لحظه به لحظه با مراسم تشییع جنازه هاشمی رفسنجانی + تصاویر و ویدیو

حضور تعدادی از هنرمندان در مراسم تشییع هاشمی رفسنجانیمراسم هفتم هاشمی رفسنجانی در آرامگاه آیت الله خمینیسایت جماران نوشت:  مراسم هفتم آقای هاشمی روز چهارشنبه بیست و نهم دی ماه در آرامگاه آیت الله  خمینی برگزار می‌شود و این تنها برنامه خانواده هاشمی در تهران است.
مولوی عبدالحمید: هاشمی رفسنجانی برای وحدت شیعه و سنی تلاش زیادی کردمولوی عبدالحمید، امام جمعه سیستان و بلوچستان در گذشت اکبر هاشمی رفسنجانی را ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر برای کشور خواند و گفت: "او برای ملت ایران زحمتهای زیادی کشیده است."
به گزارش میزان، مولوی عبدالحمید با تاکید بر اثرگذار بودن آقای هاشمی گفت: "او برای وحدت شیعه و سنی اقدامات زیادی کرده و همیشه علما و اندیشمندان اهل سنت با وی دیدار می کردند و از دید بلند و نظر وسیع او استفاده می کردند."
محسن هاشمی پس از پایان مراسم دفن هاشمی رفسنجانیوحید حقانیان از بیت رهبری به همراه محسن هاشمی، پس از پایان مراسم دفن اکبر هاشمی رفسنجانی
تسلیت حسن خمینی به عفت مرعشیحسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی در پیامی در اینستاگرام خود به عفت مرعشی، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی تسلیت گفته است.
او در بخشی از این پیام خاطره‌ای تعریف کرده و نوشته: "روزى همراه ایشان به سفرم رفتم. جنگ بود و هزار خطر. مادرم از پدرم پرسید براى حسن خطر ندارد؟ یادم نمى رود که جواب شنید اگر خطرى آشیخ اکبر را تهدید کند بگذار حسن را هم تهدید کند."
بهاره هدایت و باران کوثری در مراسمعکس: هواداران آقای هاشمیحضور 'دو میلیون و پانصد هزار نفر' در اطراف دانشگاه تهرانحسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور ایران، به نقل از استانداری تهران اعلام کرده است که دست‌کم دو میلیون و پانصد هزار نفر امروز در اطراف دانشگاه تهران برای برگزاری مراسم تشییع پیکر آقای هاشمی حضور داشتند. به گزارش سایت جماران، او گفته که "مراسم باشکوه امروز نشان داد که باز هم آیت‌الله هاشمی می‌تواند محور انسجام ملی باشد."
عکس: خاکسپاری
علی فلاحیان وزیر اطلاعات دوران آقای هاشمی از جمله حاضران در این مراسم بود'نامساعد شدن' حال حسن صانعی و امامی کاشانی11:37سایت جماران گزارش داده که حال حسن صانعی و محمد امامی کاشانی هنگام تدفین آقای هاشمی "نامساعد" شده است. این سایت عکس حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، را در هنگام معاینه آنان منتشر کرده است.
'غیبت حسن خمینی در مراسم دانشگاه تهران'11:33روزنامه شرق خبر داده است که حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی، "نتوانسته در مراسم نماز و تشییع شرکت کند."
'آخرین منزل'11:27توییت و عکس حسین دهباشی، مستندساز، از محل دفن آقای هاشمی در آرامگاه آیت الله خمینی.
چند عکس از تشییع
عکس کروبی در کنار هاشمینزدیکان آقای هاشمی در داخل آرامگاه10:49این عکس را شبکه نسیم آنلاین از حضور اعضای خانواده آقای هاشمی بر سر پیکر او دقایقی قبل از خاکسپاری منتشر کرده است
چه کسی جانشین آقای هاشمی می‌شود؟ 10:43علاوه بر حسن روحانی، از محمود هاشمی شاهرودی، رییس سابق قوه قضاییه و عضو کنونی مجلس خبرگان رهبری؛ علی‌اکبر ناطق نوری، رییس اسبق مجلس و رییس دفتر بازرسی رهبری؛ و علی‌اکبر ولایتی، وزیر خارجه اسبق نظام و مشاور بین‌الملل شخص اول نظام، به عنوان چهار گزینه محتمل برای نشستن بر صدر مجمع تشخیص یاد می‌شود.
عکسی از لحظات خاکسپاری10:34عکسی از محمد هاشمی (چپ) برادر اکبر هاشمی رفسنجانی در داخل ضریح آیت الله خمینی
عکس: خاکسپاری10:17تلویزیون ایران تاکنون فقط تصاویری از بیرون ضریح آیت‌الله خمینی پخش کرده است که مردم بیرون آن حضور دارند. شبکه خبر گزارش داده که تقریبا مراسم تدفین تمام شده است.
آقای هاشمی به خاک سپرده شد10:06خبرگزاری‎‌ها گزارش داده‌اند که پیکر اکبر هاشمی رفسنجانی در آرامگاه آیت‌الله خمینی دفن شده است.
حضور تمام افراد خانواده آقای هاشمی در آرامگاه10:00خبرنگار شبکه خبر در آرامگاه آیت الله خمینی می‌گوید همه افراد خانواده آقای هاشمی حضور دارند تا پیکر او در داخل ضریح به خاک سپرده شود.
شعارهای اعتراضی در خیابان انقلاب9:58تصاویری به دست بی‌بی‌سی رسیده که نشان می‌دهد شماری در میان جمعیت مقابل دانشگاه تهران شعار می‌دهند و می‌گویند: "بلندگو مال تو، صدای حق مال ما".انتقاد آنان به این است که با پخش صدای بلند از بلندگوها می‌خواهند نگذارند شعارهای آنان در حمایت از سران جنبش اعتراضی سبز شنیده شود.
واکنش مردم به 'بازداشت یک نفر زیر پل حافظ'"دستگیری یک نفر زیر پل کالج و شعار ولش‌کن ولش‌کن مردم"
پخش تصاویر هوایی 9:50شبکه خبر ایران از داخل هلی‌کوپتر تصاویر هوایی تجمع را پخش کرد. از این شبکه انتقاد شده بود که تصاویر هوایی از جمعیت "عظیم" را نمایش نداده است. خبرنگار این شبکه از داخل هلی کوپتر گزارش داد.
آغاز خاکسپاری در آرامگاه
 9:41شبکه خبر گزارش داده که پیکر آقای هاشمی به آرامگاه آیت‌الله خمینی رسیده است.
توییت‌های حامیان حکومت درباره حضور 'امت حزب‌الله'9:36رسانه‌ها و چهره‌های حامی حکومت ایران از دیروز در شبکه‌های اجتماعی دعوت کرده بودند که نیروهای به گفته آنها "حزب‌الله" در مراسم حضور داشته باشند و نگذارند که افراد به اعتقاد آنان "ضد انقلاب" زیر تابوت آقای هاشمی بایستند. کمیل باقرزاده، یکی از حامیان حکومت در توییتر شکرگزاری کرده که آقای هاشمی "در میان امواج خروشان امت حزب الله" تشییع شده است.
امضای دفتر یادبود هاشمی در کابل 9:27خبرگزاری ایرنا گزارش داده که عبدالله عبدالله، رییس اجرایى دولت افغانستان، با حضور در سفارت ایران در کابل دفتر یادبود درگذشت آقای هاشمی را امضا کرده است.
محسن و مهدی هاشمی در آرامگاه9:19خبرگزاری ایسنا :محسن و مهدی هاشمی برای انجام تدارکات نهایی مراسم خاکسپاری پدرشان وارد ضریح بنیانگذار جمهوری اسلامی شدند
حرکت به سمت آرامگاه آیت‌الله خمینی 9:12خبرنگار صدا و سیما مستقر در آرامگاه آیت‌الله خمینی گزارش داد که بر شمار جمعیت در آنجا افزوده شده اما کاروانی که از دانشگاه تهران برای خاکسپاری آقای هاشمی حرکت کرده‌اند، هنوز به آرامگاه نرسیده‌اند. شبکه خبر ایران تصاویر مراسم را به طور زنده پوشش می‌دهد.
مقابل دانشگاه تهرانبررسی نامگذاری خیابانی به نام هاشمی رفسنجانی 9:10رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران از بررسی نامگذاری خیابانی به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد. مجتبی شاکری به ایسنا گفت  "طبیعتا خیابانی به نام یار دیرین امام نامگذاری می‌شود اما هنوز جلسه‌ علنی شورا برگزار نشده تا تمامی اعضا در مورد این موضوع نظرات خود را بیان کنند". 
نمایی دیگر از مراسم اقامه نماز'تسلیت‌گویی قالیباف به محسن هاشمی'
سردر دانشگاه تهرانجمعیت 'عظیم'8:40صادق قربانی، خبرنگار در تهران، جمعیت مردم در خیابان‌ها را "عظیم" توصیف کرده است.
عکس خیابان انقلاب
حضور قاسم سلیمانی در مراسم تشییع هاشمی رفسنجانی
تصاویر هوایی از حوالی دانشگاه تهران
فرماندهان نظامی ایران بر سر تابوت هاشمی رفسنجانی
از چپ: حسین دهقان، وزیر دفاع، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه، محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران
فائزه هاشمی در مراسم تشییع پدرعکس فائزه هاشمی در مراسم خاکسپاری که علامت پیروزی نشان می‌دهد، واکنش‌های متفاوت داشته است. شماری از این اتفاق استقبال کرده‌اند و شماری از منتقدان هم گفته‌اند که مراسم خاکسپاری موقعیت مناسبی برای چنین حرکتی نیست.
 
دعایی که آیت‌الله خامنه‌ای نخواندگفته می‌شود آیت‌الله خامنه‌ای یکی از دعاهای معمول نماز میت را نخوانده و آن را با ذکرهای دیگری جایگزین کرده است.
  انتقاد از پخش محدود تصاویر تلویزیونیپخش نشدن تصاویر هوایی از جمعیت در تلویزیون دولتی ایران، باعث انتقاد در شبکه‌های اجتماعی شده است. همچنین منتقدان می‌گویند شبکه خبر که تصاویر را به طور زنده پخش می‌کند برای آن‌که صدای شعارها در جمعیت شنیده نشود، موسیقی عزا بر روی صدای جمعیت گذاشته است.
مردم به سوی آرامگاه آیت الله خمینی می‌روند
مهدی هاشمی در صف اقامه نماز
در فیلم‌های اقامه نماز که سایت رهبر ایران هم منتشر کرده، مهدی هاشمی، فرزند آقای هاشمی، پشت سر رهبر ایران ایستاده است. مهدی هاشمی روز یکشنبه از زندان اوین مستقیم به بیمارستان شهدای تجریش برده شد.
محسن و یاسر هاشمی هم در ردیف دوم نماز حضور داشتند.
از نگاه شما
عکس‌هایی از اقامه نماز
از نگاه شما
انتظار مردم در آرامگاه آیت‌الله خمینی
 
جمعیتی رو به افزایش در آرامگاه آیت الله خمینی حضور پیدا کرده اند. قرار است پیکر آقای هاشمی رفسنجانی در اینجا به خاک سپرده شود.
اختلال تلفن همراهخبرگزاری ایلنا می نویسد: با افزایش جمعیت حاضر در خیابان‌های مرکزی تهران و مقابل دانشگاه؛ مشکل دیگری در پایتخت خود را نشان می‌دهد. خطوط تلفن‌های همراه در محدوده انقلاب دچار اختلال شده و این امر؛ ارسال اخبار خبرنگاران را با مشکل مواجه کرده است. ارسال عکس و فیلم‌های مرتبط با مراسم برای شبکه‌های اجتماعی غیررسمی و نیز رسانه‌ها نیز با مشکلات زیادی مواجه شده است.
برگزاری نماز میت زیر سایه تدابیر شدید امنیتی
در عکس‌های از اقامه نماز منتشر شده است، روسای سه قوه کنار آقای خامنه‌ای دیده می‌شوند. پسران آقای هاشمی رفسنجانی در ردیف دوم صف نماز حضور دارند.
بنا بر گزارش رسیده به بی بی سی جو شدید امنیتی مانع شده که برخی خود را به صفوف اول نماز برسانند.
خبرگزاری ایلنا گزارش کرده که جمعیت لحظه لحظه درحال اوج گرفتن است به گونه‌ای که چندین داربست مقابل دانشگاه بر اثر ازدحام جمعیت شکسته شده است. در این لحظه دیگر تمامی راه‌های ورود به دانشگاه بسته شده و پلیس همچنان درتلاش است راه عبور و مرور را برای جمعیت باز کند.
مراسم اقامه نماز آغاز شدمراسم اقامه نماز به امامت آیت‌الله علی خامنه‌ای بر پیکر اکبر هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران آغاز شد.
عکس‌هایی از حاضران در مراسم
واکنش فرزند صادق آهنگران به جلوگیری از حضور محمد خاتمی
 
از نگاه شما
 
   سامان از مخاطبان ‌بی‌بی‌سی که عکس‌های زیر را از مقابل دانشگاه تهران برای ما فرستاده می‌گوید:  "محدودیت ها زیاده، جلوی دانشگاه در دست معترضین است و همزمان با پخش نوحه سعی می کنند صدای شعارها را کمتر کنند. و شعارهای جلوی دانشگاه درباره حصر و میرحسین است و هر لحظه بر تعداد جمعیت معترض عزادار اضافه میشود."  
فائزه هاشمی در مراسم تشییع جنازه پدرش
شعارهای شرکت کنندگان در مراسم مقابل دانشگاه تهران

 
شعار در حمایت خاتمیعده‌ای از مردم با شعار "حمایت از خاتمی، وصیت هاشمی" به ممانعت از حضور محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در این مراسم اعتراض خود را نشان می‌دهند.
همچنین در ویدئوهایی  رسیده شعار "یا حسین، میر حسین" شنیده می‌شود.
مراسمی برای قدرت‌نمایی جناح‌های سیاسی در ایران؟تحلیلگران می گویند که این مراسم احتمالا محل قدرتنمایی نیروهای اصلاح طلب و میانه رو خواهد بود که آقای رفسنجانی در یک دهه اخیر به آنها نزدیک شده بود.
با این حال انتظار می رود که هواداران جناح های تندرو هم در شمار بزرگ در این مراسم شرکت کنند تا نشان دهند که اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از آنها بوده است.
جمعیت زیاد در مقابل دانشگاه
بنا بر گزارش‌های جمعیتی کثیری در مقابل دانشگاه تهران جمع شده اند.
روسای سه قوه و چهره‌های سیاسی و نظامی ایران در این مراسم حضور دارند.
آغاز مراسم تشییع جنازه اکبر هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران
مراسم تشییع جنازه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور سابق ایران از دقایقی پیش در دانشگاه تهران شروع شده است.
قرار است  آیت‌الله علی خامنه‌ای بر پیکر او نماز بخواند.
پیکر آقای هاشمی رفسنجانی در آرامگاه آیت‌الله خمینی دفن می‌شود
+36
رأی دهید
-49

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    واقعا که هر بلایی بر سر مردم ایران بیاید حق انان است. ببینید از غارتگران و ادمکشان فرزندان خود چگونه قدردانی می کنند.
    22
    147
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا

    ظلم، جنایت، تحقیر فقر و گرسنگی و مهم تر از همه ظلم و خفقان نوش جان و گوارای وجودتان، گوسفندان همیشه در صحنه!!! مردم ایران هر چه لایق!!!
    24
    129
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    david1980 - لندن، انگلستان

    وای ی ی از ایران بعد از هاشمی رفسنجانی،،، ایران دیگه اون ایرانی که تا حالا بود نخواهد بود، خیلی بدتر میشه، متاسفانه تجزیه ایران از روز مردن هاشمی کلید خورده...
    87
    28
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    kiyanzx1 - استکهلم، سوئد

    واقعا از این ملت مغز خجسته در حبابم !!!!! هاشمى رفسنجانى که هنوز حکم دستگیرى در اینترپل داره مورد عنایت قرار میدهند و از طر ف دیگه شعار میر حسین میدهند ! میر حسین موسوى که تفکر برگشت به دوره طلایی امام داره !! دورهاى که جنایتهای جمهورى اسلامى در زندانها و ترور دگر اندیشان تا به ثریا میرسد !!!!
    25
    105
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    negeen - کلن، آلمان

    ملت دام پرور ایران که برای قاتلین فرزندانشان سوگواری میکنند . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    21
    106
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان

    سوال اینجاست این یعنی چی فاحش رفسنجانی سم مبارک را بیرون اورده و علامه رانشان میده؟!سوال دیگر اینه ملت همه چیزش به باد فنا رفت کار به جایی رسیده که بچه هاشون و گوشه خیابان میزارند و از ملت میخواند از اون نگهداری کنه چون خانواده توانش را نداره،نصف ملت حفاقل یک اندامش را فروخته ،ولی هنوز ملت اینقدر پر رو هستند که برن دنبال لاشه کثیف این مردک رذل!؟.ببینم نگاه به ایبن گله امت در خیابانهای تهران اینو میگه که خدا عقل و شعور را از ملت ایران بخاطر جنایت سال سیاه ۵۷ و نمک نشناسی انها بکلی پس گرفته.برای این ملت دلسوزی گناهه!!!!،فقط خدا از این بدتر به سرشون بیاره تا بجای تشیع جنازه هزاران کودکی که این روزها از فقر می<میرند دنبال تابوت قاتلان این خلق راه می افتند
    21
    76
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند

    امروز متوجه شدم که این نظام واقعا طرفدار داره..و امت خر..همیشه این مملکت را به گند کشیدند...برای کسی که ایران امروز حاصل کارهایی است. .برای کسی که علی گدا را به ابن مملکت چپانده. .برای کسی که هزار پشتش مولتی تیلیارد شدند. ..واقعا آزمایش که برماست. .فقط این عا و ادعا ..باد معده عرب ها هم نیستید
    23
    91
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    sikan - موناکو، فرانسه
    با این الاغها نظام خر اخوندی مستطام باد
    10
    23
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    امیدوارام هیچ زره از بدن اکبر رفسنجانی از زیر خاک بیرون ناید . واقعا" متاسفم برای کسانی شخصیت واقعی کسی را نشناختن که در طول زندگیش طرفدار ترور بود . تا زمانیکه رفسنجانی دستی در قدرت کشور داشت و یکی از قوه ها را در اختیار داشت هر روز شاهد گند کاریهای رژیم اخوندی در داخل و خارج از کشور بودیم و به غیراز گند کاریهای نظام اسلاتمی ایران می بایست شاهد ترور و زندان کردن و اعدام کردن مخالفان رژیم هم می بودیم . خدا پدر خامنه ای را بیامرزد که اکبر هاشمی رفسنجانی را از قدرت مملکت حذف کرد . اگر حالا ایران دچار اینهمه گرفتاری و تحریم از طرف سازمان ملل شده فقط بخاطر کارهای بی قانونی زمان در قدرت بودن رفسنجانی بود . شاید باورتان نشود که مخفی کردن فعالیتهای اتمی در ایران هم کار رفسنجانی بود حتی زمانیکه خمینی مرد , رفسنجانی خواسته بود که مردن خمینی را اشکار نکنند تا مدتی ! رفسنجانی چشم دیدن مخالفان را نداشت و همیشه در فکر از بین بردن مخالفان بود از هرطریقی. همه می بایست خوشحال باشیم که شر این بلا بزرگ در ایران کم شد.
    11
    21
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    بختیاری2500 - اهواز، ایران
    به درک.به امید همین امروز فردا دیکتاتور خامنه ای هم بدراک واصل شود
    14
    20
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    نوش جونتون هر چی که به سرتون میاد و بر سرتون میارن . خلایق هر چه لایق
    15
    22
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    shahruz-kh - فرانکفورت، آلمان
    خلایق هر چه لایق
    15
    22
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    اشتباه، اشتباه، اشتباه. اینقدر زود خود رو نبازید و باور عمیق رو خوشحال نکنید. مملکت ما امروز هشتاد ملیون جمعیت داره و تمام دستگاه تبلیغاتى و زور و قدرت در دست آخوند هاست. بیرون کشیدن همچون جمعیتى و چنین نمایشى بسیار ساده هست. اگر همین امروز شعبان جعفرى را حکومت ایران تشییع جنازه میکرد، ده برابر این جمعیت شعار جاوید شاه میدادند. چهل سال است که استعمار روى مخ ملت ما کار کرده، و ما خارج از گود نشسته ها کم کارى. منظورم من و شماى ایرانى هست، نه شاهزاده که خیلى بیشتر از سهم خود فعالیت میکند.
    18
    20
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    مجددا یک تو دهنی دیگر از جانب مردم ایران بر دهان فراری ها و جیره خوران خارج از کشور . مجددا گوارای وجودتان باد
    38
    18
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    winnie1987 - بيرمنگهام، انگلستان
    میگن یه بابای بود که شغل کفن دزدی داشت. موقع مرگش به پسرش گفت هر کاری میکنی‌ یه خدا بیامرزی برای من بذار. پسر مدتی‌ شغل‌های دیگه یی رو دنبال کرد تا اینکه برگشت کار پدر رو ادامه بده. روز اول رفت سر یک مرده، دید ملت رفتن برای نماز. کفن رو از تن مرده در آورد، وقتی‌ خواست بره یاد تقاضای پدر افتاد. به گوشه و کنار نگاهی‌ کرد و یک شاخه درخت پیدا کرد. ملت برگشتند مرده رو دفن کنند، دیدن هم کفن نیست، هم یک شاخه چوب در ماتحت مرده جا گذاری شده. همه گفتند خدا پدر کفن دزد اولی‌ رو بیامرزه، کفن میدزدید، ولی‌ حداقل به مرده رحم میکرد...! این هست حکایت ما ملت. قابل توجه دوستان گرامی‌ که از جمعیت مردم تعجب کردن. دیو چوو بیرون رود بدترش آید.
    12
    22
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    لین یک - استکهلم، سوئد
    توى صف نماز گزاران آقا سعید طوسى بود ? اگر بود کجا ایستاده بود فکر کنم آخر صف نا قلاها باز هم دست بردار نیست
    9
    14
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Hamed-irooni - سیستان، ایران
    به نظرم مردمی که به حمایت از هاشمی رفتند بسیار بسیار بسیار عاقلتر از این افرادی هستند که دارن بهشون ایراد میگیرن، سال 57 اگر یه نفر به مردم میگفت در برهه حساس کنونی شاه بهترین گزینه هست، همه میگفتن کشتار سال 42 کودتای 32، کلی زندانی سیاسی و اعدام و تیربار و شکنجه، انقدر می گفتن و می گفتن تا منطق شما رو نشنون، بعد جالبه همین ایرادگیرهای امروزی میگن کیا انقلاب کردن؟ ملتی پیشرفت می کنه که دنبال فرشته ها برای حکومت نباشه چون برای جوینده فرشته همیشه شیاطین حکومت می کنند.
    15
    7
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    sara-de - برلین، آلمان
    همه رو ولن کنید بچسبید این باران کوثری ابله همون حقته که چوب تو ...بره و ممنوع الکار بشی‌ اشغال خانم
    8
    14
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. فراری بودنم هزار برابر بیشتر حق انسانیم را تاید میکند تا زیر ظلم , ستم و توهین یک تعداد اخوند و مزدورانشان در کشورم باشم .
    6
    8
    ‌سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.