داعش دختربچه‌ های ایزدی را حراج کرد!

ایرنا: سازمان ملل یک سال پس از انتشار ارقامی درباره خرید و فروش دختران و زنان از سوی گروه تروریستی داعش صحت اخبار منتشر شده را تایید کرد؛ اخباری که نشان می دهند تروریست ها زنان و دختران را بر حسب سن از 41 تا 165 دلار به فروش می رساند.
 
در ماه نوامبر گذشته فهرستی روی خروجی سایت های اینترنتی قرار گرفت که قیمت خرید و فروش زنان دربند عراقی به ویژه از طایفه ایزدی را به وسیله گروه تروریستی داعش نشان می داد. سازمان ملل در آن زمان از تایید این ارقام خودداری کرد و اکنون «زینب بانغورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور زنان قربانی خشونت جنسی می گوید این آمار و ارقام واقعی است.
 
نماینده سازمان ملل افزود: دختران مانند بشکه نفت (به دست داعش) خرید و فروش می شوند. هر دختر میان 5 یا 6 مرد دست به دست می شود و در برخی موارد این مردان به عنوان فدیه آزادی دختران هزاران دلار از خانواده هایشان می گیرند.
 
وی افزود: فهرست قیمت ها آسان است؛ مسن ترین ها ارزان ترند و همه با دینار عراقی مبادله می شوند، اما معادل دلاری قیمت ها حاکی از آن است که دختران خردسال بین یک تا 9 ساله حدود 165 دلار به فروش می رسند. دختران نوجوان 124 دلار و زنان جوان بالای 20 سال با قیمت پایین اما متفاوت خرید و فروش می شوند، زنان بالای 40 سال همگی بدون استثنا 41 دلار فروخته می شوند.
 
بانغورا تصریح کرد: اولویت فروش دختران ابتدا به سلسله مراتب فرماندهی و ریاستی داعش است یعنی اول دختران را به سران داعش عرضه می کنند و در مرحله بعد به ثروتمندانی که پول خوبی برای این قربانیان جنسی می دهند و سایر نیروهای داعش در مرحله سوم قرار دارند.
 
گروه تروریستی داعش مرتکب جنایات بی شماری در عراق و سوریه شده است.
در همین حال پایگاه خبری عراقی «السومریه نیوز» نیز گزارش داد، خانم «رساله شرکانی» فعال حقوق بشر ایزدی تصریح کرده است که داعش سه بازار برای این کار دارد و این گروهک زنان و دختران ایزدی را در بازارهای خود در فلوجه، موصل عراق و الرقه سوریه به قیمت یک دلار به فروش می رساند.
 
وی افزود: داعش اواخر ماه رمضان شمار زیادی از دختران ایزدی را به عنوان جایزه به عناصر خود هدیه داد.
شرکانی در ادامه از دولت عراق و سازمان های بین المللی خواست تا برای آزاد سازی این دختران و زنان فورا اقدام کنند و مانع جنایت های بیشتر داعش شوند.
 
داعش صدها دختر و زن ایزدی را از زمان به اشغال درآوردن برخی مناطق عراق به ویژه منطقه سنجار ربود و آنان را به عنوان کنیز در اختیار عناصر خود قرار داد.
 
کمیته زنان و کودکان مجلس عراق چند روز پیش اعلام کرد: گروه تروریستی تکفیری داعش از زمان اشغال موصل در تابستان گذشته، هزار و600 زن ایزدی را ربوده است.
 
کمیته زنان و کودکان مجلس عراق اعلام کرد تاکنون 350 نفر از این تعداد از چنگال داعش نجات یافته اند.
گروه تروریستی داعش ماه اگوست سال گذشته (مرداد- شهریور) با حمله به منطقه سنجار واقع در استان نینوا که اکثریت ساکنان آن ایزدی هستند، این منطقه را اشغال کرد و دست به کشتارهای وحشیانه ای در این شهر زد که در پی آن حدود 400 هزار ایزدی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
 
ایزدی ها اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند.
ایزدی ها به گویش خاصی از زبان کردی صحبت می کنند، آیین شان آمیزه ای از عقاید اسرارآمیز و ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلامی است؛ یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف بر آیین ایزدیان تاثیر گذاشته است.
+45
رأی دهید
-31

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    Xavii - لندن، انگلستان
    خدمت بارزانی به ترکیه و عربستان، الان هم که ترکیه رو داره حمایت میکنه، زمان همه چیز رو نشون میده.
    15
    32
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    kiyanzx1 - استکهلم، سوئد

    دنیا باید شرم کنه !
    5
    109
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    azadeh11 - آمستردام، هلند

    همین بلای که ۱۵۰۰ سال پیش سر مردم ایران آوردند..تاریخ تکرار میشود. هی‌ تکرار میشود..
    10
    144
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Toghrol Ale Aba - سیتی، بورکینوفاسو

    باور بفرمایید اسلام ناب همینه. آقا رهبران دین اسلام 1400 سال پیش سر می بریدند تاراج می کردند زن ها را کنیز و مرد ها را غلام می کردند دست و پا می بریدند و تجاوزات خودشون رو رنگ حلال میزدند. مثلا قنبر غلام یکی از اون گنده هاشون بود. این در حالیه که 2500 سال پیش کورش برده داری رو منع کرده بود روی منشور کورش چقدر از حقوق بشر گفته اونوقت اسلام اومد و برده داری رو دوباره رواج داد. اینها همه حقیقته. آخه کدوم خدایی میاد بگه سر بزن زنها رو بفروش مردها رو فلان کن؟ هر چی دوست دارید رای منفی بدید ولی بدونید که داعش اسلام نابه و اسلام از هر نوعش دروغی بیش نیست. حالابرید دنبال خدای دروغین اعراب جاهل.
    23
    219
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    amirrashti - رشت، ایران

    وقتی این جنایات داعش رو میبینم به این فکر میکنم پارسهای زرتشتی در زمان انوشیروان عادل!چطور" اجداد" ما رو قتل و عام کردند به طوری که فردوسی در اشعارش با وجد از اون یاد میکنه:زان جایگه سوی گیلان کشید- چو رنج آمد از گیل و دیلم پدید-چنین گفت کایدر ز خرد و بزرگ-نباید که ماند پی شیر و گرگ-پراکنده برگرد گیلان سپاه-بشد روشنایی ز خورشید و ماه-"چنان شد ز کشتن همه بوم و دشت-که خون از همه روی کشور بگشت-ز بس کشتن و غارت و سوختن-خروش آمد و ناله ی مرد و زن-ز کشته به هر سو یکی توده بود-گیاهان به مغز سر آلوده بود" -بستند یکسر همه دست خویش-زنان از پس و کودک و خرد پیش.این بود دین پندار و گفتار و کردار نیک!
    54
    30
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Loo Loo - لندن، انگلستان

    گریه ام گرفت با خواندن این خبر.. چقدر دردآور است و دردآور تر اینکه کسی فریادهای خاموش این زنان را نمی شنود. :(
    2
    92
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    فدای آقا - اودنسه ، دانمارک

    روشی که اسلام انتخاب کرده ( که بهترین روش هم هست ) این است که کنیزان در حکم همسر مالک باشند . یعنی تحت سرپرستی او باشند . و میان آنان رابطه ی جنسی ​ و عاطفی برقرار گردد . این کار چند خاصیت دارد : اولاً با این کار، کنیزان دارای سرپرست و همچون یک زن محترم در جامعه از آزار اوباش در امان می مانند . و ثانیاً ارضای جنسی و عاطفی می شوند و دیگر به فساد نمی‌افتند . ( بلا تکلیف ماندن کنیزان به هیچ روی اثر مثبتی ندارد) در هر صورت کنیزی که خود شوهر دارد دیگر بر اساس فقه اسلامی مالکش نمی تواند با او همبستر شود . و اگر مالک با کنیز شوهرداری همبستر شود حکم زنا دارد و مجازاتی سنگین در پی دارد . ولی این کار ناپسندی را که این وحشیان میکنند؛ ربطی به اسلام نداره.
    140
    92
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Shahin.Orel - تهران، ایران

    حالا یک مشت بی آبرو , میان میگن , نه نه , اینکه اسلام نیست ! پیغمبر این دین دقیقا همین کارش بوده !
    8
    103
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    amirrashti - رشت، ایران

    لطفا از کامنتهای من دفاع از اعراب رو برداشتن نکنید.منظورم این هست که هر تمدنی در طول تاریخ در زمان شکل گیری خود دست به جنایت و قتل و غارت زده.پس 1400 سال پیش دلیل نمیشه بر کوبیدن اسلام .محاله که سلسله هخامنشی از مرز چین تا یونان شکل گرفته باشد بدون اینک یک قطره خون از دماغ کسی پائین امده باشه و فقط قوم پارس در تاریخ مظلوم نبوده بلکه گاهی اوقات ظالم همونطور که در بالا اشاره کردم.داعش رو هم که همه میدونند ساخته غرب هست با اعتراف شخص هیلاری کلینتون.تا به وسیله خود اسلام به جنگ اسلام بیان.لطفا احساسی فکر نکنید و واقع بین باشید کمی درباره اهداف ماسونها در اخرلزمان!بخونید بعد حساب کار دستتون میاد
    92
    19
    جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - گیلفورد، انگلستان
    وقتی سطح معلومات مهاجمان به اسلام در سطحی باشه مفهوم تفکیک قوا در مملکتشون را نمیدونند طبیعیه که این چیزها را به چیزی میچسبونن که خودشون هیچ اطلاعی ازش ندارند، غرض دفاع از اسلام نیست که خودم از هرچی جنایته بخصوص وقتی با دین توجیه شه متنفرم اما خوبه همانطور که دوستی قبلا گفت اول بخوانیم بفهمیم بعد نظر بدیم، بخوانیم البته نه اراجیف رضا فاضلی و مسعود انصاری و فرزاد جاسمی و امثالهم.
    22
    8
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - گیلفورد، انگلستان

    جنایتهای شاهان قبل از اسلام بخصوص هخامنشی و ساسانیان صدها برابر بیشتر از اینی که میخونیم هست ولی ایا معیار و اخلاقیات ان دوره را میتوان با استانداردهای کنونی مقایسه کرد و مریدانشان را سرکوفت کنیم، هنجارهای اخلاقی و رفتاری انسان در هر دوره ای از تاریخ با دوره دیگر فرق میکند و این طبیعیه وگرنه یک عراقی باید هرچی از دهنش در بیاد به ایرانیها فش بده که چرا بابل و اشوریان که گل سرسبد تمدن بشریت در دوره خودشون بودن را سرنگون کردین یا یک مصری و یونانی و یمنی و هندی و ترکستانی و افغانی و .. خق دارند بگن اون زمان شاهان ایران در سرزمین ما چه غلطی میکردن و یا به چه حقی شاپور اول ۱۶۰۰۰ نفر از مسیحیان عراق را در یک روز قتل عام کرد و یا کشتار معروف خسروپرویز از مردم فلسطین و لبنان ، اتفاقات ذکر شده از این دست زیاده به ایم و تاریخ حتی از قهرمان ملی باستانپرستان انهم با منبع ولی تاریخ گذشته و انسانها و اخلاقیات و خلق و خوی انها عوض شده الا باستانپرستان ایران که انگار در عالم برهوت بسر میبرند. باستانپرستانی که نه اطلاعات تاریخی واقعی دارند و نه تحمل انتقاد اما منتقد زمین و زمان هستند.
    53
    11
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    تانگو - ساکرامنتو، ایالات متحده امریکا
    این از بی لیاقتی بی عرضگی دولت عراق که با کردها متحد نشد و جلوی این داعشیهای حرانزاده رو نگرفت و گذاشتید به زنهای ایزدی و کردها و عربها اینطور رفتار کنند چطور تو جنگ ایران و عراق خوب حمله میکردند اینحا چلاق شدن میزارن راحت به زنها تحاوز بشه این قصه سرد راز داره واقعا خیلی بی عرضه هستند
    2
    19
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - گیلفورد، انگلستان

    بخونید مطالعه کنید بخدا هیچ چی ازتون کم نمیشه یارو طلبکارش بش گیر داده پولشو میخواد میاد اینجا هرچی از دهنش در میاد میگه نه احترامی نه فهمی نه درکی . بدبختی اینه که به اخوند گیر میده والله همون خمینی و خامنه ای و حتی داعشیها با اون وحشیگریشون کمتر ادمو میترسونن حداقل حداکثر خشونت و بربریتشونو دیدیم اما وای به اون روزی که مملکت دست شما بیافته.
    33
    4
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    علم الهدی - سئول، کره جنوبی

    [::amirrashti - رشت، ایران::]. ادم بدبختی هستی که جنایت این اسلام گرایان را اینجور تفسیر میکنی فقط اینو بدون اسلامی که سر میبره و زنان را به بردگی و خرید و فروش میگیره برای نسل جوان تمام شده است و با اینگونه تفسیر ها جایی تو دل مردم پیدا نمیکنه در ضمن هزار و چهار صد سال پیش هم همین داعش بود که به ایران عزیز ما حمله کرد .
    10
    60
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    amirrashti - رشت، ایران

    [::علم الهدی - سئول، کره جنوبی::]. ا برار! مثل اینکه بدجوری چشمات ضعیفه نمره عینکتو عوض کن!ندیدی بالا چی نوشتم؟اگر اسلام به شما حمله کرده زرتشتیان هم قبال از اعراب در زمان انوشیروان دادگر! به گیلان حمله کردن و همونجور دست به قتل و غارت زدند(رجوع کنید به اوستا و شاهنامه)اگر قرار بر این باشه پس ما هم داریم با قاتلین اجدادمون زندگی می کنیم و نام اونها یعنی ایران(آریا) در شناسنامه ما هست!این که بدتر شد چون حداقل نام عربستان سعودی تو شناسنامه شما نیست پس برید خدارو شکر کنید که وضعیت ما رو ندارید!...
    32
    2
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    amirrashti - رشت، ایران

    [::علم الهدی - سئول، کره جنوبی::]. قصد دفاع از هیچ قوم و قبیله ای رو ندارم فقط سعی میکنم واقع بین باشم چیزای رو ک شما و دوستانتون اینجادر فضای مجازی به اسلام نسبت میدید در دنیای واقعی مقایسه میکنم میبینم نه اینطوری که شما میگید نیست.در ضمن من شغل خانوادگیم تو بازار هست و با هرجور آدمی تا دلت بخواد سرو کله زدم بنابراین بهتر ازشما مردم حداقل مردم شهر خودمو میشناسم پس از خودت آمار من در آوردی بیرون نده.ببین برار جان!من مثل جنابعالی نیستم یعنی نمی تونم باشم که طبق گفته خودت" ادمی بودم که با نماز و دعا از خواب پا میشدم و با دعای توسل به خواب" بعد یک دفعه خدا و پیغمبرو بکشم وسط.سعی میکنم در زندگیم اعتدال و میانه روی رو حفظ کنم که هر چی بدبختی در دنیای امروز داریم همه از افراط و تفریط هست.و در آخر نام کاربیت واقعا برازندت هست جناب علم الهدا!
    29
    1
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    arsham 667 - کپنهاک، دانمارک

    امیررشتی - رشت، ایران. آب قطعه .... اینجارو ورداشت...یا بت چیزی میماسه خودتو زدی کوچه علی‌ چلاق یا کلا شیرین مغزی مس خیلی‌ از هم وطن که چه عرض کنم ...
    3
    23
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    علم الهدی - سئول، کره جنوبی

    [::amirrashti - رشت، ایران::]. نگران نباش برار هر کسی که شغل اش را از دست بده تو شغل ات را از دست نمیدی برار . ساندیس و مواجیب به موقع برات میاد . یک بار دیگه میگم برار داعش هزار و چهار صد سال پیش به ایران حمله کرد ...برو تو بازار برار کار ات را انجام بده .
    3
    27
    شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.