«پیام جدید» ابوبکر بغدادی: پایان حاکمان عربستان سعودی نزدیک است

ابوبکر بغدادیگروه حکومت اسلامی (داعش)، فایلی صوتی از ابوبکر بغدادی، رهبر خود منتشر کرده که در آن گفته شده حاکمان عربستان سعودی «مشروعیت خود را از دست داده‌اند» و «پایان آنها نزدیک است».
 
خبرگزاری رویترز گزارش داده که این فایل صوتی، پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت منتشر شده هرچند اصالت آن به طور مستقل قابل تایید نیست.
در این فایل صوتی که توسط گروه رسانه‌ای الفرقان منتشر و در سایت‌های متعدد و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صدایی که به نظر می‌آید متعلق به رهبر گروه حکومت اسلامی باشد، می‌گوید: «هیچ عذری از هیچ مسلمی که به حکومت اسلامی هجرت نکند، وجود ندارد. پیوستن {به جنگ} وظیفه تمام مسلمانان است. ما از شما می‌خواهیم تا یا به ما بپیوندید یا هر کجا که هستید، سلاح به دست بگیرید.»
 
در این فایل صوتی، خلیفه حکومت اسلامی، حاکمان عربستان سعودی را «دشمن» توصیف می‌کند و با بیان اینکه «پایان آنها نزدیک است»، می‌گوید که حاکمان کشورهای منطقه خلیج فارس از رشد تعداد پیروان او میان اعراب سنی احساس تهدید کرده‌اند.
 
صدای منتسب به ابوبکر بغدادی می‌گوید: «آنها {حاکمان عربستان سعودی} مشروعیت ادعایی خود را از دست داده‌اند. هنگامی که آنها احساس کردند که اربابان‌شان، صلیبیون و یهودیان، رافضی‌ها را جایگزین آنها کرده‌اند، جنگ ادعایی خود علیه رافضی‌ها در یمن را به راه انداختند.»
 
«رافضی» اصطلاحی است که برخی از مسلمانان تندرو، به شیعیان می‌گویند و منظور از آن اطلاق شیعیان به عنوان گروهی است که از دین اسلام خارج شده‌اند.
 
عربستان سعودی، چند ماه است که رهبری ائتلافی از کشورهای عربی برای حمله به شیعیان حوثی در یمن را بر عهده گرفته است. این کشور همچنین بخشی از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا است که  علیه «حکومت اسلامی» شکل گرفته است.
 
اما رهبر گروه حکومت اسلامی با انتقاد شدید از دخالت نظامی عربستان سعودی و متحدانش در یمن، می‌گوید: «آنها ادعا می‌کنند که از سنی‌ها دفاع می‌کنند؛ آنها دروغ می‌گویند. آنها تلاش می‌کنند تا از پیوستن مسلمانان به ما جلوگیری کنند {زیرا} این پسران "سلول" را وحشتزده می‌کند.»
 
«پسران سلول»، اشاره‌ای است به نوادگان عبدالله بن ابی بن سلول، از حاکمان مدینه در صدر اسلام که بسیاری از مسلمانان هرگز گرویدن او به اسلام را قبول نکردند و او را «رهبر منافقان» خطاب می‌کردند.
 
این نخستین پیام منتسب به ابوبکر بغدادی، خلیفه گروه حکومت اسلامی پس از انتشار گزارش‌هایی است که از زخمی شدن او بر اثر عملیات آمریکا و جانشینی فرد دیگری به جای وی خبر می‌دادند.
 
خبرگزاری فرانسه می‌گوید که به نظر می‌آید صدای این فایل صوتی با صدایی که در اواسط ماه نوامبر سال گذشته میلادی از ابوبکر بغدادی منتشر شد، مطابقت داشته باشد.
 
خلیفه گروه حکومت اسلامی در این فایل صوتی خطاب به مسلمانان گفته است: «اسلام هرگز حتی برای یک روز دین صلح نبوده است. اسلام دین جنگ است.»
+72
رأی دهید
-39

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    mlowes - واشنگتن، ایالات متحده امریکا

    باز هم درود به شرفت که حقیقت رو میگی‌.
    15
    58
    جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان

    جالبه متن صحبت هاش با متن صحبتهای فرماندهان سپاه و بعض اخوند و اخوندکها در مورد حاکمان عربستان ۱۰۰ در ۱۰۰ مطابقت میکند،هر دو وعده سرنگونی ال سعود را میدهند!!!؟؟اتفاقی یا کاملا حساب شده؟؟
    9
    56
    جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    pull.over123 - دوحه، قطر

    علامت تعجب!!
    5
    28
    جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    perspolisi - سیدنی، استرالیا

    . خلیفه گروه حکومت اسلامی در این فایل صوتی خطاب به مسلمانان گفته است: «اسلام هرگز حتی برای یک روز دین صلح نبوده است. اسلام دین جنگ است.». صاحب عربش میگه اسلام دین صلح نیست اونوقت بعضی از مثلا "هموطنای ایرانی" شدن کاسه داغتر از آش
    9
    76
    جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    رژیم اخوندی ایران در تمام سازمانها و گروه های اسلامی چه شیعه چه سنی که در خاورمیانه و حتی جهان شکل گرفته باشد نقش داشته و به نحوی کمکشان کرده تا پا بگیرند و اعلام موجودیت کنند. داعش هم مستثنا از این گروه ها نیست. اخوندها پیش از انقلاب ننگین 1357 طمع این را داشتن که کشور ایران را به تصرف خود در اورند و موفق هم شدن . و حالا هم اخوندها ایران طمع در اختیار داشتن عربستان سعودی را در دل دارند. اخوندهای ایران می خواهند از طریق کشور سوریه و داعش و حوثیهای یمن و حزب الله لبنان و مذاکرات اتمی با کشورهای 5+1 جاده رابرای تسخیر عربستان سعودی پاک کنند.
    13
    20
    جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    kitfa - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    «اسلام هرگز حتی برای یک روز دین صلح نبوده است. اسلام دین جنگ است.» باور عمیق کجایی بیا که شاهد از غیب رسید ...و اون دست از ایرانیا مسلمون که دم از اسلام دین صلح میزدن کجان ..این دیگه از شما که مسلمون تره.
    3
    40
    جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Imod.barbekan - منامه، بحرین
    . داعش محصول مشترک جمهوری اسلامی ایران و رژیم بشاراسد است. دلایل زیادی هم دارد یکی از دلیلهایش هم اینە کە میخواستند توجە جهانیان را از جنایتهای بشاراسد و کمک بە سقوطش را منحرف کنند کە متاسفانە موفق بودەاند. یا اینکە بر علیە کوردها جنگ راە انداختن ، چون در آنزمان بود کە ضمضمە همە پرسی برای استقلال کوردستان در میان ملت کورد و رهبران این ملت در این میان بود. هیچ توجە بە این مسئلە کردەاید کە اکثر قتلهای داعش در میان سنیها و یا کوردها کە اکثرا سنی هستند بودە و میباشد. هیچ توجە کردەاید کە داعش هرچندگاهی آنهم فقط برای خالی نبودن عریضە بە شهرهای شیعەنشین حملە میبر ، آنهم فقط برای مدت کوتاهی.
    29
    21
    جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    [::Imod.barbekan - منامه، بحرین::]. [::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. بازم شما دو تا عمریها نازى قرص هاتون رو به موقع نخوردینا! ! این رژیم خواهان نابودى اسراییل هستش و از اون طرف حامى پروپا قرص اسد!!! چطور با عقل ناقص شما جور در میاد که داعش خودش رو جررر داد که أسد رو نابود کنه و از طرف دیگه میگه که در قران اومده با اسرائیل کارى نداشته باشیم، دقیقا چیزى که اربابان عرب شما و غرب خواهان اون هستش!! نماز رو به موقع بجا میارین قابل تحسینه چون به دینتون پایبندین حداقل به موقع هم قرص هاتون رو بخورین!! همش هذیون میگین! اینا دشمن درجه یک رافضى هستند چطور میشه که همدست ایران باشه!!...
    10
    22
    جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::Imod.barbekan - منامه، بحرین::] افرین به هوش و ذکاوتت ،البغدادی این فرزند نامشروع حاصل پیوند روافض و یهود و نصاریٰ (مسیحیان) میباشد تا توجه رسانه ها را از اقدامات نظامی اسد و همچنین فعالیتهای نامشروع ایران در خلیج فارس را از اذهان دور بدارد از رسول الله احادیثی مبنی بر ظهور گروهای نامشروع در اخر الزمان به نام خلافت و اسلام وجود دارد که مسیر همه انها به سوی اتش خواهد بود،دین اسلام دین تسامح و صلح و اعتدال هست همچنان که قران میفرماید ؛وَکَذَٰلِکَ جَعَلنَاکُم أُمَةً وَسَطًا لِتَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَاسِ وَیَکُونَ الرَسُولُ عَلَیکُم شَهِیدًا ۗ وَمَا جَعَلنَا القِبلَةَ الَتِی کُنتَ عَلَیهَا إِلَا لِنَعلَمَ مَن یَتَبِعُ الرَسُولَ مِمَن یَنقَلِبُ عَلَىٰ عَقِبَیهِ ۚ وَإِن کَانَت لَکَبِیرَةً إِلَا عَلَى الَذِینَ هَدَى اللَهُ ۗ وَمَا کَانَ اللَهُ لِیُضِیعَ إِیمَانَکُم ۚ إِنَ اللَهَ بِالنَاسِ لَرَءُوفٌ رحیم ؛و ما همچنان شما (مسلمین) را به آیین اسلام هدایت کردیم و به سیرت نیکو بیاراستیم تا گواه مردم باشید و پیغمبر نیز گواه شما باشد (تا شما از وی بیاموزید).
    26
    10
    جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    وَکَذَٰلِکَ جَعَلنَاکُم أُمَةً وَسَطًا لِتَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَاسِ وَیَکُونَ الرَسُولُ عَلَیکُم شَهِیدًا ۗ وَمَا جَعَلنَا القِبلَةَ الَتِی کُنتَ عَلَیهَا إِلَا لِنَعلَمَ مَن یَتَبِعُ الرَسُولَ مِمَن یَنقَلِبُ عَلَىٰ عَقِبَیهِ ۚ وَإِن کَانَت لَکَبِیرَةً إِلَا عَلَى الَذِینَ هَدَى اللَهُ ۗ وَمَا کَانَ اللَهُ لِیُضِیعَ إِیمَانَکُم ۚ إِنَ اللَهَ بِالنَاسِ لَرَءُوفٌ رحیم ؛و ما همچنان شما (مسلمین) را به آیین اسلام هدایت کردیم و به سیرت نیکو بیاراستیم تا گواه مردم باشید و پیغمبر نیز گواه شما باشد (تا شما از وی بیاموزید). و (ای پیغمبر) ما قبله‌ای را که بر آن بودی تغییر ندادیم مگر برای اینکه بیازماییم و جدا سازیم گروهی را که از پیغمبر خدا پیروی می‌کنند از آنان که عقبگرد کنند و (به مخالفت او برخیزند)، و این تغییر قبله بسی بزرگ نمود جز در نظر هدایت یافتگان خدا. و خداوند اجر پایداری شما را در راه ایمان تباه نگرداند که خدا به خلق مشفق و مهربان است
    25
    9
    جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Xavii - لندن، انگلستان
    من باورم شد مثل بعضی آدمهای ساده لو، ایشون فقط بر ای منحرف کردن افکار مردم این حرف رو میزنه ، این همه سلاح و نیرو از کجا میاد ، ؟
    1
    9
    جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    کارمن مهوش کش - تهران، ایران
    الان دیگه سبک نصیحت کردن و پند اموزی قران و انجیل و تورات قدیمی شده و مردم بیشتر دوست دارن شفاف بشنون و شفاف حرف بزنن. همانا ممانا اصن دیگه هیشکی نمیفهمه یعنی چی. مثلا اگه بخواین بگین قبض برق زیاد شده کولر گازی رو خاموش کن چی میگین؟ میگین قبض برق زیاد اومده کولر گازی رو خاموش کن ! حالا به سبک کتب اسمانی : همانا کسانی که ایمان اورده اند و صرفه جویی می کنند انها نزد خدای خویش نزدیک ترند و روزی میگیرند و انگاه خداوند قهار است و کسانی را که صرفه جویی نمیکنند همانا به قدر دانه ارزن روز حساب به سزای عملشان میرساند. باشد تا رستگار شوید .
    1
    11
    شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    اردشیر یکم - خوزستان، ایران
    از یک مسلمان بعید است اینقدر عاقلانه رفتار کند...براستی که بهترین هدف ،تسخیر سرزمین قبیله ای عربستان است
    0
    1
    یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    [::اردشیر یکم - خوزستان، ایران::]. عاقلانه???? در مورد این هیتلر اسلامی ??قتل عام دهها هزار ایزدی از کودک تا مسن و هزاران دختر و زن اسیر را برده ی پایین تنه سوسمارها کرده و به نوبت تجاوز هیچ?? زهی وقاحت
    0
    1
    دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.