«فیجت اسپینر» ابزار سلامتی یا تب زودگذر

شاید فیجت اسپینر در نگاه اول چندان به‌دردبخور به نظر نرسد اما موضوع عجیب و جالب درباره این وسیله این است که اکثر افراد می‌گویند بعد از چندین بار چرخاندن، دل کندن از آن کاری دشوار است.
 
به گزارش مجله دیجی کالا، بحث سر مفید بودن و نبودن «فیجت اسپینر» بین کاربران دنیای دیجیتال و حتی نظرات شما ما را واداشت تا «شما بگویید» این هفته را به این اسباب‌بازی کوچک و عجیب اختصاص دهیم. فیجت اسپینرها یا همان اسپینرهای دستی اسباب‌بازی‌های محبوب کوچکی که در عین سادگی نیامده همه‌ی دنیا را تسخیر کرده‌اند.
 
البته باید بگوییم چیزهایی مثل یویو، فرفره، گوی آرامش و توپ استرس نشان داده که ما انسان‌ها همیشه به دنبال فیجت و درواقع سرگرم کردن انگشتانمان بوده‌ایم. فیجت اسپینر نسل جدیدی از این ابزارهاست.
 
یادتان باشد همه‌ی ما به‌نوعی هرروزه مشغول فیجت کردنیم. بازی کردن با گوشه‌ی لباس، تکان دادن پا، جویدن ناخن‌ها، بازی با در خودکار یا چرخاندن سکه و کلید بین انگشت‌ها همه و همه نوعی فیجت کردن هستند. اما چیزی که با آن مواجهیم یک وسیله‌ی کوچک جیبی است که دقیقا فقط برای فیجت و مشغول کردن دست‌هایتان ساخته‌شده است.
 
شاید فیجت اسپینرها در نگاه اول چندان به‌دردبخور به نظر نرسند اما موضوع عجیب و جالب درباره این وسیله این است که اکثر افراد می‌گویند بعد از چندین بار چرخاندن، دل کندن از آن کاری دشوار است. چند وقت پیش مقاله‌ای منتشر کردیم با عنوان «چرا فیجت اسپینر واقعا برای سلامتی مفید است؟» که ازنظر علمی فواید اسپینرهای دستی را بررسی می‌کرد. شاید شما هم درباره‌ی فایده‌های اسپینر شنیده باشید. کم کردن استرس و اضطراب، بالا بردن توجه و تمرکز مخصوصا در افراد بیش‌فعال‌ یا حتی کسانی که بعد از حادثه‌ای دچار اضطراب شده‌اند، در کنار جلوگیری از عادت‌هایی مثل ناخن جویدن، از مزیت‌هایی است که اسپینرها برای ما دارند.
 
از طرف دیگر خیلی‌ها فیجت اسپینر را وسیله‌ای بی‌خودی می‌دانند که حتی ممکن است ما را از کار و زندگی بیندازد. البته خیلی از طرفداران فیجت اسپینرها هم روزی از مخالفان آن بوده‌اند. در کنار آن‌ها عده‌ای هم گفته‌اند فیجت اسپینرهایی را که خریده‌اند، کنار گذاشته‌اند.
+10
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    پشم علی بی نیاز - مکسیکو سیتی، مکزیک
    این هم یک چیز جدید برا اوس کول کردن ملت
    3
    18
    ‌سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.