دیدار با امید کوکبی از زبان محمد نوری‌زاد

 دیروز رفتم بیمارستان سینا برای ملاقات امید کوکبی. چهار سرباز پشت در یک اتاق دومتری ایستاده بودند. یکی از خواهران و یکی از برادران امید نیز حضور داشتند. به وی گفتم: امید، مردم آن‌قدر تو را دوستت دارند که بسیاری حاضرند کلیه‌ی خود را به تو تقدیم کنند. حتی به شوخی به وی گفتم: با یک وانت کلیه آمده‌ام به دیدنت. روز قبل‌ترش پرس‌وجو کرده بودم که آیا به فردی مثل امید که یک کلیه‌اش را خارج کرده‌اند می‌شود کلیه‌ای هدیه داد؟ که شنیدم: نه، باقی عمر را باید با کلیه‌ی دیگرش زندگی کند.
 
امید از ناجوانمردی مأموران و زندان‌بانان گفت که شب عید او را از بیمارستان و بی‌آنکه مداوایش کنند، به زندان باز می‌گردانند در حالی که خونریزی داشته. حتی گفت: در زندان من هر چه می‌گفتم آقایان در ادرار من خون دیده می‌شود، توجهی نکردند. تا این‌که یکی از مسوولان زندان آمد و گفت: "در حضور من ادرار کن تا به چشم خودم ببینم آیا راست می‌گویی یا نه؟" که گفتمش: "من عزت خودم را پیش شما زیر پا نمی‌اندازم. شده اگر بمیرم کاری را که شما می‌خواهید نخواهم کرد." کار خونریزی به جایی می‌رسد که ناگزیر می‌شوند او را به بیمارستان سینا بیاورند و سریعاً عملش کنند.
 
می‌گویم: امید را خیلی‌ها دوست دارند. خیلی بیشتر از رهبر جمهوری اسلامی ایران. همین آیا برای وی کافی نیست؟ چه سرمایه‌ای بالا‌تر از محبت مردم؟ حتی دستبند و پابندی که به دست و پای امید می‌زنند، وی را خواستنی‌تر می‌کند. امید کوکبی از‌‌ همان روز نخستی که راهی زندان شد، پیروز بود. هر چه هم که بگذرد، ییروزی وی و خفت آنانی که برایش پرونده‌سازی کرده‌اند، آشکار‌تر و دیدنی‌تر می‌شود. بار دیگر می‌گویم که مردم امید کوکبی را از آقای خامنه‌ای بیشتر دوست دارند. قبول ندارید برادران؟ این ادعای من است. بله، مردم امید کوکبی را در چه در ایران و چه در سایر کشورهای جهان از آقای خامنه‌ای بیشتر دوست می‌دارند. آن‌چه که امید را دوست‌داشتنی کرده، سلامتِ انسانیِ وی است. و چه سرمایه‌ای برای یک نفر بر‌تر از این؟
 
راستی دیروز تا آمدم با امید عکس بگیرم، سربازی داخل شد و گفت: اکسکیوزمی! که یعنی عکس نگیرید لطفاً. به امید گفتم: ببین پسرم، کمال همنشین در این سرباز اثر کرده. وگرنه شما در کل کشور یک سرباز پیدا کن که به جای عکس نگیرید بگوید: اکسکیوزمی!
+124
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    حکومتی که ادعا داره از طرف خدا اومده بعدش از ادمهای زمینی ترس داره. البته خود ملا و اخونده م خوب می دونن این چیزا دروغه اما برای فریب ملت ساده دل و بی مطالعه این چیزا لازمه.
    2
    59
    دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه

    این خامنه ای واقعا خجالت نمیکشه پوفیوز بی همه چیز درد وبلات بخوره توی سر بچه های رهبر امیدواریم خودش وبچه هاش سرطان بگیرن
    3
    65
    دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران

    ❤درود بر امید شجاع.🌹.بستن دست امید با زنجیر بستن دستهای آزادیست زنجیر کردن علم ودانش و زنجیر کردن عدالت در ولایت اسلامی و مملکت امامزمان و عدل علی و اسلام واقعیست......آبروریزی و خجالت واسه سلطانعلی گدای مفنگی معتاد پیزوری عملی و دیکتاتور بی آبرو و بی حیثیت ومنفو...
    2
    40
    دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    hamid swed - مالمو، سوئد
    درود بر این جوان دانشمند و همه اسیران در بند جمهوری ننگین اسلامی, امیدوارم این حکومت جهل و جنون هر چه سریعتر با بیداری مردم سرنگون بشه و همه اسیران در بندمون به آغوش خانوادشون برگردن, امیدوارم.
    1
    17
    دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ایرانِ آینده - لندن، انگلستان
    هر جا که نامی از یک زندانی واقعی تحت شکنجه و ظلم بدون هیچ دلیل قانونی میباشد ،نوریزاده حـ... مخالف ساختگی با وجود نحسش موضوع را به لجن میکشاند و لوس میکند
    12
    2
    دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Compatriot - تورنتو، کانادا
    مردم امید را بیشتر از خامنه دوست دارند؟؟؟؟!!!! چه مقایسه زشتی! ممکنه بگی‌ منظورت از مردم کیه؟ کی‌ خامنه‌ایی را دوست داره؟ جز مشتی بسیجی‌ جیره خوار؟!
    1
    11
    ‌سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirir - تهران، ایران
    امید کوکبی اکثریت این مردم هم مثل این حکومت هستن و اگر در راس قدرت بودن برای مقاصد نظامی تورو مجبور میکردن و چون قبول نمیکردی همین لا رو سرت میاوردن. چون اکثریت این مردم عشق قدرت و خودنمایی و زورگویی و خودکامگی ووو دارن.
    4
    6
    ‌سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.