'هرگز یک ایرانی را تهدید نکن'

روایت یک دیپلمات روس از بگو مگوی شدید بین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و فدریکو موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سکوت روزهای اخیر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره مذاکرات هسته‌ای را شکست و دوباره بحث درباره مذاکرات هسته‌‌ای ایران را داغ کرد.
در این روایت که بسیاری از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های صبح ایران آن را پوشش داده‌اند آمده است طی اختلاف نظر بر سر رفع تحریم‌های نظامی، خانم موگرینی حرف از ترک مذاکرات می‌زند که آقای ظریف در پاسخ به آن با فریاد می‌گوید: "هیچوقت یک ایرانی را تهدید نکن" و سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در ادامه می‌گوید: "همچنین یک روس را!".
توییت همراه با عکس کاترین ری، معاون خانم موگرینی در پاسخ به توییت خبرنگار تسنیم در این‌باره، برای برخی نشان تایید صحت این بگو مگو بود. خانم ری توییت کرده بود: "روابط صادقانه بر اساس صداقت و احترام متقابل است."
کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از هشتگ NeverthreatenAnIranian# (هرگز یک ایرانی را تهدید نکن) به این ماجرا واکنش نشان دادند.
گروهی از کاربران توییتر و اینستاگرام از آقای ظریف حمایت کردند:
مهدی کوچک‌زاده نماینده اصولگرای مجلس و از منتقدان تیم مذاکره کننده ایران در صفحه اینستاگرام‌ خود با انتشار تصویری از جواد ظریف از او تقدیر کرد. بیش از پانصد نظر زیر این عکس منتشر شده و بسیاری از نظر دهندگان از تغییر موضع آقای کوچک‌زاده انتقاد کرده‌ و گفته‌اند احتمال رسیدن به توافق باعث این تغییر شده است. پیشتر ویدیویی از درگیری شدید لفظی‌ آقای کوچک‌زاده با آقای ظریف منتشر شده بود که در آن نماینده اصولگرای مجلس از قول آیت‌الله خامنه‌ای به وزیر خارجه ایران می‌گوید "خائن".
چند ساعت بعد از انتشار پست تقدیر از آقای ظریف و به دنبال انتقادهایی که از آن شد، آقای کوچک‌زاده تصویری از خودش در کنار عکس آقای ظریف منتشر کرد و در متنی بلند بالا بر پیروی از آیت‌الله خامنه‌ای و حمایت از "تعامل با همه عالم" تاکید کرد و با این حال نوشت که همچنان مخالف هرگونه "وادادگی" درمقابل آمریکاست.
اما بیشترین واکنش‌ها به این ماجرا همراه با طنز بود و بسیاری از کاربران ایرانی با این مساله شوخی کرده‌اند.
با توجه به این که این ماجرا با سالروز حمله نیروهای لباس شخصی به کوی دانشگاه در ۱۸ تیر مصادف بود، برخی هم تصاویری از برخوردهای نیروی انتظامی با معترضان ایرانی منتشر کردند و با کنایه به تهدیدهایی که علیه شهروندان در داخل ایران وجود داشته، اشاره کردند.
منتقدان سیاست‌های هسته‌ای ایران و حامیان ابن سیاست‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز ساکت نماندند:به نظر می‌رسد با توجه به این که به ساعات یا روزهای پایانی این مذاکرات می‌رسیم، سکوت نسبی کاربران شبکه‌های اجتماعی ایران به پایان رسیده و آنها بی‌صبرانه منتظر هستند تا ببیند تا ساعات آینده و یا احتمالا چند روز آینده توافقی حاصل خواهد شد یا نه.
+70
رأی دهید
-37

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    yahya3212000 - برگن، نروژ
    بیچاره خانم فدریکو موگرینی بغل دست این مردک ظریف نشسته و در این مثلا ماه مبارک هردفعه دهان ظریف بازمیشود بوی توالت بیرون میزنه بیرون!
    93
    75
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Hameye Iran - ایران، ایران

    اتفاقا این عادت ایرانیها که از تهدید نمی ترسند و اونو جدی نمی گیرند،هم خوبه هم بد،خوب از اون بابت که دلهره بهشون دست نمیه ولی‌ بده که ۱% هم فکر نمیکنند که اگه تهدید به عمل منتهی‌ شد چه راهکاری نیازه.
    11
    37
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    agha-javad - تهران، ایران

    ملتی که با یه حرف از این رو به آن رو می‌شه!!! ازش راحت می‌شه سواری‌ گرفت.
    14
    77
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    اصحاب کهف - بروکسل، بلژیک
    کردید هم کردید ،چیزی نمیشه!
    25
    33
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    IIPARSAII - هانوفر، آلمان
    تفاوت بسیار است بین یک ایرانی حقیقی با یک مزدور رژیم و این حکومت آشغال. این حکومت را از طالبان در سفارت آخوندی در کابل تو سرش زده تا برکینافاسو که مجلسش را آخوندا ساختند بعد در همان ساختمان رییس جمهورش گفت خدا ما را از شر جمهوری اسلامی نجات داد آخه حکومتی که به کشور اردن پیشنهاد ۲۵ سال نفت مجانی می دهد بعد پاسخ می گیره که نه نفت تان را می خواهیم نه شرتان را ٬ اون وقت جلوی تهدید می ایسته؟ چهار تا بلوچ توی سیستان بلوچستان امان این حکومت را بریده اند بعد . به قول قدیمی ها : کس که به ما .. بود کلاغ .. دریده بود
    19
    38
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Asghar Torobche - تورنتو، کانادا

    آمریکا در مقابل ایران به زانو در اومد اروپا که دیگه هیچه آقا ظریف دوست داریم آقا ظریف یه دونه‌ای آقا ظریف حقمون رو از این چشم آبیها بگیر
    62
    26
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    rasan - لندن، انگلستان

    استقبال از جمله «هرگز ایرانی ها را تهدید نکنید» در کنار اقبال بسیاری از نوشته ها و گفته های مشابه در حوالی شبکه های اجتماعی، نشان دهنده گسترش و رونق یک گفتمان ناسیونالیستی افراطی ست؛ گفتمانی که در نتیجه تحریم های کمرشکن تقویت شد. تحریم ها موج غرب ستیزی را دامن زد و یک چرخش گفتمانی را درون نظام سیاسی، از گفتمان شیعی-اسلامی به یک گفتمان ناسیونالیستی افراطی سبب شد. از اقبال تحلیلگر سیاسی حراف بی بی سی فارسی، تا موج احساساتی گروه های مدرن طبقه متوسط در استقبال از جسد غواصان جنگ ایران و عراق با چاشنی نوحه، همه برآمده از همین چرخش گفتمانی و برساخته گفتمان حالا مسلط شده سیاسی ست. آنچه این روزها مثل نقل و نبات می فروشد buzz word «منافع ملی» است، به معنای کلمه ای که از فرط تکرار، دقیقن و کاملن بی معنی است، ظرفی برای هر کس که می خواهد هر محتوایی در آن پر کند.
    3
    23
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    اقای ظریف ...ایا خمینی .ایرانی بود? شما نماینده کی هستید که از جانب ملت سخن میگوئید . نماینده رهبر یا مردم ایران ?
    28
    38
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    sarang6 - ژنو، سوییس
    کارش درسته. کافیه ما مقامات اسبق مقایسه بشه. جدا ازین صحبتی که با موگرینی خانم کرده
    14
    24
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    اقای ظریف اشگهایت را هم در مسجد علی در وین . بمناسبت شب قدر دیدیم . انوقت دم از ایرانی بودن وتهدید میزنی .
    40
    28
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    آزاده21 - لندن، انگلستان

    میگه تهدید نکن؛ و گرنه دلار ۳۰۰۰ تومن را میکنیم ۶۰۰۰ تومن، گوشت رو به کوری چشمتون میکنیم ۱۰۰هزار تومان، فارغ التحصیلان دانشگاه شریف رو میفرستیم آمریکا، آقا زاده ها رو واسشون خانه های چند میلیون پوندی در لندن میخریم و روانه شون میکنیم واسه خودشون حال کنن وووووو پدرتون رو هم در میاریم. امت هم واسمون کف میزنن و میرقصند ;)
    8
    35
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    behzad2010 - رتردام، هلند

    فریاد ظریف: هیچگاه یک ایرانی‌ را تهدید نکنید. ولی‌ دختران ما را به شیخ نشینان بفروشید اشکالی‌ ندارد. نزدیک به ۴ میلیون معتاد اشکالی‌ ندارد. سن فحشا را به سیزده سالگی برسانید اشکالی‌ ندارد. اهدا بیلیون‌ها دلار به سوریه عراق لبنان فلسطین اشکالی‌ ندارد. نابودی اقتصاد ایران و ورشکستگی اشکالی‌ ندارد. داشتن بی‌ اعتبار‌ترین پاسپورت اشکالی‌ ندارد. اهدا کردن دریای خزر به روسیه اشکالی‌ ندارد. آوارگی ۵ میلیون ایرانی‌ به خارج کشور اشکالی‌ ندارد. حجاب اجباری زنان اشکالی‌ ندارد. ممنویت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی اشکالی‌ ندارد. تشویق به اسید پاشی به روی زنان اشکالی‌ ندارد. به در آویختن،دست بریدن،چشم در آوردن اشکالی‌ ندارد
    10
    50
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    azadi-iran - وین، اتریش
    خیلی جالبه که 36 سال از ایران را اشغال کردند و خودشان را بجای ایرانی جا می زنند. یک روزی میرسد که در تمام دنیا اینترپل دنبال این اشغال گران بگردد. .
    10
    28
    ‌پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    خود شماها به اندازه کافی مردم خودتون رو تحقیر و توهین میکنید نیازی به دیگران نیست
    7
    13
    جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    leona - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    الکی عربده نکش شماها برای ایرانی ابرو و عزتی نذاشتین.شماها زبون نفهم هستین و هدفی جز ساخت بمب هسته ای هم ندارید
    7
    15
    جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    forogh - اصفهان، ایران
    هرگز یک ایرانی را تهدید نکن چون کاری از دستش نمیاد غصه میخوره
    6
    12
    جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    toghrol59 - گنت، بلژیک
    هیچکس بجز خود دولتی ها اجازه ی تهدید ایرانیان را ندارند
    0
    1
    شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.