گمانه‌زنی‌ها در مورد گور دسته جمعی کشف شده در تبریز.

+86
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا

    ترکان عثمانی همیشه آذری ها رو قتل میکردند به بهانه های مختلف.
    66
    102
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    پروردگار - تهران، ایران

    گور دسته جمعی در کوچه "پاسداران‌"
    34
    66
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان

    به احتمال زیاد مربوط به اعدامهای مرداد ۶۷ است با توجه به اینکه کم عمق بودن گور و تعداد زیاد داخل گور!
    48
    121
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ab5534 - هلسینکی، فنلاند

    گور دسته جمعی مربوط به قتل عام زندانیان سیاسی تابستان ۶۷
    43
    129
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    معلوم هست کشتار چند دهه قبل زمان رضا پالانی بود که 30 هزار نفر را اعدام و ده ها هزار از خانواده های آنها را کوچ داده و عده‌ای را به زندان انداختند، با اینکه ارتش پیشاور جنگ نکرد تسلیم شدند چون اسلحه نداشتند شاه نامرد گرفت همه تسلیمی ها را اعدام کرد ! بقول یک روزنامه‌نگار آمریکایی که در داخل ارتش شاه بوده نوشته ، ارتش شاه بدون کنترل و وحشیانه عمل می کرد هر کس را در خیابان می گرفت همان جا اعدام می کرد و زمستان خیابان ها پر از خون مردم بی دفاع بود که حتی یک سرباز دولت را نکشته بودند و آنها وقتی به روستا ها حمله می کردن به زن ها تجاوز کرده به بهانه فامیل فدائیان می کشتند! آن زمان جنوب ایران دست انگلیس بود و شما دست روس که اسلحه نداد ولی به شاه چون اسلحه دادند آن هم به مردم استفاده کرد در حالی که همان موقع عرضه نداشت بحرین را پس بگیرد که این شاه هار شده را غربی ها گوشش را گرفتند و انداختند به جزیره میمونها که دق کرد و مرد .اگر آذربایجان موقعیت امروز را در کنار ترکیه و جمهوری آذربایجان داشت، شاه جرات نمی کرد با دوربین از زنجان به بعد نگاه کند حالا بماند نسل کشی برای ملت دست خالی !
    228
    128
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    [::liberté - مونترال، کانادا::] . ترکهای عثمانی، ترکهای آذری را نکشتند بلکه با توسل به اتحاد مسلمانان، اسلحه های خود را تقدیم مردم آذربایجان با مرکزیت تبریز کردند و رفتند و مردم تبریز هم اهل تجارت بودند نه جنگ ، پس اسلحه های عثمانی را به کردها فروختند و کردها هم که قبلا موقع حمله عثمانی، کم و کسری های ارمنی های متجاوز فراری را کشته بودند ، ارمنی ها هم قبلا در ازربایجان غربی که 200 هزار ترک و چند هزار کرد را کشته بودند و این بار در غیاب عثمانی کردها با سر کردگی سیمتقو به مردم ترکمک ارومیه حمله کردند که حتی خود پالانی که آن موقع شاه نبود سرباز قاجار بود اسیر آنها شده بود و بعد آزاد کرده بودند و بلاخره ترکها دوباره مسلح شده و با سر کرده گی کاظم خان در قلعه کاظم خان به مقابله پرداختند که توانستند کردها را به عقب برانند.
    140
    108
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    behran - کردستان، ایران
    بنابر ادعای فرماندار تبریز یعنی هرگونه شک و شبهه در مورد کشتارهای دوران انقلاب اسلامی و دفن کردنهای جمعی شبانه، مردود است! اگرچه تاریخ این شهر نیز در دل خود اسرار روزهای تاریکی دارد
    64
    56
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    خدا را صدو بیست و چهار هزار, بعضافه دوازده امام و پنج تن آل عبا , جهنم وضرر آیت الله جنتی روشون, شاکر و سپاسگزاریم که کافران غربی آنقدر در زمینه علمی پیشرفت کرده اند که با آزمایش کربن چهارده, میتوان دقیقآ مشخص نمود این استخوانها مربوط به چه زمانی است. خاک بر سر مقامات که بدون اطلاع داشتن از تاریخ و دلیل دفن این اجساد که ممکن است در اثر طاعون و یا زلزله ویا دلایل دیگر اینگونه دفن و مدفون شده اند اطلاعات گمراه کننده میدهند. بهتر بود میگفتند: تا مشخص شدن کامل تحقیقات, همگی باید صبرکنند.
    52
    79
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    [::liberté - مونترال، کانادا::]. [::liberté - مونترال، کانادا::]. بهانه های مختلف را می توانید نام ببرید ؟ جنگ دو تا دولت ترک بود بخاطر شیعه و سنی و آن هم بعد از بیست سال در چالدران پیروزی را به نفع عثمانی اعلام کردند و این به نفع فارسی زبان ها شد که شاه اسماعیل فارسی مرده را زنده کرد چون شاه اسماعیل بعد از نادر شاه دومین شاه بود که تعصب ترکی داشت، نوشته های نادر شاه همه جا به ترکی و فارسی هست و بلاخره شاه اسماعیل چون آذربایجان را متحد کرده بود و زبان رسمی هم ترکی ازری بود نه فارسی و خود شاه اسماعیل از شاعران ترکی سرا هست ،او بعدا ها بخاطر فاصله بین عثمانی و ایران و تحکیم حکومت خود آمد زبان رسمی را فارسی و دین رسمی را شیعه اعلام کرد . با اینکه مردم تبریز و اصفهان اعتراض کردند که چطور ما سنی ها شیعه شویم، شاه اسماعیل گفته بود یک ماه فقط فرصت دارید والا از تیغ شمشیر شیعه رد می شوید! ناگفته نماند آن زمان، دوره گسترش سرزمین ها بود ولی حالا گسترش تکنولوژی هست .
    100
    56
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    حالا علت اصلی که چرا ارمنی ها به آذربایجان غربی حمله کردند و 200 هزار نفر را کشتند از این قرار بود چون عثمانی ها آنها را توسط کردها از مناطق امروزی کردنشین ترکیه که ارمنی نشین بود بیرون کردند و البته قبلا همانگی خوبی بین ارامنه و عثمانی بود ولی چون در جنگ با روس ارامنه به عثمانی پشت کردند و با روس متحد آنها هم این را ریختند بیرون و اینها در جنگ جهانی اول از ترس عثمانی دیگر از خیر آنجا گذشته و سپاهی درست کردند به ارومیه حمله کردند که بعدا عثمانی آمد از ارومیه هم بیرون کرد و بعد رفتند در خاک جمهوری آذربایجان امروزی با کمک روس ارمنستان درست کردند که قبلا می خواستند از ارومیه ارمنستان درست کنند که نشد ، رفتند ایروان با کشتار ترک های اذری آنجا ارمنستان ساختند،
    105
    50
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا

    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. جنگ چالداران رو پس عمه من با صفوی ها کرد؟!
    38
    70
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    sahandd11 - کلن، آلمان

    ترک ها درصدسال اخیر همواه مورد بی مهری سران کشور قرار گرفتند وبسیار کشتارهای کور (کشتارهایی بدون اطلاع ومخفی در أذربایجان) انجام شده وهرزمان سرنخی پیدا شده سعی در ایز گم کردن آن کردند. که بهانه هایی نظیر کشتار آذربایجانی ها توسط عثمانی(حال آنکه عثمانی ناجی آذربایجانیها در قتل عام شدند) یا کشتار فداییان دمکرات بدست مردم تبریز (در حالکه سربازان ایرانی در آذربایجان دریای خون راه انداختند) وووو.تو بخوان حدیث مفصل.
    58
    31
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    انتلکت_مجازی - باربادوس، باربادوس

    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. داداچ هر جنسی‌ بهت دادن داری اشتباه میزنی.. منابع این اطلاعات تاریخیتو بذار ما هم بریم بخونیم روحمون شاد شه از این اراجیف.. از ارمنی‌ها مظلومتر نداشتیم تو این تاریخ.. خوب جای لندن چرا نرفتی ترکیه که یکم بیشتر بهت برسه؟؟؟. یعنی‌ توهم پانترکی و آاروغه عر عر ستانی که میگن همینه ها!
    36
    74
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    به گمانم استخوانهاى آقا مهدى پوسید، ظهور مهورى در کار نیست!
    28
    34
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. آیدى جدید مبارک، موقته یا مدتى میزبان خواهیم بود؟
    31
    62
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    rouzbeh_ma - لندن، انگلستان
    فشردگی استخوان ها نشون میده که محل دفن اجساد نبوده. ظاهرا استخوان ها از جای دیگه ای منتقل شدند اونجا.
    17
    32
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. دروغ سرایی و تخیل بافیت عالیه !!!
    32
    59
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    بعد از قاجاریه، تاریخ ایران را چهار تا عقده ای ضد ترک مزد بگیر نوشته و همه چیز را یک طرفه نوشته و حتی خیلی حقایق را ننوشته به خورد مردم داده، ملت هم کتاب تاریخ را می خوانند فکر می کنند که مثل قرآن از طرف خدا ارسال شده، لااقل منبع های خارجی بی طرف را بخوانید شما که دم از تاریخ می زنید . متاسفانه مردم عوام دروغ را همین جوری قبول دارند و عرضه تحقیقات را هم ندارد و عوام فریب ها کارشان را به سهولت انجام می دهند
    45
    23
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Cissy - تهران، ایران
    بعد از خوندن این خبر اولین چیزی که به ذهنم رسید اعدامهای تابستان67 بود
    15
    22
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    به احتمال بالا کشته شده ها مربوط به اعدام های دهه 60 است و به احتمال قوی دیگر اجساد مربوط به کرد ها و کمله و گروه های کرد است که بدست جمهوری اسلامی و توسط حسنی ها و خلخالی ها و امام جمعه ها ی ارومیه و دیگر شهر ها ی اطراف ناجوانمردانه کشته شدند.
    18
    16
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان-میگم توی بی سواد از بس مزخرف به هم میبافی خسته نشدی؟.. برو بخون در دوران صفوی و شاه سلطان حسین ،و فتنه افغان عثمانی ها سراسر ایران از ارس تا گنجه و تبریز تا همدان و بروجرد و نهاوندوکرمانشاه را اشغال کردند و همه جا زنان و دختران را برده و در بازار برده فروشی بالکان حراج کردند.دختر ایرانی خواه آذری باشد یا نهاوندی را اسیر و تجاوز و فروختند.لعنت بر ابلهان و فاحشه های مغزی کهدر پی روبرو قرار دادن مردم ایران اند و بحث ترک و فارس و حالا ایرانی راد انداخته اند.
    24
    24
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    مردک هم خودش زاده ایران است هم پدر پدرجدش آنوقت اسرار دارد خود را فرزند نامشروع چنگیز و طغرل بداند و تازه هنوز هم خود را ایرانی نمیداند هر چند اگر هم از تخم مغول باشد به هر حال رگ مادریش ایرانیست باز خود را ازبک و غز و تغزغز و مغول تاتار میداند.
    20
    19
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    اصولا اکنون قوم پارس تنها در تاریخ وجود دارد.استان فارس اکثرا قشقایی نشین و عرب نشین است تازه جماعت فارس نشین نیز معلوم نیست که از تخم پارس ها باشند.که پانترک ها مدعی آنند که به آن ها در طول تاریخ ظلم شده.زبان فارسی کنونی زبان دری است که از خراسان بزرگ پای گرفت وفردوسی و منوچهری و. به آن پای دادند تا سبک خراسانی به فارس رسید و سعدی و حافظ به آن زبان شعر سرودند و شد زبان محاوره ای مردم این قند شیرین پارسی.جایگزین زبان های پهلوی شد.
    19
    16
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    در تاریخ ایران هیچ ظلمی بر هموطنان ترک زبان و ترک تباز نرفته است که پانترک های مزدور اسراییل و اف بی آی بیان میکنند.برعکس تا زمان پهلوی همه قئرت و تاج شاهی در اختیار ترک ها بوده.هیچ گاه جنگی بین ترک و فارس نبوده.پارس هارا اعراب صدر اسلام نابود و نسل کشی کردند یا مخلوط با دیگر اقوام مانند باسری های استان فارس کنونی.عثمانی ها همواره دشمن ایران بودند و اتفاقا 7 طائفه قزلباش که شاه اسماعیل و اعقابش از آناتولی آوردند(قاجار و افشار وبایندر و..)همواره به همراه کرد ها و بختیاری ها و دیگر اقوام سپر دفاعی ایران بودند وگر نه عثمانی ها دیگر پیزی از ایران باقی نمیگذاشتند
    20
    17
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    پانترکیسم پدیده وارداتیست و اسراییل و دستگاه های جاسوسی قدرت های جهانی آن را مدیریت میکنند.هدف آن چیست البته طرح موزاییکی کردن ایران است که بدنبال موراییکی کردن خاور میانه و سوریه و عراق انجام میشود.با جعلیات تاریخی و خزعبلاتی که مینویسند میخواهند مردم ایران را مقابل هم قرار دهند و نفرت پراکنی قومی را ایجاد کنند.بحث زبان ترکی و قوم ترک و سر آخر خودمختاری و جدایش از ایران.سپس تجزیه کردستان و انهدام ایران و ترکیه و تشکیل کشور های کوچک و جدید و ض و پدیده جهانی شدن عیف در منطقه و به قیمت نابودی ایران و ریختن خون ترک و کرد و لر و غیره.افسوس
    21
    20
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    [::sahandd11 - کلن، آلمان-تو پان ترکی برو ترکیه اردوغان خیلی میخادت.مرد حسابی مزخرف ننویس.ترک های ایرانی شده همواره دست بالا را داشتند و تیغ و شمشیر دست آن ها بوده.حالا تو میگویی کسی به این طوایف غیور میتوانسته ظلم کند؟ از زمان حمله تازیان که امپراطوری پارس بر افتاد مدت کمی بعد ترک ها در تاریخ ظاهر شدند.از غزنوی و سلجوقی و خارزمشاهی تا تیمور همه ترک ها پادشاهی کردند تا زمان صفوی وافشار ها قاجار ها بایندرها و غیره.شاهسون ها حامی تاج شاهی صفوی.7طائفه رشید قزلباش سپر ایران در برابر عثمانی.قشقایی هلی دلیر حافظ فارس.ترکمن های سواره گرگان و....تو حتی قسم میخورم ترک هم نیستی.بی هویتی.
    24
    23
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::بوزرجمهر - تهران، ایران::] اولا اصلا قوم پارس از بیخ وجود نداد آنها قوم تاجیک هستند و پارس اسم آن دولت و منطقه بو نه اسم یک قوم ، همچنانکه قومی بنام ایرانی نداریم از تشکیل قوم هاست، منظورت از زاده ایران چیست؟ آریایی وارداتی از زمان هیتلر؟ مگر ترک و مغول آدم نیست چه خارجی چه داخلی ؟ چرا تاجیکستان همسایه برادر هموطن فارس حساب می شود و ترکیه دشمن هموطن ترک ایرانی ؟ منظورت جنگ 20 ساله با عثمانی هست ؟ آنقدر کشدادی هر کس نداند فکر می کند 200 سال جنگ بوده! بگذریم ، اگر قرار باشد با هر که قبلا جنگ کردیم حالا دشمن باشیم بس جواب من را بده ،جنگ 33 ساله ساسانیان با آذربایجان و حالا چرا ما هموطن هستیم با تحلیل تو ما باید همدیگر را بکشیم! حمله برادران فارس افغانستان به ایران بعد از صفوی ها چی ؟ افغان ها با پایتختی اصفهان دختران ایران را به اعراب و هند می فروختند ! فراموش کردی ؟ اعدام 30 هزار آذربایجانیدر دنیای مدرن و با هزاران مدرک قورت دادی؟ پان پان می کنی معنی پان را می دانی ؟ آیا پان قومی هست که از حقوق ابتدایی خود در وطن خود دفاع می کند یا قومی هست که با پول بیت المال تحصیل کرده ...
    18
    19
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    با پول مفت بیت المال تحصیل کرده و به دیگر قوم ها تحمیل می کند و پان اجازه نمی دهد همان دیگر قومها در کنار زبان رسمی بدون رفراندوم لااقل زبان مادری خود را یاد بگیرند ! بان همه قوم ها شده زبان فارسی ، تاریخ آنها ، فرهنگی آنه شده تاریخ و فرهنگ فارس! پان کیست و چیست لااقل مال بزن؟ از خلخالی ها و حسنی ها یا ترک در خدنگ رژیم فارس برای تحقیر استفاده می کند پس از صادق هدایت ها و دکتر مصدق ها گرفته نادر شاه ها و شاه عباس ها هم ترک بودن پس چرا لال شدی؟ چرا از فارس افشین یاد نمی کنی که در زمان حمله اعراب تسلیم شد و با آنها متحد شد و 21 سال با آذربایجان جنگید و آخر با خیانت او آذربایجان را اعراب اشغال کردند ! عاقل باشی گذشته را فراموش کن بچسب به حالا نه اینکه معلق بزنی در تاریکی تاریخ غارها. با اعوام فریبی اتحاد نمی شود ، ترکم کل ترکها دنیا و همه انسانها برادر من هستند و تو مثلا فارسی دوستت داریم و دوست داشتن برادران افغان تو هم خوش هست و سعی کن غیر فارس را هم درک کن همه آدم هستند و هیچ نژادی برتر و پست تر وجود ندارد این برتری جویی ها همه از مغز تنگ یک نژاد پرست بخار می شود .
    17
    18
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    تو و علی از یوکی وقتی کامنت تأتون از فیس بوک مفاخر ازربایجان 😂 کپی پیست مَی کنید به خود زحمت بدهید و کمی عوض کنید تا سوتی ندهید . ١- قضیه ٢١ آذر در زمان محمد رضا شاه بود نه رضا شاه کبیر ٢- تمام مسئولین جنایتکار جمهوری اسلامی از خلخالی تا خامنه ای ترک بودند و هستند که خون ملت ایران را در شیشه مَی کنند ٣ - صادق هدایت متولد تهران و جد ان طبرستان بود پس شمالی به حساب مَی امد نه ترک ٤-مصدق از طرف خانواده مادر قجر ی بود و از طرف پدر از خانواده اشتیانی بود و اشتیانی که بسیاری از وزاری ایران در زمان قاجار و پهلوی از انها بود بختیاری بودند بخاطر همین مصدق در زمان تسویه حساب سیاسی رضا شاه کبیر به بختیاری ها پناهنده شد و در ایران اصل و نسب از پدر به فرزند مَی رسد یعنی مصدق بختیاری بود نه ترک ٥- شاه عباس در هرات از مادر طبرستان ی و پدری ترک متولد شد و نمی تونی اون کامل ترک بدونی هر چند شاه عباس بدترین ضربه رو به شما پان ترک ها زد و روزگار پان عثمانی ها رو سفید کرد ٦- أفشین در ازبکستان متولد شد و شما ازبک ها رو ترک مَی دانید نه فارس و بابک در زمان خلیفه معتصم که مادر ان برده ترک بود متولد شد
    46
    14
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    و معتصم پای سربازان ترک به ارتش بنی عباس باز کرد و این ترکها بودند که اذربایجان برای بنی عباس فتح کرد و نام سرباز فاتح ان که جز افتخارات ترکها هم به حساب مَی اید بغتای کبیر است ٧- این حرفها به خودت بگو تنها قوم نژادپرست در ایران ترک هستند نه فارس
    45
    13
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    بعد اذربایجان کی با ساسانیان جنگ داشت ؟ اذرابادگان جز ایالت های ایران شهر ساسانیان بود که اتشکده اذرگشنسب (تخت سلیمان ) در ان قرار داشت ! ایا منظورت جنگ ارمنستان با ساسانیان بوده است ؟ ارمنستان چه ربطی به تو دارد . تو کلا شوت و بی سوادی ؟ اخه بی سواد از یک طرف مَی گویی قوم فارس وجود ندارد و از طرفی مَی گویی فارس افغان به صفویان حمله کرد . اول از همه افغان یا پشتون خود یک قوم جدا از فارس یا تاجیک است . و این پشتون ها بودند که به صفویان حمله کردند . صفویان در خراسان فقط با پشتون ها مشک نداشتند بلکه با خانات ترک ازبک نیز جنگ داشتند .اعدام ٣٠ هزار اذربایجان از کجا اوردی ؟ مدرک نام ببر ! خود تاریخ شناس ترک دانشگاه هاروارد از اعدام هزار تا دو هزار نفر در قائله ٢١ آذر حرف مَی زنند و اینکه این اقا یک ترک ایران شمالی است نمی توان سخنان ایشان را بی طرف در نظر گرفت . و چون تمام ترک ها به ایران شمالی فرار کردند مطمئنا ان هزار تا دو هزار نفر کردهای بأشرف قاضی محمد بودند که روی حرف خود ایستادند و مانند شما تدرسوها فرار نکردند .
    45
    13
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. اولا تاریخی که شما در کتاب های درسی خوانده آید بخشی از قرآن کریم نیست و نویسنده آن فرد بی سواد پر عقده ای مثل تو بوده که یک طرفه نوشته شد که امروز تو نمی دانی که ساسانیان 33 با آذربایجان جنگ کردند تا اشغال کردند ایران در هر دوره جغرافیایی خیلی متفاوت داشته و هر حکومتی با کشت و کشتار به حکومت رسیده ولی تو می گوید نه ساسانیان و کوروش با دو جفت بوسه ، دیگران خاک خود را تقدیم آنها می کردند با دو جعبه شرینی برای نژاد پرستان و غیر فارس عرب و ترک با خون ریزی فتح می کردند! .. خلاصه کلام از بی منطقی و چرند گویی تو همان به جمهوری آذربایجان که ایران شمالی می گویی، نشانگر اوج کوری، عقده و لج بازی تو را عیان می کند که قدرت قضاوت نداشته و روی تعصب همه چیز را الکی به هم ربط می دهی، آیا از جمهوری آذربایجان کسی به ایران ، آذربایجان جنوبی بگوید خوشحال می شوی ؟ تازه بحساب ایران شمالی تو یک عدد فارس دارد ولی به قول نماینده اردبیل هیچ شهری در ایران نیست که ترک آنجا نباشد . و فراکسیون ترک ها در مجلس شما را خیلی غصه دار کرده .
    5
    3
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    گشتاسپ - شیراز، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان-شما که ادعای تاریخ داری برو نظراتت را در کرسی های معتبر تاریخ در دانشگاه های معتبر عرضه کن.البته مدارکت حباب خیال است و در اندیشه ات ایجاد اختلاف.کسی که سنگ اردوغان و پانترکیسم و چنگیز را به سینه میزند بلاهت است و سراسر حماقت است.نمیدانی که حتی صفویه هم تبار پدریشان به فیروز زرین کاه میرسد که نه سید بود نه ترک .کرد کردستان بود و از خاندانی استخوان دار.به هر حال به مقتضیات زمان ترک زبان شدند و سید هم به دروغ.حال میخواهم بگویم تبار مردم ترک زبان معلوم نیست شاید برخی شان کرد یا رومی یا ایرانی ارانی باشند.تبار مردم فارس زبان نیز برخی شان شاید عرب یا ترک و بعضیشان مغول باشد.ننگ بر اندیشه های خام و دروغ.
    2
    2
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    گشتاسپ - شیراز، ایران
    تا مزدوران پانترک مردم را به جنگ سرد مشغول میکنند آخوندها و جماعت بظاهر مذهبی شیعه و سپاه پاسداران آنچه از ایران باقی مانده را میخورند.پول ها را به بانک های سوییس میبرند.ارومیه و هامون و مهارلو و بختگان را میخشکانند.ومعادن و ذخایر طبیعی را به یغما میبرند.حالا ما بنشینیم بحث تاریخی کنیم.علی یو کی و این بابا جان هی رو اعصاب ملت را برن.بابا جان ارومیه که خشک شد ککتم نمیگزه.یا جاسوس مغرضی و مقصودی شوم در سر داری یا شخص ساده ای هستی ونمیدانی چه میکنی.در هر دوصورت تو در برابر وجدان نداشته ات محکومی و مسئول.
    2
    2
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::] بابا جان ... !!بابا جان من برعکس که تو فقط به زبان پارسی و ترکی فقط تسلط داری به چند زبان تسلط دارم و تاریخ ایران زمان ساسانیان از کتب لاتین رومی و یونانی یادگرفتند و هیچ جا سخنی از ساسانیان و اذربایجان نبود بلکه حرف از ساسانیان و ارمنستان است . پس قبول می کنی که کشور جعلی اذربایجان روی خاک ارمنی ها ساختید !!!دو کوروش ماد فتح کرد نه اذربایجان ! پس نتیجه می گریم شما ترکها هرگز در ایران وجود نداشتید .
    0
    0
    دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.