آیت الله خامنه ای: اجازه نمی دهیم از مراکز نظامی ایران بازرسی شود

رهبر ایران در یک دانشگاه نظامی در تهران سخنرانی کرده است
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته است "اجازه نمی دهیم از هیچیک از مراکز نظامی هیچگونه بازرسی از سوی بیگانگان انجام شود."
آقای خامنه ای امروز سی ام اردیبهشت (۲۰ مه) در دانشگاه نظامی امام حسین در تهران و در جمع دانشجویان "افسری و تربیت پاسداری" سخنرانی کرده است.

هشدار رهبر ایران درباره "کشاندن جنگ به مرزهای ایران"
آیت الله خامنه ای، در جریان سخنرانی امروز خود درباره آنچه که کشاندن جنگ به مرزهای ایران است، هشدار داد. رهبر ایران گفت "بنده خبرهایی دارم که دشمنان با همراهی برخی مسئولان سفیه منطقه‌ خلیج فارس درصددند که جنگ‌های نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند. آنها بدانند اگر شیطنتی صورت گیرد واکنش ایران بسیار سخت خواهد بود‌."
 
در هفته های اخیر همزمان با نگارش متن توافق جامع اتمی ایران با گروه ۱+۵، اظهارنظرهای متنوعی از سوی مقام های ایرانی درباره نحوه بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از اجرای توافق جامع صورت گرفته است. از جمله برخی از نمایندگان مجلس از احتمال طرح بازرسی از مراکز نظامی ایران ابراز نگرانی کرده اند و شماری از شخصیت های نظامی گفته اند پاسخ چنین درخواستی "سرب داغ" است.
 
بر اساس تفاهمی که بر سر مفاد توافق جامع اتمی میان ایران و گروه ۱+۵ به دست آمده، قرار است ایران در توافق نهایی اتمی، پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه به اجرا درآورد. این پروتکل بازرسی از تاسیسات اتمی کشورها را آسان تر و دسترسی به مکان هایی را که آژانس با ارائه شواهد خواستار بازدید یا نمونه برداری از آنجا شود را فراهم می کند.
 
در تازه ترین اظهار نظر رهبر ایران درباره مذاکرات جاری اتمی، او مخالفت خود را با برخی از مصادیق بازرسی بیان کرده است.
آقای خامنه ای گفته "باز در مذاکرات حرف های تازه می زنند، می‌گویند اجازه‌ مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای باید داده شود. این یعنی بازجویی. من اجازه نمی‌دهم بیگانگان با دانشمندان و فرزندان عزیز ملت که این دانش را به اینجا رساندند بیایند حرف بزنند."
 
رهبر ایران گفته "همانگونه که قبلا هم گفته شد، اجازه هیچگونه بازرسی از هیچیک از مراکز نظامی و همچنین گفت و گو با دانشمندان هسته ای و سایر رشته های حساس و اهانت به حریم آنها، داده نخواهد شد" و "ملت و مسئولان ایران در مقابل زیاده خواهی ها و زورگویی ها به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد."
توضیح مقام های وزارت خارجه ایران درباره اجرای پروتکل الحاقی
دو روز پیش از سخنرانی آیت الله خامنه ای، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره پروتکل الحاقی گفته بود زمانی که این پروتکل در دهه ۹۰ میلادی مورد مذاکره قرار گرفت چارچوب ها برای این که دسترسی ها به اسرار نظامی و حتی اقتصادی کشورها نباشد، فراهم شد. آقای ظریف گفته مقررات موجود در پروتکل الحاقی، مانع از سوء استفاده از این گونه دسترسی ها است ضمن این که اینها "بازرسی" نیست بلکه "دسترسی" است که بر اساس چارچوب مشخص و مدیریت شده است.
 
در اظهار نظر دیگری، حمید بعیدی نژاد از اعضای گروه مذاکره کننده ایران هم گفت که هر گونه دسترسی به مراکز حساس غیر اتمی شامل تاسیسات نظامی اگر بخواهد انجام شود، ایران می تواند "به هنگام اعطای دسترسی به آژانس تمامی تجهیزات لازم و نواحی و فعالیت های غیر مرتبط را از چشم اعضای آژانس بپوشاند و به این وسیله امکان افشای اطلاعات محرمانه خود را به کمترین حد و به صفر برساند."
+82
رأی دهید
-71

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    تا از شورتت هم باز رسی نکنند ولت نخواهند کرد ، از بس که دروغ گوئی !!!
    23
    106
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    vahidtaheri - کوالالامپور، مالزی

    مصاحبه با کارشناسان اتمی و بازدید از مراکز نظامی به هیچ عنوان نباید پذیرفته شود.
    94
    51
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مومن متدین - عدن، یمن

    پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری اینها می خواهند به بهانه توافقی هسته ای با بازدید از مراکز نظامی ایران و کسب الطاعات از تسلیحات ایران نظام مقدس جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. اما ما اجازه هیچ نوع تجاوز و بازرسی به مسکبرین نمیدهیم. ولو اینکه تفاهم لوزان هم نادیده بگیریم تا به حقوق مردم مظلوم ایران تعدی نگردد. آنها با همین سرکشی ها باعث سقوط حکومت فاسد و فاسق پهلوی شدند.
    131
    33
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    yahya3212000 - برگن، نروژ

    قیافت به این کارا نمیخوره ...، این قیافه هارو واسه ملت بی‌دفاع و بدبخت ایران بگیر! مملکتو به با د دادین رفت!
    16
    121
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    مگه دست خودتان است که جازه نمی دهید؟ اخوندها 37 سال است سوار ملت ایران شدن , حالا نوبت شماست اخوندها اگر اجازه دهید سورتان شوند انهم نه ملت ایران بلکه دولتهای خارجی
    16
    47
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    یک ایرانی در استرالیا - ملبورن، استرالیا

    آره ممکنه بیان بخوان سرقت علمی انجام بدن و مثلا از همون نفربرهای مسخره یا زیر دریایی که با پیت حلبی درست شده بود و عکسش منتشر شده بود برای خودشون کپی برداری کنن. ما اجازه اینکارو به اجنبی ها نمی دهیم.
    10
    48
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان

    درود بر رهبر عزیز پدر ایران نوین ، غربیها در خواب ببینن بازدید از مراکز نظامی ایران و ، غرب به خیال خود میخواد با این کار مثلأ ایران و تحقیر کنن ولی ما رهبری داریم عزیز و غیور و وطن پرست، مرگ بر دشمنای رهبر کبیر
    98
    15
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان

    [::karaji - گتنبرگ، سوئد::]. [::karaji - گتنبرگ، سوئد::]. لعنت بر تو ای خائن.. پول مفت بگیر سربار جامعه ، نابود میکنیم شماهارو،دروغگو ارباباتون هستن
    95
    18
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۲
    فراتر از اندیشه - آلپ، سوییس

    این‌ها را همه خودشان براتون ساختند و پرداختند تازه میگویید خبر ندارند. آنها از خودتان هم بهتر میداند که چی‌ دارید.
    8
    37
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    shamilla - مونترال، کانادا
    ما مردم شور حسینی داریم چون مخالفیم با خامنه ای .....و مخالفتمون هم منطقی هست اما باید به فکر ایران باشیم .......اگه جنگ بشه ایران تبدیل به باتلاقی مثل سوریه عراق افغانستان و پاکستان میشه تنها کشور امن منطقه فعلا ایرانه درسته که اختلافات و بی عدالتی در ایران زیاده اما نباید کشور را دست عربها و غربیها سپرد
    25
    37
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان

    ما عزت و اقتدار خودمون واسه یه مشت تحریم و مرغ و کباب تحدید تو خالی نمیفروشیم
    85
    13
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    محسن احمد علی - دبی، امارات متحده عربی
    برنامه ها و اسرار نظامی برای هر کشوری ، بمصابح حیثیت و آبروی آن کشور میباشد که باید دور از دسترس بیگانگان باشد. برنامه نظامی چه ربطی به مسایل اتمی داره؟؟؟ این توافق انجام نشه برای ایران بهتره. تا اینجا نشده، ازین ببعد هم نشه..
    41
    23
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    فروغ ایرانى - اودنسه، دانمارک

    چه بخواى چه نخوى کنترول میشى. از رَآه دور
    11
    45
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    arash*eindhoven - آیندهوون، هلند

    سردار بشکه اوف رو بذار جلوی در،دیگه کسی‌ نمی‌تونه بازدید کنه !
    7
    55
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    کاش یک ذره مغز داشتی و میتونستی فکر کنی.ملت رو به خاک سیاه نشوندین.
    8
    54
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - منچستر، انگلستان

    قشر پاچه خوار اینجا زیاد شد....خخخخ...حرف از فقر و دزدی مقامات ووووومیشه پاچه خوارا نظر نمیدن فقط منفی میزنن ......الان مثل وزغ ریختن اینجا نظر میدن...چقدر پستو ضعیف هستید شماها ....یه کم یه کم فقط به فکر فقر مردم ایران باشید .....حرف از اسلحه و بمب وکشتارمیشه مثل کفتارو لاشخوربو میکشید میاید بوی از مهر و محبت نبردید بوی مردار میدید....
    4
    40
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - منچستر، انگلستان

    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان...سرباز رهبر اگر واقعا تو در انگلستان باشی!!! و ویزا گرفته باشی با بودن پاچه خواریت ..یعنی به ((د ر و غ))گفتی تو ایران مشکل داری !!!پس دروغگو خودتو اربابت علی پروستاتی...اصلا تو دربلاد کفرچه ارمیکنی!!! اگرم که به (د ر و غ ) زدی انگلستانی در ایرانی ..!!باز دروغگو هستی......پس دروغگو تو و اون رزیم فاسد دیکتاتوری اخوندی کثیف.......
    7
    43
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    چشم بهشون میگم
    2
    24
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    محسن احمد علی - دبی، امارات متحده عربی
    خدمت آقایونی که در خارج از ایران زندگی میکنند، و روی هر مطلبی کامنت منفی میزارن عرض کنم که کسی طرفدار خامنه ای و رژیم آخوندی نیست اما خواهشا یک کم هم اصالت و فرهنگ و ملیت خودتون رو بیاد بیاورید و از وطن خودتون دفاع کنید. در هر گوشه دنیا که هستید، همیشه طرفدار ملت و مملکت خودتون باشید...رژیم آخوندی مملکت ما رو آشغال کرده، درست . اما این بدین معنی نیست که مملکت رو بخاطر 4 تا آخوند بدست اجنبی بسپاریم و رهایش کنیم.
    23
    27
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    shamilla - مونترال، کانادا
    فانتزی این هست که نظام سرنگون بشه و خوب یک از اپوزیسیون بیاد روی کار یا رفراندوم .....اما واقعیت اینه که اگه این نظام سرنگون بشه خیلی ها از اب الوده ماهی میخواهند بگیرند....اولیش همون تجزیه طلب های داخلی هستند و دومیش اپوزیسیون هایی که بیشتر از سی ساله هنوز نتونستند درباره پرچم تصمیم بگیرند چه برسه به اهداف مشترک....و سومیش هم داعش و گروههای تروریستی طالبان با سر کرده گی عربستان که نمیخواهند سر به تن ما شیعه ها باشه .........ما ها را کافر میدونند و اندیشه نابودی ما دارند مثل 1400 سال پیش که امدند این بار ......بماند مشکلات و بدختیهای ایران با مردن این خامنه ای و نوچه هاش درست نمیشه و با رفتنش ..........شما توقع معجزه دارید .......باید اول انقلاب فکری و فرهنگی بشه تو خود مردم ما ..........مردمی که بدونند که این مسلمان های دنیا هیچ کدوم چشم دیدن ما ایرانی ها را نداریم برای اینکه برای سنی ها شیعه مثل فرقه و یک سکت میمونه ..........در اخر جنگ بدترین و فاجعه امیز ترین اتفاقی هست که برای مردم ایران و ایران اتفاق بیفته ...........امیدوارم سایه جنگ از سر مردم ایران و کشورمان دور باشه
    10
    18
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    cardenas - مادرید، اسپانیا

    درست مثل کشتی شاهد !!؟؟ ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
    3
    32
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    arash*eindhoven - آیندهوون، هلند
    [::shamilla - مونترال، کانادا::]. متاسفانه کاملا حق با شماست
    6
    12
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    amonbede - تهران، ایران
    این رجز خوانی هم منو یاد رجز خوانی کشتی نجات انداخت
    3
    21
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان
    [::shamilla - مونترال، کانادا::]. شما مثل اینکه قراره عمر نوح کنید که صبرتان زیاد هست
    1
    12
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    اگر یک جو- عشق به میهن -در انبوه ایرانیان بود کلیه گروه‌های به اصطلاح مبارز و دشمن ملایان صد پدر---یکی‌-----می‌ شدند برای نابودی این سوسمارهای عرب عربستان---بعد توافق میکردند روی یک انتخابات حقیقی‌ برای نوع حکومت به دور از چنگال مذهب‌و ایسم‌های وارداتی--‌و حکومتی که شخص اول چه شاه چه رئیس جمهور-با کوچکترین لغزشی امکان برکناری او-----هیچ راه دیگری نیست!!
    3
    8
    ‌چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    shahab46 - هانوفر، آلمان
    تو...، خودت بدون اجازه انگلیسیها آب نمی‌خوری
    1
    8
    ‌پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    Victory835 - تهران، ایران
    [::amonbede - تهران، ایران::]. دقیقاً منم داشتم به همین میخندیدم .. چتد روز دیگه یهو خبردار دار میشیم که مقام عظما .... رو هم برای تجسس تقدیم فرمودن....خخخخ . دست بردارین مفت خورای دزد شماها همه.... فقط واسه مردمه. بهتره بجای این ... به فکر یه حرکت نرمشی جانانه باشی واسه پروستاتتم خوبه...ههههه... کم به امید خدا اینبار نابودتون میکنن.
    0
    10
    ‌پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.