رهبر ایران از 'جولان دادن خودروهای گران‌قیمت در خیابان‌ها' انتقاد کرد

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران "جولان دادن برخی جوان‌های سرمست غرور ثروت با خودروهای گران‌قیمت در خیابان‌ها" را از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه خواند.
 
آقای خامنه ای امروز یکشنبه ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل) در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی، تأمین امنیت روانی جامعه را از مقابله با ناامنی‌های فیزیکی مهم‌تر توصیف کرد و "نگرانی خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در خیابان‌ها و بوستان‌ها به دلیل احتمال کشیده شدن آنها به سمت مواد مخدر و فحشا و منکرات" را مخل امنیت روانی جامعه دانست.
 
دیروز شنبه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جمع فرماندهان ناجا اولین عامل ناامنی را "فقر و بیکاری" خوانده و گفته بود "منکر اصلی در جامعه فقر، بیکاری و فساد است و اینها را باید از بین ببریم. ما در حال حاضر به چند تا فرع اسلام چسبیده‌ایم و فکر می‌کنیم که همه منکر و معروف آنهاست."
'اقتدار هالیوودی'
آقای خامنه‌ای در دیدار با شرکت‌کنندگان همایش فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی ایران همچنین گفت: "ما به دنبال اقتدار پلیسی هالیوودی و جوامع غربی و آمریکایی نیستیم" چون "چنین اقتداری نه تنها امنیت ایجاد نخواهد کرد بلکه موجب ناامنی هم خواهد شد".
او گفت معنای اقتدار پلیس "ظلم کردن و حرکت بی‌مهار" نیست و این اقتدار باید همراه با "عدالت، مروت و ترحم" باشد.
انتقاد رهبر ایران از حضور خودروهای گران‌قیمت در خیابان‌های در حالی صورت می‌گیرد که افزایش شمار این خودروهای در ایران طی چند سال گذشته با وجود قوانین مربوط به ممنوعیت ورود آنها با انتقادهایی روبرو شده و واکنش نمایندگان مجلس را هم به همراه داشته است.
 
خامنه‌ای در مورد نحوه اقدام پلیس: همه کارها را می‌شود برای خدا انجام داد
یک روز پس از تأکید حسن روحانی، مبنی بر اینکه «پلیس موظف به اجرای اسلام نیست»،  و «هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید من این اقدام را انجام دادم، خداوند فرموده یا پیامبر گفته است»، رهبر جمهوری اسلامی در جمع فرماندهان نیروی انتظامی گفت که «همه کارها را می‌شود برای خدا انجام داد.»
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز یک‌شنبه ۶ اردیبهشت، در جمع فرماندهان نیروی انتظامی، خطاب به نیروهای پلیس تصریح کرد که در ارتقای سطح امنیت «به هیچ حدی قانع نباشید.»
 
او تأکید کرد: «همه کارها را می‌شود برای خدا انجام داد، اما در کار شما خیلی راحت می‌شود نیت الهی و قصد قربت پیدا کرد؛ چون کار شما خدمت به جامعه و جمهوری اسلامی و نصرت اسلام است.»
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود لازمه ایجاد امنیت در جامعه را «عمل مقتدرانه پلیس» دانست و افزود: «نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت جمهوری اسلامی است بنابراین باید اقتدار داشته باشد اما این اقتدار به معنای ظلم کردن و حرکت بی‌مهار نیست.»
یک روز پیش از این سخنان آقای خامنه‌ای، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، گفته بود که وظیفه پلیس نه «اجرای اسلام»، بلکه فقط «اجرای قانون است».
 
وی خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی گفته بود که «در برخورد با مردم اخلاق حسنه، روی خوش، تواضع و ادب جزو وظایف همه ما است، مخصوصاً نسبت به جوانان و زنان باید خیلی حواس ما جمع باشد، زیرا این طبقات خیلی حساس هستند و وظیفه ما نسبت به آنها سنگین‌تر است.»
 
آقای روحانی همچنین با تأکید بر این که باید به ریشه‌های مسئله امنیت توجه کنیم، افزوده بود که «اولین عامل ناامنی، فقر و بیکاری است و... منکر اصلی بر جامعه فقر، بیکاری، فساد و ریا است.»
 
در همین حال روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، در شماره روز یک‌شنبه خود در واکنش به این سخنان آقای روحانی درباره امر به معروف و نهی از منکر، نوشت: «یقین بدانیم که کشف حجاب برخی زنان... از پدیده‌های منکری از جنس همان بیکاری مورد تأکید رئیس جمهور و چه بسا فراتر از آن است و حاکمیت بر اساس تکلیفی که بر عهده دارد، موظف به رفع این معضل از جامعه است.»
 
این روزنامه تأکید کرده‌است: «از قضا دولتمردانی که واهمه آن دارند که برخورد با این پدیده زمینه امنیتی شدن جامعه را فراهم می‌کند، ناخواسته با گسترش این پدیده شوم، جامعه را به سمتی سوق می‌دهند که راه حلی جز فضای امنیتی نداشته باشد.»
+29
رأی دهید
-103

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    behran - کردستان، ایران

    خدمت آندسته از مرفهان بی درد و ثروتمندان یک شبه زاییده متولد مثلث آخوند،بازاری،سپاه عرض کنم که با خودنماییها و به رخ کشیدنهای عشق و حال خود در اجتماع و شبکه های مجازی به مردمی که از فقر به فروش اعضای بدن و فرزندانشان روی آورده اند، ورود در همان بازیست که مثلث نامبرده در صورت نیاز برای فرار از بحران و غرق شدن به بالا رفتن از اجساد شما نیاز دارد!
    5
    79
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - لیدز، انگلستان

    رهبر .... غلط کرد مرتیکه الدنگ اینا اقا زاده های مفتخوراتن ...
    6
    89
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Hooloo7 - گوتنبرگ، سوئد

    به یک روز نکشید که پوز حاج حسن زد! بد جوری هم زد!
    4
    57
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    nassau - مالاگا، اسپانیا

    خوب این ماشینها مال مردم عادی که نیست ، مال خودتون هستند
    2
    94
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    محسن احمد علی - دبی، امارات متحده عربی

    اولا اینا همون سگهای دست پروده ها و ارازلی هستن که با تو دستشون توی یه کاسه است. . دوما"، تو چرا اینقدر محبوب نیستی که از ترس جونت نمیتونی راحت بین مردم ظاهر بشی؟؟
    3
    65
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    دایره مینا - کراکف، لهستان

    به همان خدایی که می پرستید من همینجا - و جاهای دیگر - پولدارانی دیده ام که بسیار ساده لباس می پوشند و اتومبیل شان در سطح متوسط جامعه است - حتی مدل های پایین تر و اسقاطی و برخی نیز فقط دوچرخه سوار! - چرا که اینان پول ِ خود را نه در هدر دادن اینچنینی و خرید های اتومبیل های نو و اسپرت , بلکه در جهت سلامتی خود و افزودن ِ سرمایه خود و خریدن ایده های نو و بکر به کار می گیرند ولی اینانی که می بینی - مخصوصا در ایران و حتی از فامیل نزدیک ِ بنده - نوکیسه گانی بیش نیستند - بنده بدون غرض و رشک و حسد بیان کردم آنچه دیده ام همین است که می نویسم -کما اینکه عده ای از این نوکیسه گان هم از خرید و فروش - شیشه - !! - این را به ضرس قاطع می گویم - و سایر مواد مخدر به دست -آورده - یا می آورند !! ولی خوب دیگر ! بزرگمهر حکیم می گوید : آدم بخیل نگاهبان ثروتش و انباردار ِ میراث خواران خودش است !
    8
    59
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    من یک ایرانی‌ هستم و این شخص کثیف صد بابا عرب عربستان رهبر من نیست.اگر رهبر هر کسی‌ هست بدانید که در ژ‌ن اجدادش ژ‌ن اعراب متجاوز جنسی‌ در ۱۴۰۰ سال قبل باقی‌ مانده
    8
    61
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    منظورش اینه که جولان دادنتون را هم بایست مهندسی‌ بکنید که ملت نفهمند از کجا دارند آخوندها میچاپند
    1
    61
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    علم الهدی - سئول، کره جنوبی

    به آیت الله ها اولتیماتوم داد نگذارید نوه هاتون سوار پورشه بشن . اینجوری مردم میفهن که جد اندر جد ما دزدان کثیفی بودن . که فقط مردم را میچاپیدن ..
    0
    49
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    اول به نوه نتیجه های خودتو ودوروبریهات بگو درست میشه به ما چه ما که نه ماشینش رو داریم ونه پولش رو
    0
    28
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    از صفات آخوند بقول خودشان «ارتداد»، «زنای محصنه»، «زنای با محارم»، «لواط»، «کارچاق کنی»، «ارتباط با اجنه»، «نشر افکار ضاله»، «فساد مالی و پولشوئی»
    1
    32
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    azadeh11 - آمستردام، هلند

    این آیت الله‌ها عجب نوه‌های خوشکل و سکسی دارند..،،
    5
    25
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران

    مردک این اتومبیل‌ها لوکس را توله سگ‌های شما آخوندها سوار می‌شوند و در خیابانها به مردم دهان کجی میکنند. سرکردگان و نوکران و مزدوران رژیم فاسد اسلامی با رانت خواری و غارت ثروت ملی در کاخ‌های مجلل زندگی‌ می‌کنند و زندگی‌ اشرافی برای خود و توله‌های‌شان فراهم کرده اند. سگا‌های نیروی انتظامی تو نیز مزدورانی دون مرتبه و جنایتکارانی بی‌ شرافت و پلید همچون تو هستند
    0
    25
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    اسداله میرزا - کلن، آلمان
    آخه آخوند دوزاری . تو که تو یه کشور با ۸۰ میلیون جمعیت بخاطر خیلی‌ عوامل ، مثل خیانت یک قشر اندک قبل از انقلاب و سادگی‌ و جهالت قشر در اکثریت ، واسه خودت شدی رهبر و قدرت مافیایی خودت رو به رخ دنیا میکشی ، ارواح عمه‌ آات هر از گاهی‌ صرفا با همچین مهملاتی رو بیان کردن ، فکر میکنی‌ با این کلکها میتونی‌ جلوی این طوفان خروشان رو که در راهه و بزودی تمام سلطنت آخوندی تو رو از هم میپاشه ، بگیری ؟؟
    2
    21
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Berdia-Iran - قم، ایران
    یعنی میخواهند ،میخواد، بگه که این ماشین ها به بچه اخوند ها و سپا هیها مربوط نیست،،یکیش که به پسر حاج اقا ربانی بود،،بقیه نیز همین طور،،اخه مردم بدبخت ایران با مواهب ٩٠٠ هزار تومان تمام دوران زندگیش کار کنه و هیچیی هم ازش نخوره تمامی را پس انداز کنه میشه بعد از ١٠٠ سال میشه ٩٠٠ نهصد ملیون ،،عرض کنم به پورشه پسر حاج اقا ربانی که سه ٣ ملیارد پولشه،،چه ربطی داره،مردم ما چقدر باید بیسواد باشند تا این اراجیف را باور کنن،،فقط اونها که تو دم و دستگاه هستند میتونند همچنین ماشینها را سوار شوند،
    0
    7
    دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    بچه های چنار و پاچنار - استاکپورت -منچستر ، انگلستان
    رهبر بی قیرت، این ماشینها از ان دسته ساندیس خورهایی است که مثل کنه خون مردم را می مکند. این أفراد نوکیسه که تا قبل از انقلاب از چهارپایان برای نقل و انتقال استفاده می کردند ولی امروز این اقا زاده ها یا بهتر بگویید نوکران و جیره خوران رژیم که برای سر کوب کردن تعداد از دانجشجویان عزیز ان چنان مواجبی می گیرند که یک معلم در تمامی سالهای خدمتی خود هرگز نخواهد دید اینان با خرید این اتومبیلها و دور دور کردن درون خیابانهای بالآی شهر به شدت خود را تخلیه می کنند ولی صد افسوس ،هیهات ای رهبر أواره چند تا از این قبیل ماشینها رو زیر پای خود واطرافیان نهادی که در پایین شهر کودکی برای هزینه تحصیل خود با فروختن گل یا أدامس فقط می تواند دفترچه چهل برگ کاهی تهیه کند و مشقهایش را بر روی اسفالت خیابان ،در زیر گرمای شدید افتاب بنویسد ،و هرز اگاهی فقط با بوی غذاهای که داخل کبابی های شهر ،به بیرون هدایت می شود ،سیر می شوند .اره جانم بازم بگم
    1
    5
    دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - ارواین، ایالات متحده امریکا
    تا زمانی که شما با اسبهای هم قیمت فراری مانور میدی اقا زاده ها هم با الاغاشون مانور میدن
    0
    7
    دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    IRAN E AZAD - هورتن، نروژ
    حاضرت آقا باید هم بترسه! اینهایی که این ماشین‌ها را میرونند بچه‌ها و نوه‌های آقازاده هستند و گند دزدی ملاها بوش تو خیابانهای تهران حسابی‌ میپیچه ! کارمند، نظامی و کارگر که پول خرید پراید را هم نداره ! اگر آقا راست میگه بررسی کنند و ببینند که پول این ماشین‌ها از کجا آماده ! مللایی که خر هم نداشت چطور واسه بچه‌اش استون مارتین و فراری میخره ! یا پولش از دزدی آماده، یا رانت خواری و... این هم یک سوتی به یاد ماندنی بعد از پیچیدن خبر مرگ یک توله ملا با ماشین میلیاردی !
    0
    3
    ‌سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.