کانادا اقامت پناهندگانی را که به کشور خود رفت‌وآمد دارند «لغو می‌کند»

استفان هارپر، نخست وزیر کانادادولت کانادا در حال بررسی لغو اقامت آن دسته از افرادی است که از این کشور پناهندگی گرفته‌اند، اما بعدا به همان کشوری که از آن فرار کرده‌‌ بودند سفر کرده‌اند. این اقدام می‌تواند شامل حال بسیاری از ایرانیان کانادا نیز بشود.
 
به گزارش روزنامه تورنتو استار، قانون جدید به دولت اتاوا این اجازه را می‌دهد که اقامت آن دسته از پناهندگان را که «دوباره از سرزمین مادری‌شان نفع می‌برند» لغو کند.
 
بر اساس کنوانسیون ژنو که در ۲۸ ژوئیه ۱۹۵۱ به تصویب رسید، هر کس که به دلایل دینی و مذهبی، عقیدتی، سیاسی، نژادی و مانند این، در کشور خود با خطر شکنجه، زندان و مرگ مواجه‌ باشد می‌تواند به کشورهای امن و آزاد پناهنده شود.
 
اما دولت کانادا معتقد است افرادی که به این دلایل از این کشور پناهندگی گرفته‌اند ولی پس از مدتی به همان کشوری باز می‌گردند که مدعی بودند در آن امنیت نداشتند، دروغ گفته‌اند و اقامت آنها لغو خواهد شد.
 
به گزارش تورنتو استار، دولت کانادا از زمان تغییرات سال ۲۰۱۲ در قوانین مهاجرتی، فعالانه‌ به بررسی پرونده‌ پناهنده‌هایی روی آورده که شرایط‌شان عوض شده و توانسته‌اند کانادا را ترک و به سرزمین مادری‌شان سفر کنند.
 
این گزارش می‌افزاید که تعداد افرادی که توسط دولت کانادا در سال ۲۰۱۴ سلب اقامت شده‌اند، تقریبا پنج برابر آمار این افراد در سال ۲۰۱۲ است.
 
در همین حال یک سند دولتی که در اختیار شورای کانادایی پناهندگان قرار گرفته نشان می‌دهد که دولت کانادا برای لغو اقامت افراد سهمیه سالانه ۸۷۵ پناهنده را تعیین کرده است.
 
خبرگزاری ایرانشهر که اخبار کانادا و ایرانیان مقیم این کشور را پوشش می‌دهد در گزارش خود در این باره نوشته که انتشار این گزارش در میان جامعه ایرانیان مقیم کانادا باعث نگرانی شده است.
 
به نوشته این سایت، رفت و آمد «گروه چشمگیری» از ایرانیان به ایران پس از پناهندگی و استفاده گروه بزرگ‌تری از خدمات دولتی و کنسولی بر اساس هویت ایرانی، «این شائبه را ایجاد می‌کند که این ایرانی‌تباران مشمول قانون مزبور قرار گرفته و از سوی شورای مهاجرت و پناهندگی کانادا پرونده آنها برای لغو اقامت کانادا فراخوانده شود».
+388
رأی دهید
-32

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    behzad2010 - رتردام، هلند

    کثیف ترومنفعورتر از آخوندها ایرانیانی هستند که درخارج زندگی میکنند وطرفدار حکومت قرون وسطائی آخوندی جمهوررری اسلامی هستند.
    22
    237
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    کانادا کار بسیار خوبی میکند ..
    39
    246
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    mehran_pahlavichi - انزلی، ایران

    خیلی هم خوب و عالی. بالاخره ایرانی ها باید یاد بگیرند که نمی شه هم خدا رو داشت هم خرما رو.
    29
    220
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان

    این کار را در آلمان بکنند، به غیر از افراد و خانواده‌هایی‌ مثل من و پدر مادر من که از زمان شاهنشاه فقید به عنوان متخصص در آلمان به دنیا آماده و زندگی‌ میکنند، از ۳۵۰،۰۰۰ ایرانی‌ که در آلمان پناهنده و زندگی‌ میکنند، ۳۴۹،۸۵۰ نفرشون شامل این قانون خواهند شد و اقامتشان لغو خواهد شد، جالب و باعث خجالت و آبروریزی اینکه بسیاری از این ایرانیان از دولت اینجا پول میگیرند و در ایران هم کمک از دولت میگیرند، این کار باعث شده‌ تا ایرانیانی که واقعا به پناهندگی احتیاج دارند ، پناهندگی به آنان داده نشود.کانادا کار خوبی می‌کنه.
    70
    196
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    juvel - اسلو، نروژ

    یادمه ساله ۲۰۱۱ بود ، یکی‌ از کسانی‌ که در اداره خارجیان نروژ کار می‌کنه به من گفت ، حدود ۴۸۰ پاسپورت ایرانی‌ از طرف سفارت ایران برای پناهندهای ایرانی‌ امسال صادر شده که قصد دارند برند ایران، آخه چرا کاری می‌کنید که کار برای اون دسته از کسانی‌ که واقعاً مشکل دارند و باید اینجا جواب بگیرنرو سخت می‌کنید ؟؟؟ به خدا که این دولتها همه چیرو میدونند و با خبر میشند !!!
    20
    165
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    فیزیکدان خوشحال - تهران، ایران

    من یه سوال دارم و ممنون میشم اگه دوستان جوابی واضح بهم بدن. چرا بیشتر ما ایرانی ها اینطوری هستیم? این همه مشکلات که داخل ایران داریم به خاطر عدم تعهد ما به کار و وظیفه و عدم پایبدی ما به قانون (حتی همین قانون پر از اشکال فعلی) است. تو روز روشن پارتی بازی و دو رویی و دروغگویی برامون عادی شده. جواب خوبی رو هم اینطوری (مثل رفتارمون با کانادا) میدیم. لطفا یه نفر به من جواب بده. البته قبول دارم که رفتار حکومت بی تاثیر نیست، اما به نظرم در مورد ما ایرانی ها، یه موضوع ریشه ای تر باید وجود داشته باشه ( به هر حال مردم نسل قبل هم در مقابل حکومت شاه و خوبی هاش بی معرفتی کردن دیگه، پس به نظر من ما ایرانی ها یه ایرادی تو کارمون هست که اول باید درست کشفش کنیم و بعد برای درمانش چاره ای پیدا کنیم)
    26
    87
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars_iran - دوسلدرف، آلمان

    ما ملتی هستیم که هم از توبره می‌خوریم هم از آخور
    26
    135
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    payamak - منچستر، انگلستان
    خوب برن آلمان از اونجا با پاس ایرانی‌ برن وطن
    33
    52
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    vahid_ - گلاسگو، انگلستان

    دم کانادا گرم , انگلیس هم اگه این قانون اجرا بکنه خیلی خوب میشه .
    34
    141
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    bineshaan - لندن، انگلستان

    من این مطلب رو ۱۰۰ بار گفتم. یکی از شرایطی که پناهنده ها یا حتی مها جران اقامت یا گذرنامه کشور میزبان رو دریافت میکنند اینکه اگر دروغی در فرمها گفته شده باشه اقامت فرد باطل بشه. اگر کانادا رو بعنوان کشور محل زندگی انتخاب کرده ولی بیشتر اوقات خارج از کانادا هستی. یا اگر برای گرفتن پناهندگی گفتی و نوشتی که برگشت به ایران موجب زندان و مرگت و. میشه ولی همین که اقامتت رو گرفتی بری ایران مسافرت. آفرین به کانادا که به قوانین خودش احترام میزاره.
    24
    117
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان

    بسیار کار خوبی‌ میکنند امیدوارم در تمام دنیا این اتفاق بیفتد تا این مزدورها جم شوند خیلی از همین‌ها میگند ما سیاسی هستیم بعد تا پاسپورت میگرند هم آن هفته میروند ایران برای همین هست خفه خون میگرند و هیچ کاری برای براندازی این حکومت نمیکنند !!!شرم نمیکنند طرف ۱۰ سال زندانه یا اعضا خانواده اش رو از دست داده این دروغ گو‌ها میاند از موقعیت به خطر افتاده اون افراد استفاده میکنند بعد با وقاحت تمام میگند ما سیاسی نیستیم حتا شرافت ندارند آمدن اینجا از موقعیت آنها استفاده کردن حامی‌ آن مظلوم‌ها شوند شرم بر شما
    27
    111
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Gabriel Batistuta - گروژنی، روسیه

    [::فیزیکدان خوشحال - تهران، ایران::]. جواب سوال شما ساده است:"بی فرهنگی ایرانیان پر مدعا".بنده بارها در همین سایت به این موضوع پرداخته ام و بارها نیز از طرف دوستان به ظاهر وطن پرست مورد توهین واقع شده ام.یک نویسنده ی انگلیسی(که اسمش به خاطرم نیست) حدود 60 سال پیش در کتابش ایرانیان را اینگونه توصیف می کند:"مردمی فرومایه و مال اندوز".بله دوست گرامی،ریشه ی مشکلات این مملکت در ذهنیت ما ایرانیان است.
    33
    71
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    iran&canada - تورنتو، کانادا

    خیر اینطور که نوشته شده نیست. این یه قانون کلی هست برای همه کشورها نه برای ایرانیان. قانونش هم اینطور که در این خبر نوشته نیست و کلا متفاوته. سالیانه تعدادی از افرادی که سیتیزن کانادا شده اند را به طور رندوم پرونده هاشون را بررسی می کنند و اگر بعد از سیتیزن شدن کانادا را ترک کنند و سالی 6 ماه بیشتر بدون دلیل ( تاکید می کنم بدون دلیل) خارج از کانادا باشند پروندشون را به دادگاه میفرستند و اگر اون شخص نتونه ثابت کنه که داره تو کانادا زندگی می کنه سیتیزن شیپی باطل خواهد شد. کانادا سیتیزن شیپی کسی را به خاطر رفت و اومد باطل نمی کنه. قانون خوبی هست به این دلیل که کسی که شهروند یه مملکتی میشه باید برای اون مملکت یه منفعتی هم داشته باشه. البته یه سری قوانین دیگه هم در کنار این قانون تصویب شده که قوانین جالبی نیستند ولی این توضیحات فقط در مورد این قانون هست.
    13
    61
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انستازیا - ایران، ایران

    کاش توی انگلیس هم این قانون اجرا میشد زیاد داریم این افراد
    35
    90
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Farnoosh-13 - مونتریال، کانادا

    من هم ۱۷ سال پیش پناهنده شدم و ۱۰ بار تاحالا رفتم ایران، این قانون شامل حال من هم می‌شه؟
    74
    28
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    اسکارلت - لندن، جزایر ویرجین انگلستان

    سلام این اولین کامنت من اینجا هست . هر چند الان ۶ سال می‌شه که فقط نظرات شما عزیزان را فقط می‌خوانم اما اینبار واقعاً جای تعجب بود چون اکثر عزیزانی که از این مساله دفاع کردن همگی‌ خارج از ایران هستان و این نشان دهند جمعات روشنفکر که همگی‌ احتمالاً دکتر مهندس و کاشف اتم هستن و در کمال تعجب همگی‌ اینجا متولد شدن و هیچ کدام اصلا پناهجو نبودن واقعاً که جای تاسفه .
    19
    96
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    Armano - شیراز، ایران
    عزیزان این کار شدنی نیست. من الله توفیق
    24
    30
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    ای بابا خیلی بد شد پس دکو پزاشونو کجا بدن؟ اهلو عیالو چطور به رخ مردم رنج کشیده داخل بکشن؟ تازه ملاها حوس پول ایرانیای تو خارجو کردن، کانادا داره نونشونو سنگ میکنه ههههه
    17
    90
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    آریان هامبورگ - هامبورگ، آلمان

    من با این قانون واقعا و صد در صد موافقم و ایکاش نه تنها در کانادا بلکه در تمام دنیا مخصوصا همین آلمان این قانون انجام بشود، بیایید ببینید که چگونه گریه و ننه غریبم بازی درمیارن و هزار ادعای بیهوده سر و هم میکنند که اگه برگردیم ایران جانمان در خطر هست و غیره و غیره اما همینکه اقامت میگیرن، ماه بعدش به ایران سفر میکنند. این باعث شده است که به کسانی که واقعا مشکل دارن و جانشان در خطر هست، دولت آلمان اعتماد نکند و تقاضای پناهندگیشان رد شود. برای گرفتن اقامت، اینقدر از ایران بد میگن و بد تعریف میکنن که متاسفانه مردم این طرف فکر میکنن ما در غار زندگی میکنیم. اگر منصف باشیم ایران کشور خوبی هست اما متاسفانه این حکومت و ملاها، ایران را به لجن کشیدن اما هنوز هم در آن کشور دل خوش هست و مردم دور هم جمع میشون که اینجا از این خبرها نیست. خوشبختی و دل خوش داشتن ربطی به رفاه نداره. اینجا شاید رفاه باشه اما دل خوش سیری چند؟
    26
    76
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    masoud1900 - استکهلم، سوئد
    اون ایرانی‌ عوضی‌ که بعد از پناهندگی گرفتن بر میگرده ایران به همون اندازه عوضی‌ هست که کسی‌ نفهمه برگشته ایران
    33
    51
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Gabriel Batistuta - گروژنی، روسیه
    [::Farnoosh-13 - مونتریال، کانادا::]. بله،شامل تمامی افراد حقه باز میشه.
    46
    53
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Gabriel Batistuta - گروژنی، روسیه
    [::اسکارلت - لندن، جزایر ویرجین انگلستان::]. این دوستان با حقه بازی و کلاشی مخالفند.
    33
    26
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    شنبلیله - اسلو، نروژ

    دولت کانادا پیش تر از اینها باید دست به کار میشد، باید درس خوبی به دروغگویان و خیانتکاران بدهند!
    31
    66
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ekman - شیراز، ایران

    ایکاش دولت کانادا امثال خاوری را که دزدی و کلاهبرداری کردند و به آنجا پناهنده شده اند را هم به ایران برمیگرداند،ولی اینکار را نمیکنند و از پول های غارت کرده شان در کانادا کمال استفاده را میبرند.عده ای دزد و کلاهبردار و حتی قاتل در بین پناهندگان واقعی در آمریکا،اروپا و همه جا بُر خورده اند،نمونه اش شخصی بنام قرائی که جزو قویترین مردان ایران بود و مرتکب قتل شد و اکنون به خارج گریخته است.
    2
    59
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    saked - گسلی، بلژیک
    دوستانی که موافق این قانون هستند چه چیزی عاید شما میشه؟ به همین دلیله که ایرانی وحدت نداره.از جیب تو که نمیخوره.
    37
    41
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    samamos - میدلزبرو، انگلستان

    در صورت استفاده از دستگاه دروغ سنج در هنگام مصاحبه ۹۵% دستگاها منفجر خواهند شد واسلام
    13
    33
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    eydad - مونترال، کانادا
    [::اسکارلت - لندن، جزایر ویرجین انگلستان::]. چرا شما فک میکنید همه ایرانی ها جزء این دو دسته ای که شما گفتین هستند؟! نه خیر گروه بزرگتری هست که با زحمت و از طریق قانونی یا از طریق تحصیل و کار و غیره اومدن اونجا و نه تنها از دولت اونجا مقرری نگرفتن که شهریه های 3 برابری دادن و مالیات رو مثل کاناداییها پرداخت کردن در حالی که درامدی نداشتن؛ و از همین پول مالیات های ما و کاناداییها بوده که شماها تونستین زنده بمونین! بله دوست عزیز یه مثل هست میگه کافران همه را به کیش خود پندارند!
    20
    25
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Alireza-222 - تهران، ایران

    این که کانادا کار درستی میکنه که نمیزاره کسی از قوانینش سو استفاده بکنه حرفی نیست. ولی چرابعضی از هم وطنان عزیز اینقدر جلوی هم وطنان خود جناح میگیرند؟ با ما چه شده؟ چقدر در مقایسه با ملیت های خارجی دیگر در خارج از ایران از دزدی ایرانیها و خلاف کاری آنها میشنوید؟ هست, ولی بخدا کم تر از خیلی از ملیت های دیگه!! هم وطنان تحصیل کرده من, انهایی که ناراحتین که بعضی از ایرانیها در خارج از ایران جای ندارند, میفهمید چه میگوید؟ شما خود از ایران به کشوری دیگر مهاجرت کرده اید, گیریم به بهشت دنیا رفته اید, گیرم با سلام و صلوات رفته اید, الان میگوید این جا فقط برای ماست؟ برای بهترینها؟ و جای قشر کارگر نیست؟ جای آدم بدها نیست؟ جای پناهندگان نیست؟ شما چه جایگاهی در این دنیا به خود داده اید که این نظر را میدهید؟ مگر ان هم وطن شما که در دهاتی در ایران به دنیا آمده و بزرگ شده دل ندارد؟ بخدا دلی دارد به بزرگی دل من و شما!! آرزو های دارد به بزرگی آرزوهای شما, او هم زندگی راحت تر میخواهد درست مانند شما!!!
    11
    76
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Alireza-222 - تهران، ایران

    شما که دم از تحصیلات میزنید, پس بهتر از من میدانید که این دنیای سگی با هر بشری به ان خوبی که با شما کنار آمده با همه کنار نمی اید , مگر میشود همه دکتر و مهندس باشند؟ مگر میشود همه خوب و آرام باشند؟ گیریم که هم وطن ما به کشوری مهاجرت کند, و توالت تمیز کند!! مگر دزدی میکند؟ مگر هیزی میکند؟ گیرم فردی بنا به هر دلیلی دزدی کند, مگر میتوان مهری برداشت و بر پیشانی همه ان قوم صفت دزدی را هک کرد؟ من کاری به آمار و ارقام ندارم, ولی درهمه دنیا و در همه قومها خوب هست, بد هم هست. نکنید, با خود و با هم وطنان خود نکنید, اگر خود که هیچ, هفت جده شما هم لقب دکتر را با خود میکشیدند, باز هم تحصیلات را نمیتوان ملاکی بر فهم و درک یک انسان گذاشت. به خود اجازه ندهیم که چون دیگران ان گونه نیستند که ما میپسندم, پس ما لیاقت و اجازه ان را داریم که آنها را تحلیل کنیم!! نه نداریم!
    8
    67
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Alireza-222 - تهران، ایران

    مهم نیست در چه جایگاهی و در کجای این دنیا هستید. هموطنی به کنار, شده لحظه ای که میخواهید درباریه انسانی نظر بدهید,ثانیه ای فکر کنید که بر این انسان چه گذشته؟ اگر از گذشته انسانها خبر ندارید به خود اجازه اظهار نظر ندهید عزیزان من. بیایید قبل از اینکه فکر آسفالت کردن جاده های خاکی دنیا باشیم, اول پاره سنگ هایی که جلوی در خانه خودمان است را از سر راه کنار بزنیم. اگر نمیتونید هوای هم وطنای خودتون را داشته باشین, سنگ هم به سمتشون پرت نکنید :( . اگر در ایرانید روز خوب و اگر مقیم خارج از ایرانید, آخر هفتی خوبی برای همه آرزو میکنم .
    5
    64
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Hameye Iran - ایران، ایران

    [::Gabriel Batistuta - گروژنی، روسیه::]. من هم می‌تونم کتابی‌ بنویسم و توضیح دهم جنابعالی در کنار(شاید هم زیرش) بوته‌های زیبا ودلفریب جنگل سیاه کل به وجود آماده ای،اگه به گفته یه نویسنده می‌شه در مورد یه کشور استناد کرد پس شک نکن که زاده گاه تو همون جایی که من ذکر کردم.
    2
    32
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    saeidbaman - بانکوک، تایلند
    Farnoosh-13. شامل شما هم میشود. فقط قبل از رفتن به خونه زنگ بزن بگو یک چرخ باقالی با ۱۰۰ کیلو باقالی خشک برات بگیرن که رسیدی ایران بیکار نمونی .
    30
    20
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    چقدر پناهنده داریم. من بیشتر کسانی رو که می شناسم مثل خودم اقامت کانادا رو بر اساس اسکیل ورک بدست آوردند ولی در انگلیس نود درصد ایرانی ها به بهانه های بعضی مواقع خنده دار پناهنده شدند یعنی یک عده منتظرند اتفاقی در ایران بیافته و چندتا عکس و . بعد خارج بشوند. روزنامه نگار فارس یک دعوای معمولی تو محل کارش کرده و اخراجش کردند حالا آمده اتریش میگه می خواستند من رو به سیاه نمایی و...محکوم کنند؟! آخه کار عکاس عکس گرفتنه و از هر موضوعی میتونه عکس بگیره و تا حالا همچین چیزی شنیده بودید؟! حتی تو ایران !؟پناهندگی موضوعش فرق میکنه و شک نکنید این آقا همینکه پناهندگی بگیره ماه دیگه اش تو ایرانه. تو انگلیس که راحترین کیس بهایی شدن و تازگی ها مسیحی شدن و بعدش کیس سیاسی و زندان و شکنجه اس.خانومها هم اکثراً با کیس فرار از ازدواج اجباری یا مجبور بودن با زندگی با مرد.نود درصد اینا کیسشون که جواب میگیره توافق میکنند و طلاق میگیرن و بعدشم سروکله شون در ایران پیدا میشه. یعنی اگر انگلیس این کیسها رو بررسی کنه شاید 60 درصد ایرانی ها اخراج بشوند چون همشون رفتند ایران و دروغ گفتند.
    28
    19
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    esfahani90 - اصفهان، ایران

    با سلام دوست عزیز ایران+اسرائیل+آمریکا۴اور - مونیخ، چرا این قدر تند و با احساست و بدون منطق. به عنوان کسی‌ که سال‌ها در آلمان تحصیل و زندگی‌ و الان در ایران هستم بد نیست بدانید در شهر دوسلدورف به عنوان مثال از هر ۳ تا دکتر خوب یکی‌ از آن‌ها ایران هست. در شهر هامبورگ بیشتر وکلای خوب ایرانی‌ هستند از این که این جا یا آن جا به قول آلمانی‌ گوسفند سیاه همه جا هست و سواستفاده از قوانین کس یا کسایی‌ کرده و میکنند شک و تردید نیست ولی‌ به قول معروف دوست عزیز که خود و خانواده خود را متخصص میدبید باز هم به قول آلمانی کلیسا را بگذارید در دهکده.در ضمن بدانید کشور‌های غربی مخصوصا آلمانی‌‌ها به خاطر پیر شدن و این که زاد و ولد یا نیست یا اگه باشه کم و مشکلات اجتماعی در آینده نزدیک احتیاج به هر کس بگی‌ دارند یعنی‌ کمک میکنند که به خودشان کمک شود. کافی‌ است در خیابان اطراف خود را نگاه نسل جوان و نوجوان یک ریشه خارجی‌ اگه نداشت جایزه خوب بهتون میدم . هر کجا هستید شاد باشید.
    5
    37
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سیراب ازسراب - شیراز، ایران
    والله. یارو میره سازمان ملل هزار تا دروغ میگه که به هزار دلیل جونم در خطر بوده. میرسه به مقصد بعد از شش ماه هوس نون سنگک میکنه برمیگرده ایران. خوب تو داری کار رو برای بقیه سخت میکنی.
    16
    17
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سیراب ازسراب - شیراز، ایران
    [::آریان هامبورگ - هامبورگ، آلمان::]. [::آریان هامبورگ - هامبورگ، آلمان::]. رگر کشور خوبی هست برگرد. .
    15
    4
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    IRAN E AZAD - هورتن، نروژ
    دروغ گویی و زرنگی مللایی که تو فرهنگ ما رخنه کرده ،باعث این شرایط شده.. ۹۰% ایرانی‌هایی را که من دیدم هیچ مشکلی‌ تو ایران نداشته و راحت رفت و آمد میکنند. بارها ایرانیانی را دیدم که واقعا مشکل داشتند اما آواره و بی‌ جواب مانده اند اما دروغ گوی‌هایی‌ که هیچ حقی‌ نداشته اند اقامت گرفته اند. امیدوارم این قانون در اروپا هم اجرا بشه !
    17
    23
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آدرین - ارواین، ایالات متحده امریکا
    امریکا هم باید این قانون را بزاره تا این ایرانی های حقه باز و متظاهر و دروغگوی اینجا ، بخصوص ایرانی های لس انجلس و أورنج کانتی که همه شون پناهنده ن و راحت به ایران رفت و امد میکنن فقط برای پز و ادا ( البته بالباسهای کهنه و دست دوم!) دیگه راهی برای رفت و امد نداشته باشن. پا میشن اره و أوره و شمسی کوره رو راه میندازن میبرن یه کشور دیگه تغییر دین الکى میدن و پناهنده میشن میان امریکا، اونوقت شیش ماه بعد دلشون واسه ایران و ایرانی بودن تنگ میشه، چارشنبه سوری میگیرن و میرن ایران ، اگه اینقدر عاشق ایران بودی، بی جا کردی با حقه از ایران اومدی بیرون ، اینجا پر هستن از قبل از انقلاب بگیر تا الان! باید....بریزن پشت همون مرزی که یه روزی با حقه ازش وارد شدن
    37
    33
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آدرین - ارواین، ایالات متحده امریکا

    [::perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا ، بنده های خدا کلی پول دادن از good will و my sister closet لباس و کیف و کفش های مارکدار کهنه خریدن ( پولی که از کار کردن در مک دونالد و تمیز کردن خونه امریکایی و عرب و هندی ها پس انداز کرده بودن) که میخوان برن بقول خودشون Eventایرانى ، خوش تیپ باشن ، حالا أیونت رو بیخیال، چطوری برن دهشون و پز بدن که ایرانیها در امریکا همه شون فلان وبهمان هستن!؟ عاخه این چه خبریه؟.
    54
    13
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Hameye Iran - ایران، ایران

    شاه می‌بخشه ،غلام شاه نه. شده حکایت بعضی‌ از هموطنان،خدایا ما را از شر ایرانیان که عشق اعراب (اعراب شبه جزیره)و از ایرانیان عشق غرب حفظ بفرما...بد جور سنگ بیگانه را به سینه میزنند ,ما به درک به قفسه سینه خودتان رحم کنید.به آنها مودت،دوستی‌،همدلی با هموطن و هم نوع خویش عطا بفرما.امین
    5
    61
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آدرین - ارواین، ایالات متحده امریکا

    کهنه خرهای امریکا، به کامنت من منفی دادن! خب حقیقت تلخه، قبلااینترنت نبود و. خالی بندی های شما در ایران و پیش همشهریاتون خریدار داشت، اما بدشانسی أوردین و خوردین به عصر اینترنت و هر تکونى بخورین، از این سردنیا مخابره میشه و به گوش اونهایی که براشون پززززز میدین میرسه که حقیقت زندکى نکبت بارتون در امریکا چی هست!
    41
    16
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    [::Farnoosh-13 - مونتریال، کانادا::]-دوست گرامی . متن را بادقت بخوانید . گزارش تورنتو استار - بعد از کنوانسیون ژنو (28ژوئیه1951) وتصویب قانون پناهندگی . دولت کانادا از تغییراتی از سال "2012" درقوانین مهاجرین (پناهندگان) را که قبولی یا اقامت ان کشور را گرفته اند ومرتبا بکشور متبوع خود که مدعی جانم درخطر بوده است را دارند بررسی میکنند . وگویا تعداد 875 نفر که قبولی پناهندگی واقامت را گرفتند . کشورکانادا دارد لغو میکند . شما اگر قبل از سال 2012 اقامت وقبولی گرفته ائید .مشکلی نخواهید داشت .
    4
    20
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    navit - آنتورپن، بلژیک

    خیلى شفاف بگم ایرانیان خارج کشور تقریبا به ٣ دسته ى اصلى تقسیم میشن اول کسانى که پناهندن چه حقوق بگیر دولت چه غیره ٢ سرمایه داران محترم و ٣ متخصصان و دانشمندان عزیز . قبل از هر بحثى با افتخار تمام من جزء دسته ى اولم چه دروغ چه راست و اومدنم به اینجا باعث شده یه سر بار از کشورم کم بشه اینجام کارگرى میکنم و به نفع اینام هست ولى دسته ى دوم و سوم که خیلى خوشحالن از این قوانین هیچ فکر کردین که چه خیانتى به کشورتون کردین یا پول و ثروتتون رو آوردین اینجا یا تخصصتون رو ، با این کار پول و تخصصتون رو از کشور و مردم و هم وطنانتون دریغ کردین انصافا شما لیاقت داشتن پاسپورت ایرانى رو ندارین چه برسه نظر دادن راجب ایرانیان عزیزى که همواره منافع کشورشون هم مد نظر قرار میدن . شخصا متاسفم که هموطنانى مثل شما دارم
    14
    63
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    navit - آنتورپن، بلژیک

    [::آدرین - ارواین، ایالات متحده امریکا::]. اره هموطن حق با توست من یکى از اونام که اومدم اینجا کارگرى و با سختیه تمام پولام رو پس از انداز میکنم به امید روزى که تو کشور خودم و براى هم وطنان عزیزم خرجشون کنم اصلانم خجالت نمیکشم از اینکه کارگر و یا نظافت چى و یا هر کارى که شما و تفکراتتون ننگ میدونن رو انجام میدم حد اقلش اینه که دارم هم به کشورم هم اینجا سود میرسونم کسانى باید خجالت بکشن که کارى رو که از دستشون بر میاد رو واسه مردمشون انجام نمیدن و حتى به تمسخر هم میگرنشون
    6
    80
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    kasra persia - لندن، انگلستان

    بهتره بجای پاره کردن خشتک برای پناهندگان و اینکه چرا به ایران می‌رن و و و و، به فکر آقازاده‌ها ها باشیم که با پولهای قلمبه غارتی از ایران، خارج از ایران شاهانه زندگی‌ میکنند
    2
    64
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    kasra persia - لندن، انگلستان
    درود بر تو hamie iran
    1
    19
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    اسکارلت - لندن، جزایر ویرجین انگلستان
    Eydad. مونترال کانادا. دوست عزیز شما که نه من نه هیچ کس دیگر را اینجا نمشناسی چطور این قضاوت زشت را داری بگزریم که همان زرب المثل اینا صدق میکند. درزمن بهتر است که بدمنید همه ما چه بی سواد چه با سواد و از هر طریق که به اینجا امده باشیم به نوعی از چیزی فرار کردیم فقر. سیاسی یا نبود امکانات برای تحصیل و دراخربا تمام تعغیرات اخر شب شما هنوز ارانی هستی و خارجی پس تشریف بیار پا یین از عالم هپروت.
    1
    19
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    کورش دوم ایران رضاخان - تاسمانی، استرالیا

    خداوکیلی اگه یه کشور میخواد پناهنده واقعی بگیره باید یه سری به کاربران این سایت بزنه ماشاالله همه مایداره بابا مامان متخصص دفتر کار تویه بهترین نقطه اون کشور .از اون روزهاست که برخلاف میلم احساس میکنم ما لایق این حکومت واخوندیم بابا ول کنید حسودا سرتون به کار خودتون باشه
    5
    36
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آدرین - ارواین، ایالات متحده امریکا
    [::navit - آنتورپن، بلژیک::]. من به شما اهانت نکردم، حتی به کارگرها هم بی ادبی نکردم، منظورم اونهایی بود که دروووووغ میگن و فقط پز میدن ، اونهایی که با صداقت به فأمیل و دوستهاشون در ایران نمیگن که مهاجرت سختی داره، که دارن بخاطرچندرغاز از صبح تا شب به سختی کار میکنن، اونهایی رو میگم که لباس کهنه میخرن نه برای اینکه توان مالی خرید لباس نو را ندارن، بلکه برای اینکه مارکدار باشه و وقتی میرن ایران باهاش پز بدن، اونهایی که فکر کردن ارزش انسان به مارک لباسی هست که تن میکنه و انسانیت را از یاد بردن ، لطفا سوتفاهم نشه، و متاسفانه. بیشتر أیرانیهای کالیفرنیا و بخصوص لس انجلس از این گروه هستن، عاخه چرا؟. :( :(
    11
    28
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    keyvan42 - ونکوور، کانادا
    اینجا هر نظری که کلاهبرداری و حقه بازی ایرانی ها رو در پناهندگی گرفتن مذمت میکنه کلی منفی گرفته. این خیلی خوبه. آقایون کلاهبردارها همگی فهمیدن وضعیت قرمزه , شروع به اطلاعات گیری در اینترنت کردن که ببین چقدر جدیه . جالبش هم اینه که چون میدونن کارشون کلاهبرداریه هیچ کدومشون نظر نمیذاران , و فقط به نظرات ناموافق منفی میدن ! این نظرمن هم خوشبختانه کلی منفی خواهد گرفت ( کسانی که با دروغ پناهندگی گرفتن لطفا منفی بدهید , آمار میگیرم !)
    25
    12
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Farnoosh-13 - مونتریال، کانادا
    *بی همتا* - برلین، آلمان مرسی‌ عزیزم، متن رو درست نخوندم ..خوشحالم کردی، حالا با خیال راحت امسال هم عید نوروز رو در کنار خانواده‌ام خواهم بود، پیروز باشی‌
    10
    24
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    dbsh3000 - يوتبوري، سوئد
    [saked - گسلی، بلژیک. Alireza-222 - تهران، ایران . چیزی عایدمون نمیشه ، حسودیمون هم نمیشه منتها این بیشعورهایی که میگن جونمون در خطر بوده چرا هنوز مهر پاسشون خشک نشده میرن ایران؟ خائن ترین ایرانیها اینها هستن که نام ایران و ایرانی و در خارج به گند میکشن و اونهائی رو که واقعا مستحق پناهندگی هستن رو دولتها بهشون اقامت نمیدن . فکر میکنم که شما ها هم از اون دسته از خائن ها باشید
    25
    12
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Roxenda - لندن، انگلستان
    همتون این قانون رو اشتباه متوجه شدین . این قانون شامل افرادی که citizen کانادا شدند و پاسپورت کانادایی دارند نمی‌شود ، بلکه شامل افرادی می‌شه که پرونده پناهندگیشون قبول شده و هنوز citizen نشدند و با اقامتشون به ایران سفر میکنند .
    6
    19
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Alireza-222 - تهران، ایران
    [::dbsh3000 - یوتبوری، سوئد::]. مرسی‌ از لطفت هم وطن، چیزی ندارم بگم، بقیر ز اینکه برات بهترین آرزوها را بکنم. :(
    1
    15
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    [::kasra persia - لندن، انگلستان::] دوست عزیز - چرا توجه به متن نمی کنید . اقازاده ها که پناهنده نمیشوند . درثانی کشورهای خارج خوشحالم میشوند که اقازاده ها با اعیالشان میایند درخارج بعنوان توریست و خرج حسابی تا ماشین هم میخرند وبایران میبرند .انهم بدون گمرگ ایران .
    0
    6
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    [::Farnoosh-13 - مونتریال، کانادا::] .امیدوارم عید نوروز در ایران بشما وخانواده محترمتان خوش بگذرد .
    2
    8
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Hameye Iran - ایران، ایران

    [::iran&canada - تورنتو، کانادا::]. [::Armano - شیرااز، ایران::]. [::perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا::]. [::ekman - شیراز، ایران::]. [::saked - گسلی، بلژیک::]. [::Alireza-222 - تهران، ایران::]. [::esfahani90 - اصفهان، ایران::]. [::navit - آنتورپن، بلژیک::]. [::kasra persia - لندن، انگلستان::]. [::اسکارلت - لندن، جزایر ویرجین انگلستان::]. [::کورش دوم ایران رضاخان - تاسمانی، استرالیا::]. [::Farnoosh-13 - مونتریال، کانادا::]. [::Alireza-222 - تهران، ایران::]. [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. بخشندگی خدا قد وسعت دل‌ آدماست ، زنده باشین .
    3
    25
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Hameye Iran - ایران، ایران
    [::kasra persia - لندن، انگلستان::]. زنده باشین
    0
    6
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    UK2015 - لندن، انگلستان

    [::Farnoosh-13 - مونتریال، کانادا::]. این قانون شامل حال کسانی که citizenship گرفته اند نمی شود. یعنی اگر پاسپورت ان کشور را دارید نگران نباشید.
    3
    26
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    آقای امام - هلسینکی، فنلاند
    دوستانی که اینجان یعنی‌ هیچ کس پناهنده نیست؟ همه با ویزای آخوندی و بچه اخوندن که اینجان؟ چون تا اونجا که من حالیم می‌شه این قانون فقط به ضرر پناهنده‌های بد بخت نه بچه اخوندایی که با سرمایه گذاری و ویزا‌های دیگه اومدن.
    2
    20
    ‌سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.