کردها از بازگشت عرب ها به منازل شان جلوگیری می کنند

سازمان دیده بان حقوق بشر "اقدام های تنبیهی" حکومت خودگردان کردستان عراق را در قبال عرب زبان های منطقه مورد سرزنش قرار داده و تصریح کرده است که عرب های عراق همانند کردهای عراق در نتیجه خشونت های گروه "دولت اسلامی" ناگزیر از ترک منازل، شهرها و روستاهایشان شدند و اکنون شایسته نیست که از بازگشت آنان به شهرها و منازل شان جلوگیری شود.
 
حاکمیت بر سر این شهرها موضوع مناقشه میان اقلیم خودگردان کردستان عراق و دولت مرکزی این کشور بوده و اکنون نیروهای مسلح کرد با بهره گیری از خلاء ناشی از غیبت نیروهای دولتی قصد دارند با بیرون راندن جمعیت های عرب زبان از منطقه، حاکمیت خود را بر پاره ای شهرها تثبیت کنند.

سازمان دیده بان حقوق بشر خطاب به حکومت خودمختار کردستان عراق گفته است که جلوگیری از بازگشت ساکنان عرب زبان شهرهای نینوا و اربیل "اقدام امنیتی معقولی" نیست.

گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر تصریح کرده است که اکنون ماه هاست که نیروهای مسلح کرد مانع از بازگشت ساکنان عرب زبان منطقه به منازل شان می شوند، در حالی که نه فقط ساکنان کرد توانسته اند پس از کوچ اجباری به خانه هایشان بازگردند، بلکه نیز در مواردی اجازه یافته اند که منازل ساکنان عرب زبان منطقه را اشغال کنند.
 
سازمان دیده بان حقوق بشر افزوده است که گزارشگران این سازمان در دسامبر و ژانویه گذشته شاهد اقدام های تبعیض آمیز نیروهای مسلح کرد در قبال ساکنان عرب زبان شهرهای اربیل و نینوا بوده اند.
 
در جریان حمله گروه "دولت اسلامی" به مناطق سنی نشین شمال عراق در ژوئن سال ۲۰۱۴، نیروهای مسلح کرد توانستند در غیبت قوای دولتی عراق مناطق تحت نفوذ اقلیم خودگردان کردستان را حدود ۴۰ درصد گسترش دهند.
 
در ماه اوت گذشته، گروه "دولت اسلامی" شماری از مناطق چندقومی شمال عراق را به اشغال خود در آورد. اما، اندکی بعد پیشمرگه های کرد توانستند با پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف بین المللی مناطق اشغال شده توسط گروه "دولت اسلامی" را بازپس گرفته و به کنترل خود درآورند.

حکومت خودگردان کردستان عراق در توجیه اقدام های تبعیض آمیزش علیه عرب زبانان منطقه آنان را به همکاری با گروه "دولت اسلامی" متهم کرده و مدعی شده است که این همکاری همچنان ادامه دارد.
+122
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    siavash33 - کردستان، ایران
    حق دارن . همین خائنین بودن که با داعش سمت کردستان حمله کردن . جالبه مناطقی هم که برگشتن گاهی به پیشمرگه ها حمله میکنن .
    91
    84
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    کورد که لهر - تل أبیب ، اسرائیل

    مدتی است که این سایت مقاله های غیر واقعی از کردها منتشر میکند و به رویه ضد کردی به خود گرفته ترسم از آن است که پان ترک ها سکان دار شدن بهرحال کردستان دیار کردها است و عربهای آدمکش گم شن برن بیابان خودشون با شتر و سوسمار حال کنند و دیار ما را به گند نزنند هر کسی هم که خوشش نیاد سرشو بکوبونه به زاگرس.
    123
    61
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    بچه شمال - گیلان، ایران

    کسانی که از از این کار کردها حمایت میکنن باید توجه داشته باشند کردها هم اگه قدرتشون زیادتر بشه فردا هوای کردستان ایران میکنند.
    57
    126
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    berahneh - پاریس، فرانسه
    عجب ضرب المثل‌هایی‌ داریم ما ایرانیها !! گهی پشت به زین و گهی زین به پشت ! هرچند به عنوانه یک کرد ایرانی‌ این اقدام حکومت کردستان رو تبعیض آمیز میبینم ولی‌ وقتی‌ یادم میاد که این عربها چه بلاهایی سر کردهای بی‌پناه آوردن به خودم میگم حق دارند که الان این رفتار رو با عربها میکنند .
    59
    62
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    من عاشق این دوستی و عشق و اتحادی که در بین مسلمانان جهان هستم !!!!
    10
    95
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    [::berahneh - پاریس، فرانسه::] . دوست گرامی - نقش سپاه رژیم را درعراق هم درنظر بگیرید . همین چند وقت پیش 4 کورد دلیر میهنمان را رژیم اعدام کرد .روحش شاد سامان نسیم .
    25
    41
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۹
    ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان

    ۱۴۰۰ سال عربها این مناطق را اشغال کردند غارت کردند کشتند علم و فرهنگ ایرانیان را ازبین بردند حالا نوبتی هم که باشه نوبت کردها است کردها یا مادها قبل از همه اقوام در آن مناطق میزیستند
    22
    49
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    caspian2010 - تهران، ایران

    بله کردها قصد دارند با حمایت حکومت ایران و آمریکا شهر تورکمن نشین کرکوک که نفت خیز هست رو تصاحب و غصب کنن همونطور که تورکمنهای شهر اربیل رو با فشار و اذیت فراری دادن. در کتاب ملک سلیمان آمده حدود 2000 سال پیش عده ای از پشتوهای منطقه پاکستان و افغانستان امروزی بزهکاری و خلاف میکردن و حاکم اونهارو به عراق امروز تبعید و راند (اکراد و کرد به معنی رانده شده هست). آنها در عراق با اعراب اختلاط کرده و جمعیت کرد امروز با زبان واژگانی پشتو و لهجه و فرهنگ عراقی پدید امدن و از دوران صفوی و جنگ صفوی ها و عثمانیها بر سر عراق بصورت 2 گروه به ایران و ترکیه قدم نهادن و در 50 سال اخیر به ایران خیلی مهاجرت داشتند. کردها باید از همین الان بدونن که با انسانیت و حق بهتر میشه جامعه خوبی بسازن تا اینکه با زور و مارموزیگری مثل مهاجرت و زادو ولد بسیار در شهرهای تورک نشین و لر و لک نشین برای تصاحب این شهرها. مجموعا 7میلیون در ترکیه 4میلیون عراق و سه و نیم میلیون ایران و 300هزار در سوریه کرد هست که جمعا کمتر از 15میلیون هستند و باید به سرزمینهایی که به دست آوردن قانع باشن چون زیادشون هم هست.
    63
    41
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    مثل اینکه هر کسی که بتونه بضعیفتر از خودش باید زور بگه:عجب دنیای مسخره ای!؟!؟
    7
    33
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    این حرکت و رفتار کردها فقط آتیش زیر خاکستر درست میکنه و نتیجه عکس میده! کردها اون لحظه هایی رو به خاطر بیارن که برای بیرون کردن داعش از نیروی عربها هم بهر مند بودن! خلبان اردنی جانشو داد ! اسرائیل با اون وسعت کمش تو دنیا حرف داره برای زدن ! بزرگیو قدرتو هنر به بزرگی خاک فقط نیست به آدمهایی که قدرت فکر کردن و تصمیم های درست گرفتن دارن هم بستگی داره! آلمان خیلی کوچکتر از ایران اما ، این کجا و اون کجا!.
    11
    45
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Xavii - لندن، انگلستان
    آتیشی که کردها دارن روشن میکنن فقط خودشون رو میسوزونه، عراق برای تمام عراقیهاست، بس اینهایی که با این عمل موافقن بگن ما هم از فردا بلند شیم از تهران شروع کنیم هر چی کرده بریزیم بیرون، حالا شاید یک سری عرب خیانت کردن ولی زن بچه ها چه گناهی کردن، بس با کاری که داعش تو سنجار با کردها کرد فرقی نداره
    30
    41
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    shirvan - اربیل، عراق
    هر چند مغرضانه مینویسید اما ملالى نیست! اى کاش اینهم میاوردید که کردستان پزیراى نزدیک ٣ میلیون أواره عرب هستند مردم اینجا روزى ٣وعده غدا میبرن براى اواره ها، حساب اون حـ... ها که با داعش بودن و به همسایه کرد خود خیانت کرد جداست تازه این اول کاره اون روستاهایی که عرب بودن الان با داعش فرار کردن با خاک یکسان خواهد شد
    19
    38
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    بچه شمال - گیلان، ایران
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. هموطن اون کردهای دلیری هم که شما نام می برید بی گناه هم نبودن چندتا تجزیه طلب بودن که در درگیری چند عضو سپاه رو کشتند نباید چون طرف پاسدار بود گفت به جهنم اونها هم فرزندان این ملتن که اکثرا هم از خانواده های فقیرند اصلا تو ایران بچه مایه دار دنبال شغل نظامی نمی ره.بهر حال قومی که برای خود پرچم درست کنند و باید جدی گرفت
    28
    36
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    caspian2010 - تهران، ایران

    خوبه حالا اسراییلیها زمینها رو از فلسطینیها خریدن و صاحب کشور شدن. اینا که دارن با زور تفنگ تورکمنهای عراق و عربها رو از خونه هاشون بیرون میکنن و کشور غصبی میخوان بسازن. آخرش معلومه مثل اسراییل باید یک عمر در جدل باشن چون مال دیگران رو به تاراج بردن. از تبلیغات درباره شهر عرب-کرد نشین عین العرب(کوبانی) استفاده کردن تا در اون هجمه ها شهر کرکوک تورکمنها رو تصاحب کنن.
    52
    29
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    hamzehveronique - تهران، ایران
    کردها اصولا ایرانی هستند. زبان کردی هم یکی از زبانهای ایرانی هست. کردهای ایران کجا برن، اون کردها باید برگردن خونشون
    20
    34
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Liberte - ارومیه، ایران

    تجزیه عراق و سوریه به نفع خودشون و کل خاورمیانه است.این مرزها رو فرانسه و انگلیس بعد جنگ جهانی اول تعیین کردند.وحی منزل نیست. نگاه کنید به اروپا که چقدر کشور داره، وقتی تو واحدهای سیاسی جدا از هم ملت ها بهتر و بدون تنش زندگی می کنند ، چه بهتر که جدا بشن.
    17
    40
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk ss - کاونتری، انگلستان

    من به عنوان یک کرد ایرانی‌ هیچ وقت دوست ندارم از ایران جدا شیم.
    23
    53
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    [::بچه شمال - گیلان، ایران::]- دوست گرامی . دراین رژیم بیشترین فشارها واعدام روی همین کوردهای هم میهن ماهست . فراموش نکنید . داعش چه کرد با کوردهای مبارز .کوردها خیلی دلیر وشجاع و ناموس شناس هستند و کوردهای ایرانی( کردستان) خودشان را ایرانی میدانند .
    15
    30
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    [::بچه شمال - گیلان، ایران::] دوست عزیز . شما از کجا میدانید اون کوردها تجزیه طلب بودند ?. این را رژیم در رسانه های ایران میگوید که مردم را علیه کردها تحریک کنند . ان کردهائی که شما میگوئید چند پاسدار را کشته .سیاسی وضد رژیم بودند ..
    16
    26
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    بچه شمال - گیلان، ایران
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. اگه قصد تجزیه نداشتند چرا علیه کشورشون اسلحه گرفته بودند. از اعضای پژاک بودند از سایتهای پژاک مطلع شدم.منم با اعدام مخالفم ولی خب تو تمام دنیا با تجزیه طلب چطور رفتار می کنند؟خاک پای هرچی کرد با غیرت هم هستم.
    18
    29
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    کردها به جای مبارزه مدنی با قلم روی کاغذ در جامعه راه کشتار در کوه و بیابان با اسلحه دیکته شده از اربابان بالا را برای حقوق ابتدایی ، خودمختاری یا استقلال انتخاب کرده اند و بخاطر همان به هیچ کدام بدرستی نرسیده اند ، و حافظه هر ایرانی از کرد تلخ هست چون که روستایی در ایران نیست که کم اش چهار سربازش در کردستان سر بریده نباشد ، این هم یادگاری اینها در همه جای ایران! بعدش هم ادعایی تمدن کهن هم دارند . به غیر از کردستان بفکر همه جا هستند ، اگر برایشان بگویی مسگو مال کردها ست ، نمگوید نه ،می گوید آری والله ! حالا جریان خاک کشور های اطراف هم از همین قرار هست ،
    47
    11
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    زمانی که کر های عراق قاچاق از ایتالیا به فرانسه می فرستادند، به همه می گفتند ، فرانسه همه اش کرد هست ، نصف شب از کنار پارکی در پاریس می گذشتم ، دیدم یک کرد بی کس مانده در پاک ، نگو جای کردها را نتوانسته بود پیدا کند ، من را از دور صدا کرد و گفت ، ای مستر، کردی ازانی ( می دانی ) ! رفتم پیش او، آشفته بود، و تسکین دادم و شب بردم پیش ایرانی ها ، و فردا جای کردها را نشان دادم ، رفت طرف جنگل .
    46
    11
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    [::بچه شمال - گیلان، ایران::]چراباید سپاه پاسداران حتی در خاک کردستان عراق سال 1390 . ضربه سهمگینی به کردها زدند که 50 کشته کورد و100 زخمی بجا گذاشت .انها هم پزاک بودند ? . بخوان کامنت یک کورد ایرانی دربالا اقایuk ss - کاونتری، انگلستان .ببین رژیمی که ر ئیس قوه قضائیه اش اعلام کند ما زندانی سیاسی نداریم . و ما میدانیم حتی خیلی اعدامهای رژیم بعنوان قاچاق مواد مخدر "سیاسی "هستند وباین نام اعدام میکند . کدام حرف رژیم درست بوده که این باشد که کوردها خواهان تجزیه از ایران هستند .باور نکنید
    8
    20
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Barzani - اسلو ، نروژ
    ما کردها هر چه که لازم باشه برای ملت بزرگ کردستان انجام میدهیم و از کسی هم نظر خواهی نمى کنیم برای مسائل داخلی کردستان
    19
    30
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    behran - کردستان، ایران

    اکثر این اعراب با اینکه در کردستان به آرامی و مسالمت میزیستند؛ ولی در هنگام حمله داعش بناگاه تغییر جهت داده و از درون خاک کردستان با ارسال اطلاعات به این نیروها و پیوستن به این گروه و نیز پخش شایعات و انجام عملیات ایذایی و روانی در داخل کردستان همراه با هجوم غافلگیرانه داعش با کمک حکومتهای منطقه به اقلیم نوپا کردستان پیوستند، بدلیل تعصبات کور نژادی و دینی و .. دقیقاً شبیه همان تعصبات کوری که شما در کامنتهای اینجا میبنید؛ دوباره پیوستن به اسلاف صدها سال پیش خود که بنای زندگی را نه بر مبنای ایجاد فضای سالم و برابر و مسالمت آمیز در جامعه جهت تولید و بهره وری برای تمامی اقشار یک جامعه مدنی، که بر مبنای ایجاد فضای سلطه گری و تبعیض و خرافه پرستی وجعل تاریخ و . میدانند که ابزار رسیدن به این را جز در ایجاد جنگ و ترور و غارت و تجاوز و برده داری نمیبینند.
    9
    49
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان

    caspian2010 - تهران، ایران. شهر ترکمن نشین؟؟،ببینم از کدوم سیاره اومدی؟،ما همه چیز شنیدم ولی کرکوک و ترکمن تازه ترین چرنده که باید جایزه نوبل ۲۰۱۵ را بگیره!!،تمام ترکمنها که زیر سایه کردها در کرکوک زندگی میکنند و میشه تو بوفه و جعبه عقب یک اتوبوس لهستانی جا داد،راستی اسم جدید برای کوبانی هم پیدا کردی ''عین العرب ''(امید است کور بشه)،بابا او داروها که مصرف میکنی حسابی از کهکشان راه شیری میندازت تو کهکشان ابدوغ خیاری.یک سر برو زیارت امام خمینی یا معاونش امام رضا شاید شفات بده
    10
    36
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان

    uk.ali - لیورپول، انگلستان. ببینم باز پای منقل نشستی و تز تهویل جامعه دادی،ببینم کردها چکاهت کردن که انجور عقده به دل گرفتی؟
    10
    37
    جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    kawir - فرانکفورت، آلمان

    caspian2010 - تهران، ایران. اگر کتاب تاریخ هرودت و گزنفن را دیده باشی یا اسمش به گوشت خورده باشه، کردها ملتی هستند اریایی نژاد ،اصیلترین و خالصترین نژاد اریایی(مادها) کردها هستند.و اما اسم ترکمن(از زمان امپراتوری عثمانی به سر زبانها افتاد)به معنی مزدور و خدمت کار ترک ها است، ترکهای عثمانی بردگان ،کنیزهاشون از نسل خودشون ترک نمیدونستند و از اینجاست که اسم ترکمن یعنی نوکر ترکها رایج شد.
    8
    40
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    shahroukh - پاريس، فرانسه

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. مطمعنی اونی که رفت تو جنگل بابات نبود
    8
    31
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    shahroukh - پاريس، فرانسه

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. با کی‌ مبارزه مدنی کنند با دشمنانی که فقط جنگ و کشتن بلدند ،مگر دکتر قاسملو در اطریش پشت میز مذاکره ترور نشد. نکنه صدام و خمینی گور به گور یا قصاب اسد خیلی‌ مدنی بودند و اهل گفتگو.با داعش سنی و شیعه که با مزخرفات ۱۶۰۰ سال پیش رفتار میکنند می‌شه گفتگو کرد،۳۶ سال است رژیم کثیف آغات با زور و نیرنگ دروغ، میکشد و چپاول می‌کند برو مدنی رفتار کن ببینم به کجا میرسی.
    10
    35
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    biparva-jan - تهران، ایران
    فرصت طلب های نژاد پرست. وقتی میگن بژی کورد و نه هیچ کس دیگه معلوم میشه چقدر نژاد پرست و خودخواه هستند.
    25
    14
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    shahroukh - پاريس، فرانسه

    uk.ali - لیورپول، انگلستان. حافظه تو شاید از کرد تلخ باشد ولی‌ با چه مدرک و دلیلی‌ داری از طرف همه ایرانیا حرف می زنی‌ ،با دروغگویی و ریاکاری میخوای‌ چی‌ را ثابت کنی‌ برادران پاسدارت وقتی‌ در جنگ با کردها کشته می‌دادند سر اجساد خودی را میبریدند و به خانواده آنها می‌گفتند که اینا را کردها سربردیند تا احساسات مردم را تحریک بکنند و بیشتر نیروگیری کنند و تو هم این اراچیف را تکرار میکنی‌ هیچموقی نیروی ارتش با کردها وارد جنگ نشد و آنها در امان بودند ولی‌ بسیجی‌ و پاسدار به عشق امام زمانشان می‌رفتند به بهشت و با حوریها حال کردن می‌خواستند ،دقیقا مثل داعش سنی و اینا حقشون بود که به آرزوشون برساند
    9
    38
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    بچه شمال - گیلان، ایران
    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. هموطن اصلا با شما نمیشه بحث کرد شما و یه عده ای فقط از اوردن نام سپاه چندش دارند درست مثل یه عده حکومتی که نسبت به شما همین احساسو دارند اصلا هر گروه مرزبان دیگری.صحبت از ضربه سهمگین می زنید خب می خواستین چکار کنند پژاک هم نه هر گروه دیگری باشندکار نظامی کشور چه هست؟.به شما میگم از سایتهای خودشون دیدم شما باز حرف از رسانه های رژیم میزنید تمام سایتهای مجاهد پژاک و احرار اهواز سر میزنم.منو ارجاع میدین به کامنت uk ss - کاونتری، انگلستان من هم شما روارجاع به کامنتBarzani - کریستیانساند، نروژ. همه ادمها که مثل هم فکر نمی کنند.حرف شما درست قاچاق داریم اعدام داریم ولی همه چی رو که نباید با هم قاطی کرد.اگه بخواهیم از هر که گروه جدایی طلبی حمایت کرد پس اینجا تو انزلی هم هستن پرچم روسیه میگیرن.از پوتین خوشتون میاد؟!خطرش رو احساس می کنید راحت کریمه رو گرفت.در ضمن اسرائیل هم بدش نمی یاد کشور های اطرافش اندازه خودش بشن!در اخراگه کسی از حرفهای من برداشت توهین کرده عذر میخوام قصدم این نبود.
    10
    6
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    دوستان ، از جریان جنگل ناراحت نشوید ، واقعا قاچاقی ها و بیش تر مسا فران در جنگل می مانند و ایرانی ها هم در اطراف شهر در خانه خرابه ها ، این یک واقعیت هست . محل امنی دور از مزاحمت پلیس فرانسه بود والا ، در خرابه ها هر هفته پلیس می ریخت و می برد بازداشت
    35
    9
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    من کینه ای از کردها نداری فقط نظر ما را گفتم ، کینه مال کسانی هست که به انکاراستی و عوام فریبی در مورد ترک ، عرب و کرد می پردازند ، کرد و ترک یک بار در ایران متحد شدند برای یک سال به تمام حقوق ابتدایی خود رسید، انهایی با کرنا داد می زنند که کردها هم نژادشان هست پس چرا حقوق ابتدایی آنها را در ایران انکار می کنند ، پس گول زدن کرد با طرف برادری و ترک و عرب ب را با ترفند دشمنی خود خیانت بزرگ در حق هموطن هست . در کل رفاقتی با کرد خیلی بهتر هست تا با آنهایی که ضد غیر فارس هستند و بیشتر آنها اصلیت فارس هم نیستند. مردم فارس هم ،بدبخت اش کرده اند ،آنقدر داده اند زیر بغل های عده ای فکر میکنند. که آنها همه نابغه های عالم هستند ، بنظر من تمام انسان ها برابر ند ،
    35
    9
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    athiest22 - لندن، انگلستان
    مالیخولیا داری و عقده ای هستی.کردستان دیگه ازاد شده حالا تو و همفکرات از درون بسوزین. اگر کسی در کردستان کشته شد حقش بود چون برای کشتن امده بود
    7
    18
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    athiest22 - لندن، انگلستان
    uk .ali مالیخولیا داری و عقده ای هستی.کردستان دیگه ازاد شده حالا تو و همفکرات از درون بسوزین. اگر کسی در کردستان کشته شد حقش بود چون برای کشتن امده بود
    9
    20
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    shirvan - اربیل، عراق
    2010 caspian تهران ایران .......أصلا به هیچ عنوان نباید از ترک ها دلخور شد کسانى که از صحرا هاى موغولستان فرار کردند با خیانتى که تو خونشونه به خلیفه عباسی کردند صاحب خانه شدند، اخه مگس یکم کتاب بخوان ببین از کجا اومدید بعد بیا نظر بده، کرد ها ملت هستند صاحب فرهنگ خودشونند.
    9
    22
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    athiest22 - لندن، انگلستان
    caspian2010 جمعیت کردا رو از ۴۵ میلیون به ۱۳ کم کردی. بقیه نوشته هات هم همش... هست چقدر بیچاره ای
    9
    21
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    athiest22 - لندن، انگلستان
    کرکوک همیشه شهر کردنشین بوده. اقلیتهای دیگه هم تا وقتی کار تروریستی نکنن حق دارن بمونن. وگر نه باید برای همیشه از انجا بیرونشون کرد
    10
    22
    شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    [::بچه شمال - گیلان، ایران::] . ایا رژیم توسط سفارتخانه اش دربرلین المان .سران کرد میهنمان . از جمله زنده یاد صادق شرفکندی - دبیرکل دمکرات کردستان ایران هم .جز پژاک یا جنبش العدل بودند ? ..
    6
    2
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    caspian2010-تو فیلم ملک سلیمون گفتن پشتوها اومدن کرکوک با بقیه دورهمی شدن کرد!!! بخدا خیلی ترحم برانگیزی!! آخه مگه مجبوری بلد نیستی کردها رو خراب کنی حرف بزنی! تو اون UK-لیورپول این افکار درهم برهم و چجوری سرهم میکنین؟!خیلی تخیل قوی ای دارین! اگه بفرض اعراب شهر رو گرفته بودن با اینکه این سرزمین هزاران ساله متعلق به کردهاست آیا بهشون پس میدادن؟!!! اینهمه دنیارو عرب کردن به صاحباشون پس دادن؟ ترکیه جعلی شما سرزمین کردها رو گرفت بهشون پس داد؟ ببین با کیا میشیم 75 میلیون،بخداااا
    6
    14
    یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    sahand11 - کلن، آلمان
    [::caspian2010 - تهران، ایران::]. بانوشته های شماموافقم.در ضمن کردها این بلاها را سر ترکهای ایران در اوردند . بامهاجرت به غرب اذربایجان .کشتار مردم حین ضعف دولت مرکزی تصاحب شهرهاوروستاهای اذربایجان.که در مواقعی هم با همکاری دولتهای فاسگرای ایرانی در زمانهای شاه وشیخ بود مطالعه تاریخ مهاباد سقز بوکان سنندج خالی از لطف نیست. وحالا سر کرکوک واربیل همان روش رادارند
    16
    6
    دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.