سخنان پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب درباره حجاب اختیاری

"پروانه سلحشوری" یکی از اعضای فهرست ۳۰‌نفره‌ی حامیان دولت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی تهران، در گفتگویی با "ویویانا ماتزا"، خبرنگار ایتالیایی می‌گوید روزی خواهد رسید که زنان ایران از حق انتخاب پوشش برخوردار خواهند شد.
 
خانم سلحشوری که در حال حاضر با کسب نزدیک به یک میلیون رای در رتبه‌ی یازدهم راه‌یافتگان تهران به مجلس شورای اسلامی قرار دارد، دارای دکترای جامعه‌شناسی و اهل شهر مسجدسلیمان است.
 
او در این گفتگو از توانمند شدن زنان در کشور، کاهش نرخ بیکاری آن‌ها، تلاش برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز مربوط به طلاق و ارث سخن می‌گوید و تاکید می‌کند اعضای زن کنونی مجلس شورای اسلامی "ضد زن" هستند و «همه چیزشان، زبان‌شان، طرز حرف زدن‌شان در طرفداری از مردان است».
 
پروانه سلحشوری درباره‌ی قوانین سخت‌گیرانه حجاب در ایران نیز می‌گوید: «من از هر دو شکل حجاب استفاده می‌کنم؛ بعضی اوقات فقط روسری دارم و بعضی وقت‌ها چادر اما پوشش رسمی‌ام چادر است چرا که ما مذهبی هستیم... اما فکر می‌کنم این از حقوق اولیه‌ی ماست که انتخاب کنیم.»
 
وی با بیان این‌که «زمانی فرا خواهد رسید که زنان ایرانی خودشان داشتن یا نداشتن حجاب را انتخاب کنند» به خبرنگار ایتالیایی می‌گوید: «شما جوان هستید و به یاد نمی‌آورید. سی سال پیش همه مثل من چادر می‌پوشیدند. آن‌ها نمی‌توانستند مثل شما یا دخترم یا دختران دیگر لباس بپوشند. ولی زنان در این سال‌ها انتخاب دیگری کرده‌اند... من تحقیقات زیادی درباره حجاب انجام داده‌ام. اکثر مردم به آن اعتقاد دارند و این روند سختی است که به جایی برسیم که حق انتخاب داشته باشیم، آن‌گونه که هر کسی می‌خواهد. و ما باید به عرف جامعه احترام بگذاریم. البته که روزی خواهد آمد که حجاب یک انتخاب خواهد بود. این جزیی از روند توسعه است.»
+311
رأی دهید
-34

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    حجاب باید اختیاری باشه
    14
    201
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    به شرطی که رسیدی ونشستی روی صندلی مجلس یادت نره وفقط بخوابی افکار اندیشه ونظرت عالیه در صورتیکه شکل اجرایی به خود بگیره
    8
    190
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cry Freedom - هلسینکی، فنلاند

    دنیا کجا میره ما کجا میریم !!! ابله میگه البته از میان برداشتن حجاب راه توسعه و پیشرفت هست!! اون هم تو این قرن ،، و‌ , ای کاش ازش می‌پرسید ، آیا حاضر هستین برای اثبات حرفتون بدون اون گونی‌ سیاه رو سرتون مصاحبه داشته باشیم ،،که حتما جواب میداد ،متاسفانه از داخل احضار شدم،و الان شلوغیم بای بای )))
    39
    97
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    behran - کردستان، ایران

    تا اون زمان به لطف وجود امثال شما، ایران سرزمین خشک و بی آب و علفی خواهد شد که اصولاً موجود زنده ای نخواهد داشت!
    37
    152
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس

    تا عقل نباشد جان در عذاب است . به قول قدیمی ها زرشک . افسوس که نان پخته، خامان دارند/اسباب تمام، ناتمامان دارند/آنان که به بندگی نمی ارزیدند/امروز کنیزان و غلامان دارند. شیخ بهایی. تا شما آفتاب پرستها موجودیت دارید ایران ویرانتر خواهد شد نه آباد تر .
    17
    63
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    یکى یاد ایشون بیاره که رضا شاه کبیر این حق رو بزور تو حلقومتون کرد، اما لیاقت شما غیر از این نیست. تمام حقوقى که براى گرفتنش تلاش میکنید، تا ٣٧ سال پیش داشتید.
    24
    118
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Himmel - فرانکفورت، آلمان

    خانم یه کمی هم از کار وکاسبی زنان و کلاه برداری از طلاق مهریه و غیره بگو.
    20
    77
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    خانم نماینده عزیز . بذار یک چند ساعتی جوهر آمار منتشر شده انتخابات خشک بشه، بعدش بیا و تیشه به ریشه اصلاح طلبا بزن . حالا هی بیاید وقتی یکی شروع کرد باهاتون انگلیسی اعتراف گیری کردن، نیشتون باز بشه و از خودتون بیخود بشید . حالا هی بیاید گزک بدید دست تندروها . حالا هی بیاید چرت و پرت بگید . نمیدونم . از اینطرف خوشحالیم که به یک تعادلی رسیده آمار تندروها و به اصطلاح متفکرها در مجلس. از یک طرف دیگر ته قلبمون میگه این ره که این جماعت میروند به هیچستان است . خدا داند
    96
    8
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    حامد_جون - گوتنبرگ، سوئد

    اون امام گور به گوری هم قرار بود خلیلی کارها بکنه و نکرد. در ضمن موضوع حجاب هیچ وقت براتون مهم نبوده . این سیاست شما بوده که این موضوع نا چیز رو بکنید میوه ممنوعه و آزاد کردنش رو گذاشتید برای روز مبادا. روز مبدا شما هم موقعیه که ملت ربختن تو خیابون و شعار آزادی میدهند. اون روز سیاست آراد کردن حجاب معنای ندارد. اصلاح طلب و تند رو فرقی ندارند . سگ زرد برادر شغاله. هنوز نیومده قیمت مترو و تاکسی 18% گرونتر شد. تازه سبزیجات و گوشت هم گرونتر شد.
    6
    53
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    *پسر شجاع* - تهران، ایران

    البته حرفهای این خانم نماینده قابل تقدیره ولییک روزی مردم ایران اختیار حجاب رو داشتن ولی با دست خودشون این اختیار و اختیار کل زندگیشون رو به آخوندا دادن ..حالا مجبورن ذره ذره حق حقوقشون رو دوباره با بدبختی پس بگیرن که واقعا سخته از آخوند جماعت اینها رو گرفت..آخه این خنده دار نیست در قرن 21 مردم یک کشوری برای حق اختیار لباس پوشیدن مبارزه مثلا مدنی کنن..چاره ای نیست یا باید صبر کرد تا یه روزی همه چیز درست بشه یا کاسه کوزه رو جمع کرد رفت یه کشور دیگه که من خودم تلاش میکنم برم البته نه بطور قاچاقی بلکه بطور قانونی.....
    4
    40
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان
    هر رژیمی با خون مردم ظاهر می شود بعد به خود مردم زور می گوید ، حکومت شاه پهلوی بدون حجاب را زوری کرده بود و شیخ با حجاب را زوری کرده ، یعنی بجای کار سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی، تولیدی و غیره سربه سر زنان گذاشتند که ملت متوجه به بی عرضه بودن آنها در وظایف اصلی دولت بی خبر و سر در گم بمانند . کلمه اختیاری در دولت حاکم دیکتاتوری یک خیال هست برای گول زدن مردم عوام . اگر ملت اختیار داشت که شما احمق ها سر حکومت نمی ماندید .
    15
    19
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    RAHSHENAS - برلین، آلمان

    اینم قاشق خالی میزاره تو دهنم مردم. !
    7
    42
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    blindowl - تهران، ایران

    آخه ملتِ زود باور مگه این دروغ‌ها و رو دفعه اوله که می‌شنوید که انقد زود باورتون می‌شه، آخه ملت مگه همین اصلاح طلبان امروز و کمیته چی‌ دیروز نبودند که پونس تو پیشونی بد حجاب میکردن؟
    6
    52
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    رقص پرواز - پراگ، چک

    حداقل جای بسی امیدواریست که ایشون به اختیاری بودن حجاب اعتقاد دارند، ولی توی حرفهاشون اگر درست متوجه شدم در کنار شرایط حاکم بر جامعه ایران بیشتر مردم ایران رو حامی حجاب نشون داد و به نوعی گفتند که زمان لازمه تا زنان تغییر پوشش بدهند، و اکثر مردم به حجاب باور دارند ولی کافیه فقط یک روز حجاب رو اختیاری اعلام کنید تا امار دستتون بیاد. حتی در قسمتی از گفتگو اشاره کردند که زنان سی سال پیش چادری بودند ولی کاش میگفتند که چادری شدند به زور پونز و تعرض به زنان بدون حجاب، قیچی کردن موها همراه با شعار یا روسری یا توسری. به هر روی امیدوارم توی همین جبهه باقی بمانند و بر اساس مصلحت سنجی و منفعت طلبی تغییر دیدگاه ندهند!
    4
    50
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    رفتی‌ تو طویله معلوم میشه !! بنام خدا و اسلام شلاق میزنند غارت و تجاوز کشتار میکنند فساد و اعتیاد و بیکاری و دروغ و دزدی تمام جامعه را فرا گرفته
    7
    48
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    kiyanzx1 - استکهلم، سوئد

    به نظر من افکار بسیار مثبت و پیشرفته اى داشت ، هر چند باید بپذیریم در یک جامعه قشرى ، با ساختار سنتى مذهبى اینگونه حرف زدن شهامت میخواد انهم کسى که هنوز به مجلس راه پیدا نکرده !! افرین .
    8
    35
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان

    حجاب متفأتی که این خانم میگه منظورش پارچه‌های دیگری هست که ایشان می‌خواهد وارد بازار کند والا اگر مخالف حجاب بود باید میرفت پیش رهبر اسلامی تا آن فتوا بدهد.
    7
    34
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران

    مردم ایران چقدر بیچاره و مفلوکند که این ....روحی روانی‌ و مزدور پست و دون مرتبه رژیم اسلامی اینگونه نظر میده، تازه به فرض اختیاری شدن انتخاب پوشش از سوی خانم‌ها در همین فردای نوعی تازه خانم‌های ایرانی حقوق عادی مدنی که ۳۷ سال پیش در حکومت پهلوی داشتند را بدست می‌‌آورند. این هم یکی‌ دیگر از دستاورد‌های استفراغ شکوهمند اسلامی!!!!!
    9
    39
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. رسیدن بخیر، از ندامتگاه بر گشتید؟ ایندفعه کدوم بدبخت رو شلاق زدید و سرش رو زیر آب کردید؟
    2
    31
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. عمیق جان، شما اصلاح طلبید؟ خوب کى جلوتونو گرفته؟ برید اصلاح کنید. اگر وسعتون نمیرسه، بیست و پنج سنت براتون ایمیل کنم بدین تیغ بخرین، صبح به صبح جلوى آینه اصلاح کنید.
    5
    26
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    درطی این37سال ,تنها قشرجامعه که با حکومت مبارزه کرد,خانمها بودند و ما مردها,تماشاچی.چنانچه اجتماع متفکر و مترقی با انسجام همه جانبه طبقات داشته باشیم,هیچ قانون استبدادی و قرون حجری حاکم نخواهد شد.امیدوارم خانمها حقوق خودشان را کاملا بدست بیاورند,اما,اما حد اعتدال و منش و شخصیت خودرا رعایت کنند وبا نوع پوشش خود بهیچکس اجازه جسارت و تعدی ندهند.بامید آنروز
    4
    15
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Hamichik - تهران، ایران
    داره کم کم خشم میاد !
    8
    17
    دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    kiyanzx1 - استکهلم، سوئد. مشکل همینجاس که هنوز وارد نشده بذار بره اگه نزد زی حرفش درسته
    0
    11
    ‌سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    blindowl - تهران، ایران
    مژده به تمام سینه چاکان بسیجی‌ کرباتی ها(اصلاح طلب ها)اونایی که آب از دهنتون راه افتاد از حرفا این لچک به سر، همین امروز گفت من اینو نگفتم و حجاب اجباری خواهد موند چون اسلام ما میگه،
    3
    16
    ‌سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    aliuk60 - لندن، انگلستان
    بالاخره بعد از ۳۷ سال یک خانم بشا‌ش از سیاسیون این رژیم را رویت کردیم جایه تعجب داره به خدا به امید روزی که برایه اون کرسی‌ها آدمهای کارامد و کاربلد انتخاب بشه
    3
    10
    ‌سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    حیف از اون مثبت هایی که گرفتی !! گفتم تو شماها ادم درست حسابی پیدا نمیشه که بخواد از این حرف ها بزنه تا الان که دیدم تکذیب کردی این ویدیو و گفتگو رو
    1
    18
    ‌سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مهرداد2538 - تهران، ایران
    ایشون و زنان عقده ای مرد ستیز ایران هیچوقت از قانون اجباری بودن پرداخت مهریه و نفقه که زنان فرصت طلب و تن فروش ایرانی از آن سوء استفاده می کنند صحبت نمی کنند. تا وقتیکه در ایران هر کس سنگ خودش را به سینه بزند, اتحاد و دموکراسی امکان پذیر نیست.
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. قدیما شوخیات بامزه بود . الان اما تبدیل شده به مزخرف گویی . دلقک هم دلقک های قدیم . والا بخدا
    6
    5
    ‌چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۸
    Taha Fgh - بوشهر، ایران
    چرند میگه...خودش اول اون کیسه زباله رو از رو سرش برداره بعد بیاد اعتراض کنه!
    1
    6
    ‌چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.