ستاد حقوق بشر قوه قضائیه: تعرض به نوجوانان ایرانی در عربستان بر اساس فتوا بوده است

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که "تعرض" مأموران سعودی به دو نوجوانان ایرانی در فرودگاه جده بر اساس فتوای یکی از شیوخ این شهر و بر اساس "یک روند سیستماتیک و بسیار خطرناک" بوده است.
 
به گفته این ستاد، صادر کننده این فتوا که نام آن در بیانیه نیامده، چنین تعرض هایی را "مجاز و قابل قبول" اعلام کرده است.
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در اطلاعیه خود که امروز سه شنبه ۲۵ فروردین (۱۴ آوریل) منتشر شده، از دولت عربستان خواسته است که "فراتر از دو مأمور خاطی، با همه کسانی که انجام این گونه اعمال را در جامعه عربستان ترویج و حمایت می کنند برخورد قاطع و پیشگیرانه داشته باشد".
 
این ستاد حق پیگیری موضوع از طریق سازمان ملل و کمیسیون حقوق کودک را برای ایران محفوظ دانسته است.
+114
رأی دهید
-46

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان

    دقیقا مثل فتوا هایی که در مورد کهریزک و تجاوز به زندانیان داده میشد و بازجو ها مجاز میشدند که برای گرفتن اعتراف هر کاری ولو تجاوز انجام دهند و بهشتی شوند یا در مورد اعدام دختران باکره
    12
    87
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sanda - سن دیگو، ایالات متحده امریکا

    بهانه همه جوره ردیف شده می‌خواهید موشک به سمت عربستان پرتاب کنید ،بکنید دیگه اینقدر کشش ندید.
    6
    58
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    (تعرض بعلت فتوای یکی از شیوخ):قتل های زنجیره ای براساس فتوای مصباح:پاشیدن اسید در اصفهان براساس فتوای رهبر:...شباهت زیاد جنایت ها نشان میدهد که خانه از پای بست ویران است:ریشه این جنایات همان تئوری اسلام است؟!؟!
    7
    68
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی
    اینها تا میتونند دروغ سر هم میکنند و تهمت میزنند تا از اب گل آلود تازه ترین ماهیها بگیرند آخه چه عالمی چنین فتوای میده ؟ لابد تجاوز در کهریزک هم فتوی یکی از اینها بوده !!!
    29
    21
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    siavashomaha - منچستر، انگلستان

    زیر قوه قضایی باید نوشت ستاد شکنجه و نقض حقوق بشر. آخه از چه دفاعی وقتی‌ ما را بشر هم نمی‌دانند .آخوندها خودشون با قیافشون باعث آزار روحی‌ میشوند و خودشان هیچ آرزشی ندارند و برای ایرانیان هم آرزشی قائل نیستن
    2
    39
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    yashainiran - ایران، ایران

    اسمش شیخ ابومرزوق بوده وامام جماعت مسجد جامع جده است. شیخ ابورزوق شیعه را نجس و مشرک می داند و با علم به اختلافات شدید دو حکومت ایران و عربستان، از پلیس ها متجاوز خواسته تا با این عمل، خشم حکومت و شیعیان ایران را برانگیخته و شعله های قهر و تحریم سفر به عربستان بر افروخته تر شود!. همچنین شیخ ابومرزوق این عمل را خدمت به طهارت حرمین از مشرکین و دارای ثواب اخروی دانسته است!
    7
    28
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ekman - شیراز، ایران

    وَیَطُوفُ عَلَیهِم غِلمَانٌ لَهُم کَأَنَهُم لُؤلُؤٌ مَکنُونٌ (الطور 24) و پیوسته بر گردشان نوجوانانى براى (غِلمان پسر خوشکل ،بی ریش و سبیل) آنان گردش مى‏کنند که همچون مرواریدهاى درون صدفند!
    4
    32
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    بله؟ ما ستاد حقوق بشر هم داریم در ایران؟ دستمون نندازین. یا اسمش رو عوض کنید به (ستاد حقوق بشر کلم به سر) و یا (ستاد پایمالی حقوق بشر). اینجوری بیشتر به دل میشینه.
    1
    41
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Bozorgmehr - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    اى دو صد لعنت بر این فتوا و فتاوى مشابه باد که از مغز هاى تار عنکبوت گرفته صادر مى شود. این مفتى عربستانى با اخوند هاى وطنى چه فرقى دارد که از ابتداى ان قلاب ١٣٥٧ فتاوى قتل و شکنجه و تجاوز به هزاران ایرانى بى گناه از برخى مقامات شاه سابق گرفته تا هزاران زندانى سال ١٣٦٧ و قربانیان شریف قتل هاى زنجیره اى و جوانان بى گناه زندانى در کهریزک و غیره را صادر کرده اند؟ ابشخور همه ى این اخوندها و مفتى هاى نادان و وحشى، دین و مذهبى ساخته و یرداخته ى خود انهاست که قرنها پیش خرد و منطق و انسانیت را بزرگترین گناه بشر اعلام کرد. خداى این اخوندها ى وطنى از رده ى خلخالى و گیلانى و مصباح یزدى چطور نوامیس زنان و نوجوانان ایرانى را از دست درازى شرطه هاى عربستان سعودى محافظت کند وقتى که به محاسن پر از مار و عقرب خود دستى کشیده و به راحتى اب خوردن حکم قتل و شکنجه و تجاوز به ناموس جوانان برومند - چه دختر چه پسر - این مملکت را در زندان هاى ایران صادر مى کنند؟؟؟
    3
    59
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    IRAN E AZAD - هورتن، نروژ

    دیگ به دیگ میگه روت سیاه ! وقتی‌ خودشون مردم را به این شکل تنبیه میکنند از عرب‌ها چه انتظاری میشه داشت.آیا اونوقت هم فتوی مجتهدان سوگلی ‌قم نبود ؟! اعراب ما را عجم مینامند. همه می‌دانند که عجم در اصل به چه معنی هست. ایرانیان اسلام را با هنر خود مخلوط کردند و آن را جهانی‌ کردند. فرهنگ اعراب بر ما ایرانی‌‌ها تحمیل شد و حالا اعراب ایرانی‌‌ها را علی‌ رقم هزینه بسیار سنگینی‌ که ایرانی‌‌ها برای اسلام پرداختند و علی‌ رقم خدمتی که ایرانی‌‌ها به پخش اسلام کردند یرب ایرانی‌‌ها را مسلمان نمی‌دانند.آن وقت ما ایرانی‌‌ها فرهنگ اینها را ولن نمی‌کنیم. عظمت خدا را فراموش کرده ایم و برای دیدن خانه خدا !!!! که تا قبل از اسلام بتخانه بود ، سر و پا می‌شکنیم و هر ذلتی را قبول می‌کنیم ! اسلام همان هست که در عربستان و در رفتار داعش می‌‌بینیم. چرا داعش که فرزند عربستان هست با ساکنان عرب مسلمان شیعه عراق و سوریه اینگونه برخورد می‌کند؟ ما که واسه اینها عجم هستیم .
    3
    28
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    قابل توجه زائرین حج.اگر با زنت میری,قبل از رفتن طلاقش بده که اگه(مسئله ای)پیش آمد(بدنام)نشی
    3
    31
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Ali.ilaa - لندن، انگلستان
    اعدام دختران باکره جزء همین از فتوا ها بود. ای وای بر ما
    3
    19
    ‌سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    عجب رویی مثل اینکه- هیتلر- استالین -مائو -پل‌پوت و سران این دین از حقوق بشر دم بزنند.
    2
    6
    ‌چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    پهلوون مفرد - كلن، آلمان

    قسمت اول: (۸۸/۵/۲۱) آیت الله مصباح به همراه دکتر محمود احمدی‌نژاد در کنار چاه جمکران واقع در حسینیه امام خامنه‌ای (ص) حاضر شدند و به تعدادی از سوالات جواب دادند و بعضاً فتوا صادر فرمودند. ۱ آیا اعتراف‌گیری تحت فشار و شکنجه روحی و روانی و جسمی اعتبار اسلامی دارد؟ ج - اعتراف گیری از ضد ولایت فقیه به هر شکلی جایز است. ۲ اعتراف‌گیری با استفاده از مواد مخدر و افیون و داروهای کدوئینه جایز است؟ ج - اعتراف‌گیری از ضد ولایت مطلقه به هر شکلی جایز است. ۳ آیا بازجو می‌تواند به زندانی تجاوز جنسی کند تا اعتراف بگیرد؟ ج - احتیاط واجب آن است که قبل از اینکار حتماً (وضو بگیرد و هنگام عمل ذکر گوید)! اگر زندانی زن است، هم از فرج (آلت تناسلی) و هم از دُبُر (پشت) دخول (نزدیکی) اشکال ندارد، بهتر است در محل بازجویی کس دیگری نباشد اما اگر زندانی مرد است احوط (ترجیح) است در حضور دیگر باز جویان دخول صورت گیرد! ۴ اگر زن زندانی حامله شود تکلیف چیست؟ آیا آن فرزند حـ... است؟ ج - فرزند ضعیفه ضد ولایت مطلقه فقیه مطابق نص قرآن مجید در هر صورت حـ... است چه توسط بازجو باردار شود چه توسط شوهرش...
    1
    23
    ‌چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    پهلوون مفرد - كلن، آلمان

    قسمت دوم: اما اگر بازجو، فرزندیِ آن طفل متولدشده را گردن نهد، بنا بر احتیاط واجب طفل حلالزاده و شیعه اثنی عشری است! ۵ آیا تجاوز جنسی در زندان به مردها و پسران جوان لواط محسوب نمی شود؟ ج- خیر!! چون زندانی بدون میل و رغبت به آن تن داده است. البته اگر جوان مفعول را خوش‌آمده باشد احتیاط مستحب آن است که دیگر این عمل تکرار نگردد ! ۶ تجاوز به دختران باکره در زندان چه حکمی دارد؟ ج - اگر قرار است زن را اعدام کنند ، برای بازجو به اندازه یک(حج تمتع واجب) صواب دارد! و به همان اندازه بر گناهان دختر افزوده می‌شود. اما اگر زندانی قرار نیست اعدام شود، به اندازه ( زیارت کربلا) برای بازجو صواب دارد! ...و اینک پیدا کنید آن شیوخ گردن‌شکسته و کارد به شکم‌خورده حکومت ناب محمدی مخلوط با عدل علی را...
    2
    22
    ‌چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    MehranIrani - تهران، ایران
    احتمالا همزاد امام جمعه اصفهان هست که فتوای اسید پاشی داد
    0
    9
    ‌چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    باور عمیق فدای اقا و چنگنده لطفا بیایید و اگر جوابی در خصوص پیام (پهلوون مفرد - کلن، آلمان) دارید بگید این ها فتوا ها و نظرات حکومتیه که یقه براش جر میدید چرا همش زیر پست های حالی به حالی فقط جواب میدید؟
    0
    9
    ‌چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    مترلینگ - منچستر، انگلستان . اگر احیانا یه دو سه روزی درگیر و گرفتار زندگی بودیم و پستی رو ندیدیم شما به بزرگی خودت ببخش و خیلی ناراحت نشو . ببین آقا جان دو خط اول این کامنت رو که خوندم تا آخرشو فهمیدم چیه . میدونی چرا؟ چون به عنوان مهندس عمران مدتی در ساخت پروژه مسجد جمکران فعالیت داشتم . وقتی یکی میگه در کنار چاه جمکران واقع در حسینیه امام خامنه ای و کنارش هم مینویسه (ص) ،برای تو که آنجا هستی و شاید جمکران را به چشم ندیده باشی این موضوع قابل توجه نیست ولی برای من که نقشه آنجا هنوز هم توی ذهنم ثبت شده این حرف مثل این میماند که یکی بگوید در کنار برج آزادی واقع در مجموعه ورزشی آزادی . اگر این آقای پهلوان یا شما یک منبع قابل قبول ، حتی اگر برای خودتان قابل قبول بود از جانب من هم قابل قبول است ،پیدا کردید ، من هم این حرفها را میپذیرم و از خود خدا تا آخرین امامش را تکفیر خواهم کرد . خوبه؟ حالا زحمت بکش یک سندی، سایتی چیزی، هر چیزی که خودت قبولش کنی معرفی کن تا من ادعامو اجرایی کنم . منتظرم.
    2
    1
    ‌پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::پهلوون مفرد - کلن، آلمان::]. افرین بر شما زیبا فرمودین
    2
    6
    ‌پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.