستند
غذاهای مورد علاقه: موسیلینی به سالادی که سیر در آن خرد شده باشد و چاشنی روغن و لیمو نیز به آن اضافه کرده باشند  علاقه داشت. از نظر او غذاهای فرانسوی بی ارزش بودند و هیچ علاقه ای به آنها نشان نمی داد.
موسیلینی به غذا خوردن در خانه و کنار خانواده علاقه داشت، همه قبل از رسیدن او باید سر میز نشسته بودند
رسوم غذا خوردن: موسیلینی ترجیح می داد غذای خود را در خانه و کنار همسرش ریچل و پنج فرزندشان بخورد. یکی از چیزهای مهمی که در خانه موسیلینی باید رعایت می شد وقت شناسی بود طوری که قبل از آمدن خودش همه باید سر میز غذا آماده می بودند.
عیدی امین ، دیکتاتور نظامی اوگانداگفته می شود عیدی امین وقتی در عربستان سعودی تبعید بود روزانه بالای ۴۰ عدد پرتقال می خورد و همچنین به غذای رستوران KFC علاقه بسیاری داشت
غذاهای مورد علاقه: عیدی امین به کباب بز، کازاوانا و نان ارزن علاقه داشت. گزارش شده است که او روزی ۴۰ عدد پرتقال می خورده و بر این باور بوده که پرتقال ویاگرا طبیعی است. حتی شایعاتی مبنی بر آدمخواری عیدی امین وجود دارد!
بعدها وقتی برای باقی عمر به عربستان سعودی تبعید شد علاقه بسیاری به پرخوری در پیتزا و مرغ سرخ کرده کنتاکی پیدا کرد.
رسوم غذا خوردن: برای مدتی عیدی امین همه علایقش بریتانیایی شد وحتی مانند آنها چای عصرانه می نوشید. در تصویر بالا دیکتاتور اوگاندا را میبینید که در هفتمین سال سلطه اش کباب مرغ می خورد.
پل پوت ، دیکتاتور کامبوجپل پوت عاشق خوراک مار کبری بود
غذاهای مورد علاقه: پل پات عاشق گوشته گوزن، گراز وحشی، مار، میوه تازه، برندی ( یک نوع مشروب ) و مشروب چینی بود. حتی گزارش شده از خوراک کبری نیز خوشش می آمده.
در حالی که دهقان ها فقط اجازه خوردن سوپ برنج را داشتند او عاشق غذاهای لوکس بود
رسوم غذا خوردن: پل پات عاشق غذاهای لوکس بود در حالی که مردم تحت دیکتاتوریش فقط اجازه خوردن سوپ برنج داشتند.
نیکلای چائوشسکو ، دیکتاتور رومانینیکلای چائوشسکو، لازانیا سبزیجات و سالاد ساده دوست داشت
غذاهای مورد علاقه: چائوشسکو عاشق لازانیا سبزیجات به همراه یک تخم مرغی که با خامه ترش ترکیب شده باشد و رویش مالیده باشند بود همچنین دوست داشت به همراه غذا سالادی ساده از کاهو، گوجه، پیاز و پنیر فتا بخورد او به استیک نیز علاقه داشت.
چائوشنکو غذایی را که در رویدادهای رسمی برایش سرو می شد روی زمین می انداخت و تا جای ممکن لگدکوب می کرد
رسوم غذا خوردن: چائوشنکو از خوردن غذایی که به خوبی روی پختش نظارت نشده بود اجتناب می کرد. به همین دلیل غذاهایی که در مراسم های رسمی به او داده می شد روی زمین می انداخت و لگد می کرد.
فرانسیسکو ماسیاس انگوئما ، رئیس جمهور گینه استواییفرانسیسکو ماسیاس انگوئما چای درست شده از گیاه شاهدانه زن و پوست ریشه با خواص توهم زا را دوست داشت
غذاهای مورد علاقه: او عاشق بهانگ بود، یک نوع چای نوع چای که از برگ های گیاه شاهدانه زن و پوست ریشه با خواص توهم زا درست می شد.
شایعاتی در مورد آدم خواری انگئوما وجود داشت و اینکه جمجمه انسان جمع آوری می کند
رسوم غذا خوردن: اطلاعات زیادی در مورد رسوم غذا خوردن این دیکتاتور وجود ندارد. با این حال شایعاتی بر آدمخواری و اینکه کلکسیونی از جمجمه انسان در خانه اش دارد وجود داشت.
فرانسیسکو دولیوار ،حاکم هائیتی فرانسیسکو دولیوار حاکم هائیتی به دلیل مشکلات بسیاری که داشت تا پایان عمر از دست همسرش با قاشق غذا می خورد
غذاهای مورد علاقه: غذایی که برای قلب خوب نبود نمی خورد. چون از زمان به قدرت رسیدنش در سال ۱۹۵۰ مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی و عروقی بود. تا پایان عمرش یعنی سال ۱۹۷۱ همسرش با قاشق به غذا می خوراند.
سرگرمی دولیوار بعد از خوردن شام این بود که از یک سوراخ مخفی داخل زندانش را نگاه کند و شکنجه شدن دشمنانش را ببیند
رسوم غذا خوردن: بر اساس گزارش ها یکی از سرگرمی های او بعد از صرف شام این بوده که به کنار دیواری پوشیده از خون میرفته و از سوراخی مخفی داخل شکنجه گاه دشمنانش را نگاه می کرده است.
+31
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    و البته گداعلیشاه، حاکم فعلى فارس، سابق علاقه زیادى به سوزاندن سینما و مردم تماشاچى فیلم داشت ولى امروز علاقمند به شعر و شاعرى و کباب قرقاول شده است. انشاالله در آینده نزدیک به شکر خوردن وادارش خواهیم کرد!
    18
    47
    ‌چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    کسی به امام خامنه ای توهین کند من ناراحت میشوم .امام خامنه خودش خیلی غذا نمیخورد،این مارهای سر دوشش هستند که خون دوست دارند همه کارهای شنیع هم آنها انجام میدهند.هر وقت حضرت آقا به در خواست های آنها عمل نکند از زیر عبا باسن آقا را گاز میگیرند.هر کس فکر کند حضرت آقا این کثافتی ها را میکند گناهش را خریده آقا با جنتی میروند بهشت و شما بخاطر همین یکبار فکر بد میروی جهنم.این هم تو قرآن نوشته .همانجا که نوشته کافران را بکشید.خلاصه کسی به امام خامنه ای توهین کند من ناراحت میشوم البته فحش ناموسی مهم نیست چون یک جورایی واقعیت است ولی توهین ممنوع.
    11
    25
    ‌چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا
    یک مشت دیوانه اشغال خور ، نرمال ترینشون تو غذا خوردن نیکلای چائوشسکو ، دیکتاتور رومانی بوده
    1
    6
    ‌پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    امام خمینی هم آبگوشت میخورد با خون از آسیاب گذشته نسل های ایرانیان.امام خامنه ای هم مغز سر انسان و همراه با اشک و آه مردم را دوست دارند.امام محمد باقر هم به بقره مشهور خیلی غذا میخورد بطوریکه در راه رفتن مشکل داشت و چند نفر اینور آنورش را میگرفتند.
    3
    7
    ‌پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.