قاری قرآن متهم اعمال منافی عفت، نزد رهبری رفت

گویا نیوز نوشت : در حالی‌که انتظار می‌رفت پس از افشای پرونده «انجام اعمال منافی عفت» توسط قاری قرآن مشهور کشور به پنج نوجوانان قرآنی کشور در «آمدنیوز»، این پرونده از سکوت پنج‌ساله خارج شده و شکایات شکات در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی مورد پیگیری قرار گیرد، در اقدامی مناقشه برانگیز، دفتر رهبر جمهوری اسلامی از این «مجرم اخلاقی» دعوت کرد تا در جلسه قرائت قرآن روز نخست ماه مبارک رمضان به قرائت یک جزء از قرآن کریم بپردازد.
 
آمد نیوز - برخی از مخاطبان پس از افشای پرونده «محمد گندم‌نژاد طوسی» ملقب به «سعید طوسی» توسط پایگاه خبری «آمدنیوز»، از انتساب این پرونده به رهبر جمهوری اسلامی گلایه کردند، این در حالی بود که دفتر رهبر ایران در اقدامی مناقشه برانگیز در نخستین روز از ماه رمضان از وی دعوت کرد تا در حضور وی، به قرائت بخشی از قرآن کریم بپردازد! این اقدام دفتر رهبر ایران باعث شد که «قاری قرآن متهم اعمال منافی عفت عمومی» تحت پوشش حمایتی و قضایی وی قرار گیرد.
 
این اقدام مناقشه برانگیز دفتر رهبر ایران، واقعیتی تلخ را آشکار می‌کند که این نهاد غیر پاسخ‌گو بر «تخلف‌های آشکار» و «عناوین مجرمانه» بسیاری از افراد تحت سلطه خود، «سرپوش» گذارده تا از اقدامات خلاف شرع و قانون آنان برای بهره‌برداری‌های خاص سیاسی خود استفاده نماید.
 
بر اساس این گزارش، پرونده «سعید. ط» که به دلیل «فساد اخلاقی»، «اعمال منافی عفت» و «اغفال نوجوانان» قاری عضو جامعه قرآنی کشور از سال ۱۳۹۱ در محاکم قضایی گشوده شده، دارای شکات خصوصی متعددی است. اما به دلیل صاحب نفوذ بودن و ارتباط این قاری مشهور با سران ارشد نظام، به طرز شگفت‌آوری پس از گذشت پنج سال همچنان بلاتکلیف باقی‌مانده و رسیدگی به آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
 
در تاریخ ۲۲ مهرماه ۱۳۹۱ «قطبی» – دادیار دادسرای عمومی و انقلاب تهران – طی کیفرخواستی درباره پرونده اظهارنظر نموده و در مورد جرائم انتصابی به وی می‌نویسد: «کارشناس شورای‌عالی قرآن متهم است به تشویق به فساد و فحشا از طریق بیان مطالب غیراخلاقی و تحریک جنسی نوجوانان، ارتکاب اعمال منافی عفت و افعال حرام با نوجوانان.»
 
نکته جالب این ارجاع به ریاست قوه قضاییه آن است که دریافت و عودت پرونده ظرف مدت یک‌روز (نهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲) رخ‌داده است! درحالی‌که پرونده‌های قضایی ارسالی به حوزه ریاست قوه قضائیه، به‌طور معمول زمان زیادی را در انتظار به‌سر می‌برند. بااین‌حال «خلفی» مشاور رئیس قوه قضائیه در پاراف ذیل درخواست تعیین تکلیف این پرونده، ضمن عودت پرونده خطاب به دادستان تهران نوشته است: «پرونده ملاحظه شد، با عنایت به محتویات آن و ملاحظه اظهارات طرفین به نظر می‌رسد دلیل کافی اتهام به متهم مبنی بر تشویق فساد و فحشا و ارتکاب اعمال منافی عفت وجود ندارد و پرونده جهت امعان نظر دادستان محترم انقلاب تهران اعلام می‌گردد.»
 
در ارجاع بعدی، پرونده بار دیگر به بازپرسی شعبه پانزده دادسرای کارکنان دولت تهران ارسال‌شده و این‌بار «عباس جعفری دولت‌آبادی» دادستان تهران در ذیل نامه ضمن اشاره به اهمیت جایگاه متهم و موقعیت «قاری مشهور کشور» خطاب به بازپرس شعبه نوشته است: «با توجه به اعاده پرونده و اظهار نظر موجود با عنایت به عدم اقناع از ادله موجود و وضعیت خاص متهم که از قاریان معروف کشور است، دلایل ابرازی علم‌آور و مؤید وقوع جرم نمی‌باشد. لذا این‌جانب ضمن عدول از اظهارنظر دادیار به شرح موجود در پرونده، با قرار مجرمیت صادره مخالف بوده و عقیده به منع تعقیب دارم.»
 
لازم به ذکر است متهم این پرونده محرمانه «فساد اخلاقی»، با حمایت مقامات قضایی با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد گردیده تا رضایت شکات را چه با تهدید و چه با تطمیع جلب کند، امری که تاکنون موفق به انجام آن نگردیده و این «عدم رضایت»، پرونده را برای مقامات عالی قضایی با دو راهی سختی مواجه کرده است.
 
به عقیده بسیاری از کارشناسان، حمایت‌های رهبر ایران از مفسدان اقتصادی و اخلاقی، یکی از موانع مهم بررسی مفاسد سازمان یافته و انفرادی در کشور است که «مبارزه با فساد» را فقط در حد شعار و دستورات شفاهی وی برای دولت‌ها و مسئولان نظارتی باقی گذارده است.
 
بسیاری معتقدند تا زمانی که رهبر ایران «قصد جدی برای مبارزه با مفاسد» از خود نشان ندهد، فساد مانند موریانه به اعتماد مردم آسیب خواهد زد و در نهایت ساختار جمهوری اسلامی را از هویت خود پوچ خواهد نمود. امری که طی سالیان طولانی رهبری مطلقه و غیر پاسخ‌گوی علی خامنه‌ای، در ایران نمایان است و اعتماد مردم را به حاکمیت و حاکمان سلب نموده است.
+103
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    r.estili - تهران، ایران

    تو رژیم آخوندی تا دلت بخواد از این دست کثافت کاری ها زیاده. جای تعجب نداره. !!!!همش تظاهره اما درونش پر شده از کثافت. اون از مداحاش. اون از قاری های هاشون. آخونداشونم که از هم کثیف تر.
    10
    103
    ‌سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    تفکر اسلامی، . لکه ننگی دیگر از کشور امام زمانی، شیعه و اسلام تو حالا بفرما کامنت بگذار ، این از شیعه و آن هم از سنی ها واقعا که تو سر مردم بجای عقل چیز دیگری هست . متاسفانه این عمل کثیف در جامعه ما بسیار زیاد اتفاق می افتد و بچه‌ها خرد سال لطمه های فراوان روحی و روانی زیادی می بینند ولی چون در جامعه سنتی ما بیان کردن آن نزد خانواده یا پلیس شرم آور هست برای تجاوز شده مجبور هستند تا خاموش باشند ، هرچند که می بینیم اگر کسی هم جرات بیان داشته باشد قوه‌قضاییه فاسد ما بی خاصیت و آلوده هست . ننگ بر این رژیم فاسد .
    11
    89
    ‌سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان

    خامنه ای بعد از شنیدن خبر تجاوز این ....(نه قاری) در پیام پیامبر گونه اش به ملت فرمودند " ای کاش من همیک قاری بودم)" حالا فوج فوج ملت هم میگن خوش به سعادتش،خصوصا سعادت بچه ها که مورد تجاوز معتمد امام خامنه ای قرار گرفتند،به این میگن حکومت عدل علی و مملکت امام زمان. ملت بعد از شنیدن خبر تجاوز به دو مینی حاجی توسط ماموران کنترل عربتان رگهای گردنشون مثل میل گرد زده بود بیرون، جالبه که اینجا همه خفه خون گرفتن
    11
    67
    ‌سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    waahed - منامه، بحرین
    اگر حقیقت داشته باشد ، واقعاً جای تأسف دارد !
    8
    26
    ‌سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    hamtarane - ملبورن، استرالیا

    یعنی واقعا توقع دیگری داشتید. رهبری با این کار علنا به طرفدارنش و همینطور ملت این پیام را می دهد که اگر با من باشید هر کثافت کاری و تجاوز و جنایتی را هم که انجام بدهید مصونیت کامل قضایی خواهید داشت
    9
    55
    ‌سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.