مشهورترین و گرانترین مدرسه شبانه‌روزی جهان در کشور سوئیس - محل تحصیل محمدرضا شاه پهلوی - تصویری

این مدرسه در کشــــور سوئیس واقع‌شده است و گران‌ترین مدرسه شبانه‌روزی جهان است. قلعه رز امکانات رفاهی و آموزشی مثال‌زدنی را به دانش آموزان ارائه می‌دهد. این مدرسه دارای 10 زمین تنیس، چندین جکوزی و سونا ی خصوصی است. محیط اصــــلی این مدرسه دارای 53 کلاس و 48 آپارتمان برای مدرسین و مربیان است. از دیگر امکانات این مدرسه می‌توان سالن‌های تیراندازی باکمان و سلاح و تئاتر رو باز را نام برد. این مدرسه دارای امکانات وسیعی در خارج از محیط مدرسه است و در از ماه ژانویه یا مارس دانش آموزان و مربیان به کانتون در کوه‌های آلپ منتقل‌شده و در کلبه‌های ویژه این مدرسه در ریزورت گستاد اقامت می‌کنند و به یادگیــــری و انجام ورزش‌های زمستانی می‌پردازند. کلیه هزینه های یک دانش‌آموز در این مدرسه حدود 110 هزار دلار در سال خواهد بود ..محمدرضا  شاه ابتدا در شهر لوزان و در مدرسه ای معمولی به طور موقتی ثبت نام شد و در منزل پروفسوری سوییسی اقامت گزید. تا سال بعد به مدرسه «له روزه» که مشهورترین موسسه فرهنگی خصوصی سوییس و در شهر رول بین ژنو و لوزان بود، منتقل شود. این موسسه توسط بلژیکی به نام کارناک در سال 1880 تاسیس شد و تا مدتها شاگردانش صرفا بلژیکی بودند؛ اما زمان ورود پهلوی به این مدرسه هانری(پسر کارناک) آن را اداره میکرد و بیشتر شاگردانش غیرسوییسی و از فرزندان اشراف و دولتمردان سایر کشورها بودند، آموزگاران نیز دستچین شده بودند و تشکیلات عالی ورزشی داشت و شاگردانش در زمستان برای اسکی به کوهستان مهاجرت میکردند. هزینههای شبانه روزی این مدرسه بسیار بالا بود. اتاق رزرو شده برای پهلوی وسیع و زیبا بود که بر روی دیوارهایش تصاویر ورزشکاران و یادگاری هایی از پیروزیهای تیمهای فوتبال بود. پهلوی در طول 4 سال تحصیل در روزای از نظر درسی متوسط بود و علاقه چندانی به مطالعه کردن نداشت. دو درس ریاضی و فرانسه برایش از همه مشکلتر بود. تمرینات ریاضی را به فردوست میسپرد. ادبیات فرانسهاش نیز پس از آشنایش با پرون کمی بهتر شد. پرون پسر خدمتکار مدرسه بود و در کارهای نظافت و باغبانی به پدرش کمک میکرد. آشنایی آن دو بدین قرار بود که طی چند بار اذیت و آزار توسط محصلین، محمدرضا به یاریاش شتافت و همین موجب علاقه پرون به ولیعهد شد.
+164
رأی دهید
-27

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش

    پورن ده سال از محمد رضا بزرگتر بود و همجنس گرایی اش را پنهان نمیکرد،ثریا و بیشتر درباری ها بشدت از پورن متنفر بودند،محمد رضا برخلاف پدر که بسیار ابهت داشت و میخواست دست مذهب را از امور مملکتی کوتاه کند بسیار مذهبی بود و در کتابهایش مرتب به اراده الهی در شاه شدنش اشاره میرد و اولین بار هاله نور را دید
    208
    73
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش

    با مربی خود در حوالی کاخ سلطنتی سعدآباد در کوچه‌‌ای قدم می‌زدم. ناگهان مردی را با چهره ملکوتی دیدم که برگرد عارضش هاله‌ای از نور !!!!!! مانند صورتی که نقاشان غرب از عیسی بن مریم می‌سازند، نمایان بود به من الهام شد که با خاتم ائمه اطهار حضرت امام قائم روبرو هستم. مواجهه من با امام آخر زمان چند لحظه بیشتر به طول نینجامید که از نظر ناپدید شد و مرا در بهت و حیرت گذاشت. برایم مسلم بود که با امام زمان در آن کوچه مواجه شده‌ام" (محمدرضا پهلوی- ماموریت برای وطنم)  کودکی جلوی زین اسب یکی ازخویشاوندان خود نشسته بودم، پای اسب لغزید و از اسب به زیر افتادیم. من با سر به روی سنگ ناهمواری پرت شدم و از حال رفتم. هنگامی که به خود آمدم همراهان از اینکه صدمه‌ای ندیده بودم تعجب می‌کردند، ناچار برای آنها فاش کردم که در حین افتادن از اسب، حضرت ابوالفضل علیه السلام فرزند برومند علی علیه السلام ظاهر شد و مرا در هنگام سقوط گرفت. من هرگز کوچکترین تردیدی در روئیت حضرت عباس ابن علی نداشتم" . (محمدرضا پهلوی- ماموریت برای وطنم)
    180
    65
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    dilmaj - تهران، ایران

    این همه هزینه آخرش هم هیچی‌ از آب در نیومد. مثل توله‌های آخوندا که تو اروپا ولو هستن پول ملت رو میخورن هیچی‌ هم نمیشن
    179
    96
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    چه سود از اینکه کتب خانه جهان از توست - زعلم آنچه عمل می کنی همان از توست. محمدرضا پهلوی برای تحصیل به گرانبهاترین و مشهورترین مدرسه جهان در سوئیس فرستاده شد. به سوئیس یعنی کشوری چند زبانه که هر کس حق تحصیل و زندگی بزبان مادری خود را دارد. کشوری که زبانهای فرانسه، ایتالیایی، آلمانی و رومانش رسمی هستند و هم اطلاعات داخل و روی جلد پاسپورت آن بتمامی این زبانها علاوه بر انگلیسی نقش بسته است. اما براستی محمدرضا پهلوی از تجربه زندگی در سوئیس برای یادگرفتن اداره امور یک مملکت چند ملیتی و چند زبانی مثل ایران چه فهمید؟ براستی هیچ! عمق فاجعه در اینجاست.
    161
    65
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    چگونه ممکن است که آدمی خودش را پادشاه مردمی بداند که کودکانش را از حق خواندن و نوشتن و تحصیل بزبان مادری منع کرده است؟! شگفت آور است یک آدمی را از جیب مردم این مملکت برای تحصیل و تجربه اندوزی برای اداره مملکت به یک کشور چند زبانه مانند سوئیس بقرستند و این آدم می آید و بلافاصله بعد از بازگشت اولین کاری که می کند اینست که زبان دو سوم( هفتاد پنج درصد) مردم را رسما ممنوع اعلام می کند .بعد برای محکم کاری هم می آید و صندوقهای جریمه در مدارس کودکان نصب می کند تا هر کودکی که جرأت حرف زدن بزبان مادری را بخود راه داده باشد مجبور به پرداخت جریمه باشد.
    173
    49
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    اینکار یعنی عملا درخت بارور فرهنگ(یعنی حاصل دسترنج هزاران ساله ملتهای کرد و ترک و عرب و ترکمن و مازندرانی و بلوچ) این سرزمین را می خشکاند. کاری که حتی جنایتکاری مثل هیتلر هم با دشمنان خود نکرد. با اینکار محمد رضا پهلوی روی هیتلر را سفید کرد. کاری که حتی دیکتاتوری مثل استالین نیز با مردمان شوروی نکرد. اگر انسان برای یک لحظه هم شده کلاه خود را قاضی کند و به وسعت و عمق قساوت و فاجعه نابودی فرهنگها و زبانها که آنهم در بعد یک کشوری مانند ایران افتاده بر خود نلرزد بایستی به انسانیت و پاکی وجدان خود تردید کند.
    152
    45
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    همه انسانها باید لااقل به سه زبان مسلط باشند: ۱. اولین زبان، زبان مادری است. زبان مادری اولین زبان هر انسانی است. توانایی در بیان و نوشتن بزبان مادری یک حق انسانی است. ۲. دومین زبان ، " زبان قلبی " است . یعنی زبانی که یک انسان قلبا خواستار یادگیری آن باشد. و حق انتخاب آزادانه آنرا داشته باشد. این زبان می تواند از یک زبان رایج و گسترده بعنوان نمونه اسپانیایی ، یا آلمانی گرفته تا حتی یک زبان کوچک و محدود را شامل شود. ۳. سومین زبان، انگلیسی است. زبانی که همه می بایستی بلد باشند. ایکاش می شد یک زبان بین المللی پیدا کرد که به ملت و یا فرهنگ معینی وابسته نبود ، ولی بهر جهت در حال حاضر زبان انگلیسی در مقیاس جهانی گسترش یافته است و از اینرو ما می بایستی خواه ناخواه تبعات آنرا نیز پذیرا باشیم. (امین معلوف - نویسنده لبنانی) - (ترجمه Kefli İskender).
    134
    44
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    navid120 - آنتورپن، بلژیک

    احساس حمایت ایشون از پسر باغبان در برابر دانش آموزان مرفه احساس آشنایی برای ما ایرانیان هستش فکر می‌کنم که این توی خون ماست باور کنید که بدور از هر احساسات ناسیونالیستی اینطور فکر می‌کنم.
    27
    139
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::] انتقاد ما از شاه مثل انتقاد پسری به پدر است که خطا کرده، ولی اینکه کسی که طبق نظر تاریخ حتی پدر خود را نمی شناسد و بیاید از شاه انتقاد کند نهایت پستی هست. در قبایل مغول معمولا زنها را می دزدیدند و حتی نام اولین فرزند ارباب شما هم مهمان بود چون چنگیز نمی دانست که این بچه از اوست،اسکندر هم نام کاربری و ایدول شماست یک همجنس باز بود که تاریخ از تعدد مردان او میگوید.به شما بخاطر تجمع اینهمه شرافت تبریک میگویم.چنگیز و اسکندر و اردوغان و پیشه وری .
    57
    73
    دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش

    ای شاه اللهی های بدبخت .فرق شماها با این باور عمیق در چیست؟فرق شماها با این پان ترکهای وطن فروش که پدران خود را نمی شناسد در چیست؟بیچاره ها !!یک قدم مثبت برای میهن خود بردارید 24 ساعت قربون صدقه خانواده پهلوی که نشد نون !خاک عربستان بر سر شماها
    117
    52
    دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    خیلی مدرن بود یاد دبیرستان الهی در نازی آباد افتادم خداییش
    39
    18
    دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    شاه و شیخ - قم، ایران

    هر گاه این سایت کلیپی از شاه میگذارد که به زبان انگلیسی یا فرانسه صحبت میکند شاه الهی جماعت آنچنان به وجد می آیند که گویی شاه شق القمر کرده ولی غافل از آنند که آن امکاناتی که از جیب ملت برای یک الف بچه آنهم در بهترین مدارسی از آزادترین و مرفه ترین کشور جهان تدارک دیده اند اگر برای خنگ ترین افراد جامعه هم در نظر میگرفتند بهتر از شاه تحویل جامعه میشد. اینکه در چنان مدارسی "علاقه ای به مطالعه نداشته باشی" و به لحاظ درک و فهم تحصیلی "در حد متوسط " باشی و اخراج نشوی باید فقط شاهزاده باشی!! اینکه در کشوری آزاد و دموکرات تربیت شوی و آنگاه که اجنبیان به کشور باز گرداننت و اجنبیان به تخت سلطنت بگمارنت و هر آنکس را که مخالف نظراتت شد یا سر به نیست کنی و یا بگویی " هر کس که با حزب من درآوردی اش مخالف است پاسپورت بگیرد از این کشور برود" فقط باید حاج ممرضا باشی!!!
    91
    47
    دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    دوست عزیز با این آدم مجهول الحال که سن خود را هم به اشتباه نوشته است بحث نکنید ! این جناب در هر بحثی که ربطی ندارد شقایق را به گودرز ربط می دهد !!! ایشان فراموش کرده است که مدارس و دانشگاه برای ملت ایران جز دستاوردهای پهلوی بوده است .در همان پهلوی که این مریخی ان را متهم به کشتن زبان مادری اقوام ایران می کند .شهریاری رشد و نمو می کند که حیدر بابا افتخار زبان ترکی اذربایجانی بسراید. همان شهریاری که با عارف قزوینی تف روی صورت پیشه وری و نوکران استالین انداخت . اصل ١٥ قانون اساسی می گوید اموزش زبان مادری که ایران ان را رعایت می کند . اگر کسی به دنبال اموزش به زبان مادری است بهتر قانون اساسی عوض کند . مگر این جماعت که به تخریب تاریخ و اثار ایران قبل اسلام که توسط اخوندهای شیعه ترک انجام شده است اعتراض کردند که ما بخاطر زبان مادری انها اعتراض کنیم . [::iran2015 - وین، اتریش::].
    33
    80
    دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    یک عده انتظار داشتند محمدرضاپهلوی ان حکومت قرون وسطایی قاجار را تحویل گرفته بود کشور دموکراتیک مانند سوئیس تحویل انها بدهند . سیستم اموزش و پرورش ایران مانند یک بچه تازه متولد شده بود که یک عده انتظار داشتند این بچه برای انها راه برود برقصد بخندد !!! نه جانم مدارس و مکاتب ایران در همان زمان قاجار فارسی بوده است . بغیر از مدارس بین المللی که روسی ، المانی و انگلیسی در کنار فارسی بوده است . در ان زمان هم که مهاجرین از اران به ایران در زمان قاجارمی امدند از استفاده ترکزبانان تبریز از روزنامه به زبان پارسی و مدارس پارسی زبانان تعجب می کردند ، پهلوی فقط مشغول به ساخت و ساز مدارس مدرن و جدید به شیوه اروپایی بود. یک عده از ساخت شدن این مدارس ناراحت هستند یک پان ترک دو اخوند که با خرافات و دروغ نمی توانند فرزندان ما را بفریبند
    33
    91
    دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    اونموقع تمام دنیا اینطور بوده !! ما که نبودیم ولی از فیلم های سینمایی و سریال ها و کتاب داستان ها این رو میشه فهمید که در اروپا و خاورمیانه حتی تجار و اونهایی که دستشون به دهنشون بچه هاشون رو به مدرسه های معروف شبانه روزی میفرستادن چه برسه به پسر پادشاه !!!
    17
    70
    دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. مرغ سوخاری باز تو زبون باز کردی؟ هرجا که درد تورکها به جونت میوفته نطقت باز میشه. مرغی دیگه کاریش نمیشه کرد. توهین نکردما. خودش اسم پروفایلشو مرغ انتخاب کرده.
    30
    14
    ‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. [::iran2015 - وین، اتریش::]. گفتار شماها نشان از درد و رنج کهنه و سنگینی هست. به عنوان یه بچه تهران فهمیده به شما دوتا شهرستانی عقده ای پیشنهاد میکنم حتما دکتر برید. پولشو هم از کمک به زلزله زده ها بگیرید چون حال شما از زلزله زده ها بدتره. حال شما در حده آتش سوزیه.
    32
    14
    ‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    فرو چون چکد خونم از قلب پاک - خدا، شاه، میهن نویسد به خاک.
    13
    33
    ‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    با دارا و سارا - ملبورن ، استرالیا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. این چه طرز صحبت کردن ویا تفکر هستش. من بچه تهرونم. بچه شهرستانی...اوووو...یا سواد و درک به اندازه کافی نداری. یا چیزی برای گفتن نداری. یا اصن نمیدونی بحث کردن و نظر دادن چیه. من جات باشم عقلانی ... میشم.
    6
    18
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::با دارا و سارا - ملبورن ، استرالیا::]. طرز خیلی خوبیه. خوب این یکجور تشخیصه. تو میری دکتر از باکتریهات بیماری رو تشخیص میدن. منم از روی نوع تفکر طرف بچه تهران یا شهرستان بودنش رو تشخیص میدم. در 99/9 % موارد درست از آب در میاد. در ضمن من اطلاعات دیگه ای از این افراد برای سرکوب کردنشون ندارم. فحش هم که نمیشه در جواب فحشاشون داد چون منتشر نمیشه. برای همین به نقاط ضعف جغرافیایی گیر میدن. شهرستان چیست؟ شهرستان جایی است که مردمانش اونجا رو ما خود میدونن و از هیچ شهرستان دیگه ای و همینطور از تهران کسی حق نداره بره اونجا و ادعایی داشته باشه و چیزی رو مالکیت کنه. تهران چیست؟ تهران جایی است که خود بچه های تهرانم الان توش غریبی میکنن. چون شهرستانیها ریختن توش نه تنها مال خودشون رو در شهرستان کاملا محکم و قاطع صاحب هستن اومدن مال تهرانیها رو هم صاحب شدن و مدعی شدن. خوب این نشان از فرهنگ خوخواهی و زیاده خواهی اونها داره. لذا مجبور شدیم بگیم اونایی که کاراشون همراه با خودخواهی و زیاده خواهی و مخالفت با غیر خود است شهرستانی هستن. و همه خلقیاتشون بر این مبناها هست. افتاد؟
    13
    5
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    khyar - اوپسالا، سوئد
    مردم در فقر مطلق،ایران همچون خرابه،شاه و دربارش در ناز و نعمت ،خدا را شکر دوران بدبختی ایران با رفتنش تموم شد اما حیف که بچگی‌ ما هم در کنارش نابود شد،خوشا به حال نسل جوان امروز و آینده ایران که لااقل جوونی‌ و زندگی‌ می‌کنن،ما که همچون خیلی از شماها به خاطر فقر و تنگدستی مجبور شدیم از ایران بزنیم بیرون وغربت نشینی کنیم،کامنت لطفا نذارید که بحث کردن با ایرانی‌ جماعت آب در هاون کوبیدن است.
    10
    6
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس
    [::iran2015 - وین، اتریش::] [::شاه و شیخ - قم، ایران::] متاسفانه پاچه خورهای همایونی رو با هیچ توپی از خواب بیدار کرد . به قول معروف وقتی خودشون اسرار دارن در نادانی بمانند کاریش نمیشه کرد . اینها چون از دست جمهوری داعشی دلشون خونه حالا فیلشون یاد هندوسان کرده که شاه فلان بود و بهمان بود اما نمیخوان اینو بفهمن اگر مملکت اونطور که اینها میگن در رفاه و آبادی و آسایش بود پس چرا مردم گول انقلاب انگلیسی و آمریکایی و فرانسوی خمینی رو خوردن . هنوز نمیخوان قبول کنن همیشه انقلاب زاییده ظلم و زور و بی عدالتی و فقر و بدبختی مردم مثل این میمونه که فردا مرم سوییس انقلاب کنن بعد بگی چرا بگن چون رفاه بودیم . اگر مردم ایران در رفاه آزادی برابری عدالت زندگی میکردن هرگز انقلاب اروپایی آمریکایی پیروز نمیشد . آن کس که بداند و بداند که بداند -اسب خرد از گنبد گردون بجهاند آن کس که بداند و نداند که بداند. آگاه نمایید که بس خفته نماند -آن کس که نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش به منزل برساند - آن کس که نداند و نداند که نداند -در جهل مرکب ابدالدهر بماند.
    10
    6
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::pars40 - فرایبورگ، سوییس::]. فرهیخته، امروز در آسایش و آرامشیم؟ چطور امروز انقلاب نمیکنیم؟ مزخرف به هم بافتن عادت شما انقلابی های فراری شده.
    5
    9
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. اون دکتری که باکتری رو بخواد از پشت تلفن و کامپیوتر تشخیص بده خیلی ... نفهمه.
    6
    11
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک
    البته طبق تحقیقات مفصل آقای میلانی شاه در سالهای آخر مخصوصا درسش متوسط بالا بوده ،اما متاسفانه باید به خواست پدرش به ایران برمیگشته و به همین دلیل موافق به کسب مدرک دیپلم دبیرستان نشده. چرا ما ایرانی ها به در که میرسیم این همه تعارف و احترام به همدیگه داریم ولی تو سایت ها و کامنت هامون برعکس.
    5
    3
    ‌چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.