اشتباهاتی که منجر به "پیری زودرس" می‌شوند!

اکثر ما پیرمردهای 90 ساله‌ای را می‌بینیم که به راحتی می‌توانند بدوند و رانندگی کنند و در عین حال افراد 50 ساله‌ای نیز وجود دارند که به سختی از جایشان تکان می‌خورند. برای اینکه شانستان برای پیوستن به گروه اول بیشتر باشد، این 7 اشتباه را مرتکب نشوید!
 
انتخاب غذاهایی اشتباه به گزارش فرادید به نقل از پریونشن، فرقی نمی‌کند که شما تمام غذاهای نامناسب را می‌خورید و یا از یک نوع غذای خاص زیاد مصرف می‌کنید؛ در هر صورت، رژیم غذایی نامناسب می‌تواند باعث زودتر پیر شدن شما حتی نسبت به زمان ژنتیکی طبق DNA می‌شود. برای محدود کردن کالری و همچنین دریافت مواد مغذی بیشتر، از غذاهایی مانند میوه‌جات، سبزی‌ها، غلات و گوشت تغذیه کنید که به شرایط طبیعی خود نزدیک‌‎ترند. غذاهای فرآوری شده را محدود کنید زیرا آن‌ها پر از نمک، قند، افزودنی و نگهدارنده‌هایی هستند که بدن شما به مقادیر زیاد آن اصلا احتیاجی ندارد.
 
کم خوابی اگر خوب یا کافی نخوابید، تمام بدنتان ضرر خواهد دید. خواب یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های زندگی سالم، شاداب و مولد است. خواب به مغزتان این امکان را می‌دهد تا ارتباطات جدیدی را شکل دهد. این کار همچنین باعث شارژ مجدد دستگاه‌های مختلف بدنتان می‌شود.
 
پژوهش‌های نشان داده که کم خوابی احتمال اضافه وزن، سرطان و ابتلا به بیماری‌های دیگر را افزایش می‌دهد. شاید فکر کنید که مبالغه‌گویی می‌کنیم اما تحقیق‌های پزشکی چند دهه اخیر این یافته‌ها را تایید می‌کند.
 
استرس استرس موقتی برای سلامتی خوب و حتی انگیزه بخش است. استرس حتی باعث آزاد شدن هورمون آدرنالین در بدن شده که لذت بخش است. این پدیده در حقیقت واکنش طبیعی بدن به مسئله تکاملی "مبارزه یا فرار" است. البته ناگفته نماند که این قضیه تنها تا حد کمش خوب است و میزان زیاد آن باعث سردرد و حتی میگرن و قلب درد می‌شود. استرس مزمن در دراز مدت بر روی ظاهر شما اثر گذاشته و زمینه ابتلا به بیماری‌های دیگر را نیز مهیا می‌کند.
 
بی تحرکی تنبلی یکی از هفت گناه کبیره است و اصلا مزه هم نمی‌دهد! تنبلی آثار بسیار مضری بر بدن وارد می‌کند. ثابت نشستن باعث می‌شود تا ماهیچه‌های اسکلتی در قسمت تحتانی غیرفعال شده و عواقب متابولیسمی بدی برای بدن داشته باشد. هیچ وقت برای تحرک داشتن دیر نیست. بنابراین سعی کنید زودتر از خواب بیدار شوید. اگر کارمند هستید، سعی کنید کمی قدم بزنید و در محل کار بیشتر تحرک داشته باشید. پیاده روی را در هر حال در دستور کار خود قرار دهید.

 
مواد سمی قطعا شما مواد سمی را از عمد قورت نمی‌دهید اما ممکن است به تدریج خودتان را در معرض این مواد سمی قرار دهید. دانشمندان از دیرباز بر این باور بوده‌اند که مصرف مقادیر زیاد مواد سمی نظیر سرب، جیوه و آرسنیک باعث مرگ انسان خواهد شد. اما امروزه دانشمندان دست یافته‌اند که حتی تماس مزمن با مقادیر کم مواد سمی می‌تواند آثار جبران ناپذیری را بر روی سلامتی شما باقی بگذارد. ممکن است این مواد وارد خون، بافت چربی و بافت‌های دیگر شده و مخل عملکرد طبیعی هورمون‌ها و دیگر دستگاه‌های بدن شوند.
 
اعتیاد اگر بدنتان را از اعتیاد به مواد مخدر، مشروبات الکلی و غیره دور نگه دارید، لطف زیادی در حق بدنتان انجام داده‌اید. این موارد بیش از آنچه فکر می‌کنید به بدنتان آسیب وارد خواهد کرد. مثلا پس از سیگار کشیدن، تنها 15 دقیقه برای وارد کردن آسیب به DNA کافی است. بنابراین تمام تلاشتان را کنید تا سیگار را برای همیشه ترک کنید. این مواد مضر در طولانی مدت در بدن انباشته می‌شوند. احتمال مرگ افرادی که زیاد از مشروبات الکلی یا سیگار استفاده می‌کنند، در مقایسه با دیگران در یک بازه زمانی معین سه برابر بیشتر است.
 
نادیده گرفتن علائم خطرناک اگر فشار خون بالا، قند خون بالا یا کلسترول بالا در زمان مناسب شناسایی نشوند، آسیبی جدی به بدنتان وارد خواهد شد. مشکل اینجاست که گاهی اوقات افراد تا پیش از حمله قلبی یا سکته از وجود این موارد خطرناک خبر ندارند. ممکن است پس از حمله قلبی دیگر خیلی دیر شده باشد. بنابراین بهتر است همیشه با پزشک خود در تماس باشید و این آزمایش‌ها را به شکلی منظم انجام دهید.
+44
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.