رازهایی که مهمانداران هواپیما می‌دانند!

هیچ کس به اندازه مهمانداران هواپیماها از اسرار داخل کابین و پرواز اطلاعات ندارد. ما با چند تن از مهمانداران کارکشته مصاحبه کردیم و همچنین چندین مقاله و وبسایت را بررسی کنیم تا برخی از حقایق ناگفته پرواز را برایتان برملا کنیم.
 
به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، اگر خدمات بهتری می‌خواهید و یا اگر می‌خواهید از هواپیما پیاده‌تان نکنند، بهتر است نکات زیر را بخوانید.
در میانه پرواز نمی‌توانید درب خروج را باز کنید!
شاید این جمله برایتان خنده‌دار باشد اما آنت لانگ، مهماندارانی با 13 سال سابقه، می‌گوید که گرچه این کار عملا ممکن نیست، اما حتی تلاش برای باز کردن درب خروجی هواپیما در وسط پرواز می‌تواند برایتان بسیار دردسرساز باشد. در اتفاقات مشابه قبلی، مسافری که تلاش کرده در حین پرواز درب خروجی را باز کند، در ادامه پرواز بر روی صندلی نشانده شده و پس از فرود هواپیما نیز دستبند به دستانش زده شده است. در برخی موارد نیز خلبان تقاضای فرود فوری کرده تا آن مسافر را از هواپیما پیاده کند. خانم لانگ می‌گوید: «من مسئول آن تصمیم‌گیری‌ها نیستم. من فقط آن‌ها را به داخل کابین انتقال می‌دهم و مهماندار ارشد باید تصمیم بگیرد.»
هواپیماها آنقدری که فکر می‌کنید، تمیز نیستند!
چند میکروب شناس سطوح مختلف موجود در هواپیما را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که سینی میز غذای مهمانداران از بهداشت پایین‌تری در مقایسه با دیگر سطوح آن برخوردارند. یکی از مهمانداران نوشته است: «برخی پوشک بچه‌هایشان را روی همان میزها عوض می‌کنند و تمام میزها بین پروازها عوض نمی‌شوند. این را هم فراموش نکنید که میزها همه با یک پارچه تمیز می‌شوند. بنابراین از پارچه‌ای که 34 میز را تمیز کرده برای تمیز کردن میز 35 استفاده می‌شود... بهداشت دستشویی‌های هواپیما هم اصلا مناسب نیست. اما در دستشویی، زیر پایتان خیس بود، بدانید که به احتمال فراوان تمیز نیست!»
گالکسی نوت 7 ممنوع است
در سال‌‎های اخیر حمل چند کالا به داخل هواپیما ممنوع شده است. شما می‌توانید سیگار الکترونیکی را همراه خودتان ببرید اما حمل گالکسی نوت 7 ممنوع است. یکی از پروازهای "دلتا ایر لاینز" بریتانیا در ماه مارس سال گذشته به خاطر انفجار یک سیگار الکترونیکی به تعویق افتاد. با این حال ممنوعیت خاصی پیرامون آن‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی قابل حملِ دارای باتری وجود ندارد. ولی ماجرای گالکسی نوت 7 متفاوت است. وزارت حمل و نقل ایالات متحده استفاده از این گوشی را در پرواز‌های این کشور ممنوع کرده است.
دریافتی مهمانداران فقط در صورت پرواز انجام می‌شود
مهمانداران فقط برای ساعات پروازی پول دریافت می‌کنند و نه برای زمانی که در حال سوار کردن یا پیاده کردن مسافران هستند. یکی مهماندار می‌گوید: «اگر 12 ساعت مشغول به کار باشید، فقط برای شش ساعت آن حقوق دریافت خواهید کرد.» بدین ترتیب این کار همیشه هم سودآور نیست.
از آب داخل هواپیما استفاده نکنید یکی از کاربران سایت کورا از مهمانداران پرسیده بود که «عجیب‌ترین چیزی که آن‌ها حین پرواز تجربه کرده‌اند، چیست؟» مهمانداری به نام هیثر وایلد پاسخ داد: «افرادی که با آب موجود در هواپیما سوپ درست کردند! آب هواپیما هیچوقت تمیز نبوده است... مهمانداران از آب جوش داخل هواپیما استفاده نمی‌کنند. آن‌ها قهوه یا چای خالی مصرف نمی‌کنند.»
 
آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) اعلام کرده که یک هواپیما از هر هشت هواپیما فاقد استانداردهای ایمنی آب بوده و 15 درصد سیستم‌های بررسی شده آب هواپیماها حاوی باکتری‌های مضری هستند.
مصرف مشروبات الکلی
لانگ می‌گوید: «برخی مشروبات الکلی را همراه خودشان به داخل هواپیما می‌آورند. اما فراموش نکنید که مهمانداران فورا شما را شناسایی خواهند کرد. ما باید بدانیم شما چه میزانی مصرف کرده‌اید تا از آسیب‌های بیشتر پیشگیری کنیم.»
شاید کنار یک آدم مرده نشسته باشید!
در واقع به طور رسمی کسی حین پرواز "فوت نمی‌کند." لانگ می‌گوید که مرگ ممکن است پس از فرود هواپیما رخ دهد اما اگر کسی حین پرواز از دنیا برود و هیچ کار پزشکی نیز ممکن نباشد، باز هم اقدامات دیگری صورت خواهد گرفت. لانگ می‌گوید که خوشبختانه در طول این سال‌ها با چنین صحنه‌ای مواجه نشده است. ولی اگر کسی حین پرواز فوت کند، رویش یک پتو خواهد انداخت تا کمتر توجه جلب کند.
 
سازمان انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، یاتا، هم‌اکنون ۸۳ درصد از ترافیک هوایی جهانی را به خود اختصاص داده و دفتر مرکزی آن در شهر مونترآل کشور کانادا قرار دارد. بر اساس این انجمن، اگر شخصی حین پرواز فوت کند، مهمانداران یا وی را به بخش خلوت‌تر هواپیما منتقل کرده و یا جسدش را به بخش گالری یا فرست کلاس هواپیما منتقل می‌کنند. اگر هیچ جای خالی وجود نداشت، جسد متوفی باید روی صندلی خودش باقی بماند.
برخی از مهمانداران می‌توانند از تپانچه برقی استفاده کنند!
به تازگی، هواپیمایی کره در سیاست‌های استفاده از تپانچه‌های برقی داخل هواپیما توسط مهمانداران تجدید نظر کرده است: «ما تصمیم گرفته‌ایم تا در شرایط و موارد استفاده از تپانچه برقیِ حین پرواز برای مقابله با رفتارهای پرخطر به شکلی موثر و سریع تجدیدنظر کنیم.» البته همچنان مشخص نیست چه تغییراتی قرار است صورت گیرد. اما طبق قوانین پیش از این تغییرات، تنها در صورتی از تپانچه برقی استفاده می‌شد که یا جان مسافرین و خدمه پرواز در خطر بود و یا امنیت پرواز به نحوی تهدید می‌شد.
باز کردن درب خروج اضطراری هواپیما هزاران دلار برایتان آب می‌خورد!
سال 2014، یکی از مسافران پرواز "چاینا ایسترن ایرلاینز" گفت که می‌خواهد سریع‌تر از هواپیما خارج شود و به همین دلیل درب خروج اضطراری هواپیما را در فرودگاه بین‌المللی "سانیا فینکس" باز کرد. آن اتفاق اولا تاخیر دو ساعته و دوما آسیب 16000 دلاری را به همراه داشت. در پرواز "یونایتد ایرلاینز" در آوریل سال گذشته نیز همان اتفاق برای یک مهماندار رخ داد که تعمیر آن، هزینه‌ای 6000 تا 12000 دلاری بر جای گذاشت.
خدمات رسانی در انتهای هواپیما بهتر است
بسیاری از مسافران دوست دارند جلوی هواپیما بنشینند تا علاوه بر دریافت سریع‌تر خدمات تغذیه‌ای، بتوانند زودتر پیاده شوند اما مهمانداران می‌گویند که سرویس دهی در قسمت عقب‌تر هواپیما بهتر انجام می‌شود.
+71
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۸
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

    «مهمانداران می‌گویند که سرویس دهی در قسمت عقب‌تر هواپیما بهتر انجام می‌شود.» خداوکیلی اینرو کاملأ درست میگن. یکی از آرزوهام همیشه این بوده که «مهماندار» میشدم.
    116
    17
    شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    سبز علی‌ بیقرار - ایوانکی، ایران

    چه جای تهوع آوری ی‌ هواپیما واقعا, حداقل برای من
    33
    12
    شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.