قتل خانم مهندس ایرانی در کانادا

روزنامه ایران :  یک زن مهندس ایرانی، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که در کانادا در یک پمپ‌بنزین مشغول کار بود، در جریان حمله دو جوان سارق به قتل رسید.مریم رشیدی 35 ساله از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی شیمی (کارشناس نفت) با همسر و پسر 6 ساله‌اش در شهر کلگری کانادا زندگی می‌کرد.مریم زمانی پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته مهندسی شیمی و کسب تخصص در امور نفت و گاز با همسر و فرزندش به کانادا سفر کرد. احمد شاملو - همسر مریم - نیز به عنوان مهندس نفت و گاز از دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شده بود. مریم قبل از مهاجرت در پتروشیمی بندر امام کار می‌کرد.

سال گذشته زن و شوهر با سفر به کانادا با توجه به مهارت و تخصص‌شان در رشته مهندسی شیمی سرمایه‌گذاری کردند و  همزمان مریم رشیدی برای گذران زندگی به ناچار در «کلگری» کانادا در یک پمپ‌بنزین به عنوان فروشنده بنزین به رانندگان مشغول کار شد تا اینکه یکشنبه هفته گذشته با حادثه مرگباری روبرو شد.احمد شاملو، همسر مریم می‌گوید: روز حادثه در یک تماس تلفنی به من خبر دادند که مریم در حمله دزدان بشدت مضروب شده و حالش وخیم است. به بیمارستان رفتم و به من گزارش دادند که چهار رگ اصلی خون‌رسان به مغزش آسیب دیده و در کما وخیم است.

از قراری که شنیدم 2 تن از دزدان جوان اتومبیل پس از سرقت یک خودرو فرار می‌کنند و برای ادامه فرار به پمپ‌بنزین می‌روند تا بنزین بزنند که همسرم باک بنزین اتومبیل‌شان را پر می‌کند و وقتی می‌بیند دزدان بدون دادن پول بنزین در حال فرار هستند خودش را جلوی اتومبیل‌شان قرار می‌دهد اما دزدان بسرعت راه می‌افتند که همسرم به روی کاپوت ماشین و سپس به روی زمین پرتاب می‌شود، ولی دزدان با زیرگرفتن مریم موفق به فرار می‌شوند.

به گزارش پلیس کانادا مریم به بیمارستان انتقال می‌یابد و سرانجام روز سه‌شنبه گذشته در حال کما جان می‌سپارد.پلیس اعلام کرده که سارقان بین 20 تا 25 سال داشتند که با یک وانت مسروقه به پمپ‌بنزین رفته و پس از دریافت بنزین و زیر گرفتن مریم رشیدی فرار کرده‌اند.

دیروز گزارش رسید که پلیس یکی از سارقان به‌نام «کودی میچل» 20 ساله را دستگیر کرده است و جست‌وجو برای دستگیری همدست او ادامه دارد.

پلیس می‌گوید در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته پمپ‌بنزین موفق به شناسایی هر دو سارق شده است. آنان در بازداشت هستند و تحقیقات ادامه دارد
محل وقوع جنایت
همسر  مریم رشیدی
کودی میچل ( یکی از سارقان )
+139
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    arash_oslo - اسلو، نروژ

    روحش شاد
    3
    146
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    مدافع حق - مادرید، اسپانیا

    روحش شاد خدا به شوهر و پسرش صبر بده . با این همه تحصیلات خودش و شوهرش نباید تن به این شغل میداد این شغل این همه مدرک نمیخواست . برا نهایت ٢٠٠ دلار جون خودش رو از دست داد که اونم بیمه پرداخت میکرد
    22
    185
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    majiddk - کپنهاک، دانمارک

    همانطور که تو عکس پمپ بنزین مشخصه" دستگاه پمپ بنزین در کشورهای غربی به دستگاه کارت خوان متصل است وتا شما کارت را وارد نکنی نمیتونی بنزین بزنی و اگر هم پول نقد داشته باشی تا اول به صندوق پول ندی دستگاه شروع به کار نمیکنه و در صورت سوم اگر پمپ ازاد باشه و نیازی به باز کردنش توسط اپراتور نباشه باز هم توسط دوربین خودرو کنترل میشه و دزد شناسایی میشه و کلا باور این داستان بالا برای من کمی مشکله!!!!!!!!
    174
    102
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران

    روی هم رفته ایران بهترین جا برای زندگی ایرانی هاست.
    204
    89
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه

    خیلی ناراحت شدم ولی چرا خودش را انداخته روی ماشین نفهمیدم پول ندادند خوب ندن بتو چه آخه پلیس با دیدن دوربین میرفت سوراغشون
    5
    240
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    اصحاب کهف - کلن، آلمان

    majiddk@ : شما مطمئنی اروپا زندگی‌ میکنی‌؟ کی‌ گفته باید اول پول بنزین رو بدی؟! مگه طرف سیاسی بوده,مافیا بوده,..که بخوان سناریو واسش بسازن؟!!بعضیا یه دنیای دیگن انگار!!
    33
    158
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    Big_Bang - دورتموند، آلمان

    [::مدافع حق - مادرید، اسپانیا::]. دوست عزیز‌, اتفاقا چون تحصیل‌کرده‌ و مدرک داشت دست به این شغل زده بود در غیر اینصورت خجالت می‌کشید و سوسیالبگیر و یه جوری پارازیت میشد. اشتباهه ایشون این بوده که مقاومت کرده و واگذار به پلیس نکرده. در هر صورت خدا بیامرزدش. اگر اینجا درگیره کارو زندگی‌ باشی‌ متوجه میشی‌ که مدرکو عنوان مثل توی ایران اینجا ملاک نیست‌, بلکه تجربه های کاری‌, سن‌, زبان و غیره.
    9
    177
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    azadeh11 - آمستردام، هلند

    لطفا از جلوی کسی‌ که داره دزدی می‌کنند دور شوید??? نه جلویش را بگیرید‌?? چون بخاطر ترس هر کی‌ که جلویش باشد میکشد?? اینجا که میگویند شما دخالت نکننید فقط به پلیس زنگ بزنید
    3
    166
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    روحش شاد . اما وقتی می گویم مدرک تحصیلی رژیم درخارج مورد قبول نیست . د باور کنید . نمونه یک فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف . درکانادا درحد یک فروشنده پمپ بنزین است . حالا ارزش مدرک تحصیلی در زمان شاه فقید را مقایسه کنید . ...
    78
    100
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    قیافه سارق .بیشتر به نازیسم ها میخورد تا یک سارق ...
    19
    99
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    majiddk - کپنهاک، دانمارک

    [::اصحاب کهف - بروکسل، بلژیک::]. بنده عرض کردم که اینجا مثل ایران کسی پای پمپ نیست و فروشنده داخل مارکته و کسی به خاطر پول بنزین نمیاد خودشو بندازه جلو ماشین . اگه تو بلژیک اینطوریه من خبر ندارم.
    18
    78
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    era-hashemi - شیراز، ایران
    [::Liberte - تهران، ایران::]. موافقم
    25
    19
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    baas - روتردام، هلند

    دزده چقدر شبیه بابک زنجا نی .
    14
    52
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    baas - روتردام، هلند

    غیرت ایرانی‌ علیه دزدها در خارج از کشور مثا ل زدنی است .!!!!!!!!!!
    19
    53
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    majiddk - کپنهاک، دانمارک

    [::اصحاب کهف - بروکسل، بلژیک::]. مگه کانادا یا اروپا "ایرانه که خودتو بندازی جلو ماشین و بری یقه طرف رو بگیری و پول بنزین ازش بخوای؟ ان هم یک زن و ان هم یه تازه وارد به کانادا؟ شما این داستان رو باور میکنی؟
    27
    67
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    Liberte - تهران، ایران -- عزیزمن کجای ایران بهترین جا برای زندگی است ? - امنیت اش ? گرانی اش -? هوای الوده وکثیف اش -? کلاهبرداری . دروغ . ودزدی تا اقوام نزدیک اش ? - وایا ازادی هست ? اما قبول دارم . حیف ازیران زیبای ما در چنگال اخوندیسم غارتگرست ..
    22
    95
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    kasra persia - لندن، انگلستان

    در جواب مجید کپنهاک : اینجا که اینجوری نیست در طول روز میتونی قبل از بنزین زدن با کارت به پمپ پرداخت کنی و یا بعد از بنزین زدن به کیوسک پرداخت کنی . خیلی هاشون شبها اول باید پرداخت کنی . و در مورد این بنده خدا فکر کرده ایرانه و باید فردین بازی در بیاره . اینجا هم از این آدم های تنه لش مفت خور هست و قانون هم بهشون چندان سخت نمیگیره . حیف از این خانوم محترم که جونشو فدای هیچ کرد . و بر پدر و مادر کسانی که باعث شدند یک همچین جواهراتی جلای وطن کنند لعنت
    6
    91
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    aashena - اتاوا، کانادا

    خانم مریم فقط چند ماهه که از ایران خارج شده بودند، توی مونترال لند کردند و بعد در یک شرکت نفتی در کلگری کار گرفتند و چند ماهی مشغول شدند اما به دلیل رکود اقتصادی بعضی از کارمندان شغلشون را از دست دادند که یکیش ایشون بود، خانم مریم به تور موقت در پمپ بنزین مشغول شدند و فقط سه روز از اشتغالشون میگذشت که این حادثه پیش امد، متاسفانه ایشون به سیستم اینجااشنا نبودند و نمیدونستند نباید شخصا برای گرفتن پول اقدام کنند و فکر میکردند باید خسارت را مثل سیستم ایران از جیبشون بپردازند. اینجا هنوز همه چیز بر مبنای اعتماده و اول بنزین میزنیم بعد پولش را پرداخت میکنیم. این خانم هم ادم با شرف و با شخصیتی بودند که به جای دراز کردن دستشون به سمت دولت برای گذراز بحران بیکاری این شغل را برگزیده بودند
    10
    150
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    haftsang - انتورپن، بلژیک
    اصحاب کهف - بروکسل، بلژیک. در کجای اروپا شما اول بنزین میزنی بعد پول میدی؟. در هر حال خدا رحمتش کنه نباید خودشو درگیر میکرد. باید ازشون فاصله میگرفت و میگذاشت تا پلیس ماجرا‌ رو پیگیری کنه.
    20
    35
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    dook - دبی، امارات متحده عربی

    خدا رحمتش کنه و نابود کنه این دزدانی که بر ایران حکومت میکنند و سبب بیرون رفتن مردم بیچاره از ایران شدند برای زندگی ارومتر
    10
    53
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    vahidtaheri - کوالالامپور، مالزی

    مهندس و عملگی در پمپ بنزین! این درد دلها را به کی بگیم؟ خدا دزدان و اختلاس کنندگان بیت المال را لعنت کند که به همه به نوعی مدیون هستند. بابک زنجانی ها و دزدان حکومتی ده هزار میلیاردی می دزدند خیلی ها هم که دزد نیستند در حسرت و آرزوی یک زندگی بخور نمیر ( ولی آبرومندانه) راه غربت درپیش می گیرند.
    19
    64
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    در اینمورد که این خانم با شخصیت وباشرف بوده و حاضر نبود دست جلوی دولت دراز کرده و باصطلاح مفتخوری کند شکی نیست ولی شکل مردن وفردین بازی قابل قبول نیست ومشکوک است!؟!؟
    13
    42
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران

    روحش شاد ولی به نوعی خودکشی کرده . اخه ادم واسه یه باک بنزین خودشو جلو ماشین دو تا دزد فراری میندازه ؟
    4
    56
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    *بی همتا* - برلین، آلمان. شما هر مدرکی داشته باشی وقتی مهاجرت میکنی زمان می بره تا جا بیافتی و شغل مورد نظرت رو پیدا کنی و اینطوری نیست که شغل آماده کنار گذاشته باشند. شما از تبریز میخوای مهاجرت کنی تهران حداقل چند وقت طول میکشه شبیه شغلی که تو تبریز داشتی تو تهران پیدا کنی و حالا این مابین اگر کاری بهت پیشنهاد بشه انجام میدی!؟ این داستان مهاجرت برای همه مردم دنیاست ولی این خانوم بیخودی واسه چند لیتر بنزین خودش رو به کشتن داده. آموزشها به مردم اینه که در این شرایط دخالت نکنید و فقط سعی کنید مشخصات طرف رو بردارید و با پلیس تماس بگیرید ولی این خانوم فک کرده اگه خودش رو جلوی ماشین بیاندازه اتفاقی می افته ولی همه می دونند بخاطر اون چند لیتر بنزین نه کسی این خانوم رو بازخواست میکرد و نه اصلاً مسئولیتی داشت یکم باید آدم توجه داشته باشه حتی تو ایران هم نباید اینکار رو کرد در هرصورت نگه داشتن ماشین با این روش احمقانه اس
    2
    67
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان

    دست پسر کانادای درد نکنه خوب کرد زد کشت این پناهنده های غربتی ایرانی که عشق خارج دارن و فکر میکنن خارج مثل تو فیلماست حقتونه همتونو بکشن تا شما باشید که انقد خائن نباشید و ایران عزیز که همه چی داره اونم بهتر ول نمنید برید اونجا ضرف شور بشید
    158
    10
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. حق با شماست. ولی خارج هم مشکلات خاص خودشو داره،حاشیه بودن،آدمای بیش از اندازه لذت پرست،همین آلمان که شما زندگی می کنید کشور تاریخ فلاسفه است و من دوستش دارم.اما جام جهانی ماقبل بود که وکیل میشائل بالاک گفت بازیکنان همجنسباز تو تیم ملی فوتبال آلمان هستن...یا وزیر خارجه سابقش...تو ذوق میزنه.
    25
    10
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    payamak - منچستر، انگلستان

    [::sarbaz rahbar - لندن، انگلستان::]. هیچی‌ نمیگم ولی‌ روزی خودت و ....باشه ،سلوات
    1
    44
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان
    روحش شاد. ولی با این کار اشتباهی که کرده. آدم فکر میکنه اینا چجوری درس خوندن و مدرک گرفتند. پس این ثابت میکنه که در ایران هر که از مامان جونش قهر میکنه صاف میره دانشگاه. و با خریدن پایان نامه از بازار و آشنایی با استادو غیره یه شبه میشه دکتر و مهندس وفرق نمیکنه دانشگاه شریف باشه یا آزاد اسلامی دوقوز آباد.و ثابت میکنه این که زن اگر پرفسور هم باشه مغزش کوچیکه وعقلش کم و کارهایی ازشون سر میزنه که از یه پسر بچه هم بعیده و آدم متعجب و حیران که این بشر تو کلش اصلا چیزی به اسم مغز هست.؟! اخه جلوی ماشین پریدنت چی بود خانم به اصطلاح مهندس.
    23
    29
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    vahidtaheri - کوالالامپور، مالزی

    [::sarbaz rahbar - لندن، انگلستان::] جمهوری اسلامی وحتی شخص رهبر جمهوری اسلامی 3 نوع طرفدار دارد: 1. آدمهای خوب و نازنینی که (درست یا غلط )فکر می کنند از راه حق طرفداری می کنندو همیشه هم پای مرامشان هزینه می پردازند. من به شخصه به این آدمهای یکرنگ احترام می گذارم. 2. آدمهای بدی که در ظاهر به دوستی حکومت تظاهر می کنند تا به منافعشان برسند و در باطن دشمن خونی حکومت هستند. آدمهایی دو رو و مزور و مشمءز کننده 3. دسته سوم نادانهایی هستند که هم شامل گروه 1 می تواند باشد و هم گروه 2. حالا با این طرز صحبتهای شما به نظرتان در کدام گروه قرار می گیرید؟ .
    6
    38
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان

    [::Big_Bang - درتموند، آلمان::]. ایشون تازه یکسال بوده رفته بوده کانادا،اونهم از طریق مهاجرت قانونی بر اساس مدرک .تا کسی شهروند کانادا نشه یا اقامت پناهندگی نداشته باشه نمیتونه ولفر یا به قول شما سوسیال بگیره.و تو کانادا شهروند شدن سه سال طول میکشه.پس نظر شما غلط هست.
    5
    29
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان

    توی اصل خبر نوشته شده بود از وظایفش این بوده اگه کسی فرار کرد شماره پلاک ماشینش رو بگیره و الی حقوق اون روزش رو به عنوان خسارت بده،پس میشه حدس زد چطور این اتفاق رخ داده.
    0
    26
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان
    بیک امام وردی در پمپ بنزین. امشب ساعت 11 از تلویزیون کانادا. اخه مگه میخواستی فیلم اکشن بازی کنی مگه دختر جان!!! فدای سرت که بنزین زدن پول ندادند. اصلاً همه پمپ بنزین رو خالی میکردن، فدای .... پروتستات آقا سید علی گدا. در هر صورت روح هر دو تون شاد. یو اند بیک امام وردی.
    10
    21
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    غزل خاموش - اصفهان، ایران

    [::majiddk - کپنهاک، دانمارک::] هم وطن گرامی، در آمریکا هر دو گزینه را دارید که یا با کارت پول بنزین را بدهید و یا بنزین بزنید و داخل کیوسک پول آنرا پرداخت کنید، گاهی هم کارت خوان مشکل دارد. کلاً از این نظر پمپ های شمال اروپا پیشرفته تر هستند. به هر حال مرگ یک مادر جوان اتفاق غمگینی است و امیدوارم برای هیچ کس پیش نیاید.
    0
    35
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    مدافع حق - مادرید، اسپانیا
    من گفتم براى این نوع کار نیاز به این نوع مدرک نیست واقعاً این یک نوع تحقیر کردن شخصه. تو این اسپانیا که ته اروپا وبه قول خود شما که تو المان هستین کشور عقب مونده اى هست برا ى کار کردن تو پمب بنزین فقط خوندن ونوشتن بلد باش کافیه . و اصولاً کار کردن هیچ نوعش بد نیست و باعث سر بلندیه. تا الان که بیست ساله تو اروپا هستم نه سوسیال گرفتم نه میدونم چه طورى میشه گرفت. و ارزو دارم با تمام تحصیلاتى که دارم اینجا یک رفتگر شهردارى باشم.
    5
    12
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    64samad agha - گنت، بلژیک
    *بی همتا* برلین، آلمان «نازیسم ها »..یا نازی ها
    2
    8
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    kitfa - سیاتل,بلویو، ایالات متحده امریکا
    [::majiddk - کپنهاک، دانمارک::]. آره منم داشتم به همین فک می‌کردم ،چطوری؟ من خودم 1 سال کشیر بودم ،به ما آموزش میدن اگه حتا داخل مغازه ازتون پول خواستن بدین، این خانم رو چه حسابی‌ این کار رو کرده معلوم نیست. یه طوری جور در نمیاد
    3
    20
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    kitfa - سیاتل,بلویو، ایالات متحده امریکا

    [::sarbaz rahbar - لندن، انگلستان::]. تو اونجا چه ......می‌خوری.نکنه ایرانی‌ نیستی‌.؟
    3
    28
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    kitfa - سیاتل,بلویو، ایالات متحده امریکا
    نمیدونم ولی‌ اینجا باید اول پول بدی،یا کارت بکشی.
    2
    15
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    CanIR1393 - کانادا، کانادا
    توی کانادا به ایرانی ها شغل های خوب رو نمی دهند. اگه می خواهید شغل خوب داشته باشیدباید ایرانی بودنتون رو مخفی کنید. من خودم توی شرکت کامپیوتر یه زمانی تو اتاوا کار می کردم که افراد یهودی توی سر کار هر روز به من حمله می کردند و مسئول کارگزینیشون یه کثافت ایتالیایی بود که عمدا طرف اون ها رو می گرفت. تو کانادا کلان بر حسب نژاد به آدم ها کار می دهند. من خیلی مصاحبه ها رفتم که از هندی ها و چینی ها و اروپایی ها فقط کپی مدرک خواستند و استختدامشون کردند. ولی من با این که هم دبیرستان و دانشگاه رو تو کانادا تمام کردم . یا اصلان توی مصاحبه سر کار می گذاشتند یا هم هزار جور سوال سخت می پرسیدند با اینکه همشون رو جواب می دادم باز استخدام نمی کردند. هزار جور هندی.... میشناسم که هیچی بلد نیستند.ولی تو شرکت های مختلف راحت استخدام شدند. اگه هم استخدام بشید اونقدر اذیت می کنند تا یا اخراج بشی و یا کار رو ول کنی. من هر کاری که تو کانادا داشتم این طوری بوده هر شرکتی که کاگزینیش ایتالیایی . فرانسوی. فلیپینی باشه خیلی مواظب باشید .من بعد از گرفتن مدرکم یه روز هم تو این کشور نمی مونم.
    21
    38
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا

    [::sarbaz rahbar - لندن، انگلستان::],, ادعاى مسلمانى میکنى ولى دوزار حالیت نیست!! اگه حالیت بود و درسهایى رو که تو حوزه بهت یاد دادن رو خوب بلد بودى( البته نه اون درسهاى غیر اخلاقى که به اخوندا باید داده بشه) میفهمیدى پیامبر اسلام (ص) فرمودین: هر جایى که احساس میکنین شرائط زندگى سخته مهاجرت کنین! پ،گل مغز!! اینا پناهنده نبودن! لندد ایمیگرنت بودن!! سوشیال به اینا فعلا تعلق نمیگیره تا سیتى زن نشده!!! برو ادم شدن رو یاد بگیر بنده مخلوق خدا!! تو بنده خدا نیستی چون بجز خدا یه خدایى دیگه دارى!!! برو ادم شو!!!
    5
    35
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا

    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]،، بى همتا جان! دوست عزیز!!! خدمت شما عرض کنم! قانون مسخره کانادا فقط مختص ایران نیست!! کانادا مدرک تحصیلى خیلى کشورها رو قبول نداره!! در صورتى که امریکا دانشجویان شریف رو رو هوا با تیز میزنه نمیزاره برگردن!! باورت نمیکنى به جرات بهت بگم بهترین پزشک هاى کانادایى جلوى پزشک هاىپیش پا افتاده ایرانى باید شیپور بدست بگیرن و بوق بزنن !! و جالبه که این دولت مدرک بهترین تحصیلکرده ها رو قبول نداره! فقط مختص ایران نیست!!! این از این!! نکته دوم اینه که در کانادا شما پاى دستگاه پمپ تا پرداخت نکنى یک قطره بنزین که سهله هواى خالى هم از نازل نمیاد بیرون!! من موندم این افراد چطور بدون پرداخت بنزین زدن! تازه پول یا کردیت کارد به این مرحوم داده میشده ایشون میپرسیده چه نوع بنزینى و چند لیتر! این پول به صندوق که دور از دسترس هستش برده میشه به مقدار تقاضا کننده صندوقدار پمپ رو اکتیو میکنه!! به غیر از این این ماجرا با ملکولهاى مغز من همخوانى نداره و عجیب به نظرم میرسه!! زنده باشین!! و روح این خانم هم شاد!! .
    8
    28
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    paksan - ایران، ایران -دوست عزیز . شما مهاجرت از تبریز به تهران را باخارج مقایسه نکنید . رای گیری درمجلس تا انتخابات ریاست جمهوری رژیم . هنوز با دست شمرده میشود .ایا درخارج هم همینطورشت? بحث ما روی بی ارزش بودن مدرک تحصیلی رژیم است که خارج قبول ندارد ....
    13
    7
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    [::Liberte - تهران، ایران::]. Liberte - تهران، ایران . دوست عزیز . اولا المان تاریخ فلسفه نیست . ان کشور یونان است . دوما .یک بازیکن همجنسباز درتیم ملی فوتبال المان نام ببر . اغلب ازدواج وداری فرزند هستند . المان یک کشور ازادیست . بله وست وله وزیر خارجه وقت المان یک همجنسگرا بود . وحتی شهردار برلین خودش در مجلس علنا گفت مم یک شئول هستم . مهم نیست . خب باشد .. کارش مهم است .
    7
    10
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا - دوست عزیز . امریکا .به خیلی از فراریان سابق درزمان شاه فقید مشکل تراشی کردند . حتی از شهبانو فر ح پهلوی در فرودگان امریکا انگشت نگاری کردند .ایا میدانید درامریکا چند ین دبیرستان .باپول مدرک میدهد ? کسی را میشناسم باپول وماهیانه ماهی 2000 مارک انزمان برای فرزندش پرداخت میکرد.اما المان مدرک تحصیلی ان پسر که از ان دبیرستان دیپلم گرفته بود نپذیرفت .. باید دید کدام دانشگاه ویا دبیرستان . بله خیلی ایرانیها در امریکا .بدلیل اشنائی به زبان انگلیسی . میروند و مدتی دوره زبان و درس میخوانند وبا استعدادها سریع میروند بالا وترقی میکنند . اما نه برای همه .استثنا درهمه جا هست ..
    8
    9
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    به خاطر یک مشت دلار خودتو چرا به کشتن دادی و شوهر وبچه نازنینت رو داغدار فدا سرت بابا اوباش ارازل همه جا هست اسمشون روشونوه نباید با این افراد درگیر شد اینا اگه شعور و فهم و انصاف داشتن که دزد نمیشدن
    0
    14
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]،،، بى همتا جان ، با مدرک پولى شما کاملا موافقم!! چند روز پیش تو سونا همین بحث بود که دولت اینجا وأدار میکنه دوباره برن دوره ببینن و یه کانادایى بهم همین مورد ( مدرک پولى اشاره کرد )!، سلامت باشین!!.
    2
    13
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    [::CanIR1393 - کانادا، کانادا !! عزیز جان با شما کاملا موافقم!!! اینجا هستند افرادى که با مشکلات اینچنینى دسته پنجه نرم میکنن!!! شما با مدرک تحصیلى از کانادا و گذرنامه کانادایى بهترین موقعیت شغلى و زندگى در شرق اسیا ( ژاپن، تایوان، سنگاپور ) میتونین داشته باشین!! من اون طرفها زندگى کردم!!! موفق و مؤید باشین!!
    0
    17
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران
    من همیشه اول میرم دکه 35 دلار میدم میگم کدوم شماره. خودش سر 35 تا قطع میکنه. اگر هم کمتر بنزین بزنی خودش تو کامپیوترش نیگا میکنه باقی پولتو پس میده. معمولا هم یه کره ای اون تو نشسته . حتما تو کانادا اول بنزین میزنن بعد هم اگه خواستن در میرن !
    3
    19
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    aarian - تهران، ایران

    حاکمان ایران شما مسول آوارگی مردم ایران در غربتید و هر ایرانی‌ که در سختی قرار می‌گیرد ننگ‌ بر شما
    6
    26
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    eydad - مونترال، کانادا

    . بابا اینجا تو هر یالتی‌ فق میکنه‌. مثل اینکه تو ایالت البرتا اینجوریه که اول بنزین میزانی‌ بد پولش رو میدی ولی‌ تو بریتیش کلمبیا یا ایالت های دیگه اینجوری نیست. سر همین یه بحث راه افتاده که تو این ایالت هم باید همین کار رو کنن. 2 ماشین دزدی بوده و راننده ماشین هم سره یه خلاف دیگه به قید وثیقه آزاد بوده‌ که این مساله رو خیلی‌ پر سر‌ صدا کرده. 3- اینجا غیر از چنتا رشته مثل کامپیوتر یا مدیا‌ برایه هیشکی با مدرک ایران‌ کار نیست‌. ایرانیها مجبورا برن کار سطح پایین انجام بدن‌ ولی‌ میتونی‌ درس بخونی و دولت هم بورس بهت میده و مدرک کانادائی بگیری.
    1
    29
    شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Liberte - ارومیه، ایران

    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::] ممنون.ولی من که از بچگی هوادار تیم ملی آلمان بودم،وکیل میشائل بالاک گفت .دیگه بیشتر وارد جزییات نشدند. یادمه فیلیپ لاهم کاپیتان تیم ملی که بعد کمی از جام جهانی 2006 ازدواج کرد ،تلویحا گفت نمی تونم بگم این مسائل تو تیم ملی نبود یا بود.. ولی تعجب می کنم ،میگید آلمان کشور فلاسفه نیست،بله یونان کلاسیک است اما تو دوران معاصر هیچ کشوری تو فلسفه به المان نمی رسه.به این اسامی بزرگ نگاه کنید: امانوئل کانت- هگل- کارل مارکس- شوپنهاور- فیخته- نیچه- مارتین هایدگر-هانا آرنت- مکتب فرانکفورت یا چپ جدید با اشخاصی چون آدورنو،هربرت مارکوزه و البته یورگن هابرماس که شاید بزرگترین فیلسوف فعلی جهان باشه- همینطور ماکس وبر-اریش فروم- ایزیا برلین- کارل کائوتسکی- فردیناند تونیس- و دهها عالم دیگه، همینطور دانشمندان و مخترعان آلمان تاریخ علم و فلسفه و فرهنگ این کشور رو درخشان کرده ،من دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی تربیت مدرس هستم، مطمئن باشید نقش آلمان ها در فلسفه و علوم اجتماعی خیلی بیشتر از این حرفاست..
    2
    24
    یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    CanIR1393 - کانادا، کانادا
    [::kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا::] خیلی ممنوع از نظرت همین طور که گفتم من در آینده به هیچ وجه تو کانادا نمی مونم . خلاصه مطلب من این حرف ها رو از روی یک عالمه تجربه (خودم و دیگران )گفتم. و توی سه تا از استان های کانادا زندگی کردم. اکثر اروپایی ها که تو شرکت ها شغل های بالایی رو دارند حتی مدرک لیسانس هم ندارند ولی شغل های خوب و پر درآمد دارند. کانادا کلا سیستمش این طوری هستش. همیشه یه هندی یا چینی استختدام می کنند و کار 9 نفر رو می دازند روی اون یک نفر. همیشه افراد خاورمیانه ای باید زیر شرایط بسیار سخت کار کنند تا کار داشته باشند. اکثرافراد باهوش رو که من میشناسم یا رفتند آمریکا یا همون ژاپن و اون ورا و یا برگشتند کشورشون. خلاصه مطلب اگه تو کانادا هستید خیلی مواظب فرانسوی ها ایتالیایی ها و یحححودی ها باشید این افراد بسیار از خاورمیانه ای ها کینه به دل دارند و تا باعث اخراج اونا نشوند ول کن نیستند. تو کانادا خاورمیانه ای ها حتی با مدرک دکترا هم بد بخت هستند. البته حتما اینم به خاطر داشته باشید عرب ها بیشتر از همه از ایرانی ها کینه دارند اصلا بهشون اعتماد نکنید.
    2
    15
    دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران
    الان یکی به من پیشنهاد بده واسه کانادا همه چی فراهم خونه کار ماشین ....بمیرم پامو کانادا نمیذارم. چرا بعضی از ایرانیها به این راحتی از کشورشون میگذرن و حاضرن به جاهای بد اب و هوایی مثل کانادا که زمانی مردم رو از فرانسه به اونجا تبعید میکردن برن ؟ایران انقدر بده ؟ واقعا من درک نمیکنم .درامد اونجا بیشتره ؟ حقوق اجتماعی ؟
    5
    12
    ‌سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    آرش ایران نژاد - تبریز، ایران
    مهندس نفت بوده اما قانون شناس نبوده هیچ لازومی نداشت خودشو بینداره جلو ماشین افرادی که از نظر ذهنی برابر با یک کودک ۴ ساله هستند. حالا پلیس بیشتر دنال این خواهد بود که شاید ایشون اصلا دنبال خودکشی بوده اند و از این فرصت پیش امده استفاده کردن برای کشتن خودشون .البنه من کانادا نبودم اما در رسانها در ارتباط با برخورد با دزدان تقریبا قریب بهاتفاق میگن نباید جلو دزدان رو گرفت
    0
    5
    یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.