ذهن یک متجاوز چگونه کار می‌کند؟

اعتراضات در سراسر ترکیه در پی تجاوز و قتل دانشجوی جوان اوزگه جان اصلان
ترکیه در روزهای گذشته شاهد اعتراضات پر سر و صدای زنان و دختران جوان از همه گروه‌های سنی بوده است. دلیل این اعتراضات تجاوز و سپس قتل اوزگه جان اصلان، یک دانشجوی ۲۰ ساله بود.
 
راهپیمایی‌های اعتراض آمیز گسترده ‌ای در سراسر ترکیه سازمان یافت و هشتگ نام این دختر بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بار به کار رفت. ولی شبکه‌های اجتماعی همچنین شاهد رونق هشتگ‌های دیگری هم بود، مربوط به زنانی که از تجربیات خود از بدرفتاری جنسی و تجاوز سخن گفته بودند.
 
هم‌زمان با بلند شدن صدای اعتراض زنان ترکیه به تجاوز و آزار جنسی، ما از پروفسور شاعقه یوکسل، روانشناس در استانبول، پرسیدیم ذهن افراد تجاوزگر چگونه کار می‌کند.
 
چرا مردها تجاوز می‌کنند؟ چه چیزی فرد متجاوز را تحریک به این کار می‌کند؟
پروفسور شاعقه یوکسل "تجاوز یک عمل جنسی نیست. تجاوز نوعی تهاجم است. هدف آن پیروزی است"
چرا مردها تجاوز می کنند؟ کاملاً اشتباه است که فکر کنیم مردها در نتیجه مقتضیات هورمونی خود تجاوز می‌کنند. یک مرد در خیابان، درجا به یک زن تجاوز نمی‌کند. آنها می‌دانند این کار صحیح نیست، تمایل به انجام آن بصورت مخفیانه پیدا می‌کنند، به دور از انظار عمومی.
تجاوز یک عمل جنسی نیست. تجاوز نوعی تهاجم است. هدف آن پیروزی است. موضوع به چنگ آوردن یک شی است – و در اینجا زن آن شی است – موضوع قدرت یک نفر است و ممکن است افرادی وجود داشته باشند که از چنین چیزی لذت می‌برند.
 
تجاوز بعنوان قبیح ترین رفتار شناخته می شود، درست است، ولی این تنها عمل متجاوزانه ای نیست که مردها انجام می‌دهند.
هنگامی که خشونت روانی، خشونت فیزیکی، خشونت مالی، بی اعتنایی به حقوق زنان و تبعیض علیه آن‌ها، همگی مجاز شمرده و عادی جلوه داده می‌شود، تجاوز نیز اتفاق می‌افتد.
 
آیا نحوه تربیت در دوران کودکی در رفتار سال‌های بعد فرد متجاوز تاثیرگذار است؟
در فرهنگ ما کودکان بر اساس ارزش‌ها و قدرت قالب مردها تربیت می‌شوند. یک مادر یاد گرفته‌ که رفتارش با شوهرش متفاوت باشد و از حاکمیت مقتدرانه او اطاعت کند.
 
بنابراین او همین رفتار را در برابر پسر و دختر خود منعکس می‌کند. می‌دانیم دخترانی که مادرشان در معرض خشونت خانگی بوده، بیشتر احتمال دارد که خود نیز در روابط یا ازدواجشان خشونت را تجربه کنند.
 
مردانی که مادرانشان از پدرانشان کتک می‌خورده اند، تمایل بیشتری به انجام رفتارهای خشونت آمیز در روابطشان دارند. دخترها و پسرها بر اساس نحوه رفتار پدر با مادرشان، خود را در جامعه تعریف می‌کنند.
 
شاید بگویید که این یک مشکل جهانی است و الگوهای مشابهی را می‌توان در سراسر دنیا دید. ولی مقابله با آن در هر جای دنیا فرق می‌کند. آموزش زن‌ها (در ترکیه) معمولاً سطح پایین‌تری از مردها دارد. ولی سیاستمداران بارها تأکید کرده‌اند که زن و مرد با هم مساوی نیستند.
با مردی که به داشتن چنین تمایلاتی اعتراف می‌کند و خواهان کمک است چه باید کرد؟
اگر خود او نپذیرد که کارهایش اشتباه است و مسئولیت آن را بر عهده بگیرد، هیچ‌کس نمی‌تواند به او کمک کند. اگر او بعد از اینکه دستگیر شد ادعا کند که قصد انجام این کار را نداشته، این باعث تغییر در رفتار او نخواهد شد.

این تظاهرکنندگان در آنکارا لباس عروسی به تن کرده‌ و صورت خود را به شکل مصنوعی کبود کرده‌اندتعداد مردانی که این تمایل را در خود تشخیص می‌دهند و قبل از به دام افتادن، تقاضای کمک می‌کنند، بسیار اندک است.
 
راهی که باید در پیش گرفت این است که مردانی را که مرتکب جرایم جنسی می‌شوند در طول دوره محکومیت، مورد بازپروری نیز قرار بدهیم. در حال حاضر در ترکیه واقعاً این امکان وجود ندارد. هر فرد باید حق بازپروری و درمان را داشته باشد.
 
برنامه‌های گوناگون برای بازپروری متجاوزان جنسی در سر تا سر دنیا وجود دارد. خطر ارتکاب دوباره جرم در میان شرکت کنندگان در این برنامه‌ها، بسیار کمتر از کسانی است که فقط به زندان رفته‌اند. این برنامه‌ها به طور خاص در مورد متجاوزان نوجوان بسیار مفید است.
 
می‌خواهم به یکی دیگر از نکات مطرح در این بحث نیز اشاره کنم. برخی از این صحبت می‌کنند باید متجاوزان جنسی را عقیم سازی کرد، یا عده دیگری خواهان احیای مجازات اعدام در این زمینه هستند. مجازات اعدام انسانی نیست. ما به خوبی می‌دانیم که در ایالات متحده نرخ جرم و جنایت به هیچ وجه در ایالت هایی که مجازات اعدام در آنها اجرا می‌شود، پایین‌تر نیست.
 
اینها راهکارهای پیشگیرانه نیستند. اینها افرادی در مسندهای بالا هستند که می‌خواهند صدای مردم را ساکت کنند. بعد از هر پرونده جنجال برانگیز تجاوز، این‌گونه شعارها را می‌شنویم. ما در اینجا به دنبال انتقام نیستیم. هدف ما رسیدن به جامعه‌ای است که در آن، تا جای ممکن، از تجاوز و سو استفاده جنسی خبری نباشد.
 
یک زن قربانی تجاوز جنسی (از هر سنی) – اگر شجاعت بلند کردن صدایش را داشته باشد – چه می‌تواند بکند؟
زنی که روی پیشانی خود جای گلوله کشیده است، در تظاهرات اعتراض به قتل اوزگه جان اصلان ۲۰ سالهدر جوامع یا فرهنگ‌هایی که مسایل جنسی در آن تابو به حساب می‌آید و روابط جنسی پیش از ازدواج در آن محکوم است، موارد تجاوز جنسی تقریباً هیچ گاه توسط قربانیان گزارش نمی‌شود.
 
فرد متجاوز به خوبی از این موضوع آگاه است و ممکن است قربانی را تهدید کند که به خانواده او خواهد گفت که چه اتفاقی افتاده است. او از این طریق می‌تواند به رفتارهای غیرقانونی خود ادامه بدهد. او حتی ممکن است به تهدید فرد ادامه بدهد و بگذارد دوستانش نیز او را مورد سو استفاده جنسی قرار دهند.
 
البته زنان قربانی تجاوز می‌توانند مسیر قانونی را در پیش بگیرند – آنها می‌توانند از کمک روانشناسان و مددکاران اجتماعی بهره بگیرند. آنها می‌توانند با دوستان نزدیک و معتمدشان صحبت کنند. روش بهبود و بازیابی از تجاوز جنسی، قطعاً ساکت ماندن در مورد آن نیست.
تجاوز جنسی می‌تواند به مشکلات فیزیکی، بیماری‌های مقاربتی و باردار شدن بیانجامد. بنابراین حیاتی است که زنان قربانی تجاوز خیلی سریع معاینه شده و اقدام‌های لازم در مورد آنها انجام بگیرد.
 
ممکن است مشکلات کوتاه یا بلند مدت بوجود بیایند و برای مدتی پس از تجاوز، باید به این مسائل رسیدگی شود. در حالت ایده‌آل، خوب است مراکزی وجود داشته باشد که کمک‌های مورد نیاز قربانیان تجاوز را در یک جا و بدون اتلاف وقت در اختیار این افراد قرار دهد.
همچنین مردی که شریک زندگی‌اش مورد تجاوز قرار گرفته است نیز شرایط سختی را تجربه می‌کند و به او نیز باید از نظر روان‌شناسی و اجتماعی کمک شود.
+55
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    پرشین اسپایدر را به خاطر بسپار - مشهد، ایران

    آفرین به غیرت دخترهای ترک ، خل شیفته ی ما احتیاج به تجاوز نداره ، خودش میره جلوی دوربین همکاری میکنه .
    102
    26
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Unkn0wn - اصفهان، ایران

    متجاوز رو باید تغییر جنسیت داد فرستاد زندان تا زندانیها از خجالتش در بیان
    17
    39
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    baas - روتردام، هلند

    اسپایدر از مشهد و تعفن فکری
    16
    66
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    baas - روتردام، هلند

    درست مثل ذهن ساندیس خور آن بی‌ وطن .
    7
    51
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک

    دلیل اصلی بدحجابی خانمها.
    91
    4
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    تجاوز چه مرد وچه زن . ریشه در خانواده وان جامعه ائی که رشد میکند دارد ..
    2
    32
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    سهیل ایرانی - برلین، آلمان

    خشونت فقط تجاوز و قتل نیست. وقتی یک زن با زیبایی خودش به ذهن مردان تجاوز میکنه. اون هم نوعی خشونته شدید احساسیه. خوب عده کثیری به واسطه فرهنگ خانوادگی یا ترس از مجازات یا امکان داشتن روابط جنسی آزاد؛ در برابر این خشونت ایستادگی میکنن. اما اگر یک دهم درصد از مردان توان مقاومت در برابر این خشونت احساسی را نداشته باشن. نتیجه منطقی اون تجاوزه. چه خوشتون چه بدتون. راه حل اینه که در جوامع کنونی ما به طور همزمان هم مردان و هم زنان (مخصوصا زنان زیبا) آموزش داده بشن تا درصد وقوع این جرم کاهش پیدا کنه. من دلیلی هم برای بستن فاحشه خونه ها در هیچ کشوری نمی بینم. (اگر کشوری اسلامی بود به شکل صیغه). اصولا باید مدیریتی بر روی لذت گرایی در جوامع، که اکنون به شکل لذت پرستی در اومده؛ انجام بشه. وقتی لذت محور همه چیز در یک جامعه ایی شد، مردان و زنان اون جامعه از کنترل خارج میشن. اگر لحظه ای فکر میکنین در کشورهای غربی این کنترل صورت نمی پذیره، سخت در اشتباه هستین. یک جامعه زمانی که فاقد جهان بینی مدونی باشه، در دام لذت پرستی میفته.
    52
    12
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    ukang - لندن، انگلستان

    اسپایدر . تو که ایرانی‌ نیستی‌.. پس.... خیلی‌ مثل اینکه عقده جلب توجه داری ...
    11
    49
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا

    [::ukang - لندن، انگلستان::]. باهات موافقم ;)
    9
    30
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    . ۳۰. سهیل ایرانی - اصفهان، ایران. هیچ کجای دنیا، هیچ چیزی سفید سفید و سیاه سیاه نیست! اعتیاد، زندانو زندانی، قتل، دزدی و تجاوز! اما باید با توجه به تجربه های دیگران و علم جدید و پیشرفت های جدید از بروز بیشتر این موارد جلوگیری کرد! اما سوال من اینه چه چیزی شما میخوایی به یه زن زیبا آموزش بدی؟ دنیا در تلاش با جراحی و تغذیه مناسب آدمها چه مرد و چه زنو زیبا تر کنه! اما به نظر میاد تو با توجه به کل نوشته هات یه چیز جدیدی اختراع کردی! آموزش به مردان و زنان زیبا !!! مثلاً؟ به هر حال اینو میدونم که ایرانیا خیلی باهوشن ;-).
    3
    18
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    پرشین مگس
    4
    18
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    سهیل ایرانی - برلین، آلمان
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا اینو خیلی خوب میدونم که هر زنی دوست داره اینقدر زیبا بشه تا از اونور کهکشانها هم بهش نگاه کنن اما این مساله را بهش توجه نمیکنه که حرص اون برای بیشتر جذاب شدن میتونه از یه نقطه ای به بخشی از جامعه که نمیتونه مثل اون را داشته باشه، یه عقده ای بوجود بیاره. چرا ما باید فقط به خودمون و امیال خودمون با حرص و ولع نگاه کنیم و هیچ همدردی با هیچ قشری نداریم. جوامع انسانی داره بیشتر شبیه به جنگلی از لذت پرستی تبدیل میشه که هر کی فقط فکر خودشه. فرق ما با حیوانی که فقط فکر خودشه چیه؟؟ شاید با خودت بگی بزار با همون عقده خودش بمیره. شاید تو از اون آدمایی باشی که یه فقیر گوشه خیابون ببینی بگی به درک!!! بزار از گرسنگی بمیره. یا چشمت را روشون می بندی تا شاید حال خوشت خراب نشه. چه چیزی زیباتره؟ نوع دوستی یا حرص برای لذت پرستی؟ از طرفی مردان جامعه هم باید آموزش داده بشن که چیزهای مهمتر از لذت جنسی هم میتونه وجود داشته باشه. باید به افراد جامعه هدف داد تا لذت محور زندگی آنها نباشه.
    22
    4
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Basiji agah - مشهد، ایران
    از اسرار الهی است.
    18
    5
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    من با نظرت موافق نیستم! شما تو یه محیط یا بهتر بگم تو یه زندان بزرگ به اسم ایران زندانی شدی و نه اینترنت و نه ماهواره نمیتونه واقعیت ها رو اونجور که هست به شما نشون بده! نه عزیزم چه تو آلمان و چه تو آمریکا لب دریا و وسط خیابون دخترا و زنای خوشگل حتی تو تابستون با زیرپوشو شلوارک تنگو کوتاه و هر جورشو که تصور بکنی راه میرن و قدم میزنن و مردها و زنها هم تماشاشون میکنن، اما از دماغ کسی هم خونی ندیدم که بریزه! نه عزیزم، همه این خوشگل های امروزو ما ۳۷سال پیش هم داشتیم! تجاوز هم سالهای قبل انقلاب داشتیم و در آمریکا و آلمان و همه جا هم داریم! اما من اول نوشتم نه سیاه سیاه و نه سفید سفید!!! باید دید چرا قبل انقلاب کمتر بود و امروز بیشتر !!! شما اجازه رابطه طبیعی و عاطفی به یه جوون بالغو ندادی که با دوست دختر یا پسرش داشته باشه! دروغ و بیکاری رو در جامع رواج دادی! ایجاد شغل نکردی! تو مدرسه یه جور به دانش آموز یاد دادی تو خونه یه جور دیگه! رابطه جنسی بسیار در زندگی یه جوون تازه بالغ مهمه که چطوری خوانواده و اجتماع باهاش برخورد کنه! تو این ۳۷سال هر جوری که بوده داریم امروز میبینیم!
    0
    13
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    siavashomaha - منچستر، انگلستان
    فدایه آقاش میگه بد حجابی ،در صورتی‌ که نمیدونه زیر اون چادر چه خبریی هست که اون با افکاره کثیفش اصلا بهش نمیگن که بدونه ،اونها تو فامیل خودشون یکیو دارن که غریبه هم نیست میاد میزنه و میره و میترسونه. واقعا تعفن فکری دارید اونهایی که این مسئله‌‌رو اینقدر سطحی میبینن.
    0
    18
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    siavashomaha - منچستر، انگلستان
    [::سهیل ایرانی - اصفهان، ایران::]. [::سهیل ایرانی - اصفهان، ایران::]. به ما چه که کسی‌ تو فامیلتون خوشگل نیست. یعنی‌ هر کی‌ خوشگل بود به افکار تو حمله ور میشه .؟ واقعا آدمهایی مثله شما لیاقتشون خامنه‌ای است. مارو باش که فکر می‌کنیم تو قرن 21 هستیم.
    1
    16
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    [::سهیل ایرانی - اصفهان، ایران::]. کامنت قبلی برای تو بود! و یه کامنت طولانی فرستادم که نمیرسه! اما دوباره میفرستم! عزیز شما کار تولید بکن! نیاز های اساسی و اولیه یه انسانو تا حدودی براورده بکن! پول مملکتو برای خودی خرج بکن! دینو از سیاست جدا بکن! تجاوز و خیلی از تخلفات دیگه کمتر خواهد شد! مملکتی که سرسپر دگانش و دست اندر کارانش جلوی بلندگو اعلام میکنن ، در آمد حاصل از قاچاق داره تو سیاست ملاها خرج میشه ، شما نمیتونی کار زیادی انجام بدی! تو این ۳۷سال تو کدوم مورد یه قدم پیشرفت داشتیم؟ قانون اساسی اسلامی آخوندی همه چیزو منع کرده! این نظر من!
    0
    10
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    غزل خاموش - اصفهان، ایران

    [::سهیل ایرانی - اصفهان، ایران::]. هم وطن گرامی، تفاوت میان زیبایی یک زن و خشونت یک مرد از آنجاست که زیبایی خصلتیست که زن با آن زاده شده و انتخاب و تصمیم درمیزان آن نقش نداشته، وانگهی مردی که به خشونت متوصل می شود یک عمل آگاهانه، با قصد و انتخاب مرتکب شده است. من دوست دارم که در مورد نظر شما بیشتر بدانم چون میدانم که مردان بسیاری مانند شما فکر می کنند و به عنوان یک زن من به هیچ روی این طرز تفکر را درک نمی کنم. مثال نقض استدلال شما هم این است که اکثر قربانیان تجاوز ازچهره ی معمولی برخوردار بوده و از قشر ضعیف تر جامعه اند: کودکان، افراد خیابان خواب و فقیر، افرادی که به علت داشتن خانواده ی سنتی و مذهبی امکان بیان و شکایت از متجاوز را ندارند، و افراد معلول.
    0
    21
    یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    سهیل ایرانی - برلین، آلمان
    [::perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا::]. قسمت دوم- در کشورهای مسلمان چون زن کاملا پوشیده است، دیدن بخشی از مو یا برجستگی سینه میتونه به مانند Unpredictable Rewards عمل کنه و ایجاد لذت بکنه. در همون کشورهای خارجی هم زمانی که زنی بخواهد لباسش را در بیاره میره رخت کن و بعد میاد کنار ساحل چون میدونه در اون لحظه کندن لباس هاش میتونه در افراد ایجاد لذت و تمایل بکنه. درسته در جامعه ما مشکلات زیاد اقتصادی است اما مشکل اصلی در ذهن تک تک افراد جامعه ماست که اگر همین فردا تموم مشکلات معیشتی مردم حل بشه دوباره از درون مشکل زاییده میشه. بخشی از مردان جامعه به دلیل نداشتن جهان بینی مدون اسیر لذت گرایی شدن. زنان جامعه نباید با ریختن نفت بر روی این آتش اون را شعله ورتر کنن. باید به این افراد کمک کرد تا از این بلا نجات پیدا کنن. غزل خاموش - اصفهان، ایران- وقتی فردی اسیر لذت شد برای سیر کردن میل سیری ناپذیر لذت گرایی، زنان زیبا که هیچی، به سراغ کودکان و افراد معلول و حیوانات هم میره تا تجربه Unpredictable Reward یا همون لذت را داشته باشه.
    1
    2
    دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    سهیل ایرانی - برلین، آلمان
    [::perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا::]. قسمت اول- تو ایران فقط تجاوز نیست که افزایش پیدا کرده، اعتیاد و دزدی و قتل هم زیادتر شده. زمانی که افراد یک جامعه به دلیل جهل حکامش نمیتونن نیازهای اساسی مثل مسکن، خونه و یک شغل با درآمد مناسب داشته باشن؛ مسلما چون انسان لذت گراست به دنبال راههای دیگه ای برای فراموشی تلخی زندگی میره. اعتیاد یکی از اون راههاست. تجاوز هم به دلیل ایجاد لذت لحظه ای، یکی دیگه از اون راههاست. در مقالات روانشناسی ایجاد لذت بر اثر Unpredictable Rewards ایجاد میشه. به فارسیش میشه: جایزه غیر قابل پیش بینی. شما زمانی که میشینی و یک مسابقه فوتبال را نگاه میکنی. اگه بدونی هیچ گل یا موقعیت جذابی (Reward) ایجاد نمیشه، فوتبال کسل کننده میشه. از طرف دیگه اگر بدونی در هر یک دقیقه هم یک گل رد و بدل میشه، باز هم فوتبال کسل کننده میشه. طبیعت غیرقابل پیش بینی بودن موقعیت های جذاب فوتباله که در شما لذت ایجاد میکنه و شما را وابسته. اگر از همین فردا تمامی زنان ایران با رکابی بیان تو خیابان شاید دو روز اول همه بهشون نگاه کنن اما بعد از اون برای همه عادی میشه مثل کشورهای اروپایی.
    1
    2
    دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    kadotanbal - تهران ، ایران
    اولا نفس نکش که بوگنده نفست همرو خفه کرد دوما تو به چنتا بد حجاب تجاوز کردی که انقد با اطمینان میگی‌ ،لعنت به تو با اون افکار گندیدت بیچاره زن‌ها و دخترهای اطراف تو
    2
    1
    دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    kadotanbal - تهران ، ایران
    [::سهیل ایرانی - اصفهان، ایران::]. استفراغ ذهنی‌
    1
    2
    دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    سهیل ایرانی - برلین، آلمان
    [::kadotanbal - تهران ، ایران::]. اولا؛ مشخصه از اون زنان مسن بی سوادی هستی که مهمترین کتابی که خوندن مفاتیح الجنان؛ تو رو چه به اینترنت و کامپیوتر!!؟؟ ثانیا؛ ما اینجا قراره با نظراتمون مساله را کالبد شکافی کنیم. نه اینکه فقط فقط بیاییم فحش بدیم و متجاوز را عقرب و عنکبوت بنامیم و بعد هم حکم تیرباران صادر کنیم. ثالثا اگه قرار باشه تو یک جمعی همه مثل هم فکر کنن، تو اون جمع اصلا کسی فکر نمیکنه.
    1
    2
    ‌سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    سهیل ایرانی - اصفهان-بسیار زیبا گفتی! اونیکه نقاط قوتشو رو شدید به رخ میکشه عملا داره به ضعفا در اون قاعده تجاوز میکنه و این یعنی قانون جنگل! .
    1
    0
    ‌چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.