فال روز چهارشنبه ۵ آگوست - ۱۴ مرداد

 فروردین
 
شما بهتر از همه دوستان تان می توانید درباره آینده فکر کنید و تصمیم بگیرید. این موضوع مثل این است که تمام موانع موجود کنار رفته اند و فضای بیشتری به شما می دهند تا ذهن خود را بسط دهید. اما این حالت می تواند حس اشتباهی از استقلال را به شما القا کند. مراقب باشید به خاطر اینکه این کار بیشتر از آنکه فکر می کنید شما را درگیر خواهد کرد و اگر همسالان تان شمارا حمایت نکنند انجام این کار به سختی امکان پذیر می شود. بنابراین اجازه ندهید شک و تردید در افکارتان رخنه کند.
حافظ می گوید :
روضه خلد برین خلوت درویشان است***مایه محتشمی خدمت درویشان است
گنج عزلت که طلسمات عجایب دارد***فتح آن در نظر رحمت درویشان است
تعبیر: فریب مال و منال دنیا را نخور و در پی آرزوهای دور و دراز نباش. با قناعت و سادگی زندگی کردن بهتر از زندگی ای است که هر روزش پر از سختی و غم است. تکبر و غرور را رها کن و با ایمان باش.
 
اردیبهشت
 
شما می توانید امروز بسیار متفکر باشید و الان کار زیادی در این رابطه نمی توانید انجام دهید غیر از این که با یکی از نزدیک ترین دوستان تان در این رابطه بحث کنید. ممکن است کشف کنید که نیاز دارید تا به احساس ناخوشایندی که بواسطه ترس از تغییر بوجود آورده اید غلبه کنید. خوشبختانه می توانید یکباره یخ فاصله را بشکنید و داستان تان را با دیگری تقسیم کنید؛ دیگران باید بتوانند که در تجربه شما سهیم باشند. زمانیکه گفتگوی شما در جریان است از این مطمئن شوید که یک بازخورد معقول دریافت خواهید کرد.
حافظ می گوید :
از سر کوی تو هر کو به ملالت برود***نرود کارش و آخر به خجالت برود
کاروانی که بود بدرقه اش حفظ خدا***به تجمل بنشیند به جلالت برود
تعبیر: از نادانی و جهالت خلاص می شوی. راهت را پیدا می کنی اما کمی سختی و ملامت می کشی. هر کسی تا سختی نکشد به راحتی نخواهند رسید. فردی کاردان کمکت می کند تا تو به کمال و جمال برسی. هیچ کس از آینده ی خود خبر ندارد ولی تو آینده ای روشن داری که به تمام نیات دل خود می رسی.
 
خرداد
 
هر قدر که رویاهای شما به واقعیت نزدیک تر می شوند، شما نیز بیشتر انگیزه خود را از دست می دهید. امروز آروزهای شما می توانند دید شما را به روی دنیای زیبا و غریبه ای بگشایند، اما هرچقدر که شما به مراحل پایانی نزدیک تر می شوید، نسبت به انتخابی که کرده اید نامطمئن تر می شوید. فراموش نکنید که هم اکنون مرز باریکی بین رویا و واقیت وجود دارد، و شما به راحتی می توانید آن را تغییر بدهید.
حافظ می گوید :
آن غالیه خط گر سوی ما نامه نوشتی***گردون ورق هستی ما درننوشتی
هر چند که هجران ثمر وصل برآرد***دهقان جهان کاش که این تخم نکشتی
تعبیر: از کاری که کرده اید سخت پشیمانید هر چند که تلاش زیادی می کنید تا به مقصود برسید ولی نتیجه ی خوبی برایتان ندارد. با گوشه گیری هم کاری از پیش نمی برید. آنقدر عاقل هستید که راهی برای رهایی از غم پیدا کنید. دست تقدیر برایتان اینچنین رقم زده اما چون دل پاکی دارید باز همه چیز درست می شود.
 
تیر
 
شما باید از چند نفر معذرت خواهی کنید! و یا حداقل باید قول هایی که بهشان عمل نکرده اید را اجرا کنید. حتی اگر قبلاً قصد و نیت خوبی داشتید، ولی به خاطر مشکلات عدیده از مسیر اصلی خود خارج شده اید. ولی بالاخره این ایام نیز می گذرد. تا می توانید وقت گذاشته و موقعیت خود را در دوستی های جدیدتان مشخص کنید و برای بهتر کردنشان برنامه ریزی کنید.
حافظ می گوید :
برو به کار خود ای واعظ این چه فریادست***مرا فتاد دل از ره تو را چه افتادست
میان او که خدا آفریده است از هیچ***دقیقه ایست که هیچ آفریده نگشادست
تعبیر:  دست به هر چه بزنی طلا می شود. کسب و کارت رونق می گیرد. عجله کن وقت دارد می گذرد، دقیقه ها و ثانیه ها هم باید برایت مهم باشند. از دو دلی خلاصی خواهی یافت و راه درست برایت روشن می شود. از جور زمانه ناله نکن که از این به بعد همه چیز نصیبت می شود.
 
 مرداد
 
امروز تمایلات شما بوسیله ورود ماه به پنجمین خانه از "عشق" شما برانگیخته شده است. اما این اتفاق فقط در رابطه با عشق نمی افتد؛ بلکه شما راه های زیادی پیدا می کنید تا از اسرار دل تان سخن بگویید. به خودتان قول دهید که هرچه در دل دارید را بدون ترس از قضاوت دیگران و یا پاداش بگویید. این کار را فقط برای لذت خود انجام دهید و نه به هیچ دلیل دیگری!
حافظ می گوید :
من نه آن رندم که ترک شاهد و ساغر کنم***محتسب داند که من این کارها کمتر کنم
من که عیب توبه کاران کرده باشم بارها***توبه از می وقت گل دیوانه باشم گر کنم
تعبیر: سعی و تلاش خود را می کنید. بر این باورید که عیب هایتان را برطرف نمائید. هدف خود را مشخص کنید و بی گدار به آب نزنید. مشورت لازمه ی کار و گنج در کنار شماست ولی شما آن را نمی بینید، دقت کنید. کسانی که با شما قرارداد یا پیمان بسته اند به عهد خودشان پایبند نیستند.
 
 شهریور
 
شما به شخص یا اشخاصی در زندگی تان روی ﺁورده اید و فکر می کنید اگر این شخص در زندگی شما وجود نداشته باشد شما دیگر توان مقابله با مشکلات زندگی را نخواهید داشت، اما باید بدانید شخصی که این همه به او اهمیت می دهید و بر روی حساب باز کرده اید شخصی تو خالی می باشد و شما خودتان شخصا دارای نیرو و توانی به مراتب بالاتر از او هستید.
حافظ می گوید :
دانی که چنگ و عود چه تقریر می کنند***پنهان خورید باده که تعزیر می کنند
ناموس عشق و رونق عشاق می برند***عیب جوان و سرزنش پیر می کنند
تعبیر: اینقدر به مال و ثروت خود مغرور نشو. به مال دنیا اعتمادی نیست هر آن می سوزد و از بین می رود. محبت و عشق را نمی توان با پول خرید. ثروت قلب را تیره می کند. برای عبادت نگو که معذورم تو هر چه داری از لطف خداست. همان هایی که در اطرافت هستند در زمان بدبختی تو را به نیم جو هم نمی خرند پس لااقل با خدا باش.
 
مهر
 
اگرچه شما در جمع دوستان خوبی قرار گرفته اید که می توانند به آسانی حواس شما را پرت کنند، ولی باز هم احساس می کنید برای انجام دادن کارهای ناتمام خود تحت فشار قرار گرفته اید و باید قبل از تفریح کردن آنها را تمام کنید. اگر شما دنبال راهی برای فرار می گردید، درست نیست که قوانین منظم روزانه تان را بشکنید. دلخوری هایتان را برای خودتان نگه دارید، به کارتان فکر کنید و بعداً زمانی را هم به تفریح اختصاص بدهید.
حافظ می گوید :
دارای جهان نصرت دین خسرو کامل***یحیی بن مظفر ملک عالم عادل
ای درگه اسلام پناه تو گشاده***بر روی زمین روزنه جان و در دل
تعبیر: ناراحت رقیبان و حسودان نباش همگی را شکست خواهی داد اما به شرط اینکه در کسب روزی راه حلال را پیش بگیری و از عقل و درایت خود نهایت استفاده را بکنی. نتیجه ی کارهای خوبی را که انجام داده ای خیلی زود می بینی و مشکل تو هم حل می شود.
 
 آبان
 
امروز کلی ایده بزرگ در سر شما وجود دارد. از آنها برای تغییر روند عادی زندگی خود استفاده کنید. رویاها و خواسته هایی که همیشه خیلی دور از دسترس و غیر قابل دستیابی به نظر می رسیدند، امروز راهی برایشان پیدا می شود. از همین امروز می توانید نخستین قدم برای تحقق آنها را بردارید و به مرور روش های کاری خود را تصحیح کنید. از تغییر نهراسید. از آغاز نترسید. این را به یاد داشته باشدی بدون تغییر نمی توانید پیشرفت کنید.
حافظ می گوید :
حجاب چهره جان می شود غبار تنم***خوشا دمی که از آن چهره پرده برفکنم
چنین قفس نه سزای چو من خوش الحانیست***روم به گلشن رضوان که مرغ آن چمنم
تعبیر: معنویت شما بسیار عالی است و دنیای فانی را جز قفسی تنگ برای خود چیز دیگری نمی بینید. خودتان را لایق چیزهایی می دانید که باقی است نه از بین رفتنی. همیشه در این فکرید که چرا از بعضی کارها غافل مانده اید. به زیارت کعبه مشرف می شوید و تنه آرزویتان رسیدن به حق تعالی می باشد و بس.
 
آذر
 
درست است که اخیرا درگیر یک دشمنی سخت و سهمگین شده اید اما شما یک اسلحه پنهان دارید؛ می دانید آن چیست؟ آن تمایل شما برای ابراز احساسات تان است و اینکه به دیگران بگویید چه می خواهید. ممکن است دیگران از جسارت و شجاعت خاص شما سرگرم شوند همچنانکه شما با زیرکی بر شرایطی غلبه می کنید که در گذشته به نظر می رسید خارج از کنترل شما باشد. ماه نو در نهمین خانه از "ایده های بزرگ" شما قرار دارد اما درباره کارهایی که می خواهید انجام دهید فقط صحبت نکنید؛ آن را عملی کنید!
حافظ می گوید :
به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد***تو را در این سخن انکار کار ما نرسد
اگر چه حسن فروشان به جلوه آمده اند***کسی به حسن و ملاحت به یار ما نرسد
تعبیر: در انتخابی که کرده اید شک نکنید . ائ ار هر جهت لایق است. رازدار و با ایمان و با اصل و نسب است. نگذارید وقت بگذرد ممکن است حسودان کارها را خراب کنند و شما در رسیدن به مقصود عمری را در پی او بگردید.
 
دی
 
با ورود ماه به چهارمین خانه خود، شما باید توجه بیشتری به امور داخل خانه خود کرده و آنها را بررسی نمایید. هرچند که ممکن است وظایف سنگینی در محل کار خود داشته باشید اما این روزها نباید از اوضاع داخل خانه خود غافل شوید. اگر کمی فعالیت خود را بیشتر کرده و سعی کنید شادابی و نشاط خود را حفظ نمایید، خواهید دید که توانایی انجام هرکاری را خواهید داشت.
حافظ می گوید :
اگر به باده مشکین دلم کشد شاید***که بوی خیر ز زهد ریا نمی آید
جهانیان همه گر منع من کنند از عشق***من آن کنم که خداوندگار فرماید
تعبیر: اگر از دستور خدا عتاب کنی و به بندگان خدا ریا کنی همه کس و همه چیز از تو دور می شوند. طمع به مال مردم نکن که اگر مردم تو را ببخشند خدا تو را نمی بخشد پس با خدا باش. حلقه ی در خانه ی خدا را بگیر تا خدا تو را به حلقه ی یار برساند و از بلاها رهایی یابی و دل خسته ات آرام گیرد
 
 بهمن
 
خیلی آهسته از آسمان رویاها پایین بیایید و روی کارهای خود متمرکز شوید. امروز باید پایتان روی زمین باشد و به مسوولیت های خود رسیدگی کنید. البته خیلی در مور خود یا برنامههایتان حرف نزنید. اگر ایده های خاصی به ذهنتان می رسد، سریع و با صدای بلند آن را جار نزنید. بهتر است کمی به خود فرصت دهید و در فرصتی مناسب به جزئیات آن رسیدگی کنید. اگر استرس دارید، در میانه روز کمی بخوابید، ماساژ بروید یا یوگا کنید.
حافظ می گوید :
خوش است خلوت اگر یار یار من باشد***نه من بسوزم و او شمع انجمن باشد
من آن نگین سلیمان به هیچ نستانم***که گاه گاه بر او دست اهرمن باشد
تعبیر: دعاهایتان برآورده خواهد شد و رقیبانتان موفق نمی شوند. فکر خودتان را به چیزهای دیگری هم معطوف کنید. روال عادی زندگی از دستتان خارج شده است. چیز با ارزشی در دست دارید که برایتان بسیار عزیز هم هست. نگذارید به دست نااهلان بیفتد. رازدار باشید.
 
اسفند
 
با وجود اینکه امروز برای بیشتر مردم روز تعطیل به حساب می آید، ولی شما می خواهید زندگی خود را از نظر حرفه ای مورد بررسی قرار دهید. موضوع شغلی شما حتی در شام های روزهای تعطیل نیز بحث داغی خواهد بود. از تصمیم گیری نهایی و برنامه ریزی های جزئی نترسید. فقط برای خودتان فضای خیلی بزرگی ترسیم کنید که هر چیزی امکان پذیر باشد. هم اکنون بزرگترین محدودیت ها ساخته و پرداخته ذهن خودتان هستند.
حافظ می گوید :
در خرابات مغان نور خدا می بینم***این عجب بین که چه نوری ز کجا می بینم
جلوه بر من مفروش ای ملک الحاج که تو***خانه می بینی و من خانه خدا می بینم
تعبیر: انسان آینده نگر و عاقلی هستید. همیشه می گوئید باید دید در آیندهچه پیش می آید و نتیجه ی کار چه می شود. کاری را از روی هوس انجام نمی دهید اگر آن کار همراه با درد و رنج باشد ولی می دانید که در آینده برای شما نتیجه ای بسیار خوب و عالی در پی دارد. دوستانتان شما را مسخره می کنند ولی اعتنا نکنید و کار خودتان را انجام دهید.
+19
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.