مرگ دلخراش دوچرخه‌سوار ایرانی در پارالمپیک ریو

کمیته المپیک ایران از وقوع این سانحه در شیب جاده و شکسته شدن گردن بهمن گلبارنژاد خبر داده است بهمن گلبار‌نژاد، دوچرخه سوار ایرانی هنگام رقابت در مسابقات پارالمپیک ریو دچار سانحه شده و بر اثر جراحات درگذشته است.
 
کمیته برگزاری پارالمپیک علت مرگ آقای گلبارنژاد را ایست قلبی گزارش کرده است.
 
بهمن گلبارنژاد، ۴۸ ساله، روز شنبه در گروه سی ۴-۵ مسابقات دوچرخه سواری مشغول رکاب زدن در جاده بود که دچار این سانحه دلخراش شد.
 
کمیته برگزاری پارالمپیک ریو اعلام کرده، او در هنگامی که در بالاترین نقطه بخش کوهستانی مسیر مسابقه قرار داشت دچار سانحه شده است؛ "آمبولانس این ورزشکار را به بیمارستان یونیمد ریو در منطقه بارا که در نزدیکی محل مسابقات بود منتقل کرد اما او متاسفانه لحظاتی بعد درگذشت."
 
بهمن گلبارنژاد از ورزشکاران باسابقه کاروان پارالمپیک ایران بود که چهارسال پیش در پارالمپیک لندن هم حضور داشت.
 
این دومین رقابت بهمن گلبارنژاد در پارالمپیک ریو یود. او روز چهارشنبه هم در کلاس سی ۴ رقابت کرد و چهاردهم شد.
 
تحقیقات در مورد مرگ این ورزشکار ایرانی آغاز شده است و پرچم ایران در پارالمپیک ریو به احترام او نیمه افراشته شده است.
 
همزمان کمیته المپیک ایران در توییتی علت مرگ این ورزشکار ایرانی را چنین گزارش کرده است: "بهمن گلبارنژاد دوچرخه‌سوار #پارالمپیک به علت شیب محل مسابقه با زمین‌خوردگی مواجه شد و به دلیل شکستگی گردن فوت کرد."
 
قرار است فردا (یکشنبه) در مراسم اختتامیه پارالمپیک ریو هم به احترام بهمن گلبارنژاد حاضران یک دقیقه سکوت کنند.

آنچه در مورد این حادثه می‌دانیم
آن طور که کمیته پارالمپیک اعلام کرده مسابقه جاده کلاس سی ۴-۵ صبح روز شنبه (۱۷ سپتامبر - ۲۷ شهریور) در مسیر گرومری که برای مسابقات المپیک امسال هم از آن استفاده شده، آغاز شده بوده است.
 
این مسیر متفاوت از مسیر ویستا چاینی‌زا است که چند هفته پیش دوچرخه‌سوار هلندی، آنیمایک ون ولوتن، در جریان مسابقات المپیک در آن دچار سانحه شد و برای مدتی بیهوش شد.
 
مسیر ویستا چاینی‌زا که گفته شده پر از نقاط پر فراز نشیب و کوهستانی است در مسابقات پارالمپیک مورد استفاده قرار نگرفت.
 
بنا بر آنچه کمیته پارالمپیک گزارش کرده، سانحه برای بهمن گلبارنژاد در ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه صبح به وقت محلی و در نخستین بخش کوهستانی از مسیر گرومری روی داده است.
 
آن طور که گزارش شده خدمات امدادی و پزشکی اولیه در محل سانحه صورت گرفته اما هنگامی که امدادگران متوجه متوقف شدن ضربان قلب آقای گلبارنژاد شده‌اند، او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.
 
فیلیپ کروِن، رئیس کمیته پارالمپیک پس از این سانحه گفت: "این خبر بسیار دلخراش بود و در همه ما در پارالمپیک در این لحظات خود را در غم خانواده و دوستان آقای گلبارنژاد و کاروان ورزشی ایران و کمیته ملی المپیک این کشور شریک می‌دانیم."
 
"خانواده پارالمپیک یک‌پارچه در غم این حادثه تاسف‌بار فرو رفته و اندوه ناشی آن بر پارالمپیک شگفت‌انگیز ریو سایه انداخته است."
 
درگذشت بهمن گلبارنژاد در جریان مسابقه، نخستین حادثه مرگبار حین مسابقات المپیک و پارالمپیک در نیم قرن گذشته است.
 
آخرین حادثه دلخراش مربوط به المپیک رم در سال ۱۹۶۰ است که طی آن دوچرخه‌سوار دانمارکی اینمارک یانسن، در جریان مسابقات ۱۰۰ کیلومتر جاده دچار سانحه شد و درگذشت.
واکنش‌ها به مرگ بهمن گلبارنژاد
مرگ این ورزشکار ایرانی خیلی زود با پیام‌های تسلیت و همدردی از سوی مجامع و مقام‌های مختلف همراه شده است.
 
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران ساعتی بعد از این سانحه در توییتی مرگ این ورزشکار کاروان پارالمپیک ایران را تسلیت گفته است.
 
کمیته ملی پارالمپیک ایران طی بیانیه‌ای گفته: "او یک ورزشکار پارالمپیکی نمونه بود که با عشق و انرژی در پی کسب افتخار و پرآوازه کردن نام ایران بود و در پایان هم جانش را در این راه نهاد."
 
کارلوس نیزمن، رئیس کمیته برگزاری پارالمپیک ریو: "این خبر دردناکی برای ورزش و پارالمپیک بود. ما به خانواده گلبارنژاد، هم تیمی‌های او و همه مردم ایران تسلیت می‌گوییم."
 
برایان کوکسان، رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری: "شنیدن خبر مرگ بهمن گلبارنژاد بسیار سخت بود. به خانواده و دوستان او تسلیت می‌گوییم و به ویژه به کمیته پارالمپیک ایران این ضایعه را صمیمانه تسلیت می‌گوییم."
 
کاروان المپیک آمریکا توییت کرده: "این ضایعه دردناک را به خانواده و دوستان این ورزشکار برجسته، بهمن گلبارنژاد، تسلیت می‌گوییم."
 
کاروان پارالمپیک بریتانیا هم در توییتی نوشته: "از خبر مرگ بهمن گلبارنژاد بسیار متاثر شدیم. با دوستان و همکارانمان در کمیته پارالمپیک ایران ابراز هم‌دردی می‌کنیم."
+127
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    اریاشهر - لندن، انگلستان

    واااااااااای چقدر ناراحت شدم 😩😩به خانواده ی گرامی تسلیت میگم و براشون صبر آرزو میکنم. ضمنا یک دقیقه سکوت به احترام این ورزشکار عزیز یادمون نره.
    3
    122
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند

    کاش قید میشد که همسر او نیز دو سال قبل (پس از چهار سال تحمل رنج سرطان )در اثر سرطان درگذشته بود و او به خاطر اطلاع از سرطان او درست دو ماه قبل از زمان بازیهای المپیک لندن نتوانست تمرکز لازم را داشته باشد و مقامی کسب نکرد!
    17
    89
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::Lolitaa - دلفت، هلند::]. کاش بجاى این جوان شما تلف میشدى!
    90
    23
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    واقعاً تاسف اوره، خداوند این قهرمان ملی رو غریق رحمت خودش کنه، ولی راستش رو بخواین اگر الان المپیک تو عربستان برگزار شده بود و این خدا بیامرز اونجا فوت میکرد ،اونوقت میشد شهید بهمن گلبار نژاد و آل سعود باید جواب این فاجعه دلخراش رو میدادن
    100
    90
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. تو هم ....مارو با این عربستان نزولیت. هر خبری میاد اینجا تو گوزن و شقایق رو بهم ربط میدی.
    53
    40
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    . [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. تو زیاد حرف نزن ! مشغول ..... عرعر هاى عربستان باش !! مبادا مواجبت قطع بشه !! دستمال یزدى هم لازم ندارى تا دلت بخواد سر تا پات کرباس گل منگولى دارى همینجورى مشغول براق کردن باش !! به ارزوت هم که رسیدى ! ارتقاء جایگاه و مواجب بیشتر از دبى رسیدى به قلب عرعرها !! حالشو ببر حرف ... نزن !!! .
    57
    38
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا

    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. چقدر .....و رقت انگیز هستی تو ای جیره خوار سوسمار خوران. قبلاً هم برات نوشتم در خصوص کشورما شما کلمه ملی را باید با دهن اب کشیده هم سکوت کنی، ....
    61
    34
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    شاهنشاه آریامهر - تهران، ایران

    روحت شاد.
    1
    28
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. جاهل عمری، نوشته دوچرخه‌سواری نه شترسواری.
    82
    48
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    رضا پالونی - چرات آلاشت-قاهره، مصر
    کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا تو از اشقیایی مثل یزیدبن معاویه و شمر بن ذی الجوشن هم بدتری نمیدونم چرا اجازه میدن تو اینجا نفرت پراکنی کنی
    4
    6
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    من در عجبم اخه کجای سخن من اشتباه بود که برخی دوستان خرده گرفتن؟ خوب این عین واقعیت بود که گفتم ، تلوزیون رو نگاه کنید هر وقت خبر عربستان داره میده اگر یه اجنبی و یا حالا خدای ناکرده یه هموطن خودمون اونجا پشه لگدش بزنه فرداش تلوزیون میاد و شعار میده و مظلوم نمایی میکنه
    20
    71
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. عمری دوستای تو فقط عرعرا هستند. اینقدر دوستان دوستان نکن. ایرانی عمری نیست؛ عمری ایرانی نیست.
    69
    17
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. تو چه قدر پلشتی اخه بشر !
    4
    11
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::Lolitaa - دلفت، هلند::]. چون تو ندا را کشتى و مستوجب مرگى.
    15
    3
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    *پسر شجاع* - تهران، ایران

    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. در وقاحت و بیشرمی اربابان عربستانیت شکی نیست و با این کامنتت وقاحت اینها رو تایید کردی یک نفر در پارالمپیک دچار حادثه شد بلافاصله در بالاترین سطح ریاست پارالمپیک جلسه تشکیل شد و بارها مصاحبه شد و تسلیت گفتن و رئیس پارالمپیک گفت که ایرانیها حق دارن که از ما شکایت داشته باشن و ما کاملا در این موضوع تحقیق خواهیم کرد و به آنها جواب خواهیم داد..این رو مقایسه کن با رفتار اربابان عقب مونده ات که صدها ایرانی کشته شدن و فیلمهایی نشان داد که چطور بیشتر آنها بخاطر زیر دست پا موندن و عدم کمک رسانی و دادن حتی آب به اونها که تعدادی از تشنگی مردن اونوقت با وقاحت بجای عذر خواهی و جبران همان روحیه اجداد وحشی خود رو نشون دادن و ثابت کردن که با وجود پولهای باد آورده نفتی هنوز متمدن نشدن ..واقعا من متاسفم که دولت ایران چرا نباید بجای اسراییل و آمریکا با این عربهای عقب مونده قطع رابطه کنه و اگه هم رابطه داره در حداقل ممکن باشه و ایرانیها هم سرمایه هاشون رو به کشورهای متمدن ببرن و دیگه مجبور نباشیم با این کشورهای بدوی سرو کله بزنیم
    68
    25
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    *پسر شجاع* - تهران، ایران

    خخخخخخ عجب آدم بیکار و علافی هستی آخه دوزاری با این منفی دادنها که ماهیت عقب مانده اربابات عوض نمیشه برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه..معلومه با این کامتان زدم تو خال که اینهمه وقت گذاشتی براش خخخخخ
    49
    17
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.