صف غذای نذری روز عاشورا در تورنتو - کانادا

+93
رأی دهید
-323

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    فقر به قیافه نیست. من به اینکه این نذری از خون جوانان و این چیزا معتقد نیستم ولی میدونم این نذری واسه انسانهای نیازمند هستش کسی که نه توان پرداخت و خرید یا زندگی سختی داره و این نذری واسه دستگیری از نیازمنداس ولی متاسفانه مردم ما چشمشون فقیره و اینا دارن و هنوز چشمشون دنبال همون چندر قاز همون یک کفه دست نذری سهم نیازمنداس. تو ایران هم فراونه طرف با ماشین دویست میلیونی خیابون رو بند آورده که یک شربت آبلیمو یا یک چای معمولی بگیره بخوره. بهانه اینا هم اینه که نذری امام حسینه خوردنش ثواب داره! ثواب چی؟ غذای معمولیه و هدف از این خیرات از قدیم ایام دستگیری از نیازمندا بوده نه اینکه شما گردن کلفتا بخورید .
    43
    320
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    خرافات دینی و بیسوادی دینی داخلی و خارجی نداره و متاسفانه این ایرانیان خارج نشین که دیگه هیج محدودیتی در زمینه دسترسی به منابع دینی ندارن هم زحمتی به خودشون نمی دن و همچنان برای قاتلین اجدادشون مویه می کنن. باز اگه یه خارجی بیاد غذای مفتی بگیره توجبح داره اما ایرانیا که مثلا از عربا بیزار هستن این کارشون جز نشون دادن بیسوادی چیز دیگه ای نیست.
    51
    311
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Jalal50 - تهران، ایران

    حتما اینها هم مستحق هستند و گرسنه بی بضاعت هستن. ایرانیان درخارج کشور یک ایران کوچلو واسه خودشون ساخته اند و که دل خوش کنند. برگردید همون ایران که بهتره.
    42
    238
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    (چشمت بدرآمد ای منوچهری--- با هیات و پخت قیمه نذری) (مردی ز تماشای نوای علوی--- با بددلی و بدی و بی مهری) (خواهی تو شوی عاری --- از ننگ حقارت و ز بی قدری). (بس کن ز بیان این چرندیات --- ای ...) . امثال منوچهری ها همه جای دنیا پیدا میشن . مهم اینه که مردم معتقد و غیرتمند با وجود استقرار اونهمه بلندگو و پخش ساز و آواز فقط و فقط با حضور خودشون در خاک کانادا مشت محکمی رو روانه دهان آلوده خیلی ها کردن . این که هی میگم مشت و مشت و مشت دلیل داره . هیچ سالی مثل امثال بر ضد عاشورا تبلیغ نکردن . هیچ سالی مثل امسال تودهنی نخوردن . از یک ماه قبل تو ستون سمت چپ به صورت متوالی از ته صندوقچه ها کلیپ هایی قرار داده میشد برای تضعیف اعتقاد و باور مردم . برای خسته کردن ذهن مردم . به چه قصدی ؟ فقط و فقط پیش زمینه ایام محرم بود . دقیقا داشتم بررسی میکردم سیر اخبار رو . کاملا هدفمند بود . .
    251
    216
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    عاشورای امسال تمام شد و رفت اما سوزشش تا سال دیگر برایتان ادامه خواهد داشت . منتظر باشید . کمتر از 40 روز دیگر اربعین حسینی برپا خواهد شد . آن روز تیر خلاصی خواهد بود بر جنازه بی جانتان
    322
    250
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    machan - لس انجلس، ایالات متحده امریکا

    هم وطنان عزیز. در دین اسلام نذر فقط و فقط برای خدا مجاز است. نذر امام حسین و سفره ابولفضل و . در اسلام حرام و طبق قران شرک و خرافات است. اخوندها این خرافات را باب کرده اند. ایا پیامبر هم نذر امام حسین می داد؟ مثل روز روشنه که این خرافات ساخته بشره نه دین الهی....
    40
    155
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    bajar - هامبورگ، آلمان

    چقدر این تورنتو گدا گشنه داره . خاک بر سرتون برای 2 دلار غذا ابروی هودتون رو بردید و درود بر این ایرانی اصیل که صداش در امد و ابروشون رو برد اگه داشته باشن حالا همین که میرن ایران چقدر قیافه میگیرن که ما تورونتو هستیم . بدبختهای خرافاتی
    38
    281
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    منوچهری - کرمان، ایران

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. دوستی دارم که از وضیت کانادا میگه : یک سری چادری با پورشه و کلفت های فیلیپینی, خرید های ده هزار دلاری, خونه های ویلای بالای دو میلیون دلار. همینجوری از ایران براشون پول میاد. دولت کانادا هم که بدش نمیاد. بد به حال ما که ثروتمون رو درداخل شما, و در خارج توسط پسر عموها تون خورده میشه!! ولی از شما متشکرم که ریشه خشکیده اسلام رو دارید از خاک پاک ایران بیرون میکشید. مطمئن باش اون زمان زیاد دور نیست. آهن رو فقط آهن میبرره!! ;)
    19
    211
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    kasra persia - لندن، انگلستان

    شما با این اعتقادات مشابه با رژیم چرا به خودتون زحمت دادید آمدید اینجا؟
    16
    172
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    sareban21 - سوئد، سوئد

    خاوری رو ندیدیم :(
    9
    165
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    [lll] - کپنهاگ ، دانمارک

    این را خوب میدانم که انسان چیزی نیست جز همانند سلولهای سرطان در بدنه زمین !و مذهب کور کورانه سرطان بدخیمی است در بدن انسان.! اگر چیزی قابل ستایش باشد و احترام همین کره خاکی هست . هستی همه ما را آدم کند!
    13
    90
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    شاهنشاه آریامهر - تهران، ایران

    این همان مردمی هستند که از دست رژیم اسلامی ایران در رفتند به خارج از کشور حالا میروند تو صاف غذا که از همین رژیمی‌ که از دستشون در رفتند وایمیسند که ۱۰۰ گرم برنج باع کمی‌ خورشت بگیرند؟؟. خب این احمقیت هست یا گدا صفتی؟؟؟؟
    16
    172
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    bineshaan - لندن، انگلستان

    با دیدن این ویدیو بسیار به ایرانیان عزیز در تورونتو امیدوار شدم. بر طبق آمار جمعیت ایرانیان تورنتو و حومه حدود ۴۶۲۲۵ نفر اعلام شده. اگرحتی نصف این جمعیت درشهر تورنتو باشه و با علم به اینکه نهایتا ۱۰۰ نفر برای گرفتن این غذا تو سر هم میپریدند. میشه تصور کرد از هر ۲۵۰ ایرانی در تورنتو فقط یک نفر انسانیش رو بخاطر یه پرس غذا زیر سوال میبره.
    20
    117
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    فقط ملوان - انزلی، ایران

    نمیدانستم اینهمه بیکلاس گشنه تو کانادا هست..خوشحالم که هیچ کسی را انجاه ندارم..
    35
    139
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند
    قسمتی از حرف paksan رو قبول دارم اما یه سوال: این اقایی که هی (شرم شرم)میکرد همون سبکبال خودمون نبود که از لس آنجلس پاشده رفته اونجا مبارزه کنه ؟هاهاهاهاها
    101
    91
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    این مسئله تبدیل شده به یکی از آداب رسوم مردم ایران و جزء فرهنگ، اما آن فردی که ظاهرا مجاهد هست، جلو زن و بچه و خانواده های ایرانی در غربت ابرو ریزی، تهمت، به تخریب و تمسخر آنها می پردازد که در شئن یک هموطن نیست که جلو زن بچه با گستاخی تمام ناسزا بگوید این مسئله ربطی به رژیم هم ندارد بدون این رژیم هم بوده و خواهد بود . آدم باید شرف داشته باشد با مردم درگیر نشود ولی اگر آن شخص با نظام مشکل دارد، راه باز جاده دراز، برود در ایران با سیتم حاکم مبارزه کند، من یکی از حرکت این فرد نفهم ضد اجتماعی حالم بهم خورد . آن جور جاها بهانه ای برای مردم در غربت هست که همدیگر را ببینند و حتی دوستان ایرانی ما در رستوران کار می کنند به صف نذری هم می روند ، چی ربطی به اسلام و نظام دارد ؟ این یک حرکت خیر هست نه شر.
    91
    68
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۸
    jafarian - بروکسل، بلژیک

    این یک نمایش گریه اوری است از سقوط یک ملتی با فرهنگ 5000 ساله در جهل و خرافات و باید اعتراف کرد رژیم اسلامی ایران اگرچه در اکثر اهداف خود ناکام ماند ولی در فرو بردن این ملت در خرافات موفق بوده است و اتفاقا این همان چیزی استکه برای بقای خودش به آن نیازمند است . درود بر شیر مردی که در فیلم صحبت میکرد و جمله بسیار خوبی بیان کرد (( این ننگ تاریخ ایران است )).
    22
    130
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    به این میگن یه تو دهنی مشتی به کسانی که فکر میکنن فرهنگ عاشورایی ما با رفتن به غرب به سستی میانجامد. کاشکی یه فیلم هم از کپنهاک میزاشتید. لااقل به چندین صد نفر عزاداران حسینی در مسجد امام علی واقع در کپنهاک نذری دادیم. خود من یکی از افرادی بودم که در این کار خیر انجام وظیفه کردم. تهیه لپه و تمیز کردن آن برای خورشت قیمه یه عهده من بود.
    209
    33
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند

    متاسفانه یه عده از مردم ما چشمشون فقیره واین دیگه مربوط به حکومت و دولت و قضا و قدر و ابر و باد و مه و خروشید و فلک نیست !البته یه بار دوستی اینجایه شعری نوشت یادم مونده اینطوری:از تنگی چشم پیل فهمیدم - انا که غنی ترند محتاج ترند
    47
    73
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند
    {از تنگی چشم پیل دانستم- انا که غنی ترند محتاج ترند}
    47
    51
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان

    [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. برای یک بار هم که شده بیایید و در ماه محرم آینده هیچ غذا و حتی آب هم به مردم ندهید تا آنوقت ببینید چند نفر واقعاً عاشق عزاداری و در غم دهان تشنه آن حسین هستند. به قول آخوند قرایتی این خورش قیمه چه کارها که نمی‌کنه.
    22
    139
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند

    خوبه نشون میدن چقدر گاگول ریختند توی کانادا آمریکا ...خوشم میاد ..یواش یواش داره چهره این نکبت ها همه جا نمایان میشه. .آقا سفره ابالفضل و رقیه میاندازند ..توی نیویورک
    23
    112
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    باعث خجالت و تاسف
    21
    101
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    [::منوچهری - کرمان، ایران::]. (می زنم حرف دلم را گرچه گوش تو کر است --- این همه خود خواهی و بی اعتنایی نوبر است)(من همیشه اولم در عاشقی اما چه سود---هر طرف می ایستم آن سو برایت آخر است) ( یک درخت از ریشه خشکید آن یکی با اره مرد--- ریشه خشکیده از بی ریشه بودن بهتر است :)
    95
    61
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - منچستر، انگلستان

    خاک تو سره چیپتون کنند من شنیده بودم تو کانادا ایرانی چیپ ومنگول زیاده ولی باورنمیکردم خاک توی سره همتون گدا گشنه های پیزوری الان توی این فیلم هرکسی باشه فقط مسخرش میکنند یعنی چه تو ایران برن چه همانجا بهش میگن کلاس نزار تو همون گدا گشنه ایی هستی که فیلمت پخش شده گدا
    54
    79
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    ( قوری به قلم، قلم به قوری --- جانت به لب آمد ای منوچهری ) ( از حرمت بی بدیل سالار شهیدان --- شد هر سخنم بر دهنت ضربت کاری) . منوچهری جان، بی خیال ما شو . اذیت میشی داداش . کلی میشینی میسازی با دوبیت همش از سر مبارک میپره . اعتقادات خودت رو داشته باش و به اعتقادات دیگران دست و پا درازی نکن. آباریکلا
    99
    65
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    کى گفته نذرى رو فقط فقیرها باید بخورند ؟! نذریه دیگه ، کلى خاطرات زنده میشه ، یه روز متفاوته ، بعضیها احساس میکنند از بلا دور میشن ،اصلن اون بوى پلونذرى آدمو میبره به کلى خاطرات گذشته ، تو ایران تعداد نذرى دهنده ها از نذرى خورنده ها بیشتره پس چه کنند هیچکى نخوره ،فقط فقیرها بخورند ، انقدر دور ور ندارید ، فورى فاز روشنفکرى ور میدارید و به همه توهین میکنید درست نیست ، تک تک تون اگه اون دور و بر بودید الان تو صف بودید ، خداییش نبودید ؟؟؟
    68
    52
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::Lolitaa - دلفت، هلند::]. خیر ربطی‌ به غنی و محتاج ندارد. ربط به شما و باور جان دارد. وطن پرستی که که عرب پرستی رواج می‌‌دهد، هرگز از خود پرسش کرده‌ای ؟ خیر پس بخوان. امیرکبیر را با توطئه آخوند در حمام فین کشتند . مزارش روبروی مقبره حسین است . چند بار بعد از زیارت آقا مزار امیرکبیر را دیدار کردید.؟ اصلا می‌‌دانید که بود و قبرش در آنجا است ؟ سالی‌ ۳۰ میلیون ایرانی‌ به مزار سالار شهیدان می‌‌روند . سالار و شهید واقعی ایرانی‌ در آنطرف مزار است . ۵۰ متر فاصله ۳ دقیقه وقت . این ۳ دقیقه را که به فارسی ترجمه کنیم می‌‌شود . می‌‌شود ۱۵۰۰ سال جهل و خرافات . می‌‌دانید که عراقی‌ها به ما می‌‌خندند. آنها امیر کبیر را بهتر می‌‌شناسند. خنده که این همه ایرانیها ۳۰ ملیون ۳۰ میلیون آدرس قبر عوضی دارند. به غنی و محتاج ربطی ندارد. به آن‌ چند گرم مغز اتیجاج دارد. گوهی در نزد ما ایرانی‌‌ها بعد از حکومت آخوند این چند گرم آب شده .
    51
    62
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::Lolitaa - دلفت، هلند::]. گذشته از این: می‌‌دانی امیر کبیر کیست ؟ درس تاریخ . ۱۶۸ سال پیش اولین برنامه وکسیناسیون بر ضد آبله . وبا در ایران به دست امیر کبیر در ایران انجام شد. آخوند‌ها در آن زمان که توله‌های آنها هنوز هم در ایران حکومت می‌‌کنند .فتوا دادند که با آمپول جن وارد بدن می‌‌شود. اصلاحات امیر کبیر و میجی امپراطور ژاپن همرا با هم بود. اصلاحات امیر کبیر بسیار غنی‌ تر از میجی بود. ژاپن امروز کجاست. سومین کشور اقتصادی اولین‌ترین کشور با بالاترین پارامتر زندگی‌. بله ژاپنیها آخوند نداشتند. نتیجه سالی‌ ۳۰ میلیون ژاپنی به دیدار مزار میجی می‌‌روند و تشکر می‌‌کنند. ۳۰ میلیون ایرانی‌ به مزار سالار شهیدان تقلبی . قبر امیرکبیر ولی‌ ۵۰ متر با این شهید تقلبی فاصله دارد. و حیران هستیم که چرا در کانادا در صاف نرزی ایستاده‌اند. گفتم وقتی‌ شما وطن پرست هستید باید قبر امیر کبیر هم خالی‌ باشد . و در کانادا بر سر کول هم زنند برای ا‌ش . ربطی‌ به فقیر و محتاج ندارد
    46
    51
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    kamaan - تهران، ایران

    فقر فرهنگی‌. اگر حکومت ایران بگه کوپن می‌دیم به مردم خارج از ایران این قماش بدون هیچ شرمی صف خواهند بست
    5
    74
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا
    تمام غذاهای ایرانی نذری همه آلوده به ماده رادیو اکتیو میباشد و همه غذاهای صادراتی از ایران که متعلق به کمپانی‌های سپاه یا خامنه‌ای هستند که از ایران می‌آید همه آلوده میباشد ببینید سرتان و سکته قلبی در بین ایرانیان خارج آمار زیادی خواهد داشت . در اسلام همه کافر هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود سرنگون باد استبداد اسلامی
    73
    60
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirir - تهران، ایران
    [::paksan - ایران، ایران::]. نذری فلسفش ربطی به کمک به فقرا نداره. هرکی بخواد به فقرا کمک کنه قطعا مازاد بر نذری این کار رو انجام میده. نذری به غذایی میگن که با نیتی پاک و احساسی خوب پخته میشه و برای سیر شدن مردم نیست بلکه برای انتقال اون انرژی مثبتی هست که در نیت پخت اون غذا بوده. چرا ما فکر میکنیم تمام بار فقرای جامعه به دوش مردم هست؟! مردم مالیات میدن و همینطور از در آمد کشورشون که مالکش خود مردم هستن باید حکومت و دولت به فقرا بده. بیشتر از اینکه سعی کنید کمک به فقرا رو در حد غذا و دادن پولهای مقطعی تحلیل کنیم باید حکومت رومجبور کنیم حداقل زندگی رو برای همه فراهم کنه. در عین حال میتونیم با کمکهای مختلف از جمله پول و غذا و اسکان و حتی کمک آموزشی به فقرا هم کمک کنیم. من فکر نمیکنم کشورهای مدرن و خوبی که چندان فقرایی ندارن به واسطه کمک مردم بخصوص در بعد غذا و پولهای ناچیز اینطور شده باشن. یارو سکس پارتی میگیره فقط 50 میلیون پول مشروبشه و به هر داف خدا تومن پول میده بیان مهمونی اونوقت میاد در رسانه ها داستان میگه که ایها الناس اینایی که نذری میخورن مرده خورن و باید نخورن بدن فقرا.
    39
    41
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    به چند مطلب سریع اشاره میکنم. اول اینکه غذای مفت را خیلی ها دوست دارند! تو همون اروپا و امریکا یا هر جا دیگه رستوران که هیچی یک دکه هم بزنی و غذای مفتی بدی مردم اونجا با سر میاند! دوم نذری بعضی از دوستان بهش اشاره کردند یعنی شما آرزویی (نذری) میکنی مثلا بچه دار بشی یا بچه ات از بیمارستان خارج شد یا عملش با موفقیت انجام شد مثلا به 10 نفر یا 100 نفرغذا بدی یا به چند آدم مستحق کمک کنی و <با صدقه دادن هم فرق دارد>! سوم این نذری دادن از زمان صفویان به صورت فرهنگ مردم ایران درآمده و در زمان محمدرضا شاه و رضا شاه و قاجار و قبل از آن هم رواج داشته و ربطی به این رژیم ندارد که این اسکول دوربین دست گرفته و آبروی مردم را میبرد! اگر ازش شکایت بکنند تو همون کانادا به جرم پخش اکاذی و مزاحمت و عدم کسب اجازه فیلمبرداری در منابر عمومی پدرشو درمیارند! چهارم این داستان فقط مربوط به کانادا نیست تو همون کانالهای لوس آنجلسی که خیلی شعار میدند و خیلی جاهای دیگه هم وجود دارد حالا فیلمهایش احتمالا درمیاد و اگر درنیاد حتما دوربینی اونجا نبوده یا اگر بوده اجازه فیلمبرداری نداشته!
    45
    51
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    در آخر اون مردک هم که فیلمبرداری میکنه و زیاد شعار میداد خیلی آدم نفهمی بود که همه چیز را ول کرده چسبیده به نذری دادن و گرفتن مردم! من خودم اهل نذری نیستم و آخرین بار هم یادم نمیاد کی نذری خوردم ولی شاید اصلا یکی در غربت دلش برای یک کاسه آشی که میدند تنگ شده هوس کرده و خودش بلد نیست درست کنه یا کلا چون مقدار زیادی تو نذری ها درست میشه مثل کباب بازار همیشه مشتی تر و خوشمزه تر است آخه این چه بی فرهنگی است که دوربین دستت گرفتی و آبروی مردم را میبری و بعضی شوت تر از خودت هم مثل تو راهشون را گم کردند و فکر میکنند این مبارزه است! مبارزه با چی؟؟ نه اسکول تازه به دوران رسیده خیلی مردی برو همان جا که ادعا میکنی دو دختر را شلاق زدند فیلمش را بگیر و نشان همه دنیا بده و حرکتی و کمپینی بر علیه این کار راه بینداز نه یک دوربین دستت بگیری و به مردمی که ربطی به این ماجرا ندارند گیر بدی! در آخر همه سعی کنند بفهمند که اینها مردم ما و فرهنگ ما هست و با پاک کردن صورت مسئله هم هیچ مشکلی حل نمیشود و اونهایی هم که زیاد شعار میدند معمولا خودشون از همه بدتر هستند!
    44
    54
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. تو یکی معلومه خیلی شوت میزنی که تو این خبر هم اومدی عرب عرب میکنی و از امیر کبیر قصه تعریف میکنی! از ملانصرالدین هم چند تا جوک میگفتی تا بیشتر بخندیم! امان از آن روزی که یک آدم بی فرهنگ و بی سواد بخواد به بقیه درس فرهنگ و سواد بده میشه یکی مثل تو که حتی اسم زرتشت رو خودش میگذاره که نوشتنش هم بلد نیست!!! کمتر ....... بگو این فرهنگ خود ماست و ربطی نه به فرهنگ عرب دارد نه ترک نه غیره!
    43
    49
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    Big_Bang - دورتموند، آلمان

    مفت باشه، مال کامبیز یا امام حسین باشه، مال دشمن یا دوست باشه. اصلا کوفت باشه، فقط مفت باشه تا بچسبه و مزه بده. صدها سال با این فرهنگ جد در جد زندگی‌ کردیم. دردناک است ولی‌ ایرانی‌ هستیم دیگه. این هم نتیجه زندگیمونه. اون مملکتمونه، اون دولتمونه و این هم مللتمون. پس حرص نخور قلبت میگیره.
    9
    45
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Roxenda - لندن، انگلستان
    خسته کنند‌ترین و گند‌ترین کشوری که تو زندگیم سفر کردم کانادا بود . سرد ! سوتو کور و دلگیر ! ۸ ماه سال برف با دمای ۵۰ درجه زیر صفر
    14
    29
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند
    [::zardpust - دروازه غار فرانکفورت، آلمان::]. وقتی قولو جواب پرت وپلانویسی مثل تورو داده باشه من چه باید اضافه کنم ؟من چیکاره بیدم این وسط؟ ;)
    39
    34
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک

    تف به شرف و وجدان نداشته تون همشون هر سال میرن ایران ادای ملکه و شاهزاده رو در میارن با دلارهای پس انداز کرده از پول سوسیال ، اما در اونجا مثل گداهای بدبخت و خیابون خواب در صف یک لیوان اش نذری خودشون رو جر میدن. برای پناهنده شدن حتا حاضرن بگن که تن فروش و مفعول بودن ، اما دست اخر برای یک سفر بداخل سر از صف اش نذری تشنه لب در میارن. خاک برسر دولت کانادا که پرونده پناهندگی این مزدورها رو دوباره بررسی نمیکنه.
    26
    48
    شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Unkn0wn - اصفهان، ایران
    واسه یه کاری سفر رفته بودم قم (البته ادم مذهبی نیستما) نزدیک هتل کلی ادم صف ایستاده بودن رفتم جلوتر دیدم یه غذا که اسمش رو نمیدونم شبیه این بود که ابگوشت رو له کرده باشن رو دارن میدن به مردم. بعدش شب بود که صاحب هتل یه ظرف از همون غذا رو اورد تو اتاقم تقریبا از دیدن اون غذا داشت حالم بهم میخورد ریختمش توی WC با خودم گفتم خدایا شکرت که مثل اینا نشدم.
    32
    29
    یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    اینهمه عمال رژیم ایران ریختن تو تورنتو !!! موندم به دولت کانادا که چرا اینها را راه میده و خوداین حزب اللهی ها که ایران را به گند کشیدن حالا دارن سر ریز میشن خارج کشور و حالا دارن تند تند اونجا زاد و ولد می کنن . خودشون تحمل یک مخالف را ندارن بی شرفها حالا تو خیابونهای خارج میخوان از ازادی سوء استفاده کنند و خیمه شب بازی راه بندازن . ظاهرا هم مثلا کانادایی شدن. اینهمه بی فرهنگی...پستی ....دنائت. برای نذری.. ؟؟ و فلسفه بافی پوچ برای خرافات ؟ ؟ چه ایران چه خارج اونی که نفهم هست نفهمه و هر جا بره نفهمی خودش را با خودش میبره . یک امریکایی هرگز در صفی که برای سیر کردن شکم فقرا باشه نمی ایسته مگه واقعا ندار باشه . بله بعضی جا ها نمونه غذای رایگان میدن برای تبلیغ ولی اون فرق می کنه . اما صف غذای رایگان برای فقرا فقط فقرا می ایستند .حالا اگه ما واقعا اینهمه ایرانی گشنه و مستمند تو تورنتو داریم من براشون متاسفم که چرا غذای رایگانشون را با صف و نظم و ترتیب نمی گیرن اما اگه این عده محتاج نیستند باید بگم خیلی پستی می خواد ادم غذای فقرا را بگیره و از ایران تا کانادا همین جور پست بمونه و پستی
    17
    29
    یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    و پستی را به بچه هاش هم اموزش بده.
    14
    23
    یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    tilord - هامبورگ، آلمان
    دهن همه این ها که برای خوردن جمع شده بودن را باید مورد عنایت قرار داد،
    17
    34
    یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    اسپیسر - لندن، انگلستان

    ایرانیا به خاطر آب و برق و گاز مجانی کشور رو دو دستی تقدیم آخوندا کردن، حالا توقع دارید از گرفتن غذای مجانی خودداری کنند. در مورد ایرانیا این ضرب المثل واقعا صدق میکنه: "مفت باشه کوفت باشه"
    1
    34
    جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    همساده - یونان، یونان
    این ایرانیها به هر خفت و خواری تن میدهند که ساعتها در صفی برای یک پرس غذای که اصلا به آن احتیاجی ندارد بایستند. کارد به اون شکمتون بخوره
    8
    23
    جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    sarbaz007 - المان، آلمان
    باعث خجالت و تاسف
    1
    13
    جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان
    نه تنها یک گزارش افتخارکننده از میهنم نمیبینم، بلکه ایرانیهای در خارج کشور هم دست کمی از داخل ندارند و با وجودیکه عاشق میهنم هستم، از هر چه ایرانی در خارج کشور پرهیز میکنم و چطور این شهامت را پیدا کردم که در دنیای مجازی با آنان هم سخن شوم، جای بسسسسسسیار شگفتی می باشد! آن زنان بی حجاب را بگو؟ آن مردهای تنومند لش را ببین! وای بر من، چرا اینطوری شدیم و چرا آنان بیکار هستند در کانادا؟
    0
    9
    شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد
    مشتی انسان نمای پست, بهتر است توپ و کارد به شکم بخورد تا غذایی که بهانه ترویجِ خرافات و نفاق است، بینواهایِ مفلوکِ شکم چرانِ چشم گشنه ، اگر این جیره‌ها خواری کاری از پیش می برد این نظام که مدام در حال خوردن جیره ملتِ ایران است چنین کفتار و هیولأیی نمی‌شد، همین شما ذلیل‌هایِ بی‌ پرنسیب هستید که اگر ذره یی حق خواهی یا ازادگی در وجودتان بود، یک لقمه از این غذاهایِ آلوده به خونِ ایرانیان را به اسم خدا و دین نمی خوردید. جواب تمامِ این خیانت‌ها و چشم بستن بر رویِ حق را خواهید گرفت.
    2
    9
    شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    دوستدار ایران و اسرائیل - لیدز، انگلستان
    اینها مغزشان اندازه مغز موش است و به همین میزان هم شرف و اصالتشان وانسان بودنشان در راستای همان اندازه و ظرفیت مغزشان است زیاد ازشان نباید متوقع بود
    2
    4
    شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.