دیوان عالی ایران اعدام ضارب یک بسیجی را تایید کرد

رسانه‌های محافظه‌کار علی خلیلی را 'شهید امر به معروف' خوانده‌انددیوان عالی ایران حکم اعدام احسان ش. را که با یک بسیجی به نام علی خلیلی درگیر شده بود، تایید کرد. قاضی اصغرزاده به ایسنا گفته است که این حکم به زودی اجرا خواهد شد.
 
علی خلیلی در تیر ماه سال ۱۳۹۰ به احسان ش. و دوستانش که در ماشینی بودند "تذکر" داد و این مساله به درگیری منجر شد. در این درگیری احسان ش. علی خلیلی را با چاقو زد.
 
او پس از چند جراحی و مدتی بستری از بیمارستان مرخص شد و به کربلا سفر کرد، اما بعد از حدود سه سال، یعنی در فروردین سال ۱۳۹۳ درگذشت.
 
کمی بعد رئیس پزشکی قانونی ایران اعلام کرد که ضربات چاقو "با مرگ او بی‌ارتباط نبوده است" و به این ترتیب اتهام قتل علیه احسان ش. مطرح شد.
 
پیشتر علی خلیلی و پدرش در پرونده ضرب و جرح از او رضایت داده بودند اما با درگذشت علی خلیلی پرونده دوباره به جریان افتاد.
رسانه‌های محافظه‌کار ایران از علی خلیلی با عنوان "شهید امر به معروف" یاد می‌کنند.
 
پس از درگذشت علی خلیلی مجلس ایران کلیات طرحی تحت عنوان "حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر" را تصویب کرد که به موجب آن هیچ فرد یا نهادی حق ندارد مانع از اجرای "امر به معروف و نهی از منکر" بشود و در صورت بروز درگیری در این زمینه، مجازات کسانی که علیه امر به معروف‌کنندگان اقدامی کنند، سختگیرانه خواهد بود.
 
پدر احسان ش. پیش از این درباره شب درگیری گفته بود: "بچه‌ها نوار موسیقی می‌گذارند توی ماشین، شش نفر از همکلاسی‌هایشان بودند. اینها هم ایست و بازرسی داشتند و گفتند نوار را خاموش کنید. پسرم هم گفت جشن است به شما چه مربوط است. بعد (علی خلیلی) گفت عباس جلوی ماشین را بگیر. پسرم و دوستانش دیدند ایست و بازرسی است، فرار کردند. سه تا موتور که ترک آن سه نفر نشسته بودند دنبال اینها می‌کنند. از میدان هفت حوض تا چهار راه سیدالشهدا بیست کیلومتر است مگر می‌شود امر به معروف را به زور انجام دهند؟"
 
پدر احسان همچنین گفته بود: "من خودم زباله‌کش شهرداری هستم، من نامه به رهبری دادم که به داد ما برسد. نامه نوشتم به رهبر که من یک مجروح جنگی هستم. متاسفانه پرونده را سیاسی کردند و ما هم دست‌مان به هیچ جایی بند نیست. توی روزنامهٰ‌ها مطرح می کنند که نهی از منکر بوده و همین‌ها کار را خراب کرده. من خودم به سیاست وارد نیستم برای چی پرونده را سیاسی کردند؟"
+54
رأی دهید
-69

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    محسن احمد علی - دبی، امارات متحده عربی

    بیخودی اسم پاک شهید رو روی هر بی کس و کاری نزارید، وقتی قرار باشه که سگهای ولگردی مثل بسیجیان و اوباشان رهبری ، تو خیابون ها به بهانه امر به معروف، عقده هایشان را خالی کنند و دولت بیکفایت هم حمایت کند، پس مردم عادی شکایت به کجا برند. مملکت ما شده مثل داستان قاضی بلخ،،. گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدن گردن مسگری.
    6
    115
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    united-iran - آکلند، نیوزلند

    بسیجی عزیز علی خلیلی توی بهشتت با حوریان بهت خوش میگذره؟! تا تو و امثال تو باشید مردم را امر به معروف زورکی نکنید، آقا بهشت که زورکی نمیشه که، ما حال میکنیم بریم جهنم، به تو و امثال توی جوجه بسیجی آخه چه ربطی داره؟؟
    4
    110
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    پروردگار - تهران، ایران

    بدبخت قاتل تو حسین است نه احسان
    4
    75
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    ARISMAN - المان، آلمان

    گویا ضرباتی که این بنده خدا به اون بسیجی زده با سه سال تاخیر عمل کرده، در این مورد دکتر روازاده باید نظر بده چون متخصص طب اسلامیه!! :(
    4
    101
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Adam va hava - لندن، انگلستان

    اوه اوه بسیجی‌ بود بگو ۱ درصد شانس داشته باشی‌ فقط خدا کمکت کنه :(
    3
    67
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Faryade_Khamoosh - آخن، آلمان

    من شخصا واقعا از خشونت متنفرم. ولى این على خلیلى، این بسیجى که جلوى دختران و زنان و خواهران مردم را میگرفت. جلوى جوونى جوانها را میگرفت و تو تن خیلى از مردم رعب و وحشت ایجاد کرده حقش از این کمتر نبود. على خلیلى و على خلیلى ها غلط میکنن و به گور باباشون میخندن که جلو مردم را میگیرند و تذکر میدن. اصلا اینها خر کى باشن که بخوان تذکر بدن. تذکر به چى؟ چه چیزى این اجازه را به تو میده به من تذکر بدى؟ تو پلیسى؟ تو چه .. هستى؟ تو چه مسئله اى این برتریت را دارى که بخواى به دیگران تذکر بدى. بسیجى . حقت بود که به درک واصل شدى. هر چى بیشتر از شماها بمیرن انگار پشه و مگس مرده.
    3
    60
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    13lack Bird - لندن، انگلستان

    دست گلش درد نکنه. علی‌ خلیلی بسیجی‌ بی‌ اصل و نسب برو به جهنم...امیدوارم جلو این اعدام رو بگیرن.
    4
    55
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    ایا امکان دارد که حکومت اسلامی ایران قاتل بسیجی (مزدور خودش را) اعدام نکند؟؟؟!
    5
    45
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - لیدز، انگلستان

    مردمی که از فرط اجبار جور را تحمل می کنند اما آرزوی مرگ ظالم را در دل می پروند1..زهرا بنی یعقوب نفر ششم کنکور سراسری بود که در بازداشتگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهر همدان (زیر نظر بسیج) تحت شکنجه خونریزی مغزی درگذشت.۲:اسید پاچی های امربه معروف.......اگرعلی خلیلی اشغال مرد. یک سگ پاچه گیرکمترتا باشد این اتفاق یک امر فراگیر بشه تا بسیجیان و قاتلان جوانان یکی یکی به تعفن خانه ابدی برن..مرگ بر رزیم دیکتاتوری اخوندی و پاچه خوارهاشون....
    2
    56
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    اصحاب کهف - بروکسل، بلژیک

    تو روز روشن دارن دوباره حق مردم رو میخورن..طرف خبرش چند بار پیاده رفته کربلا و برگشته،اونوقت میگن احسان کشتدش.چرا اینقدر بی‌ وجدانید شما آخه؟!
    1
    30
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    بیدار58 - بابلسر، ایران

    اگه فضولی نمیکردی و نمیخواستی نخود هر آش بشی الان هنوزم داشتی به زندگی نکبتت ادامه میدادی و زندگی یه جوون بدبخت رو هم خراب نمیکردی.
    1
    30
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    DAADAA - تهران، ایران

    کدام قاضی ابلهی بعد سه سال حکم قصاص میده؟! خب حالا اصلا بعد سه سال گیریم که تلف شدنش بر اساس ضربات چاقو باشه ٬ خب مگه پدر مقتول رضایت نداده بود؟ پس دیگه چه مرگشون هست که طرف رو اعدام می کنید؟ آخه اصلا امر به معروف ....از کجا واقعا اومده؟ خدایا این چه حکومتی هست از کجا این بلا به سر ایرانیان نازل شد؟ خدااااااایا
    1
    26
    شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    samavat - شیراز، ایران
    به نظر من پدر این قاتل داره دروغ میگه.من خودم تا حالا زیاد تو پست ایست و بازرسی بسیج خوردم.هیچ کسی بیست کیلومتر دنبال یه ماشین نمیره به خاطره موسیقی.اونم با موتور که هر لحظه ممکنه با ماشین بزنه بندازه موتور رو زمین.من خودم از ایست بازرسی فرار کردم با ماشین یه چهار راه با موتور اومدن دنبالم بعد بیخیال شدن.این یارو میخواد حالا که بچش میخواسته تجاوز کنه و مرتکب قتل شده لااقل آبرو خانوادش حفظ بشه.
    7
    8
    یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.