فیلم ویدیویی یک کارگر هندی در عربستان سعودی 'جنجالی' شد

ویدیوی این کارگر هندی با چشمان اشک آلود انعکاس گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشتفیلم ویدیویی یک کارگر هندی که درشبکه های اجتماعی پخش شده است، بار دیگر مسئله وضعیت کارگران خارجی در عربستان سعودی را مطرح کرده است.
 
عبدالستار مکاندار یک کارگر هندی که از طریق یک آژانس کاریابی در مومبای برای رانندگی کامیون در عربستان سعودی استخدام شده، می گوید که کارفرمایانش اجازه سفر به کشورش را نداده اند و حقوقش را به موقع پرداخت نکرده اند.
 
کارفرمایان او تمام این اتهامات را رد می کنند.
 
عبدالستار در این فیلم ویدیویی با چشمان اشک آلود درخواست کمک کرده و آن را برای یک فعال مدنی در هند فرستاده که او هم این ویدیو را در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته است.
 
پخش این فیلم که میلیون ها نفر آن را تماشا کرده اند باردیگر وضع کارگران خارجی در عربستان سعودی را در کانون توجه قرار داده است.
 
براساس قوانین عربستان سعودی کارگران خارجی بدون اجازه کارفرمایان خود اجازه خروج از این کشور را ندارند و این یکی از محدودیت های کارگران خارجی در عربستان سعودی است.
 
موارد زیادی از بدرفتاری با کارگران خارجی درعربستان سعودی در رسانه ها انعکاس پیدا کرده است، ازجمله قطع دست یک زن کارگر هندی که اعتراض دولت این کشور به عربستان سعودی را در پی داشت.
 
در همین حال گروه متحده السرور،کارفرمای عبدالستار تمام اتهامات وارده را رد کرده و می گوید که شش هفته به پایان دو سال خدمت او باقی مانده است و حقوق او به علاوه پاداش کارش تماما پرداخت شده است.
+198
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    دژمن الله - روسیه، روسیه

    بربرهای وحشی عرب! بیابانی های هرزه ی بی تمدن به حیوان هم نباید شلاق زد چه برسه به انسان و کارمند آدم! باز اروپا و آمریکا چشمشون رو روی هم بگذارند و از این مارخوار اهرمن چهرگان حمایت کنند! سازمان ملل چرا برای عرعرستان مامور حقوق بشر تعیین نمی کنه؟
    8
    135
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان

    فرمانروایان سعودی طبقه محروم جامعه را استثمار می کنند تا حرمسرایشان همیشه پابرجا باشد. شیوخی که ثروتهای چند بیلیون دلاری را صرف عشق و کیف خود و ساختن قصرها و اتومبیلهای طلائی کرده و برای مردم حتی کشور خود احترامی قائل نیستند. این مفتخوران اسلامی از انسانیت بوئی نبرده اند و رفتار حیوانی خود را با ثروت بادآورده شان می سنجند و به آن افتخار می کنند!
    5
    99
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    علی میهن - میلتونکینز، انگلستان

    یه مشت عوضی سوسمار خور هیچ ندار...شترکلا میزنند حق مردم می خورند
    7
    75
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    amonbede - تهران، ایران

    واله ما که تو کشور خودمون کار میکنیم( کارگر مرد) و چندماه که حقوق نگرفتیم و به جا برده از ما تو محیط کار استفاده میشه با روزی 25 هزار تومن دستمزد که آیا بدن یا ندن و هزاران بی حرمتی و بی احترامی از طرف کارفرما به ما میشه ما باید پیش کی شکایت کنیم ؟؟؟ تازه به محض اعتراض هم اخراج میشیم چون قراردامون یک ماهه هست بچسب به کارت الکی هم گریه نکن همین هم از دست میدی
    23
    57
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

    در باره وحشی بودن عمریها مگر تا بحال کسی شک داشته که بخواهند فیلمش رو بگیرن. مگر جلو همینها از این وحشی بازیا درآرید ولی عمریها اینو خوب بدونید و حلقه گوشتون کنید که در ولایت ما هیچ غلطی نمیتونید بکنید؛ همتون رو کردیم سوسک. عمری در خواب بیند مرغ و پپسی‌کولا؛ گهی سوسمار خورد گهی .....
    75
    20
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    پرنده پروازی - حیدراباد، هندوستان
    بابا این هندی ها ما رو بیچاره کردن، بذار پدرشون رو هم در بیارن، بسیار تبعیض نژادی تو کشورشون هست. یکسال دیگه هم کارم تموم میشه و میزنم به چاک از این کشور کثیف
    22
    36
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    شک ندارم جناب کارفرما یه دیندار و مسلمان واقعی است از لحاظ دینش ولی متاسفانه انسانیت....
    9
    44
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    آزاده21 - لندن، انگلستان

    بسیارناراحت کننده هست این کلیپ همینطور باعث تاسفه که هزاران راس گوسفند هرساله از ایران راهی عرعرستان میشوند و مورد اهانت توهین اذیت و آزار جنسی و تجاوز٫ بی احترامی و کشتار قرار میگیرند و در کمال نفهمی و با افتخار برمیگردنند.. نوروز بر همگان مبارک باد
    8
    61
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان

    غم انگیزه. از بالا یه نگاه بندازین به این قضیه.پدر و مادرش هیچ وقت به آینده این مرد گریان فکر نکردن و بدبختانه اون هم بدون هیچ اندیشه ای چندتا بچه خواهد داشت و این روند احمقانه زادو ولد خرگوشی هندی ادامه دارد. آیا وقت اون نرسیده که بچه دار شدن بدون پشتوانه در جهان جرم شناخته بشه؟؟؟
    5
    49
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۵
    منوچهری - کرمان، ایران

    یعنی اگر عربستان نفت نداشت, کجای دنیا بود؟ مرکز دنیای اسلام!!
    3
    54
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    بختیاری2500 - اهواز، ایران

    عزیزم کشور محمد هست.تا الان که بخاطر حقت تو را نکشتند خدا را شکر کن.
    11
    49
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا

    شیطنت طلب ابوظبی - إمارات ! کجایى ؟ نیستى ؟ تویى که همیشه سنگ اینارو به سینه میزنى باز هم حرف براى گفتن دارى ؟ دینت یعنى دین برده دارى !! چیه گربه زیرنت رو گاز گرفته !!؟ خبرى ازت نیست !! نکنه مشغول کشتن شیعه در سوریه و عراق در کنار برادران عزیز داعشى ات هستى !!! .... سعودى !! .... قمبل به سمت امریکا کن عوضى که اینجورى با این بندگان خدا رفتار میکنن !! قطعا برادران افغان پیش خودشون میگن که خدا پدر مادر کار فرمایان ایرانى رو بیامرزه که هنوز یه مورد اینچنینى نداشتیم !! هر وقت درست دارن میان و میرن ! به این میگن عرب وحشى که ١٤٠٠ سال پیش أبا اجداد ایرانیها رو به خاک و خون کشیدن !! لعنت بر عرعرستان ...
    17
    47
    یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    parsi6 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    برده داری و رفتار وحشیانه با اسرای جنگی و زن و بچه مردم هر گزتو مکتب این عربهای وحشی تقبیح نشده ، کاری که عمر خطاب با ایرانیها کرد ، هزینه سپاه واسه حمله به مصر از غارت ایران و فروش اسرای ایرانی در بازار شام یا همین سوریه تامین شد ، کاری که داعش همین الان داره با مردم دیگر ادیان میکنه ، اگه شیعه دین نیست و شیعیان کافر هستند ، پس شما کی هستید !!!؟؟ انسان !!!؟؟
    1
    18
    دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا::]. ممکنه ازت خواهش کنم این همه عصبانی نشی؟ غصه خوردن برات خوب نیست رفیق. در مورد این انسان زحمت کش هندی که برای لقمه ای نان به غربت اومده متاسف هستم. و اما در مورد ظلم کردن کارفرمایان بر کارگرهاشون باید بهتون عرض کنم که اولاً تشریف بیارید و خودتون با چشم خودتون ببینید اکثر کارفرمایان تجاری هستند که غیر بومی تشریف دارند مثل شهر دبی که اکثر تاجرها ایرانی و هندی هستند و کارگرهای زیادی زیر دستشونه و اما حرف حساب اینه که ظلم به کارگر و تضیع حقوق اونها در اسلام نکوهش شده و پیامبر در این مورد فرموده قبل از خشک شدن عرقشون مزدشون را باید پرداخت کرد ( از این بهتر و قاطع تر بگه؟) اما با وجود این همه تاکید متاسفانه بسیاری از کارفرمایان و تجار و بزرگان مشاغل چه مسلمان و یا غیر مسلمان و چه عرب و یا اسیایی و اروپایی و یا ایرانی در حق کارگران ظلم میکنند که این به ذات و تربیت خراب خودشون بر میگرده و نه دین و ایمانشون ، مثلاً همین کارفرمایان رافضی صفوی خودمون مگر اختلاس و دزدی نمیکنند؟ مگر تضیع حقوق ننیکنند در حالی که انها مسلمان هم نیستند
    16
    17
    دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا::]. در پایان خدمتت عرض کنم بنده خودم کارگرهای زیادی در شرکت و موسسه خودم دارم که در میان اونها انسانهای پدر دار و با اصل و نسب هستند که فراتر از حقوقشان به اونها میدم و کارگرهای بد ، دزد خیانت کار و دروغ گو هم دارم مثل اخوندا که فقط حقوق توافقی رو بهشون میدم، بارها هم دیدم که تجار و کارفرمایان عرب و یا غیر عرب هم در حق کارگرهاشون ظلم کردند و یا برعکس کارگرهایی که در امانت خیانت کردند که اینها هیچ ربطی به دین و اعتقادات مذهبی نداره چون هیچ فرقه و مذهبی به خوردن مال حرام توصیه نکرده بجز مکتب اخوندا و این دو مورد نکوهیده هست و امیدوارم هر انسانی برای تامیین رزق و روزی حلال ، حق طرف مقابل را ضایع نکند .
    17
    17
    دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - ارواین، ایالات متحده امریکا
    خوب عربستان به زناشون اجازه حرف زدن نمیده وای بحال بقیه
    0
    9
    ‌سه شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.