حسن عباسی از ارتش عذرخواهی کرد - حضور عباسی در دادسرای نظامی

حسن عباسی طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به فرمانده کل ارتش، نسبت به حواشی بوجود آمده پس از انتشار بخشی از اظهارات خود عذرخواهی کرد.
 
به گزارش ایلنا، حسن عباسی طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، نسبت به حواشی بوجود آمده پس از انتشار بخشی از اظهارات خود توضیحاتی داد.
 
متن نامه عباسی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امیر سرلشکر سید عطاءالله صالحی
فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
با تقدیم احترام
مستحضرید که تقطیعی یک دقیقه‌ای از یک جلسه از سلسله جلسات دروس تخصصی دانش دکترینولوژی در دانشگاه تهران منتشر گردیده که شنیده‌ام موجب رنجش دوستان من در ارتش جمهوری اسلامی شده است.
 
مایل بودم در روزهای قبل مصدع اوقات شوم و مراتب عذرخواهی قلبی خود را به جای آورم تا جناب‌عالی به جامعه ارتش انقلابی اسلام تقدیم بفرمایید، اما در تماسی که با استاد ارجمندم امیر دریادار کوچکی داشتم، ترجیح بر این شد تا پس از رفتن من به دادسرای نظامی باشد که شائبه تأثیر بر دادگاه پیش نیاید؛ از این‌رو پس از حضور در دادسرای نظامی، امروز فرصتی حاصل شد که با تأخیر چند روزه، مراتب عذرخواهی خود را به جناب‌عالی به عنوان فرمانده برادران غیور ارتشی تقدیم نمایم.
 
اما برای شفافیت موضوع، چند نکته را به استحضار جناب‌عالی می‌رسانم:
۱ـ تقطیع مطالب علمی، فلسفی، روایی، و قرآنی در تاریخ همواره به عنوان یک اقدام رذیلانه مطرح بوده است؛ مانند آن‌که مشرکی، آیه قرآن را تقطیع می‌کرد که «لاتقربوا الصلوه» و نتیجه می‌گرفت که به نماز نزدیک نشوید؛ حال آن‌که این آیه قبل و بعد دارد و فهم و استنباط از آن، نیازمند در نظر داشتن همه آیه است.
 
۲ـ به تبع، تقطیع «یک دقیقه‌ای» از جلسه ۲۳۰ دوره طرح‌ریزی استراتژیک در افق ۱۴۱۴ در دانشگاه تهران، به تاریخ ۱۳۸۹/۰۴/۳ موسوم به کلبه کرامت نیز مصداق همان رفتار است. دوره طرح‌ریزی استراتژیک در افق ۱۴۱۴، مبتنی بر کلیات دانش دکترینولوژی است که در تنها کرسی نظریه‌پردازی مستمر علوم انسانی در سطح تهران است که از ۱۳۸۵ تاکنون در یک بازه زمانی ده ساله استمرار داشته و به توفیق الهی، اکنون به جلسه ۶۵۰ رسیده است.
 
الف‌ـ مباحث علوم اقتدارآفرین که در این سلسله جلسات مطرح شده‌اند، طیف وسیعی از موضوعات را در بر دارد که نه تنها شامل مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فلسفی، جامعه‌شناسی، ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک، و ژئوکالچر است، که حوزه‌های روان‌شناسی، کلام، ارتباطات، هنر، منطق، حقوق اساسی، تاریخ، امنیت، و علوم قرآنی را در بر می‌گیرد. اندیشه‌جویان این کلاس‌ها تاکنون ۲۸۴ پایان‌نامه دکتری و کارشناسی ارشد را در موضوعات مذکور دفاع کرده‌اند.
 
ب‌ـ تعدادی از افسران جوان ارتش نیز در جمع دانشجویان این دوره‌ها هستند که موفق به اخذ گواهی فارغ‌التحصیلی شده‌اند. هم‌چنین تعدادی از فرماندهان ارتش، سپاه، و نیروی انتظامی نیز به صورت غیرحضوری از این مباحث استفاده می‌کنند که امیر سرافراز ارتش اسلام سرتیپ پوردستان از آن جمله هستند که همواره در طول سالیان ـ از ۱۳۸۹ به این سو ـ پیگیر دریافت فیلم کلاس‌ها بوده و از طریق دفترشان، کتباً ما را مورد محبت و لطف خود قرار داده‌اند.
 
ج‌ـ در طول جلسات متعدد از ۶۵۰ جلسه برگزارشده در این دوره، به دفعات به ابعاد گوناگون نقش استراتژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب قدرت ملی پرداخته شده است؛ برای نمونه در جلسه ۲۰۵ که در ۱۳۸۸/۱۲/۰۶ در دانشگاه تهران برگزار شد، با توجه به عملیاتی شدن پروژه ساخت ناو جماران، به طور مبسوط به موضوع ضرورت اجرایی شدن قابلیت استراتژیک نیروی دریایی ارتش در قالب نیروی دریایی راهبردی پرداخته شد. البته ـ و احتمالاً ـ مستحضرید که ایده نیروی دریایی استراتژیک، در جلسات دکترین مشترک نیروی دریایی ارتش و سپاه در ۱۳۷۴ مطرح شد. آن جلسات که در دفتر فرماندهی وقت نیروی دریایی برگزار می‌گردید توسط خود آقای شمخانی مدیریت می‌شد، و برادرانی چون سردار فدوی، یا بزرگانی هم‌چون دریادار شهید رودکی و مرحوم تیمسار دانه‌کار در مباحث درگیر بودند. ماحصل آن مباحث را در سال ۱۳۷۵ در قالب ‹دکترین دست دراز› نگاشتم که نخستین متن استراتژیک نیروی دریایی شد و اکنون پس از بیست سال به‌مرور، اهداف پیدایش نیروی دریایی استراتژیک بیش‌ازپیش نمایان می‌شود.
 
د‌ـ در سخن از دوره خدمت در نیروی دریایی، خالی از لطف نیست که از مأموریت‌های بازرسی مشترک در سطح نیروهای مسلح نیز یاد کنم که اوج هم‌دلی ارتش و سپاه بود؛ چه در بازرسی‌های عملیاتی که همراه با تیمسار یگانه‌فر به نمایندگی از ارتش و سپاه می‌رفتیم و از ایشان بسیار آموختم، و چه در بازرسی‌های اعزامی از ستاد کل نیروهای مسلح در بازه ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵ تحت فرمان شهید صیاد شیرازی که در گروه عملیات زیر نظر تیمسار شاهین‌راد توفیق خدمت داشتم و در کنار تیمسار پیرایش که ارشد تفنگداران دریایی ارتش بود بازرسی از نیروهای تکاور و تفنگدار ارتش و سپاه را بر عهده داشتیم. در ماجرای تشویق جناب آقای حبیب سیاری  در جریان بازرسی سراسری سال ۷۵-۱۳۷۴، پس از بازدید از جزیره ابوموسی، و ارزیابی از تیپ تفنگداران و تکاوران دریاییِ تحت امر ایشان، همان شب در ناو خارک در جلسه نهایی بازرسی، با توجه به حسن فعالیت ناخدا سیاری، به اتفاق تیمسار پیرایش، درخواست تشویقی در سطح ارتقاء وی را با ارزیابی کیفی مثبت از مدیریت ایشان تقدیم کردیم که مورد تأیید شهید صیاد واقع شد.
 
۳ ـ تقطیع یک قطعه یک دقیقه‌ای از جلسه ۲۳۰ دوره کلبه کرامت از سوی جریان ضدانقلاب، اجرا و ابتدا در یکی از صفحات شبکه‌های اجتماعی مربوط به عناصر سلطنت‌طلب باستان‌گرا نشر یافت و سپس در سایر صفحات ضدانقلابیون  و همچنین فتنه‌گران بازنشر داشت.
 
۴‌ ـ در مجموع ۹۱% از این فضاسازی، در شبکه‌های اجتماعی از سوی ضدانقلاب خارج‌نشین و لیبرال‌های وطنی و عناصر فتنه سبز، و ۹% آن از سوی رسانه‌های رسمی انعکاس داشته است. عصر امروز ۱۳۹۵/۰۵/۱۱ مقرر است که در جلسه‌ای در سازمان حفاظت اطلاعات، مستندات این فضاسازی ضدانقلابیون و لیبرال‌ها در فضای سایبر تحویل شود که حاوی نکات حیرت‌انگیزی از ترفندهای فتنه‌گران است؛ البته مجلد مستندات به محضر جناب‌عالی تقدیم خواهد شد.
 
۵ ـ نکته مهم این است که تلاش لیبرال‌ها و ضدانقلاب از این فضاسازی عمدتاً برای منحرف کردن اذهان عمومی از اهم مسائلی مانند اقامه قسط به‌ویژه در حوزه فیش‌های نجومی، رکود فراگیر اقتصادی، خیانت آمریکا در پسابرجام، مذاکرات شهریور ۱۳۶۵ پاریس، انتشار ابعاد محرمانه مذاکرات اتمی در رسانه‌های غربی، ناامنی‌ها و تروریسم منطقه‌ای، رجز‌خوانی عربستان برای ایران، و عدم پیگیری جنبش مردمی مقاومت اقتصادی در کشور بوده است.
 
از این رو، جناب‌عالی و جامعه معظم ارتش جمهوری اسلامی، مطمئن باشید که پاسخ ما در حوزه جنگ نرم و جهاد کبیر، علیه پاشنه‌های آشیل لیبرال‌های فتنه‌گر، سهمگین‌تر از پیش خواهد بود، چراکه فرمود «و قاتلواهم حتی لاتکون فتنه» ان‌شاءالله.
حسن عباسی
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال
+14
رأی دهید
-75

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۲
    اریوبرزن - تبریز، ایران

    چگونه میتوانیم با سفسطه و مغلطه چنین عیب بزرگی‌ را بپوشانیم و از مجازات به در رویم! توهین آشکار به ارتش یک کشور باید در دادگاه نظامی بررسی و حکم بدون تنفیذ اجرا شود!!! موضوع ارتش و نیروهای انتظامی ایران بزرگ است نه برگ چغندر!!! با این مسائل جدی برخورد کنیم تا در آینده شاهد چنین هتک حرمتی نباشیم!!! تضعیف روحیه ارتش به نفع ایران نیست!!! نظامیان همانا برادران و خواهران یا خویشاوندان خود ما هستند نه بیگانه!
    10
    95
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    Iranievatanparast - مادرید، اسپانیا

    کی‌ به این مردک دکترا داده، وای به حال مردم ایران که این مردک بخواهد این فکرهای ابلهانش را پیاده کنه. چه خوب بود میرفت حرف زدن را اول یاد میگرفت و بد دهان باز میکرد.
    9
    92
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    nima13591111 - تهران، ایران

    مرتیکه احمق بالاخره این حرفو تو گفتی. حالا اینکه تقطیع شده سخنرانی بیست دقیقه ای بوده چه فرقی میکنه نکنه انتظار داری همه اون بیست دقیقه مهملات رو گوش بدیم. توهم داری اساسی از نامگذاری جایی که درست کردی کاملا مشخصه "مرکز بررسی‌های دکترینال".
    12
    74
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک

    مثل اینکه، کسی بگوید بالاخره من سه ساعت رانندگی کردم طبیعی که یه تصادفی هم کرده باشم تو مسیر
    10
    75
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    simairani - کاشان، ایران

    بخاطر تمامِ اون ۶۵۰ جلسه که از تریبونِ آزاد استفاده کردی و مزخرف گفتی‌، بخاطر حضورت باید از ملت ایران ،ارتش که سهلِ عذرخواهی کنی‌ مردکِ لمپنِ بی‌سواد.
    9
    70
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    .مسیح پسر مریم - تهران، ایران

    پاسخی دندان شکن به فتنه گران 88 و سلطنت‌طلبان. واقعا برام جالبه که انتشار این کلیپ یک دقیقهای که برای 6 سال پیش بود چرا در هفتهای بود که سالگرد پیروزی بزرگ ارتش در عملیات مرصاد بود و دیگر اینکه در هفته پیش یک شنبه عباسی در جلسه دادگاه شکایت روحانی از خودش با موضوع چرا تبرئه شدن خود را در شکایت چند ماه پیش دولت از خودش را رسانه ای کرد!! دوباره دادگاهی شد که باز هم تبرئه گشت. خیلی خنده داره شکایت های دولت واقعا ترس روحانی از چیست؟
    97
    53
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    .مسیح پسر مریم - تهران، ایران
    چند روز پیش بود آقای وزیر بهداشت گفتند نمی دانم آقای روحانی برای انتخابات سال ۹۶ کاندیدا می شوند یا نه؟؟؟واقعا چرا ؟؟؟چرا نمی داند!قای دکتر عباسی بعد از ادعای ارتباط آقای روحانی با ماموران اطلاعاتی اسرائیل و جریان مک فارلین ...به دادگاه احضار میشود...و آقای دکتر عباسی مدارک و اسناد معتبری را ارائه می دهد...نتیجه ی دادگاه :منع تعقیب آقای دکتر عباسی. معنا و مفهوم آن این است مدارکی توسط آقای دکتر عباسی رو نمایی می شود که قابل خدشه نیست. و حتی شنیده ها حاکی از آن است که شورای محترم نگبان نیز مبهوت شده است حتی برخی از اعضاء گفته اند اگر از این مدارک اطلاع داشتیم حسن روحانی را تایید صلاحیت نمی کردیم.حالا مشخص شد چرا دوست آقای رئیس جمهور که وزیر بهداشت نیز می باشد از کاندیدا شدن آقای روحانی اظهار بی اطلاعی می کند...عملیات روانی پیچیده ای صورت می گیرد برای اعتبارزدایی از شخصیت دکتر حسن عباسی آن هم بعد از کلی کنکاش با تقطیع صحبت های ایشان در ۶سال پیش. جای تامل ندارد!.
    61
    50
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    در جهان رسم است وقتی فردی چنین جرم وخطایی مرتکب میشود. بعد از تحمل حکم دادگاه از حوزه و دایره قدرت کنار گذاشته میشود.
    4
    45
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    اراجیف و توجیهاتی که عباسی نوشته اند هیچ به درد نمی خورد و ایشان را تبرئه نمیکند از گفته ای که توانای نداشته ارتش بی بخار جمهوری اسلامی را زیر سوال کشیده. واقعا عباسی راست میگوید ارتش جمهوری اسلامی ایران از طرف بچه حزب الهی ها و سربازان گمنام امام زمان و بسیج و سپاه پاسدران کیش و ماتش کرده اند , مگر رهبر نظام دستوری به ارتش دهد و ارتش هم حرکتی از خود نشان دهد و بعدا" مثل لاک پشت اندامهای خودش را در لاکش که پادگانها هستند مخفی میکند. شاید عباسی را متهم کنند بخاطر اظهار نطراش در مورد ارتش ولی ارتش همان ارتشی باقی میماند که در سالهای گذاشته بود و هیچ تاثیری مثبتی در اوضاع ارتش به وجود نخواهد امد.
    2
    17
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    esfanie - اسن، آلمان
    [::.مسیح پسر مریم - تهران، ایران::]. دقیقا اسم درستی‌ رو خودت گذشتی. معلوم نیست ...
    12
    30
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا
    [::Pezhman - وین، اتریش::]. البته دوست عزیز در جهان اول رسم است ولی در جهان سوم بعد از عربده کشی و لمپن بازی ارتقا مقام هم میگیری!!!
    21
    22
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    .مسیح پسر مریم - تهران، ایران
    [::Pezhman - وین، اتریش::]. قرص هات رو خوردی! کدام قدرت! هیچ سمتی نداره که عباسی. شما تفکرت دیکتاتوریه برادر چون هیچکی نباید حرف بزنه؟
    27
    22
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک
    این بدبخت واقعآ این مدرک دکترا براش عقده شده !!! ببین چه کلماتی اختراع کرده : دکترینولوژی ! دکترینالین ، دکترای دست درازی !!! بابا یکی ببره بهش یه دکترای جاروکشی بده بلکه دست از این جوک گوییها برداره.
    11
    28
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    جوان آشنا - تورنتو، کانادا
    Nima تهران ایران. دمت گرم خیلی جالب گفتی یارو تو سخنرانیش مثلا یه فحش رکیک میده بعد میگه چرا کل چرندیاتی رو که گفتم رو پخش نکردید. خوب چلقوز اگر 48 ساعت هم بلقور کرده باشی فحش فحشه و نباید به زبون بیاد ,تو این توهین رو کردی منتها اگر رهبرت بابت هزاران گندی که زده یک بار شهامت عذر خواهی داشت ازتو هم. میشدتوقع داشت.
    9
    20
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    1raastgoo - اراک، ایران
    این به ارتش ایران توهین کرده. ارتشی که اگر نبود الان این مفتخور مداح نمیتونست برا چرند گفتن میلیون میلییون درآمد داشته باشه. کجاش معذرت خواهی‌ هست؟ هر چرندی خواسته گفته، طلب کار هم هست. از اون اخمقدی نراد پررو تر و آزاد تر هست، و رهبرش هم که پشتش هست. حکومت مجبوری اسلامی این انگلها را پس انداخته.
    9
    13
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان
    بگو .. خوردم تا ببخشنت. قول بده به اندازه دهن گاله ات حرف بزنی و مثل سگ پاچه هیچکس رو نگیری. به کاری که اصلاً به تو مربوط نیست دخالت نکنی. وقتی سخنرانی می کنی عرعر نکنی و صدای نکره ات را پائین بیاوری، فهمیدی گوساله؟
    8
    18
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان
    pezman- وین، اتریش. دوست عزیز در جهان خیلی چیزها رسم است اما چه کار رژیم ایران به دیگران رفته که چنین انتظاری باید داشته باشیم. ایران قوانین مندراری خودش را دارد که هیچ جا چنین نیست. وقتی می گویند رژیم شتر-گاو-پلنگ به همین خاطر است!!
    8
    10
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    جالبه، وقتیکه تو مناطق مرزی حافظان امنیت مرزها یعنی سربازان و ارتشیان رو تروریستها میکشن، کسی تو فضای مجازی نه تنها این کارو محکوم نمیکنه بلکه طلبکارن که ارتش آخوندی مزدور!!حقشه! اما اینجا این عباسی که هیچ مقام رسمی هم نداره و نخودیه اشتباهی میکنه که اونهم مال 6 سال پیشه، یکهو همه ناز ارتش رو میکشن ! چه دلهای مریضی. درود بر ارتش. کسی حق نظر داره که واسه مملکت جان و مال و آبرو داده
    3
    5
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    اریوبرزن - تبریز، ایران
    [::.مسیح پسر مریم - تهران، ایران::]. پسری دختری معلوم نیست اما اسمی که روی خودت گذاشتی‌ خیلی‌ مسئولیت داره! تو را به انسانیت دعوت می‌کنم! خیلی‌ سخته اما نشدنی‌ نیست!!! طرز گفتارت بسیار صدمه زننده هست! اگر حرف زدن رو بلد نیستی‌، حرف نزدن رو یاد بگیر خیلی‌ راحت‌تره!!! جفنگ گفتن خیلی‌ ضایع هست!!!
    9
    17
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    1raastgoo - اراک، ایران
    دوستان عزیز، لطفا به اشخاصی که ترول هستند و عشق جلب توجه دارن و احمقانه حرف میزندن، کم محلی کنید، میرون یه جای دیگه اظهار نظر‌های عجیب و احمقانه کنند. همین عباسی یا چندتا از این‌ها که کامنت میزاراند، هم بهشون توجه نمی‌شد الان مشغول چوپانی یا خیلی‌ که بگیم هنر میکردند یا آخوند میشدن، یا تو جاده سیستان کارشان جابجایی مواد بود، یا از کانال کولر دزدی میکردند، نه اینکه اینترنت مفت بگیرند و ساعتی‌ ۱۰۰۰۰ تومان از رهبرشون بگیرند بابت دروغ و چرند گویئ.
    11
    15
    دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.