حمله ماموران شهرداری با چماق و قمه به کارواش متعلق به مسجد قدس

ماموران شهرداری تهران بامداد شنبه با مشارکت عده‌ای دیگر، با حمله شبانه به یک کارواش متعلق به مسجد قدس در سعادت آباد، کارگران این کارواش را مجروح کرده و اموال و دارایی های آن را تخریب کردند. شهرداری ادعا کرده که ملک این کارواش متعلق به شهرداری است. « محسن سرخو» عضو شورای شهر نیز می گوید این کارواش موقوفه مسجد قدس است.

بی بی سی : گزارش‌ها از ایران حاکی است که شنبه شب ۱۷ بهمن‌ماه "مأموران شهرداری" به یک کارواش در سعادت‌آباد تهران حمله کردند و پس از ضرب و جرح کارگران کارواش و خادم مسجد قدس در کنار این کارواش و تخریب اموال، محل را ترک کردند.
 
همسر خادم مسجد که در شب حادثه ماموران به خانه آنها نیز حمله کرده بودند، به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "اصلا نمی دانم مشکلشان چه بود، نیمه شب به کارواش حمله کردند، کارگران جوان کارواش از ترس جانشان از روی دیوار کوتاه بین مسجد و کارواش به داخل حیاط مسجد آمدند که ماموران شهرداری نیز با چوب و چاقو و قمه به دنبال آنها وارد حیاط شدند."
 
او گفت: "خواب بودیم که با حمله آنها بچه هایم وحشت زده بیدار شدند، شوهرم می خواست که مانع ورود آنها شود که با شمشیر (قمه) به پیشانی همسر من زدند. بچه شش ساله ام داد می‌زد بابام رو کشتند و بچه ۱۰ سال من کاملا شوکه شده بود، بچه یک ساله من هم از آن شب به بعد نمی تواند بخوابد و ترسیده و هر ۱۰ دقیقه از خواب می پرد و ناآرام است."
 
گزارشها حاکی است که این کارواش ۲۰۰۰ متری وقف مسجد قدس است.
 
طاهر فاضل، رئیس هیات امنای مسجد قدس نیز با تایید خبر حمله ماموران شهرداری به کارواش و ضرب و جرح کارگران و تخریب اموال به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: "میان ما و شهرداری تهران در ارتباط با زمین این کارواش و زمین کناری آن اختلافاتی وجود دارد. در سال‌های گذشته مقرر شد مسجد برای احداث جاده در منطقه بلوار دریا عقب‌نشینی کند، لذا در آن زمان احمدی‌نژاد، شهردار وقت صورتجلسه‌ای امضا کرده و در ازای این عقب‌نشینی این دو قطعه زمین را به ما داد. چند سال بعد قائم مقام قالیباف، شهردار فعلی تهران اعلام کرد که ما این دو قطعه زمین را به شما می‌دهیم و صورتجلسه‌ای را نیز در این ارتباط امضا کرد که در نهایت مسجد عقب‌نشینی کرد و زمین‌ها به ما تحویل داده شد."
 
به گفته رئیس هیات امنای مسجد قدس، سند این زمین که از اراضی بنیاد مستضعفان بوده و به شهردای داده شده، هنوز در اختیار این مسجد قرار نگرفته است. اما شهرداری برای احداث کارواش توسط مسجد مجوز صادر کرده است.
 
آقای فاضل همچنین اعلام کرد: "اخیرا متوجه شدیم که شهرداری این زمین را بابت بدهی خود به یکی از ارگان‌ها فروخته است و حالا به دنبال تخلیه زمین و تحویل آن به ارگان مذکور است."
 
رئیس هیات امنای مسجد قدس با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: "ماموران شهرداری به کارواش آمده و با قمه و چماق بچه‌ها را کتک زدند، اموال را تخریب کرده و بردند و کارواش را تبدیل به ویرانه کردند."
 
روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تهران به تماسهای مکرر بی‌بی‌سی فارسی در این مورد پاسخ نداد.
 
اما به گزارش خبرگزاری‌های ایران، فرزاد خلفی، معاون رسانه مرکز ارتباطات شهرداری تهران از دستور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برای پیگیری حادثه کارواش سعادت آباد خبر داد و اعلام کرد: "تا زمان مشخص شدن موضوع باید منتظر ماند، موضوع از سوی ‌شهردار ناحیه، منطقه و شهرداری کل در حال بررسی است و نتیجه آن بزودی اعلام خواهد شد."
شورای شهر: با متخلفان برخورد کنید
در ادامه واکنش ها به حمله به کارواش در سعادت آباد، محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با پخش دقایقی از فیلم درگیری در صحن شورای شهر، گفت: "برابر گزارش واصله مردمی و رئیس هیات امنای مسجد قدس در اولین ساعات بامداد مورخه ۱۷ بهمن سالجاری عوامل شهرداری اقدام به حمله و ضرب و شتم کارگران و تخریب کارواش موقوفه مسجد کرده‌اند و پس از تخریب، با قراردادن نیوجرسی (مانع بتنی) و خاکریزی مقابل در، مانع گذر افراد شدند و از طرفی دو شب قبل از بروز حادثه نیز عوامل شهرداری به محل مذکور مراجعه و به کارگران اعلام کردند که برای پلمب کارواش مسجد محل را ترک کنند که با مقاومت نگهبان و کارگران و نهایتا با ایجاد درگیری، موقعیت را ترک کردند؛ اما سپس عده دیگری مجددا به کارواش موقوفه حمله و آن را تخریب کردند."
 
به گزارش ایسنا، آقای سرخو از شهرداری خواست تا با متخلفان برخورد شود و گفت: "علت عدم ارائه مجوز احتمالی تعطیل یا تخریب بنای کارواش و سایر اقدامات خلاف شئون اخلاقی و مذهبی مشخص نیست با نظر به قرار گرفتن در دهه مبارک فجر و با توجه به اینکه در برنامه ۵ ساله دوم ساخت ۲۰۰۰ مسجد برای شهرداری تکلیف شده است و شهرداری تهران همه ساله هزینه‌های زیادی را برای ساخت و یا تجهیز مساجد هزینه می‌کند اعمال این رویه‌های نادرست بر خلاف اهداف عالیه نظام اسلامی است؛ لذا مقتضی است ضمن برخورد سریع و قاطع با متخلفان، نتیجه را اعلام و از تکرار چنین حوادث تلخ و غیر قابل دفاع ممانعت بعمل آورند."
 
همچنین اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر نیز از تشکیل گروهی برای بررسی این موضوع از سوی هیات رئیسه شورای شهر خبر داد و گفت: "پرونده این موضوع به سال ۸۴ مربوط می‌شود؛ از آنجایی که ۱۰۰۰ متر از مسجد قدس در راست‌گرد معابر آن محدوده از بین رفته بود، احمدی‌نژاد شهردار سابق تهران دستور داده بود ۳۰۰۰ متر زمین مجاور به مسجد تعلق گیرد."
 
در ادامه جلسه شورای شهر، ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر نیز با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون عکس و فیلم‌هایی از سوی اشخاص ناشناس از این حادثه برای برخی از اعضای شورا ارسال می‌شود به ایسنا گفت: "جای تردید نیست که شهرداری تهران باید به وظایف قانونی خود در قبال متخلفان عمل کند، اما آنچه که مهم است، شیوه اجرای احکام است که باید منطقی، علمی و اصولی باشد. باید بررسی شود که چه کسی دستور حمله این چنینی را صادر کرده و قطعا شورای شهر با مسببان و متخلفان این حادثه برخورد خواهد کرد."
+172
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    ایرانی باش - شیراز، ایران

    راستی راستی اینجا ایران بود؟ همون کشوری که شاه را به خاطر بیعدالتی بیرون کردن؟فقط باید افسوس خورد
    8
    218
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    Big_Bang - دورتموند، آلمان

    چی‌ میخوان بگن؟ اینا چیزی نمی‌‌گند، انجام میدند. این شما هستید که چیزی میگید.
    2
    88
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    پروردگار - تهران، ایران

    طرف جد و آبادش ارازل و اوباش بوده حالا در حکومت ارازل و اوباش شده شهردار خوب فقط اینطوری بلده مشکلات رو حل کنه دیگه انتظار دارید از راه قانونی مشکل رو حل کنه؟
    3
    171
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان

    داعش باز یک بار گردن میزنه ، تموم میشه میره، طرف راحت میشه! اینا روی داعشو سفید کردن!!!
    5
    127
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    دشمن بوده ! کار آمریکاست
    2
    151
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    chupan - یونشاپینگ، سوئد

    خب اینم مقام انسانیتی که روز اول ورود قولش را دادید رسیدیم بریم برای مراحل بعدی .
    2
    130
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان

    ملا ها به هیچکس رحم نخواهند کرد! این همون شتریه که جلوی خونه هر ایرانی خواهد خوابید! یا حکومت منفور آخوندی یا مردم ایران!!! حالا حماسه اسفند حسن خندانو بسازید!
    4
    109
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    خیلی خوبه مثل تصادف ماشین ها که راننده ها میان پایی وبا قفل وفرمون و چماق همدیگه رو اش ولاش میکنند و صبر نمیکنند افسر بیاد اینها هم بجای اینکه شکایت کنند و حق به حق دار برسه به روش ماقبل تازیخی اقدام کردند می دونید چرا؟؟؟؟ چون مملکت ما قانون نداره قانون دزدی هزارتا راه دررو داره و اینقد مافیایی و فاسده که خودشونم سر در نمیارن تازه نیروی انتظامی هم تشریف داشته 110 هم که نیروی اضطراریه وتا بگن فلان جا دوتا دختر و پسر دارن میخندند سرازیر میشن گفته الان نمیتونیم بیاییم 4 ساعت دیگه میاییم انگار برای صرف چای قرار بوده بیاد اونوقت میگیم چرا امبولانس رفته بنزین بزنه
    1
    68
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    تازه خود قالیباف یه پا چماقچی بوده ازش انتظارا داریماااا خوب این شهردار نفهم مخش همین قدر میکشه اگه اون چند نفری که زد لت و پار کرد جلوشو گرفته بودند کار به عربده کشی سیصد نفره نمیکشید
    2
    85
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Parsa.Germany - هامبورگ، آلمان
    تا بوده تو تاریخ صدساله ایران از این اوباش های حکومتی جولان داده اند. از کودتای 28 مرداد بگیر تا شبون بی مخ ها تا مامورینی که با باتوم در زمان رژیم قبل با چماق و شلاق چادر به سر ها را برای قانون بی خود کشف حجاب می زدند تا این رژیم که بخاطر قانون حجاب اجباری بد حجابان را به بند و اسارت می کشند. اراذل و اوباش حکومتی همیشه صحنه دار تاریخ معاصر ایران بوده ننگ بر خودمون که ادعای فرهنگ 2500 ساله داریم ولی حکومت هامون که آینه ملتمون هست چیز دیگری رو بیان می کند
    34
    42
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    دلشده - سوئد، سوئد

    مملکت بى صاحاب همینه همینه. این کارارو نکنید دشمن شاد میشه اقاشون ناراحت میشه
    1
    52
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kabootar e sefid - لاهور، پاکستان

    بی قانونی بیداد میکند
    1
    60
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    juvel - اسلو، نروژ

    فاتحه اون مملکترو باید خوند دیگه !!
    1
    75
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان

    در برنامه ۵ ساله دوم ساخت ۲۰۰۰ مسجد برای شهرداری تکلیف شده است٬ ولی تکلیفی برایه ساخت گرم خانه واسه کارتن خواب ها تایین نشده چون اصلا مهم نیست اخرش توسرما میمیرند دیگه .خوب به درک.
    1
    60
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    sarbaz007 - المان، آلمان

    بازم بشینید نگاه کنید ......................
    2
    48
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان

    این کار بیشتر شبیه حمله مافیا هست که تو فیلم میبینیم
    1
    33
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    بمناسبت دهه نمامبارک فجر, این شوئی بود از نسل انقلاب و برای خشنودی رهبری.فکرکردید مملکت امام زمانی الکی هست؟1400سال احکامش با شمشیر و کشتار و ویرانی بوده و ما تا پای جان از رسالت خود دست برنخواهیم داشت(داش رحبری).
    1
    42
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    قهوه تلخ - منجستر، انگلستان

    ‌حالا باز دوباره برید رای بریزید تو صندوق ،،،یا نصفه شب بیاد تو خیابان قر بدید ،،،خوب جل و پلاسی برای مردم دوختند
    1
    40
    دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    گل میرزا - فرانسه، فرانسه

    بیشتر شبیه کلش اف کلنز بود!!.
    0
    22
    ‌سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    masoodahmad - دبی، امارات متحده عربی
    خدا خودش رحم کنه .اینا که انسانیت ندارن
    0
    19
    ‌سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    خیلی ناراحت کننده است
    8
    7
    ‌سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    برید رای بدید درست میشه مردم خرافه و امام زاده پرست
    1
    21
    ‌سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.