با «احمدی‌نژاد انگلیسی» آشنا شوید

مجله مهر : رفتارها و مواضع «جرمی کوربین» به اعتقاد برخی شباهت هایی به «محمود احمدی نژاد» دارد. سیاستمداری که برخلاف باور بسیاری از تحلیل گران امروز بر کرسی رهبری حزب کارگر انگلیس تکیه زده است.
 
جرمی کوربین سیاستمدار  ۶۶ ساله انگلیسی است که برخلاف بسیاری از پیش بینی ها به عنوان رهبر حزب کارگر انتخاب شد. بسیاری از رسانه ها برایشان جالب است تا از ویژگی های عجیب و منحصربفرد این سیاستمدار چپ گرا و سوسیالیست آشنا شوند. سیاستمداری که موفقیت هایش و برخی ویژگی های خاص او ما را به یاد رئیس جمهور سابق می اندازد. ویژگی هایی که سبب شد او برخلاف پیش بینی ها در انتخابات حزب کارگر پیروز شود و حالا محبوبیت بالایی بین جوانان این حزب دارد.
 
پدر  دیوید مهندس برق مادرش معلم بوده و والدین جرمی از فعالان صلح بودند. شاید یکی از دلایل رفتار صلح آمیز جرمی کوربین هم همین موضوع باشد.
از کاپشن پوشی آقای کوربین تا سخت کوشی فراوان
پیش از هر چیز به ویژگی های فردی او می پردازیم. او ساده لباس پوشیده و مثل مردم عادی زندگی می کند. او حتی بر حفظ ریش خود به عنوان نشانه ای از مخالفت با سیاست ها و نظام حاکم بر انگلستان تاکید دارد.
 
رهبر جدید حزب کارگر گوشت هم نمی خورد و گیاه خوار است. او حتی با دوچرخه رفت و آمد کرده و معمولا بجای کت و شلوار از کاپشن های ساده استفاده می کند.
او ۳۲ سال عضو پارلمان و نماینده حزب کارگر بوده ولی از سال ۹۷ که این حزب با رهبری تونی بلر به قدرت رسید؛ بیش از ۵۰۰ بار علیه لوایح دولتی و تصمیم رسمی حزب در پارلمان رای داده است. از این منظر او مخالف ترین نماینده پارلمان لقب گرفته است.
 
در میان رسانه های انگلیسی تا امروز از او به پاکدستی و راستگویی یاد شده که ویژگی هایی همچون سختکوشی را در خود دارد. تا آنجا که وقتی همسر سابقش اصرار داشت فرزندشان را در مدرسه خصوصی ثبت نام کند، از همسرش جدا می شود زیرا در برابر چشم کارگرانی که به او رای داده اند نمی توانست مسئولیت چنین اقدامی را بپذیرد.
 
کوربین رکورد کمترین استفاده از بودجه ویژه هزینه های نمایندگان در پارلمان انگلیس را داشته و در زمانی که بسیاری از نمایندگان به دلیل هزاران پوند فاکتور سازی و هزینه های زائد رسوا می شدند.  مخالف سرسخت بی عدالتی و فقر ناشی از آن بود.
حمایت از ایران و فلسطین
کوربین در مواضع بین المللی نیز یک نمونه عجیب در میان انگلیسی ها است. او موسس و رییس کمپین بزرگی به نام ائتلاف ضد جنگ است که با مخالفت با جنگ افغانستان شروع به کار کرد.
 
او در سال ۲۰۰۳ به شدت با جنگ در عراق مخالفت و سخنرانی هایی علیه این موضوع در داخل و خارج از کشور انجام داد.
کوربین روز اعتراض فوریه ضد جنگ را برپا کرد که به عنوان بزرگترین اعتراض تاریخ انگلستان شناخته می شود. او همچنین به شدت مخالف استفاده از سلاح های کشتار جمعی و حامی کمپین خلع سلاح هسته ای بود. در سال ۱۹۸۴ علیه جنبش آپارتاید در آفریقای جنوبی دست به فعالیت زد که در این کشور دستگیر و مدتی زندانی شد.
 
رهبر متفاوت حزب کارگر مخالف سرسخت اسراییل و طرفدار قاطع فلسطین و حتی متهم به ارتباط با حماس بوده است. وی در مصاحبه خود از «حماس» و «حزب الله» با کلمه «دوستان» یاد می کند.
آقای خاص عضو خانواده پرس تی وی بوده است
او لغو تحریم ها علیه ایران و انجام فرایندی سیاسی علیه سلاح های هسته ای اسرائیل را به عنوان حل و فصل کامل مذاکرات مربوط برنامه هسته ای ایران می داند.  وی در سال‌های گذشته به عنوان مجری و کارشناس با شبکه پرس تی وی ایران در لندن همکاری داشت و همین باعث شهرت او بین مسلمانان انگلستان شد.
 
انتخابات شگفتی ساز
کوربین دو دقیقه مانده به پایان مهلت قانونی، توانست ۳۵ امضای لازم از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان را برای ثبت نام در رقابت رهبری حزب به دست آورد. بنگاه های قماربازی و شرط بندی انگلیس، آن روز احتمال پیروزی او را ۱ به ۱۰۰ برآورد کرده بودند. وقتی «یونایت» به عنوان بزرگترین اتحادیه صنفی کارمندان و کارگران انگلیس از او حمایت کرد؛ شوک بزرگی به حزب وارد شد.
 
آخرین نظر سنجی ها حکایت از آن داشت که او از ۴ نامزد مطرح و مورد حمایت بزرگان حزب به فاصله زیاد پیشی گرفته و به همین دلیل حملات شدید در روزهای اخیر از چپ و راست علیه او شدت گرفته است. تونی بلر طرفداران او را مسخره کرده است. روزنامه دست راستی «دیلی تلگراف» برای تحقیر او، راهنمای گام به گام عضویت در حزب کارگر و رای به او را برای هواداران حزب محافظه کار منتشر کرد! به اعتقاد «تلگراف»، پیروزی او معادل نابودی حزب کارگر است.
 
و حالا نتایج انتخابات شک دیگری به سیاستمداران قدیمی انگلیس وارد کرده است. جرمی کوربین به عنوان رهبر حزب کارگر انگلیس حزب مخالف انتخاب شد. او به دلیل سیاست‌های ضدریاضتی و ضدجنگ خود توانسته بود حمایت بسیاری از اعضای حزب کارگر را جلب کند و با کسب حدود ۶۰ درصد آراء، بالاتر از سه نامزد دیگر، به عنوان رهبر جدید حزب کارگر انگلیس انتخاب شود.
 
وی در جمع هوادارانش گفته است: «محافظه کاران از بحران اقتصادی ۲۰۰۸ سوء استفاده کردند و بار سنگین آن را بردوش فقیر‌ترین مردم کشور گذاشتند».
 
انتخاب او به رهبری حزب کارگر، زلزله ای سیاسی در تاریخ معاصر انگلستان بشمار می آید.
+69
رأی دهید
-41

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۲
    فراتر از اندیشه - آلپ، سوییس

    ای جان، حالا یه کمی‌ انگلیسی‌ها زجر بکشن تا بدانند در این مدت سر ایرانی‌‌ها چی‌ آمد. راستی‌ " اون مه‌ مه‌ را لو لو برد" به انگلیسی چی‌ می‌شه؟؟
    135
    87
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    سلام لبخند - تهران، ایران

    نخیر . مموتی ما واقعا تکه . جرمی کوربین هیچوقت به پای مموتی نمیرسه . با چند دقیقه جستجو در اینترنت میتوان موارد زیر را پیدا کرد :. 01- سه هزار بورسیه غیرقانونی دانشجویان دکترا. 02- فساد 32 میلیاردی در وزارت علوم. 03- مه آفرید امیرخسروی و اختلاسی بزرگ سه‌هزارمیلیارد تومانی در بانک‌ها. 04- اختلاس در بیمه ایران فروردین ۱۳۸۹. 05- ماشین های بازگردانده نشده به نهاد ریاست جمهوری. 06- حکم دادگاه لاهه برای سوآپ نفتی. 07- پرونده مالی بابک زنجانی بیش از ٥/٢میلیاردیورو. 08- یک هزار و ۴۰۰میلیارد تومان تخلفات مالی دانشگاه آزاد. 09- سعید مرتضوی و ماجرای کهریزک. 10- اختلاس در سازمان تامین اجتماعی. 11- پروژه راه‌آهن ایران و ترکمنستان. 12- سرنوشت مبهم دکل گمشده 87 میلیون دلاری. 13- پروژه ۷۰۰ میلیون دلاری راه آهن اترک \ برکت. 14- واردات خودروهای لوکس به‌جای کالاهای اساسی . واردات ۳۶۰۰ میلیاردتومان خودرو لوکس با ارز مرجع. 15- چهل و دو میلیارد دلار بدون حساب و کتاب در گردش مالی بانکی. 16- کشف هیجده میلیارد دلار و نیم با کامیون از ایران به ترکیه تاجر ایرانی به نام اسماعیل صفاریان نسب
    19
    172
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    سلام لبخند - تهران، ایران

    17- رانت 7هزار میلیارد تومانی سه صراف با همکاری بانک مرکزی. 18- اختلاس 12هزار و271 میلیاردی بانک تجارت کرمان. 19- تخلف 22 میلیارد دلاری ارزی بانک مرکزی. 20- اختلاس 94 هزار میلیارد تومانی پدیده شاندیز. 21- اسامی 170 نماینده‌ دریافت کننده پول از رحیمی. 22- فساد اقتصادی و زمین خواری برادران لاریجانی. 23- اختلاس ۱۲۳میلیاردتومانی در بانک صادرات . 24- اختلاس 80میلیارد تومانی شهرام جزایری. 25- ارز دو یا چند نرخی در بازار. 26- پرداخت 5 میلیون دلاری استات اویل به مهدی هاشمی. 27- هشت هزارمیلیارد تومان پول نفت پالایشگاه‌ها به خزانه نیامد/ عدم واریز درآمد صادرات گاز به ترکیه در سال 92. 28- نماینده مجلس: برخی نمایندگان ۳۰ تا ۹۰ میلیون تومان از رحیمی پول گرفتند. 29- واردات ۱۰۰ میلیون دلاری پارچه چادر مشکی به طور قانونی. 30- آمار 200 هزار میلیاردی معوقات بانکی. 31- پرونده فساد 6500 میلیارد تومانی که فردی بدون حساب و کتاب از بانک ها وام گرفته است. 32- فساد مالی ۹۰۰ میلیارد ریالی در ستاد سوخت. 33- مدیرعامل شرکت تبرک و اختلاس مبلغ ۳۲۴ میلیارد تومان
    18
    140
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    سلام لبخند - تهران، ایران

    34- پرونده زمین خواری و اختلاس درفروش سهام پدیده . 35- اختلاس ۶۱۷ میلیونی دهیار شهرستان خواف استان خراسان رضوی. 36- اختلاس ۶۷۰ میلیارد ریال در گمرک . 37- اختلاس 800 میلیون تومانی در مجموعه شهرداری و شورای شهر سیرجان. 38- اختلاس 100 میلیارد تومانی مدیر عامل پتروشیمی ایلام. 39- پاداش ۱۰۰ میلیون تومانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران. 40- پاداش سه میلیارد تومانی برای هیات مدیره چهار بانک. 41- پاداش 8 میلیاردی برای ۶ عضو هیئت مدیره بانک پارسیان. 42- اختلاس 3.5 میلیاردی از ایران خودرو. 43- اختلاس 12 میلیاردی در کمیته امداد. 44- فسادهای میلیاردی سازمان میراث فرهنگی . 45- اختلاس در سهام عدالت. 46- رانت 2 میلیارد دلاری در واردات کالاهای اساسی. 47- واردات ۲۷ هزار خودروی لوکس مانند پورشه و لگزوز . 48- دستگیری مدیر حوزه گمرک چابهار به اتهام فساد مالی. 49- فساد ۱۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوشهر. 50- تصرف غیرقانونی 55 هکتار از اراضی ملی در استان البرز
    19
    136
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    سلام لبخند - تهران، ایران

    51- حق‌الوکاله 20میلیارد تومانی یک وکیل بابت پرونده ای در استان مرکزی. 52- افشاگری یک نماینده مجلس: بقایی ۲۰ هزار میلیارد تومان به کشورهای عربی منتقل کرده. 53- فساد در فروش فرودگاه قشم . 54- اختلاس ۳۰۰ میلیارد تومانی در یکی از بانک‌های اصفهان . 55- ورود کامران دانشجو به باشگاه زمین‌خواران. 56- تخلف1400میلیارد تومانی دانشگاه‌آزاد. 57- ماجرای «دکل دوم نفتی» که در سواحل امارات آهن‌پاره شد. 58- منطقه آزاد قشم و ۱۳ هزار میلیارد تومان تخلفات مالی و زمین خواری در جزیره قشم. 59- دستگیری مدیرکل سابق سازمان غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان به اتهام قاچاق آرد و پرونده منازل سازمانی. 60- آخرین سال از دولت دهم با میراث گذاشتن بدهی ۷۵۸ هزار میلیارد تومانی. 61- ساخت‌وساز غیرقانونی صداوسیما در عباس آباد. 62- اعطای مجوز غیر قانونی برای ساخت هتل ۷ ستاره جنگلی براساس روابط ویژه
    17
    148
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    caspian38 - برایتون ، انگلستان

    سلام لبخند: دمت گرم با این لیست باحالت، ظاهرا هیچی از قلم انداخته نشده. کپی پیست میکنم میفرستم واسه دوستان که اطلاعات شان بیشتر بشه در مورده مموتی احمقی نژاد.
    10
    101
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان

    [::سلام لبخند - تهران، ایران::]. آفرین. اینم یه هنر اما از مدل سیاسیش (:
    9
    58
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    agha-javad - تهران، ایران

    متاسفانه بعد از قرن‌ها مردی که به دنبال منافع شخصی‌ نیست پا به عرصه سیاست گذشته، آخه احمدی نژاد دزد و جانی چطور در خور مقایسه با این انسان خوبه؟؟
    11
    76
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    سلام لبخند - تهران، ایران

    [:: caspian38 - برایتون ، انگلستان::]. خواهش میکنم . اینها را فقط در اینترنت پیدا کردم که افشا شده و احتمالا موارد خیلی بیشتری وجود داره . خواهش میکنم از ان دسته از دوستانی که منفی داده اند . ...حداقل یک بار هم که شده با شجاعت و با منطق نظر خودشان را اعلام کنند . اگر ما اشتباه میکنیم لطفا ما را هم روشن کنند !!!
    17
    61
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    خط ازاد - ژنو، سوییس

    سلام لبخند. اطلاعات جالب بود.بنابراین ایشان باید کاندیدا برای جایزه نوبل اقتصاد و ریاضیات بشود
    6
    42
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    خط ازاد - ژنو، سوییس

    سلام لبخند . با توجه به اطلاعات شما،اگر امکان دارد در مورد سردار سلیمانی علاقمند هستم بدانم ،البته به این موضوع مموتی ربطی ندارد صرفا جهت شناخت ایشان میباشد. سپاسگزارم
    7
    33
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    persianshadow1 - برایتون، انگلستان
    [::فراتر از اندیشه - آلپ، سوییس::] میشه: those boobs are long gone.
    3
    11
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    persianshadow1 - برایتون، انگلستان

    لطفا اشتباه نکنید این مرد به هیچوجه قابل مقایسه با لمپنى مثل احمدى نژاد نیست، ایشون زیادى ادم مثبت و ساده زیستى هستند در عین حال چپگراست به همین دلیل مورد مضحکه حزب حاکم و از خود راضى محافظه کار واقع شده. سطح سواد و شعور این ادم رو میزارید پاى احمدى نژاد!؟
    8
    68
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Just_think - جاکارتا، اندونزی

    جناب سلام لبخند، آقا فرمودند این مسائل رو اینقدر کشش ندید. آقا خودشون تشخیص دادند که هر بخور بخوری شده رو نباید کشش داد. میبینم که شما نه تنها کشش میدید بلکه یه لیست درست و حسابی‌ هم تهیه فرمودید. کثافتی در حد و اندازه آخوندها در دنیا بی‌ نظیره. خدا به آینده این سرزمین رحم کنه، مردم که عرضه ندارند.
    8
    51
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    سلام لبخند - تهران، ایران

    [::خط ازاد - ژنو، سوییس::]. متشکرم از لطف شما و تمامی عزیزان . همانطور که قبلا عرض شد . تمامی مطالب فوق را با یک سرچ ساده میتوان در اینترنت پیدا کرد . شاید کمبود ها و یا حتی خطاهایی در لیست اعلام شده باشه که بدین وسیله عذر خواهی میکنم . زیرا قصد تهمت به هیچ شخصی حتی شخص مخالف خودم را ندارم . اطلاعات این حقیر هم همانند خیلی عزیزان . محدود به اینترنت و جراید میباشد .
    5
    28
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Xavii - لندن، انگلستان

    می خواستم فحش بدم به اون کسی که این گزارش رو نوشته، اخه این کجاش به احمدی نژاد میخوره، حزب راست دیوید کامرون ر..تو شلوارش چون میدونه امروز اینگلیس به یک شخصی مثل این احتیاج داره و در اینده برنده نخست وزیریه به همین خاطر از همین الان دارن تخریب رو شروع میکنن، شما باید زندگی نامه شخص رو بخونین بعد میفهمین این کیه، چون ایشون همیشه ضد جنگ و تجاوز بوده دارن تخریبش میکنن ، ایشون نخست وزیر اینده اس خواهید دید، هیچ گونه هم خوانی با شخصیت احمدی نژاد نداره
    4
    48
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - تورنتو، کانادا
    صد سال هم سگ در بزنه به گرد پای مموتی میمون هم نمیرسه. مموتی تکه..به قول مموتی اینا خص و خاشاکند.
    6
    24
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    siavashomaha - منچستر، انگلستان

    والا فقط کاپشنش شنیهه،احمدی نژاد که قاتل و مردم رو هیچ میدونه و هر دزدیِ شما بگید کرده ،منظور این مقاله چیه؟ بابا مموتی دیگه ادم حساب نمیشه .فقط با میمون مقایسه شود لطفا
    2
    30
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    siavashomaha - منچستر، انگلستان
    آخه کی‌ پول یک مشت آدم فروشو نمیخوره ،تظاهر و حسادت دزدی و از همه مهمتر آدم فروشی که باشه همه باید خفه خون بگیرند. محمود احمدی نژاد هم دیده هر چی‌ تو سره این خاص و خاشاک بزنم کمه بازم میزنه
    3
    14
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۱
    takheiol - اردیا، کاستاریکا
    به نظر من این مهم نیست که این بابا اینهمه جنایت کرده دزدی کرده و.. مهم اینه که چطور داره راست راست میگرده دفتر هم برای خودش داره...
    0
    18
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    ایشون هاله سبز رو هم میشناسه دور ... احمدی حلقه میزد البته اگه فندک میزدند
    2
    14
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان
    [::سلام لبخند - تهران، ایران::]. خیلی‌ عالی‌ بود، ضمنا امروز تو اخبار ایران آماده که مهندس مموتی بدهی 300 هزار میلیارد تومانی هم بار آورده، یعنی‌ 300 میلیارد دلار به داخل بدهکاری هست
    3
    17
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
    اینهمه دزدی کرده هیچ کاریش نمیکنند تازه پست و مقام هم بهش میدن آنوقت یک‌نفر که با کارت عابر بانک خرید کرده بدون پول دست و پاش رو قطع میکنند بایست ر......به این رژیم منفور آخوندی
    1
    19
    دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    behzad50 - مونیخ، آلمان
    مقایسه ای کاملاً بی محتوا مسخره و بی معنی و لی معنا دار از طرف طرفداران مموتی دزد که به این وسیله قصد بالا بردن ارزش نداشتهء رییس دزد بی شرم و حیایشان را دارند را مشاهده کردیم اما . خودتانید!!
    0
    8
    ‌سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    siavashomaha - منچستر، انگلستان
    وقتی‌ احمدی نژاد جلوی هزاران نفر میگه خسه و خاشاک یعنی‌ تو دلش میگه ،....بیچاره‌های خنگ احمق. مردم واسه این آدم یعنی‌ همین. حالا اینو با یک انسان مقایسه می‌کنید؟
    0
    2
    ‌سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.