خبری که از خبرگزاری رسمی دولت حذف شد: ۱۲ میلیون ایرانی زیر خط فقر مطلق

خبری که از خبرگزاری رسمی دولت حذف شد: ۱۲ میلیون ایرانی زیر خط فقر مطلق، و ۲۵ تا ۳۰ میلیون، زیر خط نسبی فقر هستند
 
علی مخبر دزفولی، رییس "ستاد اجرایی فرمان امام" از نهادهای اقتصادی تحت کنترل رهبر جمهوری اسلامی می گوید «وضعیت فقر در کشور بسیار نامناسب است به طوری که ۱۲ میلیون نفر زیر خط فقر مطلق، و ۲۵ تا ۳۰ میلیون، زیر خط نسبی فقر قرار دارند».
 
آقای "مخبر دزفولی" روز پنجشنبه (۱۵ تیر-۶ جولای) در سخنانی، ایران را کشوری دارای منابع عظیم طبیعی از جمله نفت و گاز و معادن و آب دانست و گفت که کشور از این منابع عظیم به درستی استفاده نمی‌کند.
 
او در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: «می رویم در قائنات خراسان شمالی، فولاد ایجاد می‌کنیم در حالی که قیمت هر لیتر آب برای فولاد در آن منطقه، قیمت سه لیتر بنزین است. از سوی دیگر ۲۷۰۰ کیلومتر به دریای بین‌المللی دسترسی داریم. در حالی که تمام شهرهای آباد دنیا در کنار دریاست اما فقیرترین و بیچاره‌ترین شهرهای ما در کنار دریا قرار دارند. مردم را از کنار دریا بردیم در کویر و به آنها می‌گوییم کشاورزی کنید.»
 
گفتنی است بخشی مربوط به آمار فقر در سخنان رییس "ستاد اجرایی فرمان امام"، ساعاتی بعد از انتشار از روی خبرگزاری "ایرنا" حذف شد.
+47
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    حکایتی - تهران ، ایران

    مردمی که برای نون مجانی‌ آب مجانی‌ برق مجانی‌ نفت مجانی‌ بریزن تو خیابونها و خودشورن رو جر بدن و بگن مرگ بر شاه و دنباله رو یک مشت وطن فروش ضد ایرانی‌ که سر دستشون یک هندی زاده بی‌ همه چیز بی‌ سواد بود باید بادت تر از اینها به سرشون بیاد،از روزی که آخوند و طرفدارهای دزد و بی‌ اصل و نسبش بر مسند قدرت نشستن این مردم روز خوش ندیدن ،وقتی‌ پدر ایران زمین شاهنشاه آریامهر اشک می‌ریخت برای این روزها بود،حالا حالاها باید تقاص پس بدین چون قدر مردی که فقط برای مردمش و کشورش قدم بر میداشت رو ندونستین ،روح و روان شاه ایران شاد ،و تو روح اون هندی زاده و ۷جدو آبادش و هر کی‌ طرفدارش بوده و هست .
    11
    33
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    غریبه_021 - تهران، ایران
    12 میلیون نفر یعنی چیزی بیشتر از جمعیت خیلی از کشورهای اروپایی مثل سوئد و اتریش و...ما تو ایران فقیر مطلق داریم ...حالا بذار خشکسالی و نبود آب هم به این وضعیت اضافه بشه . اینهمه از وضعیت مردم سومالی ناله کردیم مرثیه سرایی کردیم حالا در اومده که بیش از کل جمعیت سومالی تو کشور خودمون فقیر مطلق !!! داریم ....30 میلیون فقیر نسبی هم که بماند.
    5
    21
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    shirazi - کالیفرنیا، ایالات متحده امریکا
    حالا هی بگید مرگ بر آمریکا و فیلم خلیج فارس بسازید!.
    3
    21
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    amonbede - تهران، ایران
    بی کفایت ترین و دزد ترین مسئولین و مدیران در مسند قدرت هستند . در هیج کجای دنیا این همه دزدی و بی عرضگی از مدیران سر نمیزنه که تو ایران شاهد هستیم .هیچ رحم و مروتی در بین مدیران و مسئولین کشور نیست و یک ماراتن دزدی و بی عرضگی رو هر روز شاهد هستیم
    0
    6
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.