مارکا ادعا کرد؛ رونالدو همچنان گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال

نشریه مارکا امروز در گزارشی مدعی شده است که رونالدو همچنان گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال است. البته مارکا فراموش کرد که پرونده فان در فارت را که نشریه AS فاش کرد در نظر بگیرد و به همین دلیل مشخص نیست که واقعا کدامیک از دو ستاره رئال رکورد نقل و انتقال تاریخ فوتبال را ثبت کرده اند. اما به گفته این منبع قیمت گرت بیل ۹۱ میلیون یورو به صورت نقدی بود اما رئال ترجیح داد که مبلغ انتقال او را به صورت قسطی به تاتنهام پرداخت کند و بدین ترتیب این مبلغ به ۹۹ میلیون یورو رسید که با احتساب پاداش ها بیل با ۱۰۰٫۷۵۹٫۴۱۷ یورو رئالی شد، مبلغی که به گفته بسیاری گران ترین خرید تاریخ بود.
 
به گزارش طرفداری، اما قرارداد خرید کریستیانو رونالدو را کالدرون امضا کرد و قرار شد این ستاره تابستان بعدی که با آمدن پرز همراه بود به رئال ملحق شود. طبق این قرارداد رئال برای خرید رونالدو باید مبلغ ۸۰ میلیون پوند ( ۹۳ میلیون یورو ) پرداخت می کرد که با احتساب حق رشد این مبلغ به ۹۶٫۹ میلیون یورو رسید. این پیش قرارداد در سال ۲۰۰۸ امضا شده بود و اگر هر کدام از طرفین می خواستند آن را فسخ کنند باید ۳۰ میلیون یورو غرامت می دادند و باشگاه رئال و منچستر به توافق رسیده بودند که مبلغ واقعی این انتقال را فاش نکنند.
 
منچستر یونایتد از سال ۲۰۰۷ می دانست که رونالدو می خواهد به رئال ملحق شود و در این راستا فقط توانست قرارداد او را یکسال تمدید کند. رئال در آن زمان فقط ۲۵ میلیون یورو برای خرید بازیکن پول داشت و ۷۲ میلیون یورو دیگر را از بانک سانتاندر وام گرفت و قرار شد آن را سه ساله باز پرداخت کند . بدین ترتیب با احتساب سود وام، رونالدو با مبلغ ۱۰۴ میلیون یورو به رئال پیوست و می شود از آن استنباط کرد که رونالدو بالاتر از گرت بیل گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال است.
+14
رأی دهید
-9

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.