برنامه سوریه برای پول های آزاد شده ایران: اینجا سرمایه گذاری کنید

نخست وزیر سوریه از ایران خواست به دنبال توافق هسته ای و آزاد شدن پول های بلوکه شده این کشور، تهران سرمایه گذاری ها و وام هایش به سوریه را افزایش دهد.
 
به گزارش عصرایران، ایران و گروه 1+5 در سه شنبه گذشته به توافق هسته ای دست یافتند. براساس این توافق، تحریم های ایران برداشته شده و پول های بلوکه شده تهران در بانک های جهانی آزاد می شود.
 
به گفته مقامات آمریکایی رقمی حدود 120 میلیارد دلار از پول های ایران بلوکه شده است که براساس این توافق آزاد خواهد شد.
نخست وزیر سوریه گفت که با توافق هسته ای، ایران می تواند سرمایه گذاری های بیشتری را در سوریه انجام دهد.
 
به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، وائل الحلقی روز پنجشنبه اظهار داشت: امضای توافق هسته ای با ایران گامی است که می تواند با آزادسازی پول های بلوکه شده ایران، سرمایه گذاری های وعده داده شده این کشور در سوریه را به دنبال داشته باشد.
 
وی افزود: توافقنامه همکاری اقتصادی میان ایران و سوریه در زمینه سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی سوریه وجود دارد.
نخست وزیر سوریه ادامه داد: امضای توافق درباره برنامه هسته ای ایران، جایگاه این کشور را به سطح بازیگر اساسی در منطقه همراه با اعتراف کشورهای بزرگ ارتقا داد . اقتصاد ایران در مرحله بعدی قوی تر خواهد شد.
 
نخست وزیر سوریه همچنین گفت که توافقنامه همکاری اقتصادی میان ایران و سوریه وجود دارد که براساس آن ایران باید دو خط اعتباری (وام) به سوریه بدهد. وام اولی به مبلغ یک میلیارد دلار برای خرید کالاهای اساسی و غذایی و وام دوم به قیمت 3.6 میلیارد دلار با هدف صادرات نفت خام به سوریه است.
 
وی تاکید کرد که می توان خطوط اعتباری - وام های دیگری نیز از  ایران وجود دارد.
+19
رأی دهید
-175

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    لاشخورها باز بوی گوشت به مشامش خورد !! ریشه کن بشید همتون که مسبب هر چی فلاکت و بدبختی هستین
    5
    151
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    سلام لبخند - تهران، ایران

    مفت خورهای لجن . دلتون شور نزنه. از همین الان پولها برای شما و امثال شما . قسمت بندی شده . و افسوس برای ملت ساده لوح ایران که سالها رو دست خوردند و هنوز که هنوزه براحتی فریب میخورند و به خیابانها میریزند و جشن و پایکوبی میکنند . خلایق را هرچه لایق !!!
    5
    112
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    MartinT - هایدلبرگ، آلمان

    شرم آوره ، این آقای نخدوزیر بیاد یه سر به بلوچستان بزنه ببینه مردم اونجا به مراتب فقیر تر و با وضعیت اسفناک تر دارن زیست می‌کنن نه زندگی‌
    3
    97
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    berahneh - پاریس، فرانسه

    میدونید ۱۲۰ میلیارد دلار یعنی چی‌ ؟؟؟ کشوری مثل یونان محتاج ۱ میلیارد دلار هست که ورشکست نشه اون وقت ما فقط ۱۲۰ میلیارد دلارمون بلوک شده ! دیگه حرف دزدیها و بذل و بخششهایی که این بی‌ وطنها به گدا گشنهای فلسطین و سومالی می‌کنن رو نمی‌زنیم، فقط همین مقدار پول بلوک شده کافیه که فقر از ایران ریشه کن بشه ولی‌ کجاست وجدان ؟ کجاست انسانیت ؟ کجاست وطن پرستی‌ ؟ سر اسلام سلامت ! ایران و ایرانی‌ کیلویی چنده ! توف به اون گورت راحل با این ارثیه که جا گذاشتی .
    5
    106
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان

    بابا به شما پناهنده ها که ملیتتون عوض شده چه ربطی داره هان؟؟ شما که ضد انقلاب هستین چه ربطی داره که در مورده پول های ایران نظر میدین ؟؟ این پول ها مال ماست ما بچها های انقلاب فدائیان رهبر کبیر (پدر ایران نوین) این پولا مال ماست ، هر جا که دوست داشته باشیم خرجش میکنیم دوست داریم همشو میدیم به دکتر بشار به شما ربطی نداره ، ما این کشور و کردیم ابر قدرت نه شما پناهنده های مفت خور خائن مه از ١٠٠ تا دشمن بدتر هستین بسوزززززززین
    163
    13
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    مگه قبلا اخوندکها جای دیگه سرمایه گذاری می کردن جز کشتن مردم در سوریه.
    4
    67
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    مفت خور شما لازم نیست حرفی بزنید ، سران مملکت ما دست به دادنشان خیلی خوب هست و میلیارد ها دلار در راه است پس نگران نباش چون چپاولگران و اجنبی پرستان خوب پشت شما ایستادند . ننگ بر خائن ها و اختلاس گران رژیم اسلامی.
    2
    54
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    اصحاب کهف - بروکسل، بلژیک

    اون پررویی رو که دفعه پیش انتحاری کشتم از همین حرفای حرص بده زده بود.مرتیکه بیشرف وقیح،کم خوردن تازه اشتهاشون بازم شده!!
    2
    37
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    کاربران بی‌ سواد سیاسی که با کوچکترین انتقادی از این گشایش سیاسی رگ گردنشان به کلفتی‌ تیر چراغ برق میشد و وقتی‌ می‌گفتیم این گشایش ۹۹ در صد به نفع رژیم و آشغالهای دور و بر ملایان ۱۰۰ پدر عرب عربستان است ما را بی‌ وطن و دشمن ظریف با کلاه نیرنگ----- امیرکبیر از در عقب تمدن------ میدانستند. تحویل بگیرید شروع ماجرا-!!!!!!
    5
    65
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    و آنهایی که برای ماست مالی‌ بزرگترین فاجعه تاریخ ایران عنننننن قلاب ۵۷ مرتب تهمت دزدی به شاه میزنند چرتکه بردارید حساب کنید---۱۲۰ میلیارد دلار چه ثروت عظیمی‌ است که به لاش خورهای اسلامی ایران باز گردانده میشود!!!!!!!!!!!!!!
    7
    47
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Parsa.Germany - دورتموند، آلمان
    [::parvin55 - مادرید، اسپانیا::]. تو 300 سال تاریخ معاصر ایران همه حکومت ها هم دزد بودند و هم دیکتاتور. این نگاه تاریخ به ما هست ولی خودمون همیشه به خاطر طرفداری از یک رژیم همه چی رو به بقیه نسبت می دهیم.
    20
    14
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    مفت خور سرباز رهبر . ننگ بر تو و رهبر چلاق که در ایران نوین تو هزاران زن در خیابان کارتن خواب هستند ، افرادی باید بدن فروشی کنند یا اعضای بدنشان را بفروشند تا روزی شب کنند بعد تو اینجا پیدا می شود و چرت و پرت می نویسی. ننگ بر خائنین ایران زمین و مزدوران رژیم اسلامی.
    4
    55
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان

    [::sarbaz rahbar - لندن، انگلستان::]. ممکنه شما بگید نماینده گیتون رو از ملت کی و چطوری گرفتید که دارید از طرف یه عده حرف میزنید . ضمنا ایران اگر ایران شده زحمت همه نیاکان ما ایرانیان بودند که به اینجا رسیده اینکه ما ها پشت نه به کشور بلکه به اون سردردمداران چماقدار و دزد کردیم نشانه عزت نفس هر ایرانی هست که امکان پشت به این عرب صفتان رو داره
    1
    47
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - تورنتو، کانادا

    [::sarbaz rahbar ... لندن، انگلستان::]. تنها با ۴ کلمه از حرفات در خط یکی‌ مونده به آخر موافقم اون هم اینه ( .....ما این کشور را کردیم....) فکر می‌کنم باید با طلا نوشته بشه به روی دیوارهای ایران
    4
    35
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Anarchist - دبلين، ایرلند
    berahneh - پاریس، فرانسه. درود بر شما دوست عزیز، بسیار درست و بجا نوشتین..! درود بر شما !
    1
    19
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    [::Parsa.Germany - دورتموند، آلمان::]. اگر رژیمی نیستی‌ با دقت بخوان.....رضا شاه ما بود که به منجلاب ۱۴۰۰ ساله به نوعی پایان داد خدمات او در اینجا نمی‌گنجد....شاه فقید راه او را ادامه داد با شتاب کمتر---هنگام رفتن جواهرات سلطنتی باقی‌ ماند و تابلوهای پیکاسو هر کدام با ارزش دهها میلیون دلار!!!!که معلوم نیست کجا ملاخور شد....با اتهام دزدی آب به آسیاب ---فیضیه--- نریز
    8
    29
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان

    [::sarbaz rahbar - لندن، انگلستان::]. شما خیلی بیجا میکنید که دارایی این مملکت را میبخشید. شما ها این مملکت را تاراج کردید و روی چنگیز مغول و اسکندر را سفید. اون رهبر بی همه چیزت با دروغ و ریا و فریب مردم به قدرت رسید و به جای فیضیه قم از جماران سر در آورد و هرچه جانی و دزد و قالتاق بود در راس کار گذاشت و جاسوسانی فرومایه و پست ...را به جان مردم و مملکت انداخت. و حالا کار به آنیده که آقازاده ها سوار پورشه و لامبورگینی و . شده و به پا برهنه ها آقایی میکنند. خجالت هم خوب چیزیه. نفرین ابدی بر تو و رهبرت و هر چی جاسوس و ساندیسخوره.
    1
    25
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    akhoond shepeshoo - ورونا، ایتالیا

    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان - اول یکی باید از خودت بپرسه چکاره مملکت هستی. خائن دستمال به دست پاچه خوار اعراب!!!
    1
    23
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان. - شما غلط کردی با پدر نوین وهفت جد و اباد مگه مملکت ارثیه باباته؟سوریه هم غلط کرد که نظر داد بوی کباب رسیده ولی اشتباه میکنه خر داغ کردن نعل هاشم گذاشتن کفش کنی پات کنی بری سوریه سرباز شی وفدای رهبرت شی برو دیگه اینورا پیدات نشه .
    0
    24
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    تی تی گل - گراتس، اتریش

    sarbaz rahbar . لندن، انگلستان سبک مغز بی وطن خودمون گرسنه و فقیر و بیکار نداریم؟ خون مردم سوریه رنگین تر از بچه های کار و بی سرپرسته ؟تو اصلا میفهمی چی میگی؟ چطور ما به اندازه خودمون نمیتونیم نظر بدیم تو از جانب همه ایران ومردم نماینده ای اگه ما خرج از ایران هستیم ولی هنوز عزیزانمون تو ایران و متاسفانه با امثال تو دارن زندگی میکنند و هرگز نشنیده ایم که با افکار معیوب تو هم نظر باشن .دفعه بعد از طرف خودت حرف بزن تا کمرنگ نشی کاش به جای کم رنگ کامنت های منفی قهوه ای میشد
    1
    29
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ایران آباد - تهران، ایران

    [::sarbaz rahbar - لندن، انگلستان::]. تو که ملیتت عوض نشده و سرباز علی گدا هستی میشه بفرمایید لندن چه خدمتی به ایران نوین انجام میدی. شاید از این پول بابا نوینت سهم شما بچه های نوینشو تو حساب بانکهای لندن واریز میکنه.
    2
    23
    جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    ایرانی در غربت - دوحه، قطر
    چشم شما غصه نخور سهم شما رو کنار کذاشتن همان روز اول سخنرانی روحانی کفت تبریک به مردم سوریه فلسطین و عراق و یمن و لبنان به شما حتم داد که سهمتان کنار کذاشتیم
    0
    1
    شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.