شعله رئوفی در آتش سوخت؛ همراه با گربه‌هایش

صدای ناله و گریه آن هایی که جلوتر از ما آمده‌اند، در بیابان پیچیده و بوی گوشت سوخته و خاکستر فضا را پر کرده است. گربه‌ها از ترس‌ پنهان شده‌اند و بیرون نمی‌آیند. نگهبان های کم سن و سال پناهگاه که نتوانسته‌اند کاری کنند، مغمومانه اشک می‌ریزند. این جا «صفا دشت» اشتهارد است؛ پناهگاهی بزرگ که «شعله رئوفی» برای نگه داری از گربه‌ها و سگ‌های بی سر پناه و آسیب دیده خیابانی راه انداخته بود.
 
حامیان پناهگاه صبح امروز با دریافت یک مسیج وایبری کوتاه که خبر از آتش سوزی پناهگاه و مرگ شعله رئوفی و گربه‌ها می‌داد، خودشان را به این‌جا رسانده‌اند. می گویند ۲۰۰ قلاده گربه اسیر آتش شده اند.
 
گربه‌ها از دست همه فرار می‌کنند؛ انگار مثل همه کسانی که این جا آمده‌اند، در بهت و شوک به سر می‌برند، می‌لرزند و نزدیک نمی‌شوند. جلوی چشم آن ها، دوستان و سرپرست شان آتش گرفته‌اند. بعضی از آن ها سوختگی‌های سطحی دارند و برخی که از ساختمان مرکزی دورتر بوده‌اند، جان سالم به در برده‌اند. هرکس آمده، چند بطری آب معدنی و چند بسته غذای خشک و تر برای حیوانات آورده اما آن‌ها نای غذاخوردن هم ندارند؛ نه آب می‌خورند و نه غذا.
 
ساختمان اصلی پناهگاه به گربه‌های بیمار اختصاص داشت؛ گربه‌های یک پا، کور، بی دست و بیمار. شعله رئوفی شب را کنار این گربه‌ها می‌گذرانده که همان‌جا اتش گرفته است. کارشناسان اعلام کرده‌اند که آتش سوزی ساعت شش صبح امروز اتفاق افتاده و سرپرست پناهگاه نتوانسته در را باز کند. او ابتدا دچارخفگی شده و بعد سوخته است. آن طرف‌تر، گربه‌های سالم و توله‌هایشان در سوله‌های کوچکی شبیه اتاقک زندگی می‌کردند و کمی عقب تر، سگ‌های بیمار پشت یک دیوار مراقبت می‌شدند. آتش به قسمت سگ‌ها نرسیده و گربه‌هایی که در بیرون از ساختمان اصلی بوده‌اند، آسیب‌های جزیی دیده‌اند.
 
پس از خاموش شدن آتش، چند گربه کوچک خودشان را از میان خاکسترها  بیرون می‌کشند؛گربه‌های وحشت زده‌ای که مدام می‌لرزند. بعضی از حاضران گربه‌های آسیب دیده  را برای مداوا به مراکز درمانی منتقل می‌کنند و برخی دیگر به کلانتری می‌روند. پلیس امنیت و کارشناس بررسی وقوع حادثه در صحنه حاضر می‌شوند و می‌گویند: «علت آتش سوزی، اتصالی برق بوده است. سیستم این جا استاندارد نبوده و به همین دلیل یک باره آتش سوزی اتفاق افتاده است.»
 
حامیان پناهگاه اصرار دارند که باید بررسی‌های بیش تری انجام شود. آن‌ها یادشان نرفته که خانم رئوفی به خاطر نگه داری از سگ‌ها و گربه‌ها از سوی اهالی روستا و محل تهدید شده بود. آن‌ها گفته بودند ما دوست نداریم سگ‌ها و گربه‌ها در این‌جا زندگی کنند.
 
حامیان پناهگاه فکر می‌کنند شاید شیطنت بعضی از اهالی روستا این حادثه را رقم زده و ناخواسته باعث و بانی مرگ یک انسان و حدود 200 گربه شده باشد. پلیس اگاهی قول پی گیری این موضوع را داده است. حالا 100 گربه دیگر باقی مانده اند؛ 100 گربه‌ای که دیگر جایی برای ماندن ندارند و سرپرستی برای نگه داری ندارند. شعله رئوفی بیش از پنج سال است که این پناهگاه را برای نگه داری از حیوانات بی سرپرست راه اندازی کرده بود. زنی حدود 60 ساله که زندگی خود را وقف حیوانات کرده بود، زمینی در صفادشت خریده و امکانات مختصری برای گربه‌ها و سگ‌ها فراهم کرده بود. سگ‌ها و گربه‌هایی که ازسوی انسان‌های دیگر آسیب دیده بودند، خانه‌ای پیدا کرده بودند با صاحبی که همه وقتش را با آن‌ها می‌گذراند. حالا مهم ترین سوالی که حامیان این پناهگاه دارند، وضعیت حیوانات این پناهگاه است که نه جایی برای نگه داری دارند و نه سرپرستی.
+427
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    آنتی خرافه - کلن، آلمان

    از چه کسی هم قول پیگیری گرفته اند، دین سراسر توحش عسلام میفرماید سگ ها نجس هستند و باید کشته شوند، پروردگار مسلمین بیکار بوده سگ را آفریده بعد فرمان قتل صادر کرده. اینم از شاهکارهای رفیق رفقای فتتای آغاس دیگه براشون جون انسانها اهمیتی نداره دقیقا کاری که داعش میکنه. یروز از دیوار سفارت میرن بالا یروز هم پناهگاه تعدادی حیوان بینوا که از دست همین وحشی ها زحمی و معلول شده اند رو به آتش میکشند. فقط دوست دارم زنده باشم و ببینم مثل زامبی ها در حال گور بگور شدنید.
    37
    222
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    روحت شاد، بانوى فداکار.
    5
    248
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    کاش تو زنده میماندى و پست چاپلوسى چون الهام در آتش میسوخت.
    25
    194
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    صد در صد عمدی بوده ! خیلیها هستند چشم دیدن سگ و گربه را ندارند و از حاج اقای مسجدشان شنیده اند سگ نجس است و گربه بی صفت !
    16
    233
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان

    یک دقیقه سکوت و تعمق کن که چه بر سر ما داره میاد!!! راحت شد!
    9
    150
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا

    جز بغض کردن و اشک ریختن کاره دیگه ایى از دستم بر نمیاد !! شعله رئوفى فرشته روى زمین با اون قلب رئوفش در میان شعله ها سوخته !!! روحت شاد !!! قطعا باعث و بانیش تغاس پس خواهند داد !!! دست روزگار انتقامش را خواهد گرفت !!!
    1
    137
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۶
    Nasrin-a - کبک، کانادا
    . خبر فوق العاده تاسف برانگیز و تلخه. [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. اگر احیانا کسی این آتش سوزی رو راه انداخته باشه، افکاری شبیه تو داشته فقط نوع آدمش براتون فرق میکنه و گرنه هر دو بی رحم و مرگ طلبیدچطور میتونی همچین مرگی رو برای کسی آرزو کنی و ادای مهربون بودن رو برای مرگ کس دیگه ای در بیاری؟!.
    73
    89
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان

    امیدورارم کسی هم اون روستا و دهاتیهای بیشعور خر مذهب توش که این جنایت رو انجام دادن آتیش بزنه.
    19
    76
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک

    اگر عمدی بوده؛ دعا میکنم تمام افرادی که در این جنایت دست داشته‌اند؛ تا ابد در آتش جهنم بسوزند. روحت شاد که افرادی مثل شما اهل بهشت هستید.
    14
    137
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    aarian - تهران، ایران

    ۱۰ سال پیش در یکی‌ از روستاهای محل طرح یکی‌ از دوستان دره داشتیم. شب شهادت یکی‌ از امامان بود و صدای موسیقی‌ ما بلند. یک سنگ بزرگ به سمت شیشه ماشینمون پرتاب شد که شیشه رو تکه تکه کرد. اون روز فکر می‌کردم آدمها به خاطر اعتقادات مذهبی‌ با همدیگه مشکل دارند اما هیچوقت فکرش رو هم نمیکردم که ۱۰ سال . بعدها اینقدر بی‌ راهم باشند که پناه گاه حیوانات بی‌ زبون و نگهبان آنها رو هم به آتش بکشند. آسوده بخواب‌ای بانوی نیکوکار که از دست این جماعت بی‌ قلب خلاص شدی...
    6
    111
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    نسترن19 - وین، اتریش

    سلام.یک مشت احمق بی سواد بی فرهنگ روی حیواناتی که نجیب وشعورشان بیشترازاین متعصبین است که آنهارانجس می پندارند.حالا می گیم چرا ملاحاکم شده.ازشرتان هم زیاد است حکومت آدمخوران.لعنت به افکاری که فسیل شده.
    7
    104
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    بدون هیچ تردیدی آتش سوزی عمدی بوده و باهتمال زیاد دستور ازطرف پیشنماز منطقه صادرشده. نکهبان اطلاع دارد خدایا ماهنوز نمیدانیم چه ظلمی باین خاندان پهلوی کردیم که 38سال دلریم مجازات میکشیم و ظلم و زور و نفرت برما حاکم است
    7
    112
    شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::Nasrin-a - کبک، کانادا::]. بانوى محترم، اگر براى الهام چرخنده آرزوى سوختن در آتش کردم به این خاطر بوده که تاثیر مستقیم رفتار چاپلوسى مثل او کشته شدن جوانان میهن ماست. آیا شما میتوانید براى کسانى که میهن شما را به خاک و خون کشیده اند آرزوى مرگ نکنید؟
    20
    111
    یکشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    این اسلام دیگه شورشا دراورده .اخه دینی که سبب مرگ موجودات زنده حتی حیوانات بخاطر مسائل مذهبی شود نفرت از اون دین ایجاد نمیشود ؟هرچند علاقه به اسلام تو ایران روز به روز کمرنگتر میشود ولی واقعا داریم عذاب می کشیم
    7
    46
    یکشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فدای ایران زمین - لیدز، انگلستان

    بمیرم عزیزم ، جگرم آتیش گرفت وقتی عکسها رو میدیم ٬ روحت شاد، بانوى فداکار.....
    3
    46
    یکشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    arkadash - ورملند، سوئد
    با تمام احترامی که برای کاربران سایت قایل هستم و البته با تمام اعتقادی که به جهل بی پایان بشری دارم ، باید عرض کنم نمی تونه عمدی باشه. اولاً محل نگه داری سگها از مرکز آتش سوزی دور بوده،اگر این روستاییان گرامی می خواستند شرع مقدس رو اجرا کنند به طور قطع اول سراغ سگها می رفتند که هم دردسر کمتری داشت و هم اولویت داشت...ثانیا آتش سوزی مرکزی، فرضیه عامل خارجی رو کمرنگ می کنه...حادثه بوده و البته حادثه ای غم انگیز در اثر سیستمهای برقی خطرناک ایران
    20
    22
    یکشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    من یه گربه ی کوچولو دارم خیلی برام نگهداریش سخته ولی الان میبینم که این شیر زن چه روح بزرگی داشته که از این همه سگ و گربه محافظت میکرده . روحش شاد
    2
    34
    یکشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    behran - کردستان، ایران

    شعله رئوفی زن شرافتمندی که تنها جسم فانی اش در آتش سوخت ولی روح باقی اش آتش به سیاه ترین برهه تاریخ جهل و تاریکی این سرزمین خواهد زد!
    4
    64
    یکشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Dave07 - سیدنی، استرالیا
    باید قبول کرد که نسل حاضره ایران (البته نه همه ولی‌ اکثریتشون) اگر بی‌ فرهنگترین و وحشی‌ترین نباشن، جزوه وحشی‌ترین‌ها حساب میان. موضوع دین و ایمان و این حرفها هم نیست. البته اینکه اسلام در این موضوع نقش داشته درست ولی‌ خوده مردم واقعا دریده و بی‌ شرافت هستند. بخدا آخوند از سره اینا هم زیاده، باید داعش رو بیارن بالا سره اینا
    8
    25
    یکشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    گشتاسپ - شیراز، ایران
    چی بگم فقط لعنت بر این دین وحشی بدوی بیزار شدم از هر نوشته مذهبی عربی که هر چی میکشیم از اسلام .... هست
    3
    21
    دوشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    alvares - زوریخ، سوییس
    این مسلمانان... نمی‌دانند، که این موجودات مخلوق خدا هستند، اگر ماده سگی‌ که به بچه ‌اش شیر میدهد، نا‌ن خشکی به آن سگ بدهی‌ در بهشت را به روی خود گشودی،
    3
    22
    دوشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    zta4119 - بندرعباس، ایران
    سوخت نه سوختنش کاملا مشخصا خاکتوسر ما مردم تنگ نظر ایران که چشم دیدن هیچی رو نداریم . هر کسی دوست داره تو 4 دیواریش خودش تصمیم بگیره چیکار کنه ایشون هم دلش میخواسته این مهربونی رو بکنه چقدر بعضیا جنایتکارن
    1
    15
    ‌سه شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.