درخشش تکواندوکاران آذربایجان در المپیک با هدایت رضا مهمان‌دوست

تقاطع: سه نفر از ۴ عضو تیم تکواندو آذربایجان موفق به کسب مدال در مسابقات المپیک شدند. هدایت تیم مردان این کشور را رضا مهمان‌دوست سرمربی پیشین تیم تکواندو ایران به عهده دارد.
 
آذربایجان در رقابت‌های “ریو” با دو تکواندوکار زن و دو تکواندوکار مرد شرکت کرد که از این چهار نفر، “پاتیمات آباکاروا” در دسته‌ی ۴۹کیلوگرم زنان و میلاد بیگی (تکواندوکار ایرانی) در دسته‌ی ۸۰‌کیلوگرم مردان به مدال برنز رسیدند.
 
“رادیک عیسایف” تکواندوکار دسته‌ی +۸۰کیلوگرم آذربایجان نیز دقایقی قبل (شام‌گاه شنبه ۲۰ آگست-۳۰ مرداد به وقت ریو) موفق شد در دیدار فینال ۶-۲ بر “عبدالرزاق” از نیجر پیروز شود و مدال طلای المپیک را از آنِ خود کند.
 
عیسایف در مرحله‌ی نیمه‌‌پایانی نیز “ماهاما چو” از بریتانیا را با حساب ۴-۱ برده بود آن هم در حالی که “چو” در مرحله‌ی یک‌چهارم پایانی ۴-۳ (با امتیاز طلایی) بر سجاد مردانی از ایران پیروز شده بود.
 
رادیک عیسایف با هدایت رضا مهمان‌دوست به فینال دسته‌ی +۸۰کیلوگرم المپیک ریو راه یافته است.
 
پیش از این میلاد بیگی نیز در راه رسیدن به مدال برنز دسته‌ی ۸۰‌کیلوگرم مقابل مهدی خدابخشی از ایران با نتیجه قاطع ۱۷-۵ پیروز شده بود. نتیجه‌ای که با حمله‌ی شدید محمدرضا پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی به او همراه شد.
 
پولادگر بعد از پیروزی بیگی بر خدابخشی، او را در جمع خبرنگاران حاضر در ریو، “مزدور” خواند و گفت: «من متاسفم که در رسانه‌های ما از چند ماه قبل فضای سنگینی برای این رقابت به وجود آوردند و متاسفم برای کسانی که با پول مردم رشد کرده و مثل مزدور به کشورهای دیگر می‌روند و در رویداد بزرگ جلوی چشم مردمان ایران روبه‌روی یک هم‌وطن می‌ایستند.»
 
وی با بیان این‌که «ما حاضریم جان خود را بدهیم تا مردم‌مان شاد شوند» افزود: «آیا پول این‌قدر ارزش داشت که باعث ناراحتی مردم ایران شوند و کسی مزدوری کند؟ من این‌ها را هم‌وطنان خودم نمی‌دانم.»
 
پولادگر در ادامه میلاد بیگی را «آموزش‌دیده در کلاس فنی ایران» دانست و گفت: «او به خاطر پول در میدانی که باعث شادی هم‌وطنانش می‌شود زیر پرچم کشور دیگر مبارزه کرد. آیا او می‌تواند خودش را ببخشد؟»
 
این ادعا در حالی است که سه تکواندوکار مرد ایران با هدایت بیژن مقانلو و مهدی بی‌باک، در این مسابقات همگی با نتایج ضعیف حذف شدند و تنها کیمیا علیزاده بود که با هدایت “مهرو کمرانی” موفق به کسب مدال برنز شد و اولین مدال تاریخ ورزش زنان ایران در مسابقات المپیک را کسب کرد.
 
از سوی دیگر، رضا مهمان‌دوست، سرمربی تیم تکواندو آذربایجان بعد از پیروزی قاطع بیگی مقابل خدابخشی به خبرنگاران گفت از این‌که شاگردش برابر نماینده ایران پیروز شده «ناراحت» است.
 
وی که تا سال ۱۳۹۰ به عنوان سرمربی تیم ایران، موفقیت‌های متعددی را در مسابقات جهانی به دست آورده بود، با بیان این‌که «هر حرفی بزنم علیه خودمان است» اظهار داشت: «ناراحتم از این بازی که انجام شد و دلخورم که برابر ایران پیروز شدیم.»
 
مهماندوست در عین حال مدعی شد که در یک سال اخیر میلاد بیگی را تبدیل به «اعجوبه» کرده است.
+95
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    raminn - تهران، ایران

    آقای پولادگر فقط بلده سر مبارزه بچه ها قرآن بخونه . بهتره ساکت باشه . مهماندوست در بخش مردان یک طلا و یک برنز کسب کرد . شما اگر فدراسیون قابل و لایقی داشتید این مربی رو برای خودمون نگه می داشتید همینطور طهماسبی رو .
    9
    58
    یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    pat & matt - هستینگز، انگلستان
    در رشته تکواندو یک نفر حق شرکت در المپیک رو داره ،،خوب با تب‌ نفر دوم شانس خودش تو یه کشور دیگه متحا ناا می‌کنه،،،،ها لا اونا که رفتن مزدور نیستن
    13
    23
    یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
    زیاد عجیب نیست. تکواندو همش لگده!
    34
    18
    یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    یکی نیست به این پولادگر بی خاصیت درس ادب بدهد ، خوب وقتی شما قدر سرمایه کشور را نمی دانید باید بدانید آنها مهاجرت می کنند . شما آینده این قهرمانها را تضمین کنید تا آنها از کشور خارج نشوند ، متاسفانه شما فاسدان مشغول پر کردن جیب هایتان هستید .
    15
    48
    یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    البته کشور آذربایجان یه تکه از استان ایرانه . کثل همه کشورهای شمالی ایران . به امید روزیکه این استانهای تکه تکه شده به کشور مادریشون ملحق بشن .
    25
    24
    یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    فرهاد امیرپور - خارکوف، اوکراین

    وقتی لات بازی و پارتی بازی در کل ورزش اعمال میشه! زمانیکه از ورزشکاران هیچگونه حمایت مادی و معنوی بعمل نمیاد،وقتی مربیان را آدم حساب نمیکنید، اصلا نمیدونید و نمیخواهید بدونید که ورزش و ورزشکار یعنی چی!لااقل زیپ دهانتان را ببندید لطفا !!!
    12
    37
    دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان
    با شرکت 206 کشور ، جمهوری ازربایجان با کسب 15 مدال در مقام 18جدول المپیک و ایران با کسب 8 مدال در مقام 32 جدول قرار گرفت .
    18
    10
    دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    پرنده پروازی - حیدراباد، هندوستان
    وقتی مهماندوست بی پول شده بود و بچه اش مریض شد و مرد، کی سراغی از او گرفت و قرار دادی با او بست؟؟؟
    0
    19
    دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    *پسر شجاع* - تهران، ایران
    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. من نمیدونم این آمار رو تو از کجا در آوردی تا جایی که ما جدول مدالهای المپیک رو دیدیم ایران در پایان رتبه 25 رو بدست آورد آذربایجان 39 شد ترکیه هم 41.
    2
    20
    دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    ارزش مدال در دوپینگ و خرید نیروی بیگانه و غیربومی نیست. بلکه در اصالت و ریشه داشتن ورزش درمیان مردم آن کشور است. وگرنه خریدن یک قهرمان اسکی اروپایی و پز دادن کویتی ها و اماراتی ها به ورزش اسکی بیشتر یک شوخی مسخره و یک کمدی تراژدی فرهنگی برای دولت و مردم آن کشورهاست درست مانند خریدنماز و روزه توسط صدام حسین.
    1
    8
    دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    farahnoush - ساری، ایران
    دقیقا !!! از یک پان تورکیسم چه انتظاری دارید !؟ اینها همواره دروغ می گویند و آمار جعلی می دهند ؟! مخصوصا که توهم دارند ٤٠ درصد ایران تورک است !؟ و زبانان زبان سوم جهان از نظر یونسکو و زبان پارسی لهجه ٣٢ عربی !!! 😂 در صورتی که اگر دو سه تا سریال اب دوغ خیاری کانال د را بینید می فهمید که این تورک ها اکثر کلماتشون از عربی و پارسی وأم گرفتند ! و فقط بخاطر اینکه نمی توانند بعضی حروف را تلفظ کنند ان را تغییر دادند ! مثلا به ق ک می گویند ! 😳تازه اکثر مدال جمهوری اذربایجان ایرانی ها برای این کشور جعلی گرفتند . این نشان می دهد ایران از اذربایجان در پرورش انسان های نخبه ورزشی یک قدم جلو تَر است که این ها با این همه ادعا باز کاسه گدایی در زمان المپیک به سمت ایران دراز می کنند . [::*پسر شجاع* - تهران، ایران::].
    4
    10
    دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.