ظریف و کری احتمالا روز جمعه در پاریس دوباره با هم دیدار می‌کنند

پیاده‌روی جان کری و محمدجواد ظریف در ژنو

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، گفت که او احتمالا روز جمعه این هفته دوباره‌ با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، دوباره دیدار خواهد کرد و این دیدار نیز در پاریس انجام می‌شود.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه، ۲۵ دی اظهارات آقای کری در کنفرانسی خبری در پایتخت بلغارستان را بازتاب داده است که به سفر همزمان وی و آقای ظریف به پاریس در روز جمعه اشاره دارد.

وی اظهار داشت: «هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است که با یکدیگر ملاقاتی داشته باشیم یا نه. احتمال این ملاقات وجود ندارد، اما هیچ تصمیمی گرفته نشده است. ممکن است که چنین اتفاقی بیفتد».

ایران و کشورهای گروه ۱+۵ از روز ۲۸ دی دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای خود را آغاز می‌کنند. ایران و آمریکا در این فاصله مذاکرات دوجانبه‌ای انجام می‌دهند که روز چهارشنبه با دیدار محمدجواد ظریف و جان کری در ژنو سوئیس آغاز شد.

به گفته دیپلمات‌های آمریکایی، گفت‌وگوی ظریف و کری حدود شش ساعت به‌طول انجامید به طوری که تا پاسی از شب ادامه داشت.

در این میان گزارش‌های مربوط به پیاده‌روی وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در خیابان‌های ژنو و عکس‌های مربوط به آن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.

آقای ظریف مذاکرات روز چهارشنبه با آقای کری را «موثر» خوانده و گفته است که تصور می‌کند این مذاکرات «آمادگی طرفین برای حرکت به جلو و تسریع روند مذاکرات را به نمایش می‌گذارد».

وزیر امور خارجه ایران اکنون در برلین به‌ سر می‌برد و قرار است که پس از آن به بروکسل و پاریس سفر کند. اما مقامات ایران هنوز خبر دیدار آقای ظریف و آقای کری در پاریس را تایید نکرده‌اند.

+12
رأی دهید
-5

hamidla - هامبورگ - المان
این کری انسان شکیبایی هست. هر کس دیگری بود این مذاکرات را رها کرده بود.
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 22:33
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.