اعتراض های یک پسر جوان در کلاس بازیگری شهاب حسینی، جنجال آفرین شد

شهاب حسینی ستاره سینمای ایران در حاشیه جشنواره فیلم کوتاه سماء یک ورک شاپ صمیمی روی صحنه سالن نمایش سینما فلسطین اجرا کرد. در این شب که با حضور گسترده طرفداران و علاقه مندان به بازیگری برگزار شد، شهاب حسینی نکات ویژه ای درباره بازیگری، تفاوت سینما و تئاتر و عجول بودن آدم ها در به شهرت و جایگاه رسیدن بیان کرد. 
+154
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۷
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک

    این چه نقشی رو بازی میکنه؛ اینشتین؟
    174
    277
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان

    ای شهاب حسینی !ای مگس!عرصه سیمرغ [بلورین ] نه جولانگه توست - عرض خود می بری و زحمت ما میداری !
    215
    46
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    shablizim - لندن، انگلستان

    [::دایره مینا - کراکف ، لهستان::]. منظورتون از این بیت غزل حافظ و ربطش به شهاب حسینی را درست متوجه نشدم ولی اگر دقت میکردید شهاب حسینی در پاسخ به آن جوان با فروتنی گفت که در مقام استاد نیست و هنوز در حال یادگیری و هنرجویی است حالا چرا از برپایی یک کارگاه آموزشی بدرد آمده اید شاید بد نیست نظر رامبد جوان را در خصوص کاربران اینروزه دنیای مجازی که به همه چیز آدم کار دارند و حتی از موفقیت بقیه بدرد می ایند نگاهی بیندازید شاید بدردتان خورد
    160
    63
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان

    من دلیل اینهمه کدورت و کینه ورزی و حسادت را نمی دانم از چیست ! اما اگر کسی با من مشکل حادی دارد - در یک کامنت بیان کند تا من شرم را کم کنم و اول از همه هم از استاد بالاسر بنده ! نخودی آقا ! تقاضا می کنم که مشکل اش را بیان کند من مثل سایرین نیستم و فحش و ناسزا در کار من نیست اما می دانم که حتی اگر هم به این کارت ادامه دهی باز هم عده بسیاری رنج خواندن نوشته های مرا می کشند و باز روسیاهی اش به همان ذغال می ماند و زشتی کارش به سیاهی زمستان ! اگر در برخی زمینه ها نمی توانی همآوردی کنی با پایین کشیدن دیگران بالاتر نخواهی رفت اگر این موضوع را فهمیدی که هیچ ولی فکر نمی کنم که درک درستی داشته باشی که چگونه ممکن است که مطلبی در مجموع سی و هشت بار دیده شده باشد و از آن میان چهل و دو نفر ! لطف کرده و منفی داده باشند ! هرچند از سطح فهم تو ثقیل تر نوشتم اما امیدوارم در سرمای زمستان دانمارک به رفتارت فکر کنی و بدانی که روش ات از اساس غلط است !
    71
    22
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان

    [::shablizim - لندن، انگلستان::]. عزیزم امیدوارم متوجه شده باشید که نوشته ام سیمرغ بلورین ! من نمی دانم چگونه یک نفر از کانادا -ایشان اقامت دایم کانادا را دارند -می آید و سه چهار سال بعد به او سیمرغ بلورین را می دهند یعنی چه ! بنده یک تله فیلم از او دیدم و همان هم برایم کافی بود که معلوم شود که آقای سید شهاب الدین حسینی از چه قماشی هستند! بنده از پیشرفت دیگران ناراحت نمی شوم و می بینید که در بالا هم همین جواب را به کسی داده ام که با پایین کشیدن دیگران بالا نمی شود رفت اما امثال شهاب حسینی لفظ هنربند برایشان کافیست ! برای اینکه بهتر بدانید که حیات خلوت رانت خواران و خانواده کجاست کافیست بدانید که کانادا از ایشان با روی باز استقبال می کند !
    54
    15
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان

    [::shablizim - لندن، انگلستان::]. در ضمن بنده همان لحظه که جوابتان را دیدم همان لحظه پاسخ دادم و این را می توانید از ساعت درج شده زیر کامنتها بفهمید که پیش از این بیشتر موارد احتمالی که می توانست سوال شود را از پیش دانسته بودم یعنی سوالها را می توانستم حدس بزنم اما در مورد کامنتهای بنده همیشه باید دو بار و با دقت بخوانید چون بیشتر مواقع شوخی و جدی و با شعر و غزل و نکته و لطیفه و غیره وذلک در هم آمیخته است و گاهی باید معانی لغوی خاصی را از نوشته ها استنباط کنید که فرای معنای عادی آنهاست و متوجه شدم که شما آن کلمه را ندیده باشید کما اینکه اگر هم می دیدید باز ارتباط این بیت شعر و بار معنایی آن کلمه خاص را بیشتر افراد به سهولت نمی توانستند در وهلهُ اول بفهمند کماکان از شما تشکر می کنم که انگشت رنجه کردید و برای من نوشتید با آرزوی بهترین ها !
    47
    11
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    دایره مینا - کراکف ، لهستان:سلام.من دو کامنت شما را برای آن دوست مقیم انگلیس,خواندم و چون من کمی گیج هستم متوجه نشدم که شما از هنر آقای شهاب حسینی خوشتان نیامد یا از زندگی خصوصی ایشان؟اولا هرکسی چنانچه موقعیتی برایش پیش بیاید,بدش نمیآید که اقامت کشور دیگری را داشته باشد و این مربوط بسلیقه شخص است.ولی بنظر من آقای شهاب حسینی,بازیگر توانائی هست و طرافداران فراوانی دارند.البته شاید نظر شما چیز دیگری باشد که نظر هرکس محترم است.اما اکثر ما ایرانی ها مسائل خصوصی هنرمندان را(بجز موارد مطرود اجتماعی)با هنرشان آمیخته و قساوت میکنیم.مثلا فلان هنرمند آدمی خودخواه و خسیسی هست,یا چندبار ازدواج کرده.هنرمند باید صمیمانه مردمی باشدهمین کافیست.
    21
    41
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    shablizim - لندن، انگلستان
    با تشکر از پاسختان راستش من سالهاست که نوشته های شما را میخوانم و باید بگویم شیوه نگارش شما هعمولا همراه با نکته های ریز و درشت است که بصورت کنایه و نماد و تشبیهات است و ادبیات پاکیزه و خوبی دارد که بیشتر اوقات لذت برده ام من حتی واژه بلورین را هم دیدم و جناسی که از سیمرغ در شعر و سیمرغ بلورین جشنواره زجر را متوجه شدم همانند وقتی خطابتان به شهاب حسینی متصل شد به مگس شعر حافظ و به مگس تشبیه کردن ایشان در عالم بازیگری اما ایکاش مثل پاسختان به بنده واضح مینوشتید که مشکلتان با ایشان چیست تا بقیه خوانندگان راحتتر ارتباط برقرار کنند دوست من این نظر شماست و من احترام میگذارم اما بر فرض که ایشان با رانت و عنایات ویژه به دنیای بازیگری وارد شده باشند اما حضور پیوسته شان در آثار فیلمسازان شاخصی مثل فرهادی مطمئنا با رانت نیست و میتواند بر اساس شایستگی و استعداد این بازیگر باشد به هر حال کارنامه شهاب حسینی کم از فیلمهای مهم سالهای اخیر نیست مانند در باره الی و جدایی نادر از سیمین من بشخصه فیلم اخیر را با مخاطبان انگلیسی در لندن دیدم در برخورد پایان نمایش فیلم کلی بازی شهاب حسینی مورد تحسین واقع شد
    6
    19
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    shablizim - لندن، انگلستان
    . [::دایره مینا - کراکف ، لهستان::] در هر صورت از لطف شما به بنده سپاس دارم.
    4
    4
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۹
    بادبادک میرزا - استابروک ، بلژیک
    [::shablizim - لندن، انگلستان::]. سابقه ت خوبه از بقیه ایراد میگیری ایا
    17
    1
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک
    [::دایره مینا - کراکف ، لهستان::]. شما کار خودت رو بکن؛ منم کار خودم رو. اگر به مشکلم بربخورم؛ خودم بلدم . اینجا آلو فراوونه.
    26
    30
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان
    [::shablizim - لندن، انگلستان::]. بنده متاسفانه یک سال و خرده ای است که در نزد دوستان هستم و نه بیشتر - امیدوارم به زودی ایام تعب تمامی یابد -به نظر بنده همانطوری که نوشتم بنده مشکل شخصی یا پدر کشتگی با ایشان ندارم اما امروزه روز اصطلاحاتی همچون هنرمند را هم به برخی سیاست ها آلوده کرده اند و برای همین همانطوری که نوشتم از ایشان یک تله فیلم دیدم و با خودم گفتم آیا ایشان سوپراستار است واقعا ?! بسیار سطح پایین و بازی مصنوعی و آنموقع بود که فهمیدم ایشان به لطف چهره شان وارد این عرصه شده و هنرخاصی به جز این ندارد کما اینکه باید بدانید که اولین هنرو راستین ترین و خاص ترین هنر ادبیات است و هنر هفتم یا سینما اگر ادبیاتی در کار نبود این نیز وجود نمی داشت و اگر فیلمنامه ای نبود سینمایی هم نمی بود در ثانی بسیاری در این چند ساله از طریق تاثیر گذاشتن بر اذهان مردم و قدرت رسانه ای به این باور رسیده اند که از انجا که - People are liquid - پس می توان به این افکار جهت خاصی داد و از اینکه کدام یک هنرمند واقعی و کدام یک هنربند است گرایش ها را به سویی دیگر کشاند ! ادامه ....
    28
    9
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان
    [::shablizim - لندن، انگلستان::]. و برای همین افرادی مانند علی نصیریان یا از زنان معتمد آریا و یا قدیمی تر ها ایرادی نمی گیرم چرا که آنزمان -حتی تا همین بیست و خرده ای سال پیش-برای وارد شدن به هر رشته ای باید تستهای فراوانی میدادی اما از این چهره ها که چند روزی و به لطف حکومت- یادمان باشد که حکومت از طریق حتی فوتبالیست ها و هنرمندها و مربی ها وبیشتر انهایی که لژیونر می شوند و یا در خارج اقامت دارند به نوعی پولشویی می کنند - رو می آیند باید تبری جست و هنر را از وجود آنها پاک کرد و به بقیه شناساند !بنده آخرین بار در ایران برای فیلم کرخه تا راین به سینما- با بازی مرحوم هما روستا- رفتم و تا امروز دیگر فیلمی-ایرانی- نبوده است که آنچنان تاثیر گذار بوده باشد که بگویم wow و در ایران برایش سینما رفته باشم ! البته برخی فیلمها - منظور فیلم جدی و نه طنز -را از طرق دگر دیده ام اما همچنان خیلی با آن سینما فاصله دارند -حتی همین جدایی اصغر فرهادی -دیگر نمی دانم چگونه بیان کنم که هم مختصر باشد و هم مفید به هر حال وقت ضیق است و بنده در مضیق ! .
    27
    9
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان
    [::shablizim - لندن، انگلستان::]. در کل سینما و به تبع آن بازیگرانشان هم افول کرده اند و این را می توانید از تعداد افرادی که به سینما می روند هم فهمید و دیگر بازیگری نیست که به آن قدرت حتی بیست سال پیش بازیگران باشند نمی دانم شاید در مورد فوتبالیستها هم همین است و در کل شاید هم ادبیات هم همینطور و و شاید خیلی چیزهای - مانند شغل های از یاد رفته و آدم های از یاد رفته - دیگر هم همینطور باشد !
    23
    11
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    یا مثلا چند روز پیش در صفحه ای دیگر ایرادی گرفتید از یک متن انگلیسی روی یک مجله مد که نوشته شده (Designe By) و باید نوشته میشده (Designed By)! جالب اینجاست حتی یک نفر از امریکا که انتظار میرفت انگلیسی زبان است و بداند شما را بایت این ریزبینی تحسین کرد و دوستی برای شما توضیح داد و اگر زبان انگلیسی بلد باشید میدانید که هر دو درست است! طراحی توسط یا طراحی شده توسط ! ولی از این صحبتها که بگذریم شما معمولا لپ کلام را نمی فرمایید و به اصل مطلب نمی پردازید! خلاصه اینکه آنجا که باید نظر بدهید داستان می گویید و آنجا که باید پاسخ دهید شعر می سرایید! البته به خودتان مربوط است بنده کی باشم که بگم شما چکار کن یا نکن یا بکن خود دانید بنده هم نظرم را عرض میکنم همانطور که شما نظرتان را در مورد بنده گفتید. هیچ ایرادی هم ندارد کسی اشتباه کند همه ما انسان هستیم و گهگاهی اشتباهی میکنیم ولی اشتباه گرفتن از دیگران در حالی که خود درست آن را نمیدانیم و پس از دانستن واقعیت و صحیح آن، اعتراف نکردن به اشتباه چیزی جز تکبر کاذب نمیباشد!
    11
    22
    شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    البته باید بگویم از معدود اشخاصی هستید که همیشه با نزاکت و مودبانه کامنت میگذارید و از این بابت بنده شخصا خوشحالم که این چنین است. خودمونی بگم من فکر میکنم سواد فقط درخیلی نوشتن و ایراد گرفتن از دیگران نیست بلکه طرز برخورد ما و تجربه ما با مسائل روزمره و خیلی ساده است دوست عزیز. پاینده باشید
    5
    24
    شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::دایره مینا - کراکف ، لهستان::]. اصلا دوست نداشتم کامنتی با شما رد و بدل کنم چون همان اولین بار که در مورد بنده ابراز فضل کردید پی به خودشیفتگی کاذب شما بردم! جنابعالی خیلی سعی دارید دیگران شما را بعنوان شخصی با سواد، کتاب خوان، شاعر و ادیب ببینند ولی متاسفانه چنین نیست (از نظر بنده) و با عرض پوزش باید عرض کنم که بسیار شخص خودبین و خودخواه و خود رای هستید. یادم می آید چند وقت پیش <شما> از یکی از کاربران ایرادی در مورد شعر معروفی از سعدی شیرین سخن گرفتید (اگر دوست دارید تا به لینک آن اشاره کنم) ولی خود هم آن شعر را به اشتباه گفتید و وقتی دیگران صحیح آن را گفتند و تلاش برای قانع کردن شما کردند به ناگه در افق خودشیفتگی محو شدید! (فقط همین یک مورد البته نبوده). در مورد هنرمندان با استعداد و مشهور و کار بلد مثل آقای شهاب حسینی فکر کنم اصلا در جایگایی نیستید که هنر ایشان را زیر سوال ببرید و نظر بدهید علی ایحال همه در نظر دادن آزاد هستند و میتوانند نظر بدهند همانطور که آخوندها هم در همه زمینه ها خود را کارشناس میدانند و نظر میدهند هیچ ایرادی ندارد البته نظر داریم تا نظر!
    11
    27
    شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    فکر کنم کامنت اول من درج نشده !
    2
    6
    شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    RAZMANDE - بروکسل، بلژیک
    دایره مینا لهستان. دوست عزیز تو هم خیلی‌ بیکاری ضمناً خیلی‌ دوست داری شاعرانه صحبت کنی‌ فکر کنم فیلم جدائی رو ندیدی بازیگرنی مثل شهاب حسینی بازی کردن که اسکار گرفت پس لطفا ...
    6
    15
    یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان
    . درود آقای شهاب حسینی که واقعا به قول امیر سیدی که همیشه بوی رضا صفدری رو با خودت به همراه می آوری و خاطرات این استاد عشق رو زنده میکنی
    0
    2
    ‌سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    یک توضیح کوچک بدم که موجب سوء تفاهم نشه خدای نکرده! کامنت اول من درج نشده بود به همین خاطر آن را دوباره گذاشتم به همین خاطر کامنت اولم، کامنت سوم شده! هر سه کامنت خطاب به کاربر عزیز " دایره مینا از لهستان " می باشد. ممنون از توجه شما
    0
    0
    ‌سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    nima13591111 - تهران، ایران
    [::دایره مینا - کراکف ، لهستان::]. شما از روی یک تله فیلم که از ایشون دیده اید قضاوت میکنید که ایشون مگس بازیگری هستند هر فیلم دوستی میدونه که برترین بازیگران دنیا هم آثار ضعیفی داشتند ولی ملاک کارنامه کلی یک بازیگر یا هنرمنده . کارهای آقای شهاب حسینی یا به قول شما سید شهاب الدین حسینی اغلب مورد تحسین بوده و از هنرمندان خوب کشورمون هستند. بهتره کمی در خصوص نحوه نگارشتون دقت کنید و بجای متهم کردن دیگران به کینه ورزی از کینه درونیتان کم کنید از شما انتظار بیشتری داشتم.
    0
    5
    ‌پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.