پلیس استفاده از «مانتوهای شیشه‌ای» را در منزل بلامانع اعلام کرد!

رئیس پلیس تهران نسبت به عرضه و استفاده از مانتوهای شیشه‌ای در تهران هشدار داد. این درحالی است که ویترین‌های بسیاری از فروشگاه‌ها در مراکز خرید پایتخت با مانتوهای تور و حریر تزیین شده، مانتوهایی که این روزها مد جدیدی برای دختران تهرانی به شمار می‌رود و البته مسأله جدیدی هم برای پلیس.
 
به گزارش شهروند، چند هفته پیش بود که «سعید منتظرالمهدی»، سخنگوی ناجا در نشست خبری از تولید و عرضه مانتوهای شیشه‌ای انتقاد کرد و گفت این مانتوها جزو پوشش‌های نامتعارف هستند. تا آن روز کسی نام مانتوی شیشه‌ای را نشنیده بود اما بعد از این حرف‌ها، کم نبودند زنانی که از هم می‌پرسیدند مانتوهای شیشه‌ای چیست و اگر هم گذرشان به مغازه‌های مانتوفروشی می‌افتاد از فروشندگان این مغازه‌ها سوال می‌کردند که مانتوی شیشه‌ای ندارند؟ نه فقط برای این‌که بخرند، خیلی‌ها کنجکاو بودند ببینند مانتو از نوع شیشه‌ای‌اش چطور می‌تواند باشد؟
 
ماجرای این مانتوها همچنان ادامه دارد و پلیس در تازه‌ترین واکنش‌ها دیروز اعلام کرد نه‌ تنها با زنانی که این مانتوها را بپوشند بلکه با تولیدکنندگان و فروشگاه‌هایی که مانتوهای شیشه‌ای بفروشند هم برخورد می‌شود. سردار «خلیل الهی»، رئیس پلیس نظارت بر امکان عمومی دیروز به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این مانتوها هشدار داد و گفت: «طرح برخورد با فروشندگان مانتوهای شیشه‌ای و نامتعارف طی یک مرحله در تهران اجرایی شد و از ابتدای شهریورماه در سراسر کشور نیز اجرا می‌شود.» تأکید بر سراسری‌شدن برخورد با خریداران، فروشندگان و تولیدکنندگان مانتوهای توری و حریر نشان می‌دهد، پلیس تا چه اندازه از رواج چنین مدی در جامعه ناخشنود است. البته آن‌طور که «هلالی» گفته، هماهنگی‌هایی با اتحادیه پوشاک تهران و دیگر مراکز تولید مانتوهای زنانه به عمل آمده تا جلوی تولید مانتوهای نازک، چسبان، کوتاه و همچنین بدون دکمه گرفته شود.
 
مانتوهای شیشه‌ای که حساسیت پلیس را برانگیخته، مد جدیدی در لباس‌های زنانه تهران است که از تابستان امسال وارد مغازه‌های تهران شده است. این مانتوها درواقع ادامه مد لباس‌های دانتل و توری است که حالا رد پایش به مانتوها رسیده است، البته با تغییراتی نسبت به گذشته.
 
تا پیش از این استفاده از تور و حریر در مانتوها اغلب به صورت خرج کار و در بخش‌هایی مثل سرآستین و یقه استفاده می‌شد اما حالا طراحی تعدادی از مانتوهای تابستانی به سمتی رفته که کل مانتو با پارچه حریر یا انواع دیگری از پارچه‌های متخلل و توری تابستانی دوخته می‌شود. مانتوهای توری پیش از این‌که راه‌شان را به مغازه‌های تهران باز کنند و در تولیدی‌ها به تولید انبوه برسند، از طریق مزون‌های خصوصی و همچنین سایت‌های خرید و فروش آنلاین وارد ایران شدند. درواقع این مدی است که ابتدا از کشورهایی مثل ترکیه وارد ایران شده و حالا تعدادی از تولیدکنندگان با توجه به فصل گرما و تابستانی بودن پارچه مانتوهای شیشه‌ای آن را گسترش داده و حتی متنوع کرده‌اند. یکی از راهکارهایی که برای استفاده از این مانتوها پیش‌بینی شده، طراحی پیراهن‌های بلند برای استفاده زیر این مانتوهاست.
 
اما واقعیت این است که بسیاری از مصرف‌کنندگان این مانتوها را با بلوز و شلوار و بدون استفاده از پیراهن‌های بلند می‌پوشند. در تهران و در بیشتر مراکز خرید می‌توان مانتوهای توری و دانتل را پیدا کرد، هر چند که حالا با تذکرهای جدید پلیس بسیاری از مانتوفروشی‌ها این مانتوها را از پشت ویترین‌ها جمع کرده‌اند و به پستو برده‌اند.
 
پلیس اما می‌گوید در مقابله با این پدیده نه فقط در تهران که در کل کشور جدی است و کوتاه نمی‌آید. هلالی، دیروز گفت: «در مرحله اول برخورد با مانتوهای شیشه‌ای، از ٣٣٢١ واحد صنفی بازدید شد که تعدادی از این واحدها از پلیس و اتحادیه تذکر کتبی دریافت کردند و همچنین تخلفات برخی از واحدها نیز صورتجلسه و برای ادامه پیگیری‌ها به اتحادیه تحویل داده شد. از این تعداد ١١۶ واحد صنفی که بدون مجوز مشغول فعالیت بودند به دلیل نداشتن پروانه کسب و ٢۴۶ واحد نیز به دلیل تخلف از مقررات انتظامی که توسط پلیس و اتحادیه ابلاغ شده بود، پلمب شدند.»
پلیس: استفاده از مانتوهای شیشه‌ای داخل منزل بلامانع است
مهم‌ترین مشکل مانتوهای شیشه‌ای که حالا مسأله جدید پلیس است، بدن‌نما بودن آنهاست. پلیس البته در این زمینه پیشنهاداتی هم دارد و رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا دیروز با اشاره به تعریف لباس‌های مجلسی و عدم استفاده از مانتو در مجالس و محافل مختلف تلویحا گفته است مانتوهای شیشه‌ای برای استفاده بیرون از منزل مناسب نیستند.
 
هلالی گفت: «هرکدام از البسه مجلسی، داخل منزل و بیرون از منزل تعاریف مختلفی دارد و عرضه آنها باید براساس ضوابط و مقررات ابلاغ شده اتحادیه و نیروی انتظامی باشد؛ تولید و عرضه این البسه برای داخل منزل بلامانع است اما اگر از اینگونه لباس‌ها در مجامع عمومی استفاده شود، پلیس وظیفه دارد تا با افراد متخلف برخورد کند.» هلالی با تأکید بر این‌که ضوابط و مقررات برای زمان خاصی نیست و برای تمام فصول تدوین و ابلاغ می‌شود، گفت: اینگونه طرح‌ها زمانی اجرا می‌شوند که به ضوابط کم‌توجهی شود؛ عمده اینگونه طرح‌ها در تابستان است چراکه در این فصل مانتوهای کوتاه، بدون دکمه و بدن‌نما بیشتر مورد استفاده قرارمی‌گیرد. به هرحال پلیس در کل کشور با نظارت‌های راسته‌ای روزانه که انجام می‌دهد با مانتوفروشی‌هایی که اقدام به تولید و توزیع این البسه کنند، برخورد می‌کند.
+48
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    اول در منزل این مانتوها بلامانع است بعداز مدتی دیگر در خیابانها !
    21
    18
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان

    پلیس . کرد !!!تو قرن بیستو یک و باید و نباید؟ اگه تو آمریکا یا آلمان پلیس یه چنین چرتو پرتی بگه ، ببینید مردم آلمانی آمریکایی چه میکنن!!! مردم ما چه صبری دارن!!!
    5
    78
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    دنیا داره به پیدا کردن یه سیاره دیگه مثل زمین فکر می ک نه بعدش اینا دارن به مانتوی بدن نما و زوایای مختلف اون فکر می کنن. بالاخره مردم و پلیس و حکومت باید به هم بیان که در ایران دقیقا در و تخته با هم جوره.
    3
    53
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان

    آها پس در منزل مشکلی نداره.ببینین چقدر آزادی میدن به ملت. حیف که یه عده رعایت نمی کنن و بدون مانتو شیشه ای در خونه تردد می کنن. حتی گزارش محرمانه به "اطلاعات" رسیده که برخی بدون هیچ مانتو و حتی لباسی و تنها با مایو بدن نما اقدام به ورود به حمام کرده و دوش گرفته اند که با آنها طبق قانون برخورد خواهد شد. همچنین مجلس در حال تصویب قانون شلاق برای کسانی که بی شرمانه به حالت لخت اقدام به دوش گرفتن می نمایند و اسلام را به خطر می اندازند.
    1
    70
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sasan87 - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    [::ایران بر باد رفته - برلین، آلمان::]. توی هموم امریکا برا جشن پایان کالج اجازه ورود دخترا با لباس از پشت باز ندادن :
    37
    4
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

    نه ترو خدا تو خانه هم به مردم اجازه ندهید مانتو شیشه ای بپوشند
    2
    31
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران

    بر این مژده‌ گر‌ جان فشانم رواست ;) دیگه آزادی از این بالاتر،کاش تو خونه میشد روسری و چادر را هم برداشت ،حالا هی‌ بگید جمهوری اسلامی با آزادی مخالفه! ،آزادی از این بالاتر که تو خونه خودت میتونی‌ مانتو شیشه‌ای بپوشی‌ :o
    1
    31
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    میلیاردها دلار اختلاس عیبی نداره کشش ندین . ولی مانتو !!!!! اونم شیشه ای؟؟؟؟؟
    0
    32
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    آقای هللیو سر,اجاره هست امشب شام املت با پیاز تو خونمون بخوریم؟ضمنا چون هوا گرمه اجازه هست باشورت مامان دوز تو خونه بگردیم؟
    2
    31
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    shaboruz - پاریس، فرانسه

    خاک تو سر پلیسی که به جای انجام کارای مهم سرو کلش فقط تو شلوار و زیر شلواریِ زنها مچرخه خاک عالم تو سر بی لیا قتتون :o
    2
    40
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    رهبر چه نظری دارند؟ برید گمشده بابا.مطمئن باشید که بیرون هم میپوشند.
    1
    30
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    مسئلکم آغای پلیس؟ آیا پوشیدن شورت کاپیتان مجاز است یا بایستی شورتها همه مامان دوز باشند؟ :o
    0
    36
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    همین مونده لباس منزل مردم رو هم انتخاب کنند !!! دستشویی رفتنشون چی ؟؟ تا حالا فتوا و ایه ای براش از دین ناب ... در نیاوردن که در روز چند بار برن دستشویی و چطور برن که حرام و بد نباشه و پایه های استوار این دین به لرزه در نیاد !!
    1
    22
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    tizbin2 - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    حالا پلیس می‌شه بگه که تو حموم می‌شه لخت شد یا نه؟
    1
    25
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان
    تبصره پلیس . استفاده از مانتو های شیشه ای داخل منزل بلامانع است .این جمله این معنی را میدهد که خانه هم از دید پلیس حریم خصوصی اشخاص به حساب نمی آید.! که میگوید بلامانع است . میتوانست بگوید حریم خصوصی افراد بخودشان مربوط است برای هر نوع پوششی ولی در انظار عموم استفاده از این نوع البسه ممنوع و پلیس در این مورد ممانعت خواهد کرد.
    2
    16
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    خسته نباشید!!!! مردم فقط منتظر اوامر شما مزدوران بودند، آخه کی‌ برای شما و نظر شماها و اون رهبر الدنگ تان تره خرد می‌کنه.
    1
    17
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    راستی گزمه جان,ما توخانه مان مستراحمان فرنگی داریم از نظر علمای قم هر دو(عمل)مجازاست یا اشکال شرعی دارد؟,خواهشا جواب مبذل دارید.
    1
    16
    ‌سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - تورنتو، کانادا
    من شنیدم بعضی‌ از خانمها تو ایران با شورت و کرست تو خونه راه می‌رن و به امامِ راحل فحش ... میدن آیا از نظر پلیس بلامانع است؟
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۵
    منوچهری - کرمان، ایران
    [::sasan87 - سیاتل، ایالات متحده امریکا::]. هموم نیست و همون است! دوما شما اگر تو سیاتل تشریف دارید باید بگید همین! اگر هم از قم مطلب میگذارید که فاتحه!!
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.