بابک زنجانی: «شیخ حشر» آدم بزرگ و شخصیتی سیاسی است؛ نمی توانم به او بگویم در دادگاه ایران حضور پیدا کند

دهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود در خصوص شکایت بانک مسکن، گفت: من مبلغ 65.5 میلیون یورو معادل 67 میلیارد تومان را به صورت دستی و چند روزه به بانک مسکن پرداخت کردم و قرار شد آنها ظرف چند روز بعد پول را برگردانند.
وی افزود: اما آقایان بانک مسکن معتقدند که چنین پولی را از من نگرفته‌اند در حالیکه کاملاً مشخص است که من ساعت 4 بعد از ظهر از شعبه کیش برای آنها پول فرستادم، اصلاً ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما هر چه می‌گویید درست است، خوشبختانه در جلسه روز گذشته اعتراف کردید که 67 میلیارد به من بدهکار هستید.
وی در خصوص همکاری با بانک مسکن گفت: قبل از پرداخت 67 میلیارد تومان در سال‌های گذشته بابت فروش گازوئیل چند سفته مدت‌دار به مبلغ 41 میلیارد و 800 میلیون تومان داشتم، آن موقع هیچ کدام از بانک مسکنی‌ها را نمی‌شناختم، رفتم و گفتم می‌خواهم این سفته‌ها را تنزیل کنید و آنها نیز 27 یا 28 میلیارد پول پرداخت می‌کنند و این تنزیل برای 6 ماه بوده است.
بابک زنجانی ادامه داد: آنها برای 6 ماه 14 میلیارد از من سود گرفتند در حالیکه 4 سال گذشته و آنها 67 میلیارد تومانی را که به عنوان کمک انسانی به آنها داده بودم به من پرداخت نکردند و من حتی سودی هم از آنها نخواستم.
متهم پرونده نفتی تصریح کرد: متأسفانه بانک مسکن در کیفرخواست 67 میلیارد تومانی را که من به آنها داده‌ام را پول مدیر بین‌المللی بانک عنوان کرده‌اند اما پس از توضیحات من مدیرشان پیگیری می‌کنند و اعلام می‌کنند که بدهکار هستند؛ من بارها نامه‌نگاری کردم که پولم را بگیرم اما آنها من را سر می‌دواندند تا جاییکه حاضر شدم بجای پول، اموال ملکی بگیرم.
زنجانی با بیان اینکه آقایان تعدادی ملک به من معرفی کردند و صاحب ملک هم نامه‌ای داد که حاضر است بابت 67 میلیارد، املاک را به من بدهد، گفت: دوباره بانک دست دست کرد تا جاییکه فهمیدم یکی از ملک‌ها را در شهرک غرب به شخصی به نام آقای (ث) واگذار کردند.
وی افزود: آقایان عدم انتقال اموال را نامه بازپرس پرونده می‌دانند در حالیکه نامه 5 ماه بعد از بازداشت من نوشته شد و این در صورتی است که آقایان 4 سال وقت داشتند پول من را بدهند.
بابک زنجانی در خصوص صحبت‌های وکیل بانک مسکن مبنی بر اینکه حکم توقیف اموال را تکذیب کرده، گفت: ایشان در راستای صحبت من مبنی بر گرفتن حکم توقیف اموال گفته‌اند که من تشویش اذهان عمومی کرده‌ام، به همین خاطر من از وکیلم می‌خواهم حکم را اجرا کنند که آنها فکر نکنند که بازی می‌کنم و شوخی دارم.
بابک زنجانی در ادامه گفت: آقایان بانک مسکن درخصوص دستگاه (ایوان تو ایوان) گفته‌اند که من 16 میلیون بابت دو دستگاه از آنها گرفته‌ام، خب این ابزار کار شما بوده و اگر خیلی برایتان سخت است من 16 میلیون تومان را می‌دهم و شما هم دو دستگاه کامپیوتر من را بدهید.
زنجانی در بخش دیگری از دفاعیات خود گفت: ۴ بار به تامین اجتماعی نامه زدم که بیایید ۴ میلیارد یورو را بدهید و چک هایتان را پس بگیرید/از تامین اجتماعی و بانک مسکن خواهش میکنم بیایند توافق کنیم.
نجفی نماینده دادستان از زنجانی پرسید:مجوز سوئیفت را در کجا داشتید، در sct کیش یا در دوبی؟ زنجانی پاسخ داد: مجوز خط سوئیفت را هم در ایران و هم در دوبی داشتم.
نجفی در پاسخ گفت:گزارش ها می گویند مجوز ندارید.
_بابک زنجانی در بخش دیگری از دفاعیات خود گفت: شیخ حشر آدم بزرگ و شخصی سیاسی است، نمی توانم به او بگویم بیا در دادگاه ایران حضور پیدا کن/شاید اصلا قید پولش را بزند/شخصی را که مورد اعتماد دادگاه است به من معرفی کنید تا هماهنگی کنم با شیخ در دوبی جلسه بگذارد/می توانم یک ویدیو کنفرانس به صورت غیر علنی با شیخ حشر هماهنگ کنم که شما با او صحبت کنید.
+36
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    united-iran - ملبورن، استرالیا
    چون شیخ حشر از بس که حشری تشریف دارند امکان دارد با دیدن حتی قاضی و وکلا به شدت حشری بشوند و کنترل از دست بدهند. خوب یه باره بگو شیخ حشر همون سید علی خودمان است دیگه بابک خان، چرا هی میپیچونیش.
    18
    37
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    forogh - اصفهان، ایران

    چهار تا کیسه لیف اگه یکی‌ دستش باشه تو ایستگاه مترو بفروشه ۶۰ تا مامور محاصره اش میکنند کی‌ هستی‌ اجازه نداری آنوقت این آقا نفت میفروخته گازوئیل میفروخته و .. چرا آن اصل کاری رو نمیارید دادگاه این که یک پادو بوده مگر الکیه که یک فرد معمولی‌ بتونه وارد این کارها بشه.؟ مردم می‌فهمند.!!!!
    2
    48
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    :o :( :o :( پسر خوب بچه خوشگل هم هستی در عین حال که خوشگلی و پررویی بابا این همه شیخ با شیخ حشر دیگه تو چیکار داشتی این همه آدم چسبیدی به شیخ حشر بابا خودت خجالت بکش با این همه پول دزدی که زدی تو جیب رفتی سمت شیخ حشر برای چی . واقعا در حالیکه کلی پول به جیب زد در حالیکه دست چپ و راستش را نمی دونه چیه و بگی دو بعلاوه دو چی میشه میگه شیخ حشر من موندم از این پینوکیو چه خوب استفاده کردن و بعد مثل میوه ای تاخیری دادن دست شیخ حشر.
    6
    20
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان
    بابک زنجانی میگه که ۶۷ میلیون یورو را "دستی‌" به بانک مسکن دادم و کمی‌ پایین تر تو متن می‌گوید که" ساعت ۴ بعد از ظهر از شعبه کیش برایشان پول را فرستادم". آخه پولی‌ که آدم دستی‌ میدهد یعنی‌ با دو تا دست میدهی‌ نه با حواله بانکی‌. غیر از این دروغ هاش دادگاه هم اصلا زحمت نکرد ازش بپرسد که خوب حالا چطوری این پول را دادی؟ معلومه که میخواهند زیاد کش نیاد تا شیخ حشری حشری نشود.
    7
    18
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران

    دوستان به چهره بابک نگاه کنید جدا یاد کارتون پینوکیو نمی افتید دقیقا شبیه پینوکیو هستش طفلک یک زمانی تو بغل پدر ژپتو می خوابید دیگه وقتی مایه دار توپ شد اون پیر مرد بدبخت را بی خیال شد رفع سراغ شیخ حشر . ای پینوکیو دروغگو . دماغش داره دراز میشه
    3
    27
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.