«بازداشت» مجری سابق شبکه تلویزیونی «من و تو» در ایران

منصوره حسینی (خبرنگار و گوینده سابق شبکه من و تو) در پردیس چارسو محل برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجرتعدادی از وب سایت‌های خبری در ایران از جمله وب سایت «جهان نیوز» وابسته به علیرضا زاکانی نماینده مجلس، از «بازداشت» منصوره حسینی مجری «سابق» شبکه تلویزیونی «من و تو»، خبر داده‌اند. خانواده خانم حسینی و شبکه من و تو به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.
 
گزارشی درباره تاریخ دقیق بازداشت خانم حسینی نیز منتشر نشده است. روز سوم اردیبهشت، عکسهایی از این حضور مجری «سابق» شبکه تلویزیونی من و تو در جشنواره فیلم فجر منتشر شده بود و وب سایتهای اصولگرا به حضور او در این جشنواره اعتراض کرده بودند.
 
پس از آن مقامات وزارت ارشاد از جمله حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی اعلام کردند که او از میهمانان جشنواره فیلم فجر نبوده و به عنوان یک شهروند عادی در این جشنواره حضور پیدا کرده است.
 پس از آن خبرگزاری ایلنا، در گزارشی اعلام کرد که خانم حسینی «دو ماه پیش» از شبکه تلویزیونی من و تو «استفعا کرده» و به ایران بازگشته است.
 
سعید منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی روز شنبه در مصاحبه مطبوعاتی در پاسخ به سئوالی درباره علت بازداشت نشدن خانم حسینی هنگام ورود به کشور گفته بود که دستور قضایی درباره دستگیری او وجود نداشته است و نیروهای انتظامی «تنها بر اساس اعلام مرجع قضایی ورود و خروج را بررسی می‌کند».
 
ساعاتی پس از مصاحبه آقای منتظر المهدی و در شامگاه روز شنبه وب سایت جهان نیوز از دستگیری خانم حسینی خبر داد. پس از آن وب سایت انتخاب نیز گزارشی از دستگیری این مجری «سابق» شبکه تلویزیونی من و تو منتشر کرد.
 
منصوره حسینی قبل از حضور در شبکه من و تو در روزنامه‌های همشهری و تهران امروز فعالیت می‌کرده است.
 
در سالهای گذشته نیز تعدادی از روزنامه نگاران ایرانی که با رسانه‌های فارسی زبان در خارج از کشور همکاری می‌کردند از جمله بهمن دارالشفایی، سراج الدین میردامادی و سعید رضوی فقیه پس از بازگشت به ایران بازداشت شده‌اند.
 
بهمن دارالشفایی پس از حدود سه هفته بازداشت، روز سه‌شنبه چهارم اسفند ۹۴ با قید وثیقه از زندان آزاد شد.
 
سراج الدین میردامادی نیز پس از تحمل دو سال زندان با حکم آزادی مشروط آزاد شده اما سعید رضوی فقیه همچنان در زندان رجایی شهر زندانی است.
 
وب سایت جهان نیوز در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه نیز مدعی شده بود که صبری حسن‌پور، سخنگوی «کنگره ملی ایرانیان برای نجات ایران» و مجری شبکه فارسی زبان «سیمای رهایی» در هلند، در «تهران» دستگیر شده است.
 
مصطفی عزیزی نویسنده و تهیه‌کننده رادیو و تلویزیون، حسین نورانی‌نژاد عضو حزب جبهه مشارکت، ساجده عرب سرخی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و کاظم برجسته از اعضای ستاد میرحسین موسوی، از جمله دیگر شهروندانی هستند که درسالهای گذشته بعد از بازگشت به ایران زندانی شده‌اند.
+73
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    دایره مینا - آمبائه، وانواتو

    خیلی خوب و خیلی عادی مثل شهروند عادی با پاسپورت عادی می آیند و می روند وخیلی عادی انتقاد می کنند و بعد خیلی عادی دستگیر می شوند و بعد هم خیلی عادی چند صباحی روانهُ اوین می شوند و بعد خیلی عادی وثیقه ُ مالی میگذارند و خیلی عادی در میآیند و بعد خیلی عادی برنامه شان را دوباره اجرا می کنند و خیلی عادی ما همچنان در پیلهُ خویشتن به دنبال قاتل بروس لی می گردیم و خیلی عادی کامنت های صد من یک غاز می گذاریم و خیلی عادی انتقاد به جا و دلسوزانه برای موطن مان می کنیم اما نمی دانیم چرا ما ئی که خیلی عادی تر بودیم ,اگر زبانم لال بخواهیم خیلی عادی به همان کشور برگردیم دیگر نه عادی هستیم و نه عادی می توانیم از حبس و بند در بیائیم !اگر کسی بطور خیلی عادی قاتل بروس لی را یافت از طرف من هم او را خیلی عادی ببوسد !
    40
    88
    دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    اقتدار پوشالی نظام اخوندی که از زمین و زمان ترس داره و بعد یه سری ادم نادان مزدور داخلی و خارجی رژیم فکر می کنن اینا در دنیا چیزی برا گفتن دارن. با نوشیدن جام زهر اتمی و اینهمه کشته در سوریه نشون دادن چیزی بارشون نیست و مثل لاتای سر کوچه زورشون به مردم عادی می رسه. این نظام اصلاح پذیر نیست و باید به زباله دونی تاریخ بره.
    33
    67
    دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    abia7532 - تهران، ایران
    ای کاش همه من و تو یها از کاری که میکنند دست بردارند هیچ گربه‌ای برای رضای خدا موش نمیگیره نشان دادن فیلمهایی سرگرم کننده به ملت ما بی منظور نیست دولت انگلیس ککش هم برای مردم ایران نمیگزه .
    63
    65
    دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.