محسن رضایی: ادامه دولت روحانی، ایران را به سودان دوم تبدیل می‌کند

محسن رضایی در پیام خود به جمنا عنوان کرده که در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد نخواهد شد. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، با انتقاد از دولت حسن روحانی و سیاست‌های اقتصادی او گفت که ادامه کار این دولت، ایران را به سودان دوم تبدیل می‌کند.
 
آقای رضایی در پیامی که روز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین برای دومین مجمع جبهه ملی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) ارسال کرده بود، خواستار «ورود انقلاب اسلامی به اقتصاد کشور» شده و شکایت کرده است که «نمی‌گذارند انقلاب اسلامی وارد اقتصاد و از آن طریق وارد زندگی مردم و از آن طریق وارد جامعه شود».
 
به گفته او، «اگر انقلاب اسلامی وارد اقتصاد شود» هم «زندگی مردم و جامعه ما انقلابی می‌شود» و هم «تحریم‌ها خنثی خواهد شد».
 
وی سپس عنوان کرده که «ادامه دولت‌های جناحی و شخصی، به‌ویژه آقای روحانی، ایران را به سودان دوم تبدیل می‌کند».
 
سودان در شمار کشورهایی‌ است که به گواه گزارش‌های سازمان شفافیت بین‌المللی بالاترین نرخ فساد اقتصادی را دارد. شاخص توسعه انسانی این کشور نیز در ردیف پایین‌ترین آمار است. محسن رضایی در بیانیه خود توضیح بیشتری درباره علت مقایسه ایران و سودان نداده است.
 
مجمع گروه «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» موسوم به «جمنا» که از فراگیرترین تشکل‌های اصولگراست روز جمعه در دومین نشست خود پنج نامزد اول این نشکل برای انتخابات ریاست جمهوری را برگزید که ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، در صدر آنهاست. محسن رضایی در بیانیه خود تاکید کرده که در این دوره از انتخابات قصد نامزدی ندارد.
 پیش‌بینی شکست روحانی در انتخابات
 نشست روز پنجشنبه جمنا صحنه انتقادات بیشتری از دولت کنونی بود که در یکی از این موارد علیرضا زاکانی، دیگر نامزد مورد حمایت جمنا، حسن روحانی را متهم ساخت که «دست مفسدان اقتصادی را باز گذاشته است».
 
آقای زاکانی گفت: «اولین مانع در کشور فساد است، فساد، فساد. امروز روز حساب است برای رییس‌جمهور، نه روز انشا خواندن. آقای رییس‌جمهور باید بگوید چرا در دولت فعلی دست مفسدان را باز گذاشت تا به غارت اموال عمومی بپردازند».
 
یکی دیگر از سخنرانان این نشست نیز عزت‌الله ضرغامی بود که پیش‌بینی کرد حسن روحانی در انتخابات امسال شکست خواهد خورد.
 
وی اظهار داشت: «هیچ گاه این اتفاق [در ایران] نیفتاده که رییس‌جمهور برای دوره دوم در انتخابات شکست بخورد. این اولین دوره است که چنین برداشتی داریم و به همین خاطر همه در صحنه حضور یافته‌ایم».
 سعید جلیلی می‌آید
 در نشست جمنا اما آن‌چه حاشیه‌ساز شد، اعلام حذف سعید جلیلی، دبیر پیشین شورای امنیت ملی ایران، از فهرست نامزدهای مورد حمایت این مجمع بود. این مجمع عنوان کرده که آقای جلیلی میثاق‌نامه جمنا را امضا نکرده و به همین خاطر از فهرست نامزدها حذف شده است.
 
با این حال حامیان سعید جلیلی می‌گویند که او قصد دارد فارغ از جمنا و تصمیمات آن در انتخابات ریاست جمهوری امسال نامزد شود. وبسایت «نامه‌نیوز» در یادداشتی عنوان کرده است: «سعید جلیلی هیچ تردیدی برای حضور در انتخابات ندارد. او خواهد آمد بدون توجه به ائتلاف اصولگرایان و بدون هراس از عدم حمایت جناح؛ حتی اگر برخی از حامیان سابق او هم ترجیح بدهند در موردش سکوت کنند و به حمایت از ابراهیم رئیسی بپردازند».
 پرویز فتاح اما نمی‌آید
 همین رسانه در خبر دیگری اطلاعیه‌ای را از «کمیته امداد امام خمینی» منتشر کرده که می‌گوید پرویز فتاح، رئیس این کمیته، قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد و به همین دلیل نیز در نشست روز جمعه جمنا حاضر نشده است.
 
آقای فتاح یکی از پنج نامزد نهایی جمنا بود که نام او همراه ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش و محمدباقر قالیباف در این فهرست آمده است.
+11
رأی دهید
-126

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    محسن رضایى با این مغز علیلش ، درست مثل کود حیوانى فاسد شده است که براى خاک گیاه مضره ! نه سر از سیاست در میاره و نه سر از اقتصاد ، فقط پشکِل آغا شو انداخته گوشه لُپش و لُغوذ میخونه ، یا بهتر بگیم قرقره میکنه!
    3
    41
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    arash_oslo - اسلو، نروژ

    تو یکی‌ خفه شو فقد
    5
    39
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک

    محسن رضایی را باید به عنوان چاپلوسترین و پاچه خوارترین انسان در کتاب رکورد گینس ثبت کنند.
    3
    39
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    نمی‌گذارند انقلاب اسلامی وارد اقتصاد و از آن طریق وارد زندگی مردم و از آن طریق وارد جامعه شود». پس این ٣٧ سال چه غلطی میکردین تا حالا!؟ یه جور حرف میزنن انگار تا حالا مریخی ها از فضا داشتن حکومت میکردن.
    3
    41
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    لندهور - کلن، آلمان

    بابا اینو هم بازی بدین دیگه ، کشت زبون بسته خودشو !!
    3
    33
    جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    خخخ . یعنی این یارو فک میکنه هر دفعه شرکت کنه شاید آقا نظرش عوض بشه و یهویی رئیس بشه ...خخخ برو گاگول مردم از کسی که هزاران نفر از جوانهای مردم رو به کشتن داد متنفرند . یعنی بدترین جنایت رفسنجانی این بود که نگذاشت خلخالی اینا رو اعدام کنه و حالا فک کردند باعث بانی این همه خرابی و بدبختی رو مردم نمی شناسند...
    2
    11
    شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    تنها راه موفقیت نظام دور شدن از اسلام و اهداف پلیدش میباشد.((بانک بدون ربای اسلامی؟؟!!))یکی از اهداف انقلاب اسلامی بود ونتیجه اش شده کارمزد سی در صدی بانکها.بجای ربح سی در صدی از لغت کارمزد استفاده میکنند.
    2
    9
    شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.