دختر ۱۲ ساله رکورد "آی کیو" انیشتین و هاوکینگ را شکست

یک دختر 12 ساله در بریتانیا با کسب عنوان باهوش ترین فرد در جهان رکورد "آی کیو" دانشمندانی چون "آلبرت انیشتین" و "استفان هاوکینگ" را شکسته است. 
 
به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک "راجگوری پاوار" دختر 12 ساله هندی الاصل بریتانیایی موفق شده است در آزمون تست "آی کیو" با کسب رتبه 162 باهوش ترین انسان روی کره زمین لقب بگیرد.
 
گفتنی است رکورد آی کیو تا کنون متعلق به انیشتین و هاوکینگ بوده که آی کیو ثبت شده آنها 160 بوده است.
 
این دو دانشمند به گونه ای بارز با رد شدن از مرز 140 جزء باهوش ترین افراد روی زمین بوده اند.
 
حالا این دختر هندی الاصل که پدرش استاد دانشگاه منچستر بریتانیاست، عنوان باهوش ترین انسان روی زمین را از آن خود کرده است.
 
جامعه "منسا" (MENSA) در بریتانیا که گروهی متشکل از افراد با "ای کیو" بالاست ، از این دختر نوجوان برای عضویت در این گروه دعوت به عمل آورده است.
+190
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    sheyvar - ارسباران، ایران

    پس احمدی‌ نژاد چی‌؟.
    25
    100
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان

    آفرین.کاش یه روزی به این نتیجه برسه که چرا بیشتر از کل جمعیت بریتانیا تو هند فقیر مطلق هست و این شهامت رو داشته باشه که به زبان بیاره. و کاش یه روزی بفهمه که بخشی از رفاهی که داره از فروش اسلحه درمیاد.
    23
    70
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    چاپید شاه! - لوزان، سوییس

    آی کیو یا همان هوش در زبان عامه چیزی نیست جز نسبت سن عقلی به سن واقعی!یعنی اگر این دختر(یاهرکسی) همانند یک زن (یا مرد) بیست ساله ساله فکر کند ولی سن واقعیش دوازده باشد آی کیو او میشود صد وشصت!معمولا ادمهای بسیار باهوش به اطراف خود توجه چندانی ندارند و به اصطلاح در دنیای ما زندگی نمیکنند و گاهی هم دست و پا چلفتی(بیشتر در مسائل مالی) به نظر می رسند! با ارزوی موفقیت!
    85
    33
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    el_So - استکهلم، سوئد

    بگردی بین جوانهای ایرانی بالای 200 هم پیدا می کنید فقط افسوس که مملکت ما صاحب نداره که جدی گرفته بشن
    42
    112
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    سگ سبیل - کنت، انگلستان
    هوش چیه بابا جان بگوکاره پول درار توانگلیس کجاس
    21
    21
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    بهتره برگرده هند کشور آبا اجدادیش چون اونجا خیلی آدم باهوش لازم دارند.بلکه بتونه کمی وضع اونجا رو تعدیل کنه.
    37
    35
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    بالاتر از رتبه آیکیوى من، رتبه همین آقاى " چاپید شاه" هست که با درایت و تفکر زیاد به این نتیجه رسیده که با انتخاب این اسم کاربرى، مشکلات کشور و ناراحتى هاى شخصى خودش را یکجا و به نحو احسنت حل خواهد کرد!.
    28
    73
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند

    [::sheyvar - ارسباران، ایران::]. چیز دیگه پیدا نکردی بنویسی بخندیم؟خوش به حالت که مثل این سبکعلی خان از عقل تهی هستی!لااقل اگه خنده دار بنویسی منم می خندم ولی دریغ از یک جو ابتکار یا ذوق هنری و ادبی در بین این جماعت(منجمله اون شبخواب از خارج از ژاپن) که فقط دنبال لایک هستند!
    52
    16
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    انگلیسا انقدر خنگ هستند که ایشون شده آی کیو ولی همین خانوم رو با بچه های ایران مقایسه کنند صدم هم نمیشه ...
    39
    29
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    چاپید شاه! - لوزان، سوییس

    Sabokbalam من جای تو بودم حتما پیش روانپزشک می رفتم!اقای نامحترم!اینهمه کاربر با اسامی دلخواه شما هستند ایا من تاکنون گلایه ای کرده ام؟ایا اگر کسی نخواهد مثل شما پاچه خار باشد باید برود بمیرد؟شما کار و زندگی ندارید که بیست وچهار ساعته به بقیه کاربران بند کرده اید؟لااقل سرگرمی بهتری پیدا کن! لفظ و لحن نگارش شما مناسب اینجا نیست و این را چند نفر هم به شما تذکر داده اند ولی گوشتان بدهکار نیست!
    34
    12
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شمیلانه - مونترال، کانادا

    چرا اینقدر حسود و بدبخت و راسیس هستید چقدر بیچاره ادم باشه که به بچه یازده ساله بخواهد اینطوری حرف بزنه اون یکی میگه هند بدبخت داره اون یکی میگه برو مملکتت حالا اگه انگلیس بده چرا خودتون اونجا هستید بعد هم به شما چه واقعا این فضای مجازی یک خوبی داره که چهره واقعی بعضی از ما ایرانیها را نشون بده که چقدر از خود راضی هستیم که اینطور نظرهای شرم اور میدهند
    7
    37
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    فرهاد امیرپور - خارکوف، اوکراین
    [::Lolitaa - دلفت، هلند::]. سلام میکنم خدمت شما و دٌرود میفرستم بتمامی همزبانان و هموطنان عزیزتر از جانم،سبکبال عزیزم کامنتی گذاشتند که من با خوندنش کف کردم !شما رو نمیدونم ،امیدوارم همه ی انسانها با تلاش همدیگه بر تمامی مشکلات کره ی خاکیمان غلبه کنن و دنیایی سرشار از عشق و آزادی داشته باشیم و بعد از ما فرزندانمان و نسل بعدیمون،موفق و شاد میخوام تک تکتونو. "وجدان یگانه محکمه ایست که نیاز به قاضی ندارد"
    6
    24
    ‌پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::چاپید شاه! - لوزان، سوییس::]. عزیز جان، بر خلاف آنچه شما گمان میکنید و من را متهم به پاچه خوارى میکنید، من فقط مراتب قدر دانى خودم از دو پادشاه ایرانساز را به اطلاع دوستان میرسانم. هر موقع این قدردانى من و دیگران در جایى مطرح شده، عده اى به ما حمله ور شده و انواع تهمت ها را نثار ما کرده اند که متقابلا در مقام دفاع بر آمده ایم. من را متهم به " گیر دادن" نفرمایید، اگر دید باز ترى نسبت به موضوعات میداشتید متوجه میشدید که این گیر دادن را اول شما با انتخاب اسم کاربرى ....شروع کرده اید. شما به چه مناسبت به قلم کثیفتان اجازه میدهید که چنین توهینى به کسانى که جز خدمت به مملکت نکرده اند روا دارید؟ لحن و لفظ نگارش من مناسب اینجا نیست، اما شما یى که به مقدسات یک ملت توهین میکنید جایتان محفوظ است؟ مملکت را با ندانم کارى مجنون وار تسلیم گروهى آخوند گدا صفت داده اید، حالا حتى در فضاى مجازى میخواهید که ایرانپرستان را به صلابه بکشید؟ گمان نمیکنم که حتى روانپزشکى که به من توصیه میکنید قادر باشد پیچ و مهره هاى هرز وجدان نداشته شما را ترمیم کند.
    11
    27
    جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    این که چیزی نیست . ما هم یکی داریم به اسم آذری باهوش، آی کدو داره در حد ١٨٠ . در ادب و متانت و برهان هم حرف اول رو در سطح منطقه و جهان میزنه . تا کی بیگانه پرستی، والا بخدا
    14
    12
    جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. گرامى این فرد خائن وطن هست با اسم کاربرى اش ثابت کرده که میتواند در نهایت بى شرمى به کسانیکه حتى سواد رأ به خود نادانش یاد دادن توهین بکنه امسال اینها فقط باید به گارى بست
    3
    4
    یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    همه شما که اینجا تو سر و کله هم میزنید ای کیو منفی دارید،در خبر وعده های اقتصادی رئیسی یک سر بزنید.این یارو سلطنت طلب عمر پرست از طویله متحده عربی گفته عمر و عثمون و علی آمدند ایرانیان را از ازدواج با محارم نجات دادند.فقط من بهش جواب دادم که مسائل خانوادگی اش را اینجا مطرح نکند ولی دریغا از یک کلمه از این سلطنت بازان.حالا به اسب اشرف مواد فروش بگو یابو ببین اینها چه شیون و فغان که نمیکنند.من به این نوکران خامنه ای کاری ندارم چون شاگرد قران طبسی بودند و مهاجر هستند و شرافت ایرانی ندارند
    2
    6
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    من واقعا نمی فهمم اینها که خودشان را مثلا برای محمد و علی و عثمون و خمینی و شاه و عمر و رجوی و لنین و بقیه جنایتکار جر میدهند تو این مغزشان چی میگذرد؟؟ این یک حالت مثل اعتیاد است؟ یارو مثلا جانش را برای این میدهد که به محمد گفتند زن باز ؟ ولی خود خرش هم میداند که یارو 19 تا زن داشته.یکبار از یکی از همکارم که حشیش مصرف میکرد پرسیدم این چی است واقعا ؟چه حالتی بهت دست میدهد گفت من مثل یک پرونده پرواز میکنم و حیران کم وزن میشوم که آنتن تلویزیون زیر پام نمی شکند.گفتم بخدا بکش که خدا برات خواسته من اینهمه پول میدهم با هواپیما پرواز میکنم حال که نمی دهد هیچ ترس هم دارم.20 یورو میدهی پرواز میکنی.حالا دوستان ذوب در ولایت و سلطنت و لنین و توده ای و رجوی و عمر و عثمون با بگویید این چه احساسی است که خانواده و شرف و ناموس و میهن میرود و فقط یک نام میماند
    3
    4
    دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.