قدیرف، رهبر چچن: زن‌هایتان را از واتس‌اپ بیرون بکشید

ازدواج دوم این فرمانده پلیس با دختری ۱۷ ساله موجی از انتقاد راه انداخترمضان قدیرف، رهبر چچن، از مردان خواسته است که اجازه ندهند زنانشان از پیامرسان واتس‌اپ استفاده کنند.
از قول او نقل شده: "در را رویشان ببندید، نگذارید بروند بیرون، بعد دیگر نمی‌توانند از این پیغام‌ها بفرستند."
آقای قدیرف این حرف را پس از آن می‌زند که ازدواج اجباری یک فرمانده پلیس چچن با دختری ۱۷ ساله موجی از پیغام‌های عصبانی را روی واتس‌اپ به راه انداخت. ازدواج فرمانده پلیس ۴۷ ساله با این دختر ۱۷ ساله در حالی صورت گرفته که او همسری دارد.
رمضان قدیرف با وجود اینکه این ازدواج خلاف قوانین روسیه است از آن حمایت کرده است. در عین حال برخی مقام‌های عالی از قانونی شدن تعدد زوجات حمایت کرده‌اند.
آقای قدیرف رهبری اقتدارگرا و متحد اصلی ولادیمیر پوتین در چچن است. او سنت ربودن عروس و ازدواج زیر ۱۸ سال را غیرقانونی اعلام کرده است، اما تصور می‌شود که طرفدار تعدد زوجات باشد.
ماگومد داوودف، دستیار ارشد او گفته است: "همه چیز باید مطابق شریعت باشد، اگر مردی از عهده اداره بیشتر از یک زن بر می‌آید چرا بیشتر ازدواج نکند؟"
گفته می‌شود که این ازدواج اجباری بوده استاکثریت جمعیت چچن مسلمان است.
درباره ازدواج اخیر ناژود قوچیگف، از فرماندهان پلیس، گفته شده است که وی جلوی خروج دختر ۱۷ ساله از خانه‌اش را گرفته و با تهدید خانواده این دختر توانسته که با او ازدواج کند.
آقای قدیرف از طریق تلویزیون محلی موج پیغام‌های انتقادی در واتس‌اپ را تقبیح کرد و گفت: "بس است. مثل چچنی‌ [واقعی] رفتار کنید. ناموس خانواده مهمترین چیز است."
"این چیزها را ننویسید. زن‌هایتان را از واتس‌اپ بیرون بکشید."
او هفته گذشته در اینستاگرام خود از برخی رسانه‌های روس به خاطر پوشش این خبر انتقاد کرد و گفت "این جنجال به دستور مشتی لیبرال به پا شده است."
رمضان قدیرف این ازدواج را تبریک گفته و از رسانه‌های روس به خاطر پوشش آن انتقاد کرده
+20
رأی دهید
-121

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    shamilla - مونترال، کانادا

    همه اش ترس و وحشت یعنی مردان برن واتس اپ اشکال نداره. در دین اسلام اگه همه زنها قدرت پیدا کنند با بالابردن تحصیلاتشان و پیدا کردن یک منبع شغلی که تامین مالی زندگی بر عهده خودشون باشه . خارج از هر گونه وابستگی به مردان . اون وقت به حال اخوند و ملا و مردان متعصب مذهبی مسلمان باید گریست . والا . بیشتر شانس اشان اینکه هنوز در بیشتر کشورهای مسلمان زنها نه تحصیلات بالایی دارند. نه خودکفایی مالی .
    12
    89
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    نام فامیل ... برای این رهبر بسیار برازنده تر است.
    3
    19
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    تمام دیکتاتور ها از وسایل و اطلاع رسانی میترسند تمام کشور های مثل چین کره ایران و امثال اینها فقط فکر و ذکرشون عدم دسترسی به اینترنت و ماهواره س که مبادا مردم شون اگاهی لازم را پیدا کنند و حکومتشون به خطر بیوفته
    3
    60
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - لیدز، انگلستان

    قدیرپوف باقانون شریعت میری جلو تا ۳۸ زن دیگه جا داری یه نظریم به بچه کوچکا که ۹ ساله هستند عروسک بازی میکنن تو کوچه وپس کوچه بنداز ..چون روایات...
    6
    47
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    iRONiC - استکهلم، سوئد

    نتیجه اخلاقی‌ اینکه اونجا هم جمهوری اسلامی می‌شه، و در اثر محدودیت حاکمین هر مرد و زن متاهلی ۲-۳ تا بی‌اف و جی‌اف هم واسه روز مبادا تو ترشی میخوابونن
    2
    39
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    arash*eindhoven - آیندهوون، هلند

    در عربستان سوسمار نشان از این ازدواج‌های لچکی دین اسلام سوسماری صد پدری زیاد است !
    7
    30
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    در این ننگینترین دین تاریخ بشر---برای قدرت و اشاعه ی این دین هر جنایتی آزاد-‌از قطع دست و پا -در آوردن چشم و هر جنایت دیگری------------------جایزه زیر شکم سوسمارهای نر----تعدد زوجات-- خوابیدن با کنیز البته به نوبت!! کافر را بکش- مرد هنوز در حال جان کندن با زنش بخواب!!! و جایزه ی اصلی‌ دختر نه ساله----رویای کثیف هر پدوفیل در جهان---!!!!
    0
    15
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    siavashomaha - منچستر، انگلستان

    ادسریت مردم چچن مسلمان هستند ،پس خاک بر سرشون. تنها راهه نجات از تحجر و خرافات و انسانیت فرار از اسلام و یا نابودی اسلام برایه همیشه
    1
    28
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    david_02003 - هاسلت، بلژیک

    چرا ایراد به این شخص میگیرید ، ولی کسی از محمد پیامبر مسلمین ایراد نمیگیره ، که یک مرد 53 ساله با دختر 9 ساله ازدواج کرد ، تازه از شش سالگی خواستگاری کرده از آیشه ،خب این مرد هم سنت پیامبر عزیز را بجا آورده ، که خیلی ها به خاطر ایراد از اون کشته میشن یا فراری یا زخمی یا تو زندان ، و خیلی هم هنوز طرفدار داره ، تو قران هم اگر بروید و بخوانید گفته شده ، که شما حق گرفتن چهار 4 زن را دارید ، و همچنین نکوشته شده مزاحم پیامبر عزیز من نشوید ، حتی به او خداوند گفته که ، خودت حق داری که انتخاب کنی که هر شب با کدام همسرت بخوابی به هیچکس هم مربوط نیست چون من میخواهم ،اگر فکر میکنید که من از خودم میگویم ، برید و سوره الاحزاب را بخوانید ، تازه قشنگتر اینکه ، خداوند بزرگ در قران به محمد دستور میده که نترس و برو و با زن پسر خوانده ات ازدواج کن ، عجب خدای ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عدالتت را بنازم ، لطفا اگر کسی هم گفت که این قرا
    1
    27
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    david_02003 - هاسلت، بلژیک

    در ضمن اگر کسی هم گفت که این قران دست خورده است ، لطفا یک شخص قران اصل را به من نشان بده یا نشانی بده بروم و بخرم ، یا لطف کنید برای من بفرستید ، اگر نه ندارید یا اصلا ندیدید ، لطفا بدون دلیل صحبت نکنید ،
    1
    21
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    چنان آکبند تحجر در مغز اکثریت مسلمانان هست که هیچ منطقی‌ در قاموس بتن آرمه ی آنان نفوذی ندارد- از پدوفیلیا تا آیه‌ها و سوره‌های کشتن برای آنان با مغز هایی این چنینی شبیه فرضیه ی انیشتن به گوش جانوری است و متاسفانه همه ی کشور‌های غرب در حال ماله کشیدن جنایات این دین-یا از ترس عملیات تروریستی این جانوران و یا منافع مادی!!!!
    0
    11
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    amir-amir - تورنتو، کانادا
    [::david_02003 - هاسلت، بلژیک::]. هموطن گرامى کتاب قرآن همانند کتابهاى دیگر تالیف آن توسط افرادى صورت پذیرفته است که در عصر خود فکر مى کردند بهترین راهنماى زندگى براى مردم خواهد بود همانطور که کتابهاى دیگر همانند تورات و انجیل و سایرادیان منتشر شدند. خداوند٫ آفریننده خلق و این دنیاى بى کران اگر لازم مى دانست کتابى واحد تحت یک دین آیین و مسلک براى مردم دنیا به وجود مى آورد که این همه سبب تفرقه و جنگ نگردد. بنابراین رشد و تعالى انسان به خودش واگذار شده کما اینکه تا کنون به مرحله والائى از پیشرفت رسیده ولى هنوز به آن درجه از کمال انسانى و رشد نهائى نرسیده است٫ در هر صورت انسان از راهبرى و هدایت صحیح بى نیاز نیست.
    4
    3
    ‌پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    64samad agha - گنت، بلژیک
    به دنبال اصل قران نباش،چون خود محمد هم همچین چنین کتابی‌ رو تو زندگیش ندیدیده
    1
    6
    ‌پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    Kentish boy - لندن، ایالات متحده امریکا
    لینک خبر از سایت روزنامه ریا-نووستی اینجا هست، ایرانیان‌یوکی یک قسمت از جمله رو گرفته و بزرگ کرده به صورتی‌ که کل خبر، یه خبر منفی محسوب می‌شه در صورتی‌ که کل داستان یه چیز دیگه هست. اگه خبر‌های دیگه رو توی ۲-۳ سالِ اخیر از این "رمضان قدیرف" خونده باشین میبینین که اتفاقا نسبت به رهبر‌های کشور‌های مسلمون، از همه دیدش باز تره. ...
    7
    1
    ‌پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    kitfa - سیاتل، ایالات متحده امریکا
    اسلام و رختخواب چرا تعجب می‌کنید
    4
    12
    ‌پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.