وزیر کشور: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت نهایی و یک باره اعلام می شود

رحمانی فضلی می گوید، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول مشخص شود و دیگر نیازی به برگزاری مرحله دوم انتخابات نخواهد بود. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور،سه شنبه ۲۶ اردیبهشت پیش بینی کرده است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول مشخص شود. وی گفته است، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت تجمیع شده ویک باره توسط وزیر کشور اعلام خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در برنامه تلویزیونی «گفت‌وگوی ویژه خبری»درباره نحوه اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت : «قانون انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید نتیجه یک باره به وسیله وزیر کشور اعلام شود و اعلام این آمار مقطعی نباشد.»
 
وی اضافه کرده است: «روند کار اینگونه است که آمار از تک تک شعبه‌ها جمع می‌شود و اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت آن را امضا می‌کنند سپس یک نسخه برای شورای نگهبان و وزارت کشور می‌آید که این آمار تطبیق داده شده و تجمیع می‌شود و سپس شورای نگهبان و وزارت کشور آن را امضا می‌کنند و وقتی همه آمار نهایی شد، وزیر کشور آن را اعلام می‌کند اگر هم اختلافی پیش آمد مبنا صورتجلسه شعبه‌هاست. ان‌شاءالله هم هیچ مشکلی نخواهیم داشت و هماهنگی با شورای نگهبان را انجام داده‌ایم.»
 
انتخابات ریاست جمهوری ایران به همراه انتخابات شوراها روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود.
 
وزیر کشور در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است:«با توجه به انصراف‌ها و ائتلاف‌هایی که انجام گرفته پیش‌بینی ما این است که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله اول مشخص می‌شود و دیگر نیازی به برگزاری مرحله دوم انتخابات نیست.»
 
وی تصریح کرده است: اعلام نتایج احتمالا یک تا دو روز طول خواهد کشید ونتایج شنبه یایکشنبه اعلام خواهد شد.
 
محمد باقر قالیباف،شهردار تهران و یکی از نامزدهای اصلی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه به نفع ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی کنار رفت.
 
همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری ایران، روز سه شنبه به نفع حسن روحانی از صحنه انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد.
 
مصطفی هاشمی طبا و مصطفی آقا میرسلیم دو نامزد دیگر حاضر در انتخابات ریاست جمهوری ایران هستند.
 تذکر درباره برنامه‌های تلویزیونی قالیباف
 در همین حال، ستاد انتخابات کشور روز سه شنبه در نامه‌ای به سازمان صدا و سیما به تداوم حضور محمدباقر قالیباف در جدول پخش برنامه‌های تلویزیونی تذکر داده و خواستار توضیحات این سازمان در این مورد شده است.
 
در بیانیه ستاد انتخابات کشور به موضوع انتشار متن پیام ائتلاف آقای محمدباقر قالیباف و کناره گیری وی به نفع ابراهیم رئیسی توسط سازمان صدا و سیما در بخش‌های مختلف خبری از جمله به صورت زیرنویس و همچنین حضور آقای قالیباف در جدول پخش برنامه نامزد‌ها به رغم کناره گیری اشاره شده است.
 
در این بیانیه آمده است:«ستاد انتخابات کشور طی مکاتبه‌ای به سازمان صدا و سیما نسبت به این اقدام تذکر و خواستار توضیحات آن سازمان شد.»
 
ستاد انتخابات کشور پیشتر نیز از«نامتعادل و نامتوازن» بودن برخی از برنامه های صدا و سیما در خصوص نامزدها انتقاد کرده بود.
+8
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    وزیر کشور خوب میداند که رئیسی ...رئیس. جمهور خواهدشد واعتراض حسن روحانی به دوره دوم انتخابات ایکه ازحالا میگوید. انتخابات نهائی خواهد بود... البته درتمام دوران انتخابات. ریاست جمهوری درایران. فرمایشی و کشاندن مردم به صندوق رای. ورئیس جمهور. خیمه شب بازی بیش نیست وسرنخهایش دردست. پوتین و رهبر.ولایت فقیه. است
    4
    12
    ‌چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.