کودک فلسطینی با چشمانی با دو رنگ متفاوت

در موردی کم یاب ، اختلاف رنگ چشمان " بسام ماضی " کودک فلسطینی، موجب دغدغه خاطر و ناراحتی و مشکلاتی برای وی و اعضای خانواده اش شده است.
 
به گزارش شبکه العالم، " بسام ماضی " کودک ده ساله فلسطینی در روز چند بار به جلوی آینه رفته و این سوال را می پرسد که چرا رنگ دو چشمانش با هم فرق دارد و هیچ یک از فامیل و حتی برادرانش مانند او نیستند.
 
والدین این کودک فلسطینی چهل روز پس از تولدش متوجه اختلاف رنگ در چشمان کودکشان شدند و پزشکان به آن ها گفتند که اختلال در عملکرد کبد و طحال در بدن کودک باعث این عارضه شده است.
بسام ، دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی که یک چشمش آبی رنگ و دیگری قهوه ای است، می گوید که به علت این عارضه درمدرسه با مشکلات و ناراحتی های زیادی روبرو می شود، و همکلاسی هایش دائماً درباره این مساله از او سوال می کنند و گاه وی را مورد تمسخر قرار می دهند.
 
حسام پدر 36 ساله این کودک فلسطینی می گوید که نگرانی از وضعیت چشمان پسرش باعث شده است که به مدت چهار سال درحال مراجعه به بیمارستان های مختلف برای یافتن درمانی برای این مشکل باشد.
وی وجود چنین عارضه ای را درمیان خانواده خود و همسرش بی سابقه می داند.
 
حسام گفت: پزشکان بزرگی کبد و طحال را باعث اختلاف در رنگ چشمان بسام دانسته اند و حال پسرش خوب است ولی وی همواره حالت سرماخوردگی دارد و به هیچ وجه تحمل گرما را ندارد و پزشکان این را با اختلاف رنگ چشمانش مرتبط می دانند.
 
" ایاد الهلیس " رئیس بخش لیزر بیمارستان دولتی بیماری های چشم در باریکه غزه گفت علت اختلاف رنگ چشم به اختلاف مقدار رنگ ملانین موجود در عنبیه بر می گردد که تعیین کننده رنگ چشم است.
الهلیس افزود : ممکن است اختلاف رنگ چشم ، علل وراثتی یا بیماری و یا بر اثر عارضه های اکتسابی باشد.
این پزشک متخصص گفت که ممکن است که اختلاف رنگ چشم بر اثر ابتلای فرد به التهاب عنبیه ظاهر شود که این یک بیماری شایع است اما درصورت شفای بیمار، رنگ چشمانش به حالت عادی باز می گردد.
وی افزود که طبق تحقیقات، از هر هزار نفر 5 نفر به چنین حالتی مبتلا می شوند و این اختلاف رنگ بر بینایی فرد تاثیر نمی گذارد.
+56
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    Jalal50 - تهران، ایران
    دیوید بویی خواننده انگلیسی که اخیرا فوت کرد هم چشمان دو رنگ داشت.
    0
    18
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان
    یکی از همکلاسی های بنده دوچشم مشکی و قهوه ای خیلی روشن داشت و لیسانس شیمی گرفت و تنها اختلافش با ما داشتن عینک در دوران دبیستان بود و شاید هم امروز فوق لیسانسشو گرفته چون قصدشو داشت و بسیار هم پسر زرنگو باهوشی بود! جای خوبی هم مشغول به کار شد! یک همسایه آلمانی سگی داره که یک چشمش آبی و یکی مشکی و بسیار هم سرحال! اما هیچکدوم چیزی از بیماری نشو ن ندادن و نمیدن!
    3
    21
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Compatriot - تورنتو، کانادا

    این تفاوتها فقط تو فرهنگ‌های ضعیف که سطح آگاهی‌ مردم پایینه اتفاق میفته و احتیاج به سوال‌های پی‌ در پی‌ نداره چون از کنترل خودش خارجه. مگه خودش خواسته یه چشمش آبی و دیگری قهوه‌ای باشد یا عاملش بوده که مادام ازش سوال میکنند یا موجب ناراحتیش میشوند. این آمار هم اشتباهه که از هر هزار نفر ۵ نفر به چنین حالتی مبتلا میشوند!
    2
    23
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک

    اتفاقأ همین کار رو هم من با کلک میکنم که باعث جلب توجه بسیاری شدم. مخصوصأ وقتی میرم سوشیال برای امور مالی. مشاورم یه پسر جوونیه؛ میدونم خیلی کنجکاوه و دوست داره سوآل کنه. ولی زبونش زیاد خوب نیست. درست متوجه نمیشم چی میگه. ولی هر وقت لبخند میزنه، منم میگم «یَه یَه» جدی که هست میگم «نای نای»
    59
    8
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه
    آخی من جای رهبر آقا بودم یک میلیون دلار به باباش میدادم نازی
    3
    19
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    فدای آقا - اودنسه، دانمارک - جان خیلی‌ خندیدم تو دیگه آخرشی ، حیف که تو ایران نیستی‌ !!؟؟
    1
    33
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف ، لهستان
    حرف دوستمون کامپاتریوت را تایید می کنم ! یک نفر در میان پنج هزار نفر یک شوخی بزرگ است ! با این حال نام این اختلال به زبان عامیانه - گربهُ شهر وان- ! ! است شما اگر به گرجستان یا ارمنستان یا آذربایجان رفته باشید می توانید گربه های آنجا را ببینید که اکثرشان دارای همچین چشمانی هستند و معمولا درمانی بر این مترتب نیست مگر اینکه در بینایی مشکلی پیش بیاید و منجر به جراحی عنبیه شود !
    4
    10
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - تورنتو، کانادا

    [::فدای آقا - اودنسه، دانمارک::]. ".. ولی زبونش زیاد خوب نیست. درست متوجه نمیشم چی میگه...." امروز صبح از خنده روده هام پکید
    0
    33
    جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.