بازیگران سریال معمای شاه قبل و بعد از گریم - عکس

ایلنا : سریال تلویزیونی «معمای شاه» در ۸۰ قسمت شصت‌ دقیقه‌ای به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی تولیدشده است.
 
مراحل تحقیق و پژوهش این سریال تاریخی از اواخر سال ۱۳۸۹ زیر نظر موسی حقانی به‌عنوان مشاور پژوهشی و تاریخی آغاز شد. سریال از دی‌ماه ۱۳۹۱ مقابل دوربین فرشاد خالقی رفته و تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد. کاخ سعد آباد، کاخ نیاوران، دکورهای اختصاصی ساخته‌شده در شهرک غزالی، کاخ‌موزه گلستان، موزه عبرت، بناهای تاریخی شهر تهران و... برخی از لوکیشن‌های این سریال است.
معمای شاه با همراهی بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل سینما، تئا‌تر و تلویزیون در مسئولیت‌های پشت‌صحنه تولیدشده و ۱۶۰ بازیگر اصلی در کنار ۲۵۴ بازیگر نقش فرعی که تاکنون در آن حضور داشته‌اند؛ آماده می‌شود.
وقایع و رویدادهای این سریال در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ رخ می‌دهد. سریال با ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه و بازگشت آن‌ها به ایران آغاز و با مرگ محمدرضا در قاهره به پایان می‌رسد. در حدفاصل این مقطع زمانی چهل‌ساله، رویدادهای مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ایران نیز به تصویر کشیده می‌شود.
رضا پهلوی؛ که با القاب رضاخان، میرپنج، سردارسپه و پس از آن رضاشاه، معروف است. در واپسین روزهای سلطنت قاجار بر ایران؛ حکومت را به دست گرفت. او در سال 1304 حکومت پهلوی را بنیان گذاشت و تا سال 1320 سلطنت کرد. رضا شاه در سال 1323 در ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی) درگذشت. از خصایص رضاخان که جعفر دهقان در «معمای شاه» نقشش را ایفا می‌کند، سختگیری است که حتی فرزندانش را از نزدیک شدن به او باز می‌دارد.( جعفر دهفان)
محمدرضا شاه پهلوی؛ دومین پادشاه دودمان پهلوی و آخرین پادشاه ایران بود. او از ۲۵ شهریور ۱۳۲۰ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بر ایران حکومت کرد. محمدرضاشاه اولین بار در پی اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و دومین بار با کودتای ۲۸ مرداد به قدرت رسید و با انقلاب ۱۳۵۷ از حکومت برکنار شد و در مرداد ۱۳۵۹ در قاهره در گذشت. در این سریالن حسین نورعلی؛ نقش جوانی و میانسالی محمدرضا شاه را بازی می‌کند و امیرمهدی کیا در نقش پیری او ایفای نقش می‌کند.( حسین نور علی و امیر مهدی کیا)
نیم تاج خانم تاج‌الملوک آیرُملو معروف به «ملکه مادر»، دومین همسر رضاشاه از چهار همسر او بود. تاج‌الملوک پس از به سلطنت رسیدن رضاشاه پهلوی، به علت اینکه مادر ولیعهد محسوب می‌شد از اعتبار و نفوذ ویژه‌ای برخوردار شد که آن را در دوران سلطنت پسرش نیز حفظ کرد. گیتی ساعت‌چی در این سریال ایفاگر نقش مادر شاه ایران است. ( گیتی ساعت چی )
اشرف پهلوی، خواهر دوقلوی محمدرضاشاه پهلوی، یکی از چهره‌های تأثیرگذار دربار پهلوی بود. از عمده‌ترین اقدامات اشرف سلسله فعالیت‌های اجتماعی بود، که در قالب آن به امور سیاسی و کسب درآمد می‌پرداخت.( مژگان ربانی )
فوزیه؛ خواهر ملک فاروق پادشاه مصر و نخستین همسر محمدرضا پهلوی بود. او سال  1317 در قاهره به عقد ولیعهد درآمد این زندگی دوامی کمتر از یک دهه داشت و حاصل آن دختری به نام شهناز بود.( حدیث فولاد وند )
ثریا اسفندیاری بختیاری؛ ملقب به پرنسس چشم زمردین، دومین همسر محمدرضا پهلوی بود زندگی او با شاه دوامی هفت ساله داشت. شاه عاشق ثریا بود و اگر ثریا می‌توانست برای او جانشینی بیاورد، آنان هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شدند. ( مهراوه شریفی نیا )
فرح دیبا؛ سومین همسر محمدرضا شاه پهلوی و شهبانوی ایران از ۲۹ آذر ۱۳۳۸ تا ۲۶ دی ۱۳۵۷ بود او تا آاخرین روزهای زندگی محمدرضا شاه کنار او ماند و پس از آن در فرانسه و امریکا زندگی کرد.( ساغر عزیزی )
محمد مصدق؛ رهبر نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران شناخته می‌شود، تا پیش از آن نفت ایران زیر سلطه دولت بریتانیا اداره می‌شد.( اصغر معینی صالح)
سیدمحمود علائی طالقانی؛ از طرفداران دکتر مصدق و از اعضای جبهه ملی بود. او جزء مخالفان فعال حکومت پهلوی بود که چندین بار  دستگیر و روانه زندان شد.( علی دهکردی )
سیدابوالقاسم کاشانی؛ مجتهد و مرجع تقلید شیعه و سیاست‌مدار ایرانی و رهبر مذهبی-سیاسی دوران بحرانی ۱۳۲۸ تا ۱۳۳۲ بود.( حمید منوچهری)
مرتضی مطهری؛ از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. او در ۱۱ اردیبهشت۱۳۵۸به همراه گروهی از رجال سیاسی انقلابی، هدف گلوله یکی از افراد گروه ضاله فرقان قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.( رسول توکلی)
سیدروح‌الله مصطفوی موسوی خمینی؛ اولین رهبر و اولین ولی فقیه جمهوری اسلامی ایران بود. او از مراجع تقلید شیعه بود که انقلاب ۱۳۵۷ ایران را رهبری کرد و نظام جمهوری اسلامی ایران را بنیان گذاشت.( شکرخدا گودرزی)
علی شریعتی مَزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی، از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی ایران بود، که در ۴۴سالگی به‌صورت مشکوکی در انگلستان درگذشت.
سیدحسین فاطمی؛ از ۱۳۳۱ تا ۱۳۳۲ وزیر امور خارجه ایران بود که پس از کودتای ۲۸ مرداد توسط حکومت پهلوی اعدام شد. طرح «جمهوری» در آن مقطع از سوی فاطمی بوده است، به گفته دکتر مصدق، فکر ملی شدن نفت پیشنهاد دکتر حسین فاطمی بود.( علی سلیمانی )
سیدمجتبی میرلوحی؛  معروف به نواب صفوی طلبه بنیان‌گذار فدائیان اسلام بود که در اول آذر ۱۳۳۴ بازداشت و در ۲۷ دی اعدام شد.(حسام نواب صفوی )
امیر عباس هویدا؛ زمان حکومت پهلوی دوم ۱۳ سال نخست وزیر بود که این طولانی‌ترین ریاست بر دولت در طول تاریخ ایران بوده‌است.( داریوش کاردان )
دکتر جمشید آموزگار از شهریور ۱۳۵۶ تا شهریور ۱۳۵۷ نخست‌وزیر ایران بود. پیشتر نیز، وزیر کشور، وزیر بهداری و رئیس دوره‌ای اوپک بود.(فرامرز روشنایی)
جعفر شریف‌امامی؛ در طی دو دوره، نخست‌وزیر ایران و به مدت ۱۵ سال، رئیس مجلس سنای ایران بود.( فخر الدین سید شریف )
شاپور بختیار؛ سیاست‌مدار ایرانی، دبیرکل حزب ایران، عضو جبهه ملی ایران، از بنیان‌گذاران نهضت مقاومت ملی پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و آخرین نخست‌وزیر ایران، پیش از انقلاب ۱۳۵۷ بود.(سیامک اطلسی)
فضل‌الله زاهدی سناتور همدان در مجلس سنا و نخست‌وزیر ایران در سال‌های ۱۳۳۲ و ۱۳۳۳ هجری شمسی بوده‌است. او برای دو حادثه سرشناس‌تر است: نخست سرکوب و دستگیری شیخ خزعل در آغاز دوران رضاشاه و دوم کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که در جریان آن، او جای دکتر محمد مصدق را به عنوان نخست وزیر گرفت.( عبدالرضا اکبری )
تیمور بختیار؛ نظامی، سیاستمدار و از بنیانگذارانِ ساواک و نخستین رئیس ساواک در حکومت پهلوی بود. در سال ۱۳۴۹، توسط مامورانِ ساواک به قتل رسید.( چنگیز وثوقی)
سپهبد رزم‌آرا نخست‌وزیر ایران در سال ۱۳۲۹ بود. نخست‌وزیری رزم‌آرا با جنجال نفت همراه بود و او ناگزیر شد لایحه قرارداد گس-گلشائیان را که دولت محمد ساعد به مجلس داده بود پس بگیرد.( احمد نجفی )
مهرداد پهلبد؛ هنرمند و دولت‌مرد ایرانی است. او از ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۷ اولین وزیر فرهنگ و هنر ایران و همسر شاهدخت شمس پهلوی بود.( رامین راستاد)
حسین فردوست؛ همدرس و رئیس دفتر ویژه اطلاعات محمدرضا شاه پهلوی؛ یکی از برجسته‌ترین و مؤثرترین چهره‌های سیاسی ـ اطلاعاتی دوران حکومت پهلوی بود.(بهرنگ علوی)
اردشیر زاهدی؛ وزیر خارجه ایران و آخرین سفیر ایران در آمریکا در دوره محمدرضا شاه پهلوی بود.( عباس شوقی)
اسدالله خان عَلَم امیر قاینات مشهور به اسدالله علم؛ از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضاشاه پهلوی، بود. او نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ و وزیر دربار از سال ۱۳۴۵ تا 56 بود. او در اواخر وزارتش درباره اوضاع نامساعد کشور به شاه هشدار داده بود. علم در روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ درگذشت.( سعید امیر سلیمانی)
شاپور جی ریپورتر؛ پس از جنگ دوم جهانی به عنوان رئیس شبکه سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا در ایران اقامت داشت. او نقش اصلی و تعیین‌کننده در بسیاری حوادث داشت. سرانجام در اسفند ۱۳۸۳ بر اثر سرطان پروستات در گذشت.( قطب الدین صادقی )
ارنست پرون؛ یکی از نزدیک‌ترین و صمیمی‌ترین دوستان محمدرضا شاه پهلوی اهل سوئیس بود و در دوران ولیعهدی با وی به ایران آمد و تا پایان عمر (۲۵ سال) در کنار او ماند. و چه در زمان ولیعهدی و چه پادشاهی محمدرضا انجام برخی ماموریت‌های شخصی و غیررسمی را برای شاه برعهده داشت.( رامبد شکرابی)
ژوزف استالین؛ رهبر و سیاست‌مدار کمونیست شوروی بود که از اواسط دهه ۲۰ تا مرگش در ۱۹۵۳ رهبر عملی حزب کمونیست اتحاد شوروی بود.( کاظم هژیر آزاد)
سِر وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل؛ سیاست‌مدار و نویسنده بریتانیایی نخست‌وزیر بریتانیا بود.او در سال 1943 به همراه رزولت و استالین در کنفرانس تهران که هدف کلی‌اش توافق در مورد چهره جهان پس از پایان جنگ جهانی دوم بود شرکت کرد.
روح‌الله خالقی آهنگساز سرود معروف و پرافتخار «ای ایران ای مرز پرُگهر»( جعفر والی )
عبدالکریم ایادی ارتشبد؛ از دوستان نزدیک محمدرضا شاه پهلوی و پزشک مخصوص دربار بود.( حسین محب اهری )
شعبان جعفری؛ مشهور به «شعبون بی‌مخ» یکی از نام‌های جنجالی تاریخ معاصر ایران و از بازیگران اصلی کودتای ۲۸ مرداد بود.( ولی الله مومنی )
پروین غفاری؛ در فیلم‌هایی چون موطلایی شهر ما و طوفان در شهر ما نقش اصلی را ایفا کرده و براساس آن‌چه در تاریخ آمده معشوقه محمدرضا شاه قبل از ازدواجش با فرح بوده است.( آرام جعفری )
+58
رأی دهید
-219

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    Cocoo - تورنتو، کانادا

    تهجلت بکشید بدبختا، امیدوارم که رژیم برگرده و همه این مثلا هنرپیشه هارو محاکمه سنگین بکنن. اونایی که نقش زنایه شاه رو بازی می‌کنن واقعاً باید روانی‌ باشن که فکر کنن مثلا به خوشگلی‌ افراد واقعی‌ هستن در ضمن عکس سوم از بالا شاه عکس واقعی‌ سمت راست و عکس سمت چپ را نگاه کنی میفهمی که گریمور نئشه بوده آخه چطور نتونسته حد اقل تفاوت ابروهارو تو این دوتا عکس ببینه. یه مشت مشنگ گله گیس‌ها و لباسا همه چیپ. یه فیلم از زندگی‌ اون محمد بسازید.
    162
    99
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    پروردگار - تهران، ایران

    دقت کردین چرا جمهوری اسلامی بعد سی و هفت سال هنوز جرات نمی کنه یک فیلم مستند از رویدادهای انقلاب بسازه؟ (کامل مثل "داستان انقلاب" بی بی سی )چون هیچکدومشون در انقلاب نقش نداشتند. اونایی هم که نقش اساسی رو ایفا کردند مرده و زنده شون از نظر اینا الان ضد انقلاب و ملحد و ضد ولایت فقیه شده اند
    136
    91
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    IIPARSAII - هانوفر، آلمان
    ۳۶ ساله با پول نفت و گاز دارید سعی به خراب کردن حکومت پهلوی می کنید اما موفق نمی شوید. دلیلش هم ساده است شما می خواهید عملکرد افردی را که سر کار نیستند خراب کنید٬ غافل از اینکه مردم عمل کرد شما را هم می بینند و قضاوت می کنند که شما در همه ارثه ها به مراتب بدتر و خراب تر عمل کردید٬ پس بی جهت زور نزنید و پول مردم را در راه پوپلیست تون بیهوده به حدر ندید. برای من فقط درد آوره که یک عده به ظاهر هنرمند چگونه برای پر کردن شکمشون دست به هر کار صخیفی میزنند. پیروز باشید
    97
    112
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    شماره (1) :خجالت اوره که بازیکرانی مشهور و به قول خودشون هنرمند اشکارا در تحریف تاریخ توسط اخوندان به این دزدان کمک میکنند . شاه معما نداشت شاه ملت و سرزمینش رو دوست داشت امروز جقدر ساده لوح هستند تعدادی که میخواهند رضا شاه ایران ساز نوین و بسرش شاهنشاه اریا مهر رو بد نام کنند اما نمیدانند تاریخ ماندکار است . معما را باید برای کسانی ساخت که سه هزار تا 12 هزار ملیارد اختلاس کردند معما را باید برای کسا نی ساخت که جان هزاران نفر رو بیکناه کرفتند معما رو باید برای کسانی ساخت که به اسم دین و قران و بیغمبر همه نوع جنایت مرتکب شدند و میشوند معما را باید برای کسانی ساخت که به هیج وجه هویت ایرانی ندارند و کمر به نابودی فرهنک و تمدن ما بسته اند معما رو باید برای کسانی ساخت که عامل فقر فحشا دزدی اختلاس اعتیاد طلاق هستند و در این 37 سال شرف ایرانیان رو خدشه دار کردند . این شاه مرحوم انجنان عاشق ایران بود که حتی یک سال هم دور از ایران دوام نیاورد و رنجور و خسته تن از دنیا رفت
    19
    149
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    متن 2 : معما برای کسی باید ساخت که یک شبه مرجع تقلید و ولی فقیه شددر حالی که اثبات شده اصالت این مرد یک سیک هندو است برای کسی معما بسازید که شعار برابری و ازادی احزاب و عقاید و ازادی اجتماعی داد برای کسی که دروغ کفت و مردم ساده لوح منتظر ماندند تا اب و برق مجانی شود و مسکن و خانه مجانی دریافت کنند برای مردمی ساده لوح معما بنویسید که به خشک شدن زایینده رود و دریاجه ارومیه راضی شدند و اثار باستانی شان را ویران میکنندو دم بر نمی اورند نه برای کسی که قیمت نفت رو بالا برد تا زیر ساخت کشورش رو بسازه و مردم قدرش رو بدونند ما هنوز مصاحبه های اون با روزنامه ها و تلوزیونهای غربی رو فراموش نمیکنیم که با افتخار و مطمئن برای حفظ منافع ایران از جان و دل کذشت تف به این روزکار بر از تحریف و دروغ که برایم نفس کشیدن رو سخت کرده تف به کسانی که در صدد القاء دروغ به جامعه هستند و تحریف تاریخ ایران رو انجام میدن . خدایا هیج وقت مرک رو ارزو نکردم اما دیکر کافیست در این دنیایی متناقض و در میان هموطنانی ساده لوح زندکی کردن برایم مرک بهتر از زیستن در کنار این مردمان بی هویت است
    15
    109
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Berdia-Iran - قم، ایران

    این هنر پشه ها همه خائنین به سرزمین ایرانند بابا شاه ۴۰ ساله از ایران رفت لطف کنید به ریال ۱۰۰۰۰ ده هزار قسمتی در مورد دزدیدها اقایون و حراج سرزمین ایران،نابودی طبیعت،دزدی اشیای قدیمی،قراردادهای ننگین از ترکمانچای هم ننگین تر،بخشش دریای خزر،اهانت و خوار شمردن ایرانیان در مکه،فرار کلیه مغزها،بی اعتبار بودن پاسپورت پول ریال ایرانی،بی سوادی ریس جمهور های چون احمدی نژاد،تجاوز گروهی به زتدانیان،قطع کردن دست پا گردن اعدام جوانان و،و، سریال درست کنید بلاخره شاه اگر هم بد بود ولی همچین بلا های سرمان نیامدا بود
    13
    106
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Liberte - ارومیه، ایران

    از لحاظ قیافه شبیه هستند،البته به جز ملکه ثریا ی زیبا که هرگز اینقدر زشت نبود. ،دکور و شبیه سازی شونم خوبه و لی محتواش با تاریخ مغایرت داره ،البته من فقط دو قسمتشو دیدم، خنده دارهم بود.اگه ببینید و البته باور نکنید ،بد نیست بچه ها.
    11
    59
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Roxenda - لندن، انگلستان

    آقای کارگردان دستمال به دست و نرخ روز خور ! یادت رفت از دلارِ هفت امن ، اقتصاد خوب و در حال رشد ! اعتبار و آبروی بالای ایرانی‌ در دنیا ! رفاه آسایش مردم ! آزادی ! و خیلی‌ چیز‌های دیگه زمان شاه بگی‌ توی سریال دوزاریت ! . واقعا افسوس به حال این مردم !
    8
    90
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    میلاد ز - اصفهان، ایران

    خداییش خیلی شبیه هم درست کردن
    61
    23
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    سعدی هستم - لندن، انگلستان

    ثریا بختیاری به اون خوشگلی بود.بازیگری که برای نقشش انتخاب شده علاوه بر اینکه هیچ شباهتی بهش نداره بلکه گریمش هم اصلا خوب نشده.ظاهرا لابی محمد رضا شریفی نیا( مافیای سینما) برای دخترش کارساز بوده!
    9
    88
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Shahin.Orel - تهران، ایران

    نمیدونم چقدر وقاحت میخاد که این همه دروغ رو جلوی دوربین برد , در قسمت دوم توضیح میداد که زنک با چاقچور یک داروخانه رو به تنهائی اداره میکرده , حالا بعد کشف حجاب دیگه مدت هاست از خونه بیرون نرفته و کار نمیتونه بکنه ! داروخانه هم به این دلیل بسته شده !
    10
    86
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    حامد_جون - گوتنبرگ، سوئد

    بابا حداقل بگذارید ما بمیریم، بعدا تاریخ رو اشتباهی‌ برای مردم تعریف کنید. ما که دیدیم چه اتفاقی‌ افتاده. یک سریال ساختید، کل ماجرارو طوری تعریف کردید که انگار خودتون الان فرشته اسمانید. تو همین دولت حسن کلید ساز ۲۰۰۰ نفر اعدام شدند. شاه کلا ۲۰۰۰ نفر اعدام کرد؟ . تو زمان شاه این همه بدبختی و فقر بود که الان هست؟ . تو زمان شاه، کجا بچه ۶ ساله معتاد میشد؟ . شاه اقلا هرچی‌ پول داشت خرج مملکت میکرد. این آخوندها هرچی‌ داشتیمو نداشتیم دادن به لبنان و سوریه و فلسطین.
    7
    90
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    صد سال تنهایی - تهران، ایران

    ترس جمهوری اشغالی از رژیم گذشته چیست؟ چه تغییری بوجود آمده که تازه یادشان افتاده باید تاریخ را دوباره نوشت؟ کاشانی این روباه کثیف تبدیل به قهرمان ملی شود مصدق آدم ساده و چاپلوس ، چاقوکشان و آشوبگران و تجزیه طلبان قهرمانان اسلامی انقلابی نواب صفوی تروریست و آدمکش بشود قهرمان و کشور ایران در زمان رژیم سابق یک کشور عقب افتاده بدبخت فقیر و درمانده!!!! البته نسل جدید ایران بیشتر از ما نسل قدیم پرسشگر هستند و خوبی این داستان اینست که ملای بی سواد تاکتیکش عوض نشده و نمیتواند جوان امروزی را قانع کند. تکیه بر داستانهای ماورایی و چرند گویی تاکتیک ملاهای بی سواد قدیمها جواب میداد الان ....کمی بخندیم بد نیست ;)
    6
    65
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    رقص پرواز - پراگ، چک

    به طور حتم در این سریال بخش های زیادی از وقایع تاریخی وارونه نمایش داده خواهد شد! از انجایی که اخیرا مردم به اتفاقات و مطالب موجود در فیلم ها و سریالها بیشتر اهمیت میدهند تا به وقایع پیرامونشان و سریع عکس العمل نشان میدهند،( نمونه اش سریال سرزمین کهن، سریال در حاشیه و جدیدا برنامه فیتیله)، امیدوارم در مقابل تحریف تاریخ ایران نیز سکوت پیشه نکنند. هر چند اطمینان دارم کسی جرات نقد این سریال رو هم نخواهد داشت.
    8
    77
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    تعدادی چاپلوس زمان شاه فقید قلبشان با شاه نبود ولی‌ دست او را میبوسیدند.آنها پاچه خوار همایونی بودند مثل.فردوست..قره باقی‌--!!!!!!!!!!همانها بلافاصله بعد از این آن...قلاب.شدند.پاچه خوار..ملا---کمونیست.توده‌ یی.مجاهد و جبهه‌ ی ملی‌..و بزرگترین سد..شدند در برابر زنده یاد بختیار که میخواست کشتی در حال غرق ایران را نجات دهد!!!!در تظاهرات خودشان چند نفر را ترور کردند به گردن بختیار انداختند...همانها.شده‌اند..بلبل درخت نارگیل این سایت !!!!!!!!!!!
    8
    28
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    گوربابای همه ی شما.هنر....بندان........که ننگ‌ ایران هستید..و در جهت مخالف شما هنر بندان....زنده یاد فریدون فرخزاد..که در راه ایران جان داد.!!.
    8
    19
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۱
    Rainy Sky - تهران، ایران

    یعنی‌ دیگه خوشگل تر از حدیث فولادوند و مهراوه شریفی نیا نبود که نقشِ فوزیه و ثریا رو بازی کنن؟!! این کجا و اون کجا. هی‌ روزگار . :( :(
    8
    76
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    بختیاری2500 - اهواز، ایران

    فکر میکنم این .......بوی از وجدن نبردن..ای لعنت بر کسانیکه بخاطر منافشون دست به هر کار کثافتی بزنند
    10
    68
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    sarbaz007 - المان، آلمان

    ببین پول چی‌ کار می‌کنه آهای هنر تیشه‌های عزیز این کار شما‌ها توی ذهن مردم میمونه ، وجدان همتون جم کنن به یه بنده انگشت شهبان جعفری هم نمیرسه چه برسه به هویدا و بعضی‌ از این انسان‌های بزرگی‌ که توی عکس هستن
    4
    32
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    siavashomaha - ماربیا، اسپانیا

    همکاری با این نظام منفور خیانت به ملت ایران
    3
    34
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    ابتدای انقلاب عده ای نزد خمینی رفتند و از او خواستند سینما را ممنوع اعلام کندولی خمینی مخالفت کرد حالا دلیلش هم مشخصه آنها به خوبی فهمیدند سینما جای خوبیه که تاریخ را از دید خودشان به مردم نشان بدهند و نکته جالب اینه که اکثر سریالهای تاریخی جمهوری اسلامی با اقبال مردم هم روبرو شده این وسیله ای است برای ترویج ایدئولوژی خود نه جایی برای سریالهای زرد و بی مفهوم مثل ایتالیا ایتالیا یا مورچه داره
    21
    11
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    princesse - تهران، ایران
    آخه اون عنتر کجاش شبیه فرح دیبا هست ؟؟؟ این سایت هم با این مثبت هاش منفی هاش گند زده به کامنت ه جدیدن کامنت‌های که حرف حسابی‌ میزنن کم رنگ می‌شه این چه وضعی شده
    30
    39
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان
    برای خیلی از مردم که شاهد تاریخ و وقایع آن بودن فیلم ساخته اند !!!. آنهم وارونه جلوه دادن بعضی وقایع . حداقل نسل کهنسال امروز ایران را در نظر میگرفتیید که شاهدان زنده هستند بر این اتفاقات دوران گذشته.
    6
    24
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    united-iran - ملبورن، استرالیا

    هههههههه، خمینی رو، کپی برابر اصل، انگاری زنده شده از قبرش زده بیرون
    3
    32
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    1irani - لندن، انگلستان

    من زمان شاه هنوز به دنیا نیامده بودم پس معمای شاه خوب یا بد دردی از من دوا نمیکنه.لطفا این معمای بابک زنجانی و اقا مجتبی خامنه ای رو برای هم نسل های من حل کنید معمای هزار جور اختلاس جور واجور حل کنید.که چطور از دل یک اختلاس یک دونه دیگه اختلاس در میاد که از اختلاس اولی بزرگتره؟. ممنون میشم اینا رو برای ما حل کنید لطفا. با تشکر ۱ جوان آواره و مفلوک
    5
    51
    جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    اگر دقت کنید کامنت‌های- الونا این توده‌ یی مسکو نژاد ۱۰۰ در صد ستایشگر این رژیم جهل و جنون است!!!! به همین قسمت دقت کنید که چگونه از این سریال‌های پر از کثافت دفاع می‌کند چون سم پاشی دروغین به حکومت قبل..و آب توبه روی جنایات ملا!!!
    11
    15
    جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    رضا شاه دوم - پاریس، فرانسه
    اگر منظور ( 3 - ریال ) که این هجویات چیزی جز تحریف تاریخ دوران طلائی و پُر افتخار سلسله پهلوی نیست . این ( 3 - ریال ) ساخته شما حتا ( 1 - ریال ) هم نیست ، باشدکه آینده نه چندان دور وقایع زشت شما بد کاران . خانتکاران و جنایت پیشگان را بتصویر کشد . ننگ بر تمامی شما دست اندر کاران این رژیم ضد بشری . گرامی باد نام پادشاهان پهلوی . پایدار باد ایران و ایرانی
    8
    9
    جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    از رژیم و دولتی که بر مبنی دوز و کلک و دروغ پایه گذاری شده بیشتر از این نباید توقع ازش داشت
    7
    12
    جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::parvin55 - مادرید، اسپانیا::]. باید این حقیقت را در نظر گرفت چطور سریالهای تاریخی که در جمهوری اسلامی ساخته می شود تا این حد مورد اقبال مردم قرار می گیرد از سربداران بگیرید تا میرزا کوچک خان و امیرکبیر و هزاران دستان و دلیران تنگستان تا سریالهای امروزی مثل امام علی و مختار نامه . اما در دوران قبل از انقلاب که آن همه ادعای وطن پرستی می کردند چه هزینه ای بابت ساخت یک فیلم درباره ایران باستان داده شد ؟ صفر مطلق ! اینه که جمهوری اسلامی 37 سال مانده چون فهمیده مردم ایران کتاب خوان نیستند و دوست دارند تاریخ را از تلویزیون ببینند تا از تو کتاب
    15
    7
    جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    nazary2 - اراک، ایران
    سریال تحریف شده، واقعیات به دلبخواه خودشون نشون داده میشه که از صد دروغ بدتره. رضا شاه و محمد رضا شاه به ایران خدمت کردند. رضا شاه وضعیت کشور از فقر و ناامنی به پیشرفت و نقطه ثبات رساند و محمد رضا کشور تا رده پنجم جهانی در همه ابعاد پیش برد. قبلا هم نظر دادم ایران و پاکستان در سال 1300 وضعیت مشابهی داشتند تفاوت ایجاد شده تا سال 57 کارنامه این دو نفر نشان می دهد.
    5
    10
    جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. بله مردم می‌‌خواهند تاریخ تحریف شده را ببینند چون هویت ایرانی‌ به وسیله ی آن قلابیون ۵۷به صفر رسید-!!!!!و این سریال‌ها لازم است تا بقای این دین ننگین و ملایش..تضمین شود!!!
    4
    10
    جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Shahin.Orel - تهران، ایران

    1) وقتی رگ غیرت یک ملت تکون میخوره که , اون رگ تحت عنوان هویت ملی اون مردم وجود داشته باشه . چرا در تبریز چنین بلبشویی راه افتاد ؟ چون اونها چیزی تحت عنوان هویت متفاوت برای خودشون قائل هستن که شوخی باهاش براشون قبل تحمل نیست , اگر برای ما هم چنین هویتی به صورت باور دراومده بود , الان مردم برای تحریف تاریخ , اون هم تاریخی که هنوز شاهدانش زنده هستن , تو خیابون بودن . وقتی خانم ثریا قاسمی , جمشید مشایخی , گیتی ساعتچی ... , این هایی که گوشت و خون و کارشون تو زمان شاه شکل گرفته ,چرا خفت بازی تو این سریال رو قبول میکنن ؟ چون همه عمر هیچ هویتی برای این افراد باور نشد , نه قر دادنشون آگاهانه بود نه لچک امروزشون ! رضا شاه لطف کرد شپش مردم رو کشت , تراخم رو هم درمون کرد ولی یادش رفت به مردم یاد بده , بنام ایران , نه به نام خدا , نه به نام علیحضرت ! کاری که ترکیه کرد و شد , امروز کسی به یک ترک توی اروپا نمیگه , مگه شما عربی حرف نمیزنین !
    1
    29
    جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Shahin.Orel - تهران، ایران

    2)سریال معمای شاه , دقیقا مثل حریم سلطان هست , با این تفاوت که اون سریال داره یک آبروی دروغین برای اونها میخره و همه دنیا هم داره اون سریال رو تماشا میکنه , معمای شاه , داره تست بی هویتی از مردم ایران میگیره , در زمان حریم سلطان مردم ترکیه زیر چاقچور بودن , امروز اروپا باور کرد که نه بابا شکل این سریال بودن . ۳۰۰ سال دیگه , وقتی یکی خواست راجع به امروز ما تحقیق کنه , یکی از رفرنس هاش میشه سریال معمای شاه , چند هزار فیلم هم میبینه که همه لچک به سر دارن . میگه خوب لابد همین بوده , یک غدیر خم دیگه یک خطبه شقشقیه جدید متولد میشه
    1
    31
    جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.