ایران جزو سه مقصد داغ گردشگران در ۲۰۱۶

بریتانیایی‌ها با دادن رأی بالا به ایران، آن را در میان سه مقصد محبوب گردشگران در سال ۲۰۱۶ قرار دادند.
بازار جهانی سفر (WTM) برای سی‌وششمین بار در لندن آغاز به کار کرد و بیش از ۵۰ هزار کارشناس گردشگری از ۱۹۰ کشور جهان در این رویداد بین‌المللی شرکت کرده‌اند،

بخش خصوصی ایران نیز یکی از حاضران در این عرصه رقابت بود، آن هم در شرایطی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امسال نیز مطابق چند سال اخیر تحت تاثیر روابط دیپلماتیک دو کشور، ترجیح داد دور این نمایشگاه را خط بکشد، اما با وجود این بی‌محلی، خبرهای خوشی از انگلستان به گوش رسیده است.
براساس رأی گردشگران انگلیسی و و مدیران ارشد صنعت گردشگری، چین، مکزیک و ایران، سه کشوری بودند که در بازار جهانی سفر ۲۰۱۵، به عنوان سه مقصد نخست و محبوب برای سفر در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد‌ه‌اند.

طبق گزارش سالانه WTM، بر مبنای رأی ۲۰۵۰ ذی‌نفعان این نمایشگاه، از جمله خریداران و غرفه‌داران و همچنین با رأی ۱۰۳۸ گردشگر بریتانیایی، ۱۶ درصد از گردشگران برای سفر به ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی علاقه نشان داده‌اند و از هر ۱۰ رهبر کسب و کار در بازار جهانی نیز سه نفر برای انجام مبادلات اقتصادی در سال آینده میلادی، ابراز تمایل کرده است.

با انتشار این گزارش بازار جهانی سفر، رسانه‌های زیادی همچون رویترز، BBC و “تراول ویکلی” به «صدرنشینی ایران در بین مقاصد محبوب سفر در سال ۲۰۱۶» پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، سایمون پرس، مدیر ارشد بازار جهانی سفر (WTM) نیز با اشاره به میزان علاقه‌مندی گردشگران برای دیدن ایران گفت: بسیاری از شرکت‌های خارجی در نتیجه توافق ایران و ۱+۵ دنبال تجارت در ایران هستند، کمپانی‌های گردشگری نیز مسیر خود را به سمت ایران پیدا کرده‌اند.

پس از توافق هسته‌ای و اقدام برای حذف تحریم‌ها علیه ایران، وزارت امور خارجه بریتانیا نیز هشدار به اتباع خود درباره سفر به ایران و توصیه برای لغو سفرهای غیرضروری به این کشور را حذف و اعلام کرد: میزان خطر برای اتباع بریتانیایی به دلیل تغییر روابط دولت رییس جمهور روحانی، کاهش پیدا کرده است.

نمایشگاه گردشگری لندن که بیشتر محل ملاقات جهانی برای تجارت سفر است و یکی از مهمترین رویدادهای صنعت گردشگری به شمار می‌آید، امسال از دوم نوامبر (۱۱ آبان ماه) کار خود را آغاز کرد. این نمایشگاه که شریک امسال آن مکزیک بود و به خاطر حضور پررنگ‌اش به عنوان یکی از سه مقصد محبوب گردشگران در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد، پنجم نوامبر (پنجشنبه، ۱۴ آبان ماه) به سی و ششمین فعالیت خود خاتمه داد.
+113
رأی دهید
-20

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    forogh - اصفهان، ایران

    برای بریتانیای‌ها جای خوبی‌ هست چون به لطف آخوند اینقدر فاصله بین ارزش پول ما و انگلیس هست که‌از لحاظ اقتصادی همه بتونند بیاند فقط مشکل گشت ارشاد هست و یکی‌ مشکل اینکه ممکن است به جرم جاسوسی برند زندان چون هر کی‌ میاد ایران معمولا از دید حکومت جاسوس است
    8
    31
    شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان

    احسنت و درود بر جمهوری اسلامی ایران ابر قدرت جدید و تنها دموکراسی مردم سالار دنیا و منطقه ، بسوزین پناهنده های ضد ایرانی
    84
    15
    شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    بعله، حالا که خیالشون راحت شدحکومت آخوندی که برامون تدارک دیدن و پروردن جا افتاده، معلومه که میان تا از نزدیک دسته گلشون رو بازدید کنن. ما هم گاگول وار، مهمان نوازی سنتی ایران رو به پاشون نثار میکنیم.
    7
    25
    شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    مهربـان - تهران، ایران
    یک عده از کاربرانی که کامنت می‌گذارند، مانند آن شخصیت محبوب کارتونی، دائما یک حرف بیشتر ندارند: «من میدونم. . نمیشه».
    10
    23
    شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    چرا برق آ رفت ی - پاریس، فرانسه
    با درود خدمت تمامی دوستان،یه سوال داشتم،این (sarbaz rahbar - لندن، انگلستان). هنوز زنده ست؟؟؟ هر .... گاهی میاد میگه،(شما یارانه بگیران وطن فروش) خدایی ته شو در. بیاری، خودش در شیطان رجیم زندگی میکنه،با افکارِ رهپری، شوخی کردم به زیرِ دلت نگیری. :o : ;) ;) :)
    1
    1
    شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    اشکول این ربطی‌ به نظام نداره!!! ایران خودش گنجینه‌ای از تمدن هستش که اصلا ربطی‌ به شپشو‌ها هم نداره!!! مردم سالار!!؟؟؟ ، دقیقا چیزی که اصلا در این نظام معنا نداره!!! خودتی دستمال به دست !!! فعلا مشغول براق کردن سیبهای رهبری باش تا خبرت‌ کنیم.!!!
    0
    6
    شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان
    متأسفم برایت با این درک پائین و نوشته خارج از وافعیت ات که در کشوری متمدن و قانونمدار ی مثل انگلیس زندگی میکنی! تو از چه قماش و قومی هستی که بهمه توهین میکنی؟ و ادعای مسلمانی میکنی ولی از ادب تهی هستی.بیچاره بی عقل کدام ایرانی را سراغ داری که بر ضد کشورش عمل کند ؟ البته حساب مجاهدین خائن از بقیه جداست. ولی بدرستی میتوان گفت کلیه کسانی که اینجا کامنت میگذارند از ایرانیان وطن دوست هستند و دغدغه اصلی شان حفظ وطن و آرامش مردم ایران است. نه بیگانه پرستی و پشت کردن به وطن.
    4
    17
    شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    sarbaz rahbar - لندن - انگلستان کامنت بالا را در پاسخ به نوشته تو گذاشتم که متأسفانه نام حقیرت از قلم افتاد . ضمنا" این موضوع را هم اضافه کنم که همه مثل تو جیره خوار و بورسیه شده مجانی نیستند. که وقت شان را صرف اراجیف و مهملات کنند و بجای درک مسائل و مشگلات و اراعه نظریه فقط توهین کردن آموخته ای.
    1
    22
    شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    modernwiretools - تهران، ایران
    جناب اقای نازک بین همه مثل شما فکر نمیکنند بیشتر ایرانیها تو کشورهای غربی تن به کارهایی دادن که کمتر از خود فروشی نیست ولی اینجا چنان هارت و پورت میکنن فکر میکنی استاد کاتوزیانه انگلستان کجاش متمدنه که من ندیدم اروپا مثل زر ورقیه که توش اشغاله از دور برق میزنه اما دولتش کثیف تر از اشغاله خداوکیلی امنیتی که تو ایران هست تو چین و مکزیک هم هست؟وایا ایران انصافا سرتر از چین و مکزیک نیست؟
    6
    5
    یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    مهربـان - تهران، ایران
    [::نازک بین - شفیلد، انگلستان::]. هرچند باهات موافقم ولی بهتره روی املای دقیق تر کلمات توجه بیشتری داشته باشیم.
    2
    4
    یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.