میشل اوباما در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان: نمی گذاریم تفاوت ها ما را از یکدیگر جدا کند

میشل اوباما روز شنبه در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان سیتی کالج نیویورک سخنرانی کرد. بانوی اول آمریکا در این سخنان بدون آن که نامی از دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه ببرد، بینش و منش او را تحقیرآمیز و مایه شرمساری دانست.
او در این مراسم به دانشجویان و مردم آمریکا هشدار داد نتیجه قدرت گرفتن کسانی که پایه و اساس حکومت را، بیم گستری و تهدید می دانند، رنگ باختن شور و امید مردم و افول آزادی های ملی است.
 
 خانم اوباما گفت: "به عنوان بانوی اول آمریکا، سعادت آن را داشتم که به کشورهای سراسر دنیا سفر کرده و شاهد باشم که پا گرفتن چنین ایده ای و روی کار آمدن چنین قدرتمندانی که مردم را با رفتارهای غیرانسانی و تحقیر آمیز سرکوب می کنند، چه بر سر یک ملت می آورد و چطور سرزندگی و امید به آینده را در میان شهروندانشان نابود می کند. این ایده های بیمار جزو ارزش های ملی ما نیست...ما در آمریکا اجازه نمی دهیم تفاوت هایمان ما را از یکدیگر جدا کند... ما از هم یاد می گیریم و توان ما در تکیه کردن به یکدیگر است. ما در آمریکا تسلیم ترس هایمان نمی شویم و دیوار نمی سازیم تا اجازه ی ورود را از دیگران سلب کنیم. زیرا ما می دانیم قدرت ما در مشارکت دادن کسانی است که در خارج از مرزهایمان به دنیا آمدند و نهایتا در جستجوی زندگی بهتر به این کشور آمدند."
 
 سیتی کالج نیویورک، نخستین دانشگاه دولتی در آمریکاست که در سال ۱۸۴۷ در هارلم و با هدف ایجاد دسترسی کودکان خانواده های فقیر و مهاجران به تحصیلات عالی بنا گذاشته شد. تحلیل گران بسیاری ضمن ستودن میشل اوباما در انتخاب این دانشگاه به عنوان محل آخرین سخنرانی برای فارغ التحصیلان، سخنان او را قطعه ای برگزیده و رساله ای پر مغز می دانند که بصورت فشرده شرایط ملی و بین المللی را به تصویر کشید.
+32
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.