مادر قاتل ستایش: به مقتول تجاوز نشده / پزشکی قانونی تکذیب کرد

مادر قاتل ستایش با بیان اینکه هیچ تجاوزی به مقتول صورت نگرفته است، گفت: پزشکی قانونی اعلام کرده که هیچ تجاوزی صورت نگرفته و به پدر مقتول اعلام شده است، از رسانه ها خواهش می‌کینم به خاطر خدا این حرف‌ها را نزنند.

تابناک: از روز کشف جنایت تا کنون خانه شان را رها کرده و به آن مراجعه ننموده‌اند؛ نمی‌خواهند در دید باشند اما ترجیح داده‌اند با یک خبرگزاری به گفت‌وگو نشسته و برخی مسائل را بیان کنند.
 
خبر دردناک قتل «ستایش قریشی»، دختر ۶ ساله افغانستانی که دل‌ها و قلب‌های مردم ایران و افغانستان را به درد آورد، حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشته و شبکه‌های اجتماعی مملو از اظهارات نسنجیده و دور از واقعیت است؛ مثل تهدید خانواده مقتول، نسبت دادن خانواده متهم به قتل به خانواده شهدا و… .
 
بر همین اساس، خبرگزاری فارس به سراغ پدر و مادر «امیرحسین پورجعفر»، متهم به قتل ستایش رفته و با ایشان گفت و گویی داشته که در ادامه می‌خوانید:
با دست خودم پسرم را تحویل دادم
«حبیب پور جعفر» پدر امیرحسین در رابطه با نحوه اطلاع از حادثه گفت: وقتی سر کار بودم، به من اطلاع دادند که پسرم قتلی مرتکب شده است، من نیز بلافاصله با فرزندم برای معرفی به کلانتری رفتیم، پسرم اعتراف کرد که قتل را انجام داده است من را نیز یک شب در بازداشت نگه داشتند و بعد از اینکه اطمینان پیدا کردند که من گناهی نکردم، من را آزاد کردند.
 
وی با بیان اینکه کارگر و از قشر ضعیف جامعه است، خاطرنشان کرد: به همراه خانواده مقتول در یک کوچه زندگی می‌کنیم و مقتول مثل خانواده خودم است، روز ختم نیز می‌خواستم در مراسم شرکت کنیم اما به دلیل اینکه جنجالی به پا نشود، در مراسم شرکت نکردیم.
 
پورجعفر با تأکید بر اینکه ما و خانواده آقای قریشی همسایه هستیم و هیچ مشکلی در طول سالهای گذشته با همدیگر نداشته و نداریم، افزود: به هیچ عنوان پسرم را مخفی نکردم، اینکه از سوی برخی رسانه‌ها آمده دروغ است، با دست خودم پسرم را تحویل دادم، حتی یک شب در بازداشتگاه بودم و بعد از اطمینان از بی‌گناهی من را آزاد کردند، وجداناً فکر می‌کنم که مقتول بچه خودم بوده است.
ایرانیان و افغانستانی‌ها در برابر قانون یکسانند
وی با تأکید براینکه من در اختیار قانون هستم و هرچه قانون بگوید می‌پذیرم، گفت: فرزند من اگر خلافی مرتکب شده است، بر اساس قانون عمل می‌کنیم، تفاوتی بین ما با افغانستانی‌ها نیست، تبعیضی بین ما وجود ندارد و من و پدر مقتول از اقشار ضعیف هستیم و هرچه قانون بگوید عمل می‌کنم.
 
پورجعفر ادعای برخی رسانه‌ها را مبنی بر اینکه من از خانواده شهید هستم را کذب دانست و گفت: این صحبت‌ها از سوی من گفته نشده است، ما با خانواده مقتول فرقی نداریم و بر اساس قانون عمل می‌کنیم.
وی اظهار داشت: فرزندی که خدا می‌دهد را خودش از ما پس می‌گیرد، خانواده مقتول خانواده خوبی هستند و به ما بدی نکردند، نمی‌دانم چرا فرزندم مرتکب این گناه شد، من شرمنده خانواده مقتول هستم، من یک کارگر ساده هستم و هیچ جایگاهی ندارم ،تحت فشار هم نیستیم و هر چه قانون بگوید عمل می کنم.
پدر مقتول همانند برادر من است
در ادامه این مصاحبه مادر امیر حسین پورجعفر با تأکید بر صحبت‌های همسرش گفت: شایعاتی که درباره اختلاف خانواده ما با مقتول گفته می‌شود درست نیست، چهار سال است همسایه هستیم و با هم به خوبی زندگی کردیم، حتی عموی ستایش زمانی که پسرم متولد شد، دسته گلی برای ما آورد ما در غم این خانواده شریک هستیم و انتظار نداشتیم که فرزند مان را این کار را کند.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در غم این خانواده شریک هستیم و انتظار این را نداشتیم که فرزندمان این گناه را مرتکب شود، از پدر و مادر ستایش معذرت خواهی می‌کنیم و اینکه ما را در غم خود شریک بدانند، در مراسم دفن ستایش هم از دور شرکت کردم.
 
مادر متهم به قتل ستایش با بیان اینکه پدر مقتول همانند برادر من است، گفت: وقتی پدر ستایش می خواست که ماشین خود را نزدیک منزل ما پارک کند، به او می گفتیم که مزاحمتی برای ما ندارد، شایعات در مورد ما اشتباه است هرچه قانون بگوید رضایت می‌دهیم.
هیچ تجاوزی به مقتول نشده است
وی با بیان اینکه بعد از اینکه شنیدم پسرم مرتکب قتل شده است،گفت: وقتی فرزندم به ما اطلاع داد که مرتکب قتل شده به حدی حالم بد بود که در بیمارستان بستری شدم و گفتم که پسرم باید در زندان بماند.
وی تصریح کرد: او به من گفت که شیطان من را گول زده است به من گفت که عذاب وجدان دارد. پسرم آزارش به هیچ کس نرسیده بود، او ۱۵ سال دارد و کارت ملی هنوز نگرفته است، اینکه رسانه‌ها می‌گویند او ۲۰ سال دارد، دروغ است.
 
مادر متهم به قتل ستایش اظهار داشت: ما در غم این افراد شریک هستیم و با این خانواده هیچ کدورتی نداشتیم، غم آنها غم ما است و ما فکر می‌کنیم بین ایرانی و افغانستانی تفاوتی ندارد همه با هم همدل هستیم و قانون هرچه تصمیم بگیرد تابع قانون هستیم و با قانون پیش می رویم.
 
وی افزود: خدا شاهد است ما اطلاعی از این موضوع نداشتیم، فرزندم به من گفت که شیطان در پوست من رفته است.
مادر امیرحسین پورجعفر با بیان اینکه هیچ تجاوزی به مقتول صورت نگرفته است، گفت: پزشکی قانونی اعلام کرده که هیچ تجاوزی صورت نگرفته و به پدر مقتول اعلام شده است، از رسانه ها خواهش می‌کینم به خاطر خدا این حرف‌ها را نزنند.
 توضیح پزشکی قانونی درباره پرونده ستایش/ تکذیب ادعای خانواده متهم
 
مهر نوشت: سازمان پزشکی قانونی با تکذیب ادعاهای خانواده متهم پرونده قتل ستایش اعلام کرد: هر گونه اعلام نظر در خصوص این پرونده به خانواده متهم، مردود است.
 
سازمان پزشکی اعلام کرد مطابق روال همه پرونده های قضایی ارجاعی به این سازمان، نظرات تخصصی پزشکی قانونی تنها به قاضی پرونده اعلام می شود و پیش از قاضی پرونده، احدی از نظر این سازمان مطلع نیست.
 
ضمن یادآوری این موضوع، از رسانه ها درخواست می شود، ادعای طرح شده از جانب پزشکی قانونی پیرامون پرونده های قضایی را صرفا از مرجع قضایی دریافت کرده و از انتشار اظهارات تأیید نشده و غیر موثق نقل شده از سازمان پزشکی قانونی، جدا خودداری کنند.

به گزارش مهر، خانواده پسر ۱۷ ساله متهم به قتل ستایش، پیش از این مدعی شده بودند که پزشکی قانونی به انها اعلام کرده است که در جریان قتل ستایش، تجاوزی صورت نگرفته است که این ادعا از سوی پزشکی قانونی رد شد.
+30
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    IIPARSAII - هانوفر، آلمان

    این اراجیف که شیطان گولش زده و یا شیطان تو پوستش رفته٬ نشان از دیدگاه طبقه کارگر جامعه نسبت به مسایل و سطح فکر عمومی و آموزش های عمومی این طبقه داره. خانم محترم و مادر عزیز شیطان و این اراجیف توسط این حکومت تبلیغ میشه. اینگونه توجیح هات مسخره است. بابک زنجانی را هم شیطان گول زد٬ فلان قاتل را هم شیطان گول زد٬ عجب جامعه ای شده ایران. خرافات داره از سر و کول مردم می ریزه هر عملی عکس العملی دارد برابر اما در جهت مخالف٬ قانون اول نیوتن :(
    13
    108
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kshamillan - مونترال ، کانادا

    حد اقل برای نجات پسرتون دروغ نگید ....این مشاوره های دروغین که به شما میدهن رو گوش ندهید ...تجاوز صورت گرفته ..حالا برای عرف و مذهب و ..هزار درد بی درمون و تابو های این مملکت ..به دروغ متوسل نشوید ..تجاوز صورت گرفته ...این تجاوز ها این خشونت ها به خاطر ممنوعیت های بی منطق رژیم اسلامی هست ..شما تقصیر ندارید ...دفه اول هم نیست که تجاوز صورت میگیره ...حتا تو خانواده های اما برای ترس از ابرو !!!خاموشه ...از بس که جداسازی میکنن ...نگاه بچه فقط جنسی میشه و بس
    16
    80
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shayan1234 - هامبورگ، آلمان

    شیطان من و شما هستیم که هر اتفاق نا خوشایند شخصی را به جمهوری اسلامی نسبت میدهیم.
    87
    34
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه
    شیطان وجود ندارد، که کسی را گول بزند. فکر میکنم این جنایتکار با پرداخت دیه مسخره اسلامی آزاد خواهد شد. برای جلوگیری از جنایت بعدی هم که شده باید این جنایتکار را زیر خاک کنند.
    49
    32
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    londonlondon - لندن، انگلستان

    اگر تجاوز نبوده حتما اختلاف مالی داشتن با هم دختره ۶ ساله و پسره ۱۵ ساله تازه خدارو شکر کن که زودتر اعدام بشه این ۱۵ سالشه بلد بده که چیکار کنه با اسید اگر بمونه فردا که ۳۰ سالش بشه به شما‌ها هم رحم نمیکنه
    12
    84
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    اگر شیطان نبود جنایات بشر را گردن کی می انداختیم؟ . ....هم سوره غرانیق را گردن شیطان انداخت.
    9
    22
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    araz kartuli - شانگهای، چین

    [::استالین - ولادی وستوک، روسیه::]. خوب مردم مملکت خودت رو میشناسی و میدونی که با گرفتن پول به هر چیزی راضی میشن،وگرنه به کسی که به زور و اجبار دیه نمیدن!!!
    11
    38
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - تورنتو، کانادا

    تا دیروز اسم مستعارشو "امید" گذشته بودن که یه اسم کاملا ایرانی‌ هست امروز معلوم شد اسم اصلیش " امیرحسینه "دوتا دوتا اسامی عربی‌
    6
    38
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    [::araz kartuli - شانگهای، چین::]. رضایت اولیای دم در سیستم قضای افغانستان وجود ندارد. افغانها در این نوع مسائل تعصب خاص دارند، اگر در افغانستان بود هتمن جوی خون به پا شده بود.
    32
    7
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    khosro009 - گوتنبرگ، سوئد
    از گفتارتون مشخص از طرفداران رژیم اسلامی هستین که سران سپاه و بسیج هم به دیدار پدر ستایش رفتند !!!
    18
    5
    ‌پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    araz kartuli - شانگهای، چین

    [::استالین - ولادی وستوک، روسیه::]. به اونی که تو میگی نمیگن سیستم قضا،،میگن خوی وحشی گری،میگن قانون جنگل که هر طایفه ای هر جور دلش خواست تصمیم میگیره،سیستم قضا!!!!. تو نه معنی سیستم رو میفهمی بی سواد و نه درکی از قضا داری،خوی توحش در شماها نهادینه شده،،لیاقتتون همون طالبانه
    4
    28
    جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    [::araz kartuli - شانگهای، چین::]. بیخود است بیسواد، شما مدعی بودید که افغانها برای پول هر کار میکنند، من ادعای مفت شما را رد کردم و گفتم که افغانها در چنین موارد بسیار حساس هستند، حالا روی آوردی به مغلطه حمله به شخص و نفهم خواندن حریف که گویا من از سیستم قضا چیزی نمیفهمم. این نوع سخنان مفت هم نمی ارزد. دو: فعلن که داریم از جنایت هموطن شما صحبت میکنیم. آیا از این جنایت هولناکتر و فجیعتر هم میشود؟ به دختر شش ساله تجاوز کنند و بکشند و روی جسد اسید بپاشند! من مطمئن هستم که در ته دل از کشتن هولناک دختر شش ساله افغان خوشحال هم هستی، چون انسانیت در وجود شما مرده است. سه: هر روز حداقل سه چهار خبر قتل و جنایت ایرانیان در همین سایت نشر میشود، حالا از بی شرمی افغانها را متهم میکنی که خشونت در وجودشان نهادینه شده. وضعیت ایران هم از افغانستان زیاد بهتر نیست. نفرت و تعصب شما نسبت به افغانها بیخودی است. حالا که اینطور هست ما به شما میگوییم:. " euer hass ist unsere stolz, نفرت شما از ما، افتخار ماست، your hate is our pride"
    25
    2
    جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    araz kartuli - شانگهای، چین

    [::استالین - ولادی وستوک، روسیه::]. مهمل میبافی بی وطن،این تو بودی که گفتی با گرفتن دیه سر و ته قضیه رو هم میارن،،،دوم حوادث ایران در مقایسه با انفاقاتی که در افغانستان میفته چیزی نیست منتها چون خراب شده شما رسانه ای نداره که این اتفاقات رو منتشر کنه،تو اینجا زبون درازی میکنی،به عنوان نمونه همین که خودت مدعی هستی در موارد مشابه این قتل جوی خون راه می افته!!!. همین جوی خون راه انداختن یعنی توحش، ....و گرنه قتل که در تمام کشورهای دنیا اتفاق می افته منتها فقط عکس العمل مشتی وحشی ...راه انداختن جوی خون به جای تمکین به قانونه. بی سواد ....،همون که گفتم رو با مهملا تت اثبات کردی!. لیاقت شماها بیش از .... نیست ...
    1
    27
    جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    shana - خوزستان، ایران
    آثار تجاوز با اسید پاک شده .از این وحشتناک تر نمی شه . شیطان تا کی تاوان ناهنجاریها رو باید بده
    18
    2
    جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    [::araz kartuli - شانگهای، چین::]. یک: تنها چیزیکه در افغانستان زیاد هست رسانه است، رسانه های آزاد و خصوصی ، و ارگان های حقوق بشری فعال هستند. دو: اگر این سخنان را یک اروپایی میگفت قابل تآمل بود، ولی این نوع سخنان از زبان یک غار نشین و متعصب مانند شما خنده آور است. سه: همچین سیستم قضایی میگی که انگار در ایران عدالت بر قرار هست و سیستم قضایی آخوندی از دیدگاه عدالت و انصاف در جهان زبانزد خاص و عام میباشد. خود را مسخره کردی یا مارا! ندا آغا سلطان را کشتند، آیا قاتل را دستگیر کردند؟ به جوانان مردم در زندانها تجاوز کردند و کشتند. هر روز جوانان ایران را به جرم محاربه با خدا و مفسد وفی الارض و ده ها اتهامات واهی دیگر اعدام میکنند. سی و هفت سال است چند تا آخوند بیسواد بالای تان حکومت میکنند و شما اینجا برای ما مفت میگویید. طالبان در افغانستان بر سر قدرت نیستند ولی سکه دوم طالبان همین الان در ایران شما حاکم است، پس بیخود مهمل نبافید. خودش خانه به دوش هست و در شانهای چین زندگی میکند و به من میگوید بی وطن! هی هی بیسواد.
    28
    2
    جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    araz kartuli - شانگهای، چین
    [::استالین - ولادی وستوک، روسیه::]. به سبب وجود رسانه های زیاد ه که هر دم اینجا ....آواره؟به خاطره وجود ارگانهای حقوق بشریه که در ملا عام اون زن رو اونجوری سنگ سار کردن و آتش زدن؟؟اتفاقا اگر ایرادات تو به ایرانیها از زبان یک انسان عادی و حتی نه اروپایی گفته میشد ایرادی نداشت و لی از کسی که اسم مستعارش استالینه و از کشور خراب شده ای که در 200 سال گذشته سر جمع ده روز حکومت مرکزی نداشته و تولیداتش به غیر از تریاک و تروریسم چیز دیگه ای نیست خنده داره،سوم ....شانگهای چین یکی از گرانترین شهرهای دنیاست و هر کسی توانایی مالی زندگی اینجا رو نداره و خدا رو شکر چون مهاجر پذیر نیست از وجود ....خالی،ما اگر 37 ساله که آخوند بر ما حاکمه بازهم در همین شرایط 1000 سال از هر نظر از شما جلوییم بیسواد نمک نشناس،خوردی که طالبان الان بر شما حاکم نیست،اتفاقا علاوه بر طالبان داعش هم بالای سرتون چوب به دست وایساده،چون ۲۴ ساعته اینجا ....خبر نداری،قندز وهیرمند و سنگین و هزار جای دیگه کم افغانی ها رو نکشتن این چند روزه!. تو راجع به زندان پل چرچخچی و فجایع اون نظر بده ....نه زندانهای ایران
    2
    21
    شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه
    [::araz kartuli - شانگهای، چین::]. یک: به کسیکه یک روز هم در کشور شما نبوده نمیشود گفت "نمک نشناس" بیسواد! دو: ما ایراد از شما نگرفتیم، اگر هم چیزی های مینویسیم پاسخ به توهین و تحقیر شماها بوده است. اینهمه سیاهی و ظلم و جنایت در کشور خودتان را نمی بینید ولی زبانتان یک متر بالای ما دراز است.
    12
    2
    یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.