ممانعت از دفن «مهنا»ی ۱۲ ساله به دلیل باورهای مذهبی

ایران وایر : طی روزهای گذشته خبری منتشر شد که از عدم صدور جواز دفن برای یک دختر نوجوان ۱۲ ساله در تبریز به دلیل اعتقاد به دین بهایی، اطلاع می‌داد. با گذشت ۲۱ روز از درگذشت این دختر نوجوان که «مهنا سمندری» نام دارد، مسئولین شهر و گورستان تبریز همچنان پیکر بی‌جان این دختر نوجوان را بدون ارائه پاسخ به خانواده‌اش در سردخانه نگه داشته‌اند. در جهت روشن‌تر شدن بیشتر موضوع، پرسش‌هایی را با یکی از نزدیکان مهنا در تبریز مطرح کردیم:

 - می شود برای شروع، بفرمایید که جلوگیری از دفن جنازه این دختر نوجوان کی رخ داد و چه شد؟

  - مهنا در روز سه شنبه ۲۹ مهر ماه به دلیل بیماری در بیمارستان درگذشت. با اصرار خانواده، جسد را از بیمارستان برای غسل و خواندن نماز میت بهایی به خانه منتقل می‌کنند. البته در بین راه راننده آمبولانس که متوجه بهایی بودن ایشان می‌شود از بردن جسد به خانه خودداری می‌کند و می‌خواهد برگردد که با اصرار و التماس بستگان مهنا، بالاخره جسد او را به خانه انتقال می‌دهند. پس از غسل، خواندن نماز و کفن شدن به روش بهایی، پیکر این دختر نوجوان را برای دفن به گورستان عمومی شهر به نام «وادی رحمت» می‌برند ولی مسئولین گورستان اظهار می‌دارند که مجوز دفن به غیرمسلمانان در «وادی رحمت» داده نمی‌شود. از آن تاریخ، جسد مهنا به دلیل بهایی بودن در سردخانه وادی رحمت تبریز نگهداری می‌شود و تاکنون دفن نشده است.

این اقدام مسبوق به سابقه است و در مورد بهاییان دیگر هم در تبریز اعمال شده است؟

 -پس از انقلاب، قبرستان بهاییان تبریز مصادره شد و از آن زمان، اموات بهایی در گورستان عمومی شهر به نام «وادی رحمت» دفن گردیدند تا آنکه در سال ۱۳۹۳ مسئولین «وادی رحمت» از دفن یک متوفی بهایی ممانعت به عمل آوردند. از آن تاریخ به بعد بیش از ۲۰ فرد بهایی در تبریز فوت کرده‌اند که به هیچ کدام اجازه دفن داده نشده است. بهانه‌ای که مسئولین مربوطه برای این اقدام خویش می‌آورند اینست که نمی‌توان مردگان بهایی را در کنار مسلمانان دفن کرد چون این کار یک نوع تبلیغ محسوب می شود. فقط به شرطی اجازه دفن داده می‌شود که بهایی متوفی بدون تابوت و طبق شرع اسلام، خاکسپاری گردد. بهاییان هم چون مکان دیگری برای دفن در اختیار نداشتند، در انتظار اینکه مسئولین جایی را برای دفن مرده به ایشان بدهند جسد را به سردخانه گورستان می‌سپردند ولی متاسفانه، پس از چند روز خبردار می‌شدند پیکر متوفی بدون اطلاع خانواده و بی‌انجام مراسم مذهبی توسط ماموران در قبرستان بهاییان شهر میاندوآب یا ارومیه دفن گردیده است. طبق احکام آیین بهایی، در جهت احترام به اموات، فاصله زمانی محل فوت تا محل دفن نباید از یک ساعت تجاوز نماید. با توجه به فاصله شهر میاندوآب و ارومیه تا تبریز که بیش از یک ساعت است، به نظر می‌آید این اقدام در جهت جریحه دارکردن احساسات مذهبی بستگان متوفی بهایی انجام می‌شود. در طی این مدت بهاییان تبریز برای تظلم خواهی و گرفتن زمین برای دفن اموات به مراجع مختلف قانونی محلی و ملی مراجعه و نامه نوشته‌اند که تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

خانواده مهنا سمندری چه اقداماتی در جهت پیگیری وضعیت پیکر فرزندشان انجام داده‌اند؟

 - دفن تعداد زیادی از بهاییان تبریز طی چند سال گذشته با مشکل مواجه بوده، ولی نگهداری جسد یک نوجوان معلول بهایی به مدت ۲۱ روز در سردخانه «وادی رحمت»، اقدامی بی‌سابقه و استثنایی بوده است. پدر و مادر مهنا هر دو دارای معلولیت جسمی هستند به همین دلیل برای ایشان پیگیری وضعیت دخترشان بسیارسخت است. مادر مهنا، ناشنوا و پدرش از ناحیه یک پا دچار مشکل است و با عصا راه می رود. با این حال این پدر و مادر بطور پی در پی به دفتر گورستان وادی رحمت مراجعه می‌کنند ولی تنها پاسخی که دریافت کرده‌اند اینستکه «احتیاج نیست به آنجا مراجعه کنند. اگر خبری شد به ایشان تلفن خواهند زد» همچنین به استانداری جهت ملاقات استاندار یا معاونین استانداری رفته‌اند ولی هیچ کدام به ایشان وقت ملاقات ندادند. خانواده سمندری گمان می‌کردند چون استاندار از مهنا در هنگام زنده بودن به دلیل آثار نقاشی‌اش تقدیر کرده بوده شاید به ایشان برای دفن دخترشان کمک کند. چند روز پیش هم به کانون وکلای دادگستری برای گرفتن وکیل مراجعه کردند که هیچ وکیلی حاضر به پذیرش وکالت ایشان به دلیل اینکه پرونده مزبور امنیتی است، نگردید.

 علت درگذشت مهنا سمندری چه بود؟

 -بیماری مهنا مادرزادی نبود ولی پیشرونده بود. او دچار یک نوع بیماری نادر شده بود. ابتدا در کودکی رشد پا‌هایش متوقف شد و بعد از چندی از کار افتادند. کم کم سایر اندام های بیرونی بدن وی نیز رشدشان متوقف شد و از کارافتادند، طوریکه در اواخر عمر، مجبور بود با ویلچر حرکت کند. در آخرین روزهای عمرش، این بیماری به اندام های داخلی بدنش نیز سرایت کرد و ریه‌هایش از کار افتادند که موجب فوت وی در سن ۱۲ سالگی شد. البته مهنا دختری با نشاط و امیدوار بود. با آنکه کودکی خردسال بود ولی هیچ‌گاه مشکلات بیماری او را از پا نیانداخت و همیشه راهی برای غلبه بر آن‌ها پیدا می‌کرد مثلا وقتی پا‌هایش از کار افتاد از دستانش استفاده می‌کرد. او عاشق درس خواندن و نقاشی بود. وقتی دست‌هایش از کار افتادند، قلم را به دهان می‌گرفت و نقاشی می‌کرد. یک بار بخاطر همین نقاشی‌ها جایزه گرفت و از دست استاندار تقدیرنامه‌ای دریافت کرد. او در مدرسه معلولین درس می‌خواند و شاگرد ممتاز مدرسه بود.

+459
رأی دهید
-35

ASTARA-1965 - آستارا - ایران
بیچاره ، هموطنهای من.
دوشنبه 19 آبان 1393 - 18:19
raha1984 - هامبورگ - المان
جندش اورترین و نفرت اورترین دین دنیا اسلا‌م !!! ای کاش یک حیوان پرست بودیم ولی اسم این دین خبیث رو به یدک نمیکشیدیم
دوشنبه 19 آبان 1393 - 18:19
ekman - شیراز - ‫ایران
مسئولین محلی باید به باور شهروندانشان احترام گذاشته و جهت دفن مردگان آنان قطعه زمینی را در کنار گورستان آن شهر به آنان اختصاص دهند.همانطور که در کشورهای غیر مسلمان قطعه ای از گورستان را به مسلمانان اختصاص داده اند که در صورت تمایل خانواده متوفی میتوانند در آنجا دفن کنند و اگر هم خواستند در گورستان عمومی دفن کنند،نمیگویند که چون تو مسلمانی حق دفن در این گورستان را نداری.دفن با تابوت هم بهداشتی تر است و اگر مسلمانان هم جسد را با تابوت دفن میکردند بهتر بود،
دوشنبه 19 آبان 1393 - 18:43
Asghar Torobche - تورنتو - کانادا
روحت شاد دختر زیبا و من به عنوان یک ایرانی‌ از خوندن این مطلب خجالت کشیدم
دوشنبه 19 آبان 1393 - 18:50
دریای پارس - ایران - ایران
شد یک خبر خوب بنویسید.همش غم همش مرگ و شکنجه. درضمن مهنا جان جایش در بهشت است واز جهنم آخوندها راحت شد
دوشنبه 19 آبان 1393 - 19:26
ukang - لندن - انگلستان
اون راننده دیگه چه موجود بی‌ وجدان و بی‌ شرفی بوده!! لعنت بر این فرهنگ عوضی‌ !! فقط دولتمون احمق نیست !!!
دوشنبه 19 آبان 1393 - 19:35
باور عمیق - قم - ایران
خطاب به خانواده این دختر عزیز درگذشته و همچنین جامعه بهایی پشتیبان آنها : ضمن عرض تسلیت یک لطفی بکنید و مثل آن 20 نفر درگذشته که در قبرستان بهاییان ارومیه و یا میاندوآب مدفون شدند ، نسبت به انتقال پیکر این طفل معصوم اقدام کنید . مطمئن باشید آن مساله 1 ساعت ، با اقتضای شرایط از طرف خدای شما بهاییان قابل درک است و ضمنا 20 نفر قبلی هم از رعایت این حکم 1 ساعت فاصله چشم پوشیدند . لطفا جنازه این بچه که گویا هم خود جنازه و هم پدر و مادر معلولش گرفتار بازی رسانه ای شما شده اند را بیش از این معطل نگذارید . مسئولین هم لطف کنند هرچه سریعتر در صورت عدم موافقت با انتقال پیکر ، بلافاصله با انجام مراسم خاکسپاری مطابق با احکام اسلامی نسبت به دفن پیکر این نوجوان عزیز اقدام نموده تا پیکر ایشان بیش از این دستمایه این بازی کثیف فرقه بهاییت نگردد
دوشنبه 19 آبان 1393 - 19:56
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
آدم از ایرانى بودن و انسان بودن خودش خجالت میکشه! طفل معصوم رو ٢١ روز بلاتکلیف نگه داشتن!
دوشنبه 19 آبان 1393 - 20:27
yas abi - ببرسل - لز
دلم سوخت یکی‌ نیست بگه آخه بهائی هم شد دین؟ دختر ۱۲ ساله دین بهائی چه سرش میشه. اگه هر که پا شد گفت من رئیس یک دین هستم باید یک عده‌ دنبالش راه بیفتند.؟ اونم بهاعو اله که فقط مصیبت واسه مردم درست کرد. من مطمئنم که اون پدر مادر معلولش هم تو این خط‌ها نیستند . به هر صورت تو همون جا خاکش کنید.
دوشنبه 19 آبان 1393 - 20:32
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
بعد یک عده دانشمند بازم میان اینجا از این حیوونات دفاع میکنند !
دوشنبه 19 آبان 1393 - 20:58
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
واقعا شرم به اون ذات کثیف تون وتف به اون اعتقاد بی منطق تون.حالا دینش بهائی یا هرکوفت و زهرماری هست که هست ٬مگه انسان نیست ؟
دوشنبه 19 آبان 1393 - 21:06
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
ماله کشان اسلامی منتظر در افشانیتون هستیم
دوشنبه 19 آبان 1393 - 21:36
amir-amir - تورنتو - كانادا
مملکت را ارٽ پدرى گور به گورشان مى دانند آن خمینى دجال هندى نسب چه کاره بود که این قوانین ضد ایرانى را باب کرده است
دوشنبه 19 آبان 1393 - 19:16
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
مشکل در دولت نیست بلکه در ملت است!
دوشنبه 19 آبان 1393 - 22:06
سرسره - اهواز - ایران
مگه ازاین حکومت ازخدا بیخبر انتظار انسانیت میشه داشت؟ حتی به مرده یک بچه رحم نمیکنند! جوامع حقوق بشر وجناب اوباما که با این هیولاها مماشات میکنن تحویل بگیرن. اینها موجوداتی هستند که ذره ای از اخلاق وشرافت ووجدان بهره ای نبرده اند فقط بنده ثروت وقدرت وشهوتند
دوشنبه 19 آبان 1393 - 22:25
Madjid aramesh - پاریس - فرانسه
yas abi - ببرسل - لز منهم دلم سوخت ولى فکر میکنى بچه دروازه ساله مسلمون از دین اسلام چیزى میفهمه؟ یادت باشه محمد هم بلند شد گفت من رئیس یک دینم و یک عده هم لنبلاء رَآه افتادن و جنایتها به نام اون دین انجام دادن
دوشنبه 19 آبان 1393 - 22:51
aria oksir - لندن - انگیس
همه ادم ها از یک آب ، یک هوا ، و یک امکانات رفاهی استفاده میکنند. اما دسته دسته شدن ، هر دسته میگن ، خدای ما برتره . در حالیکه همه لختو عریان . بدنیا امدند ، و هیچکس با خودش چیزی به این دنیا نیاورد .بخاطر همین ثعبدی اندیشیدن ، از زمان خلقت تا این زمان . . هیچ میکربی ، هیچ بلاهای طبیعیی ، حتی هیچ بمب اتمی اینقدر ادم نکشته و نسوزنده ، نخواهد کشت . حالا اگه از همه بخوان یک پوش کبریت رو ، بنحو ماورای طبیعه حرکت بدن قدرتش رو ندارن .
دوشنبه 19 آبان 1393 - 22:19
massoudoslo - اسلو - نروژ
توحش مذهبی ایی که جمهوری اسلامی نهادینه کرده به سادگی ابرو و عزت و عاقبت مردم را تباه کرده طوری که از پیکر مرده دختر ۱۲ هم احساس انز جا و تنفر میکنند !!! دین و افراطی گری بدبختی و فلاکتی ست که مذهبیون را وا میدارد در پستی و رذالت همتا نداشته باشند !!؟ مگر داعش و القاعده و طالبان و بقیه ویروس های جامعه بشری همین کار را با سایر ادیان و افکار نمیگویند و نمیکنند که شیعیان در ایران میکنند!!؟ انسان مرده که دین ندارد ! شیعه و بهاییت و تسنن و یهودی و مسیحی و سایرین همه اشان را روی هم جمع کنیم به اندازه یک لگن نمیارزد و سودی ندارد و هیچ دردی از ایران خدا زده دوا نکرده و نمیکند ! خجالت آور است این داستان مذهب و دین .
دوشنبه 19 آبان 1393 - 22:31
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
شرم بر شما که به مرده هم رحم و مروت ندارید !! یه مشت اسلام نماى بى وجدان و خبیث شدن همه کاره ! اسلام یعنى دین زور و قساوت
دوشنبه 19 آبان 1393 - 22:49
بانوى پارسى - ریچمند - امریکا
. ***. باور عمیق-یاس ابى هیچ جا مردم از اسلام ارامش ندارن حتى وقت مردن . اسلام با قوانین متحجر و محمد ...یکی بود یکی نبود .. روزی روزگاری .. ملت داشتن تو اون دوران قدیم ماستشونو می‌ خوردند و یکى بت می‌ پرستید و یکى عیسوى بود و یکى موسوى و یکى بی دین و یکى بی خدا و همه هم تو شهر مکه به صورت بسیار سکولاروارانه زندگى می‌ کردند و همه عقاید هم با هم همزیستى مسالمت آمیز داشتند و اگر هم هر از گاهى دوتا قبیله به جون هم میوفتادند‌ ، سر شتر و خرما و اینجور چیزا بود‌ ، نه سر عقیده و باورها‌، زن‌ ها مثل خدیجه از مکه تا شامات و اورشلیم تجارت می‌ کردند و واسه خودشون ارج و منزلتى داشتند به طورى که بعضى سیبیل کلفتا براشون پادویى می‌ کرد.اما یه روز ... عمو یادگار ! .. چى دیدى تو غار ؟!؟!.. همون یارو که پادویى و شاگردى می‌ کرد‌ ...
دوشنبه 19 آبان 1393 - 22:35
بانوى پارسى - ریچمند - امریکا
***. •••ادامه . اومد و زد زیر کاسه کوزه همه و گفت همه بگید هیچ عقیده و باورى جز اینى که من تو غار بهش باورمند شدم درست نیست و .. لا اله الا الله و الا الشمشیر الذولفقار تا دسته در حلقوم . زن‌ ها رو کرد تو کیسه زباله و عقیده غارنشینى خودشو توی یه کتاب به اسم قرآن (دفترچه خاطراتش) نوشت و با سمبه پرزور شمشیر تا سمرقند و بخارا و آندولس و استرآباد زورچپان کرد ... والسلام و علیکم و همچنان نهضت ادامه دارد ، راه قدس کدوم وره .. ازین وره یا ازون وره ؟!. این بود چکیده ای از تاریخ اسلام
دوشنبه 19 آبان 1393 - 22:35
Alireza-222 - تهران - ایران
دوست عزیز، من اصولا اهل نظر دادن و نظر گذاشتن نیستم، ولی‌ لحن نوشتن شما به شکلی‌ بود که خیلی‌ دلم به درد آمد. نه قسط کل کل دارم، و نه می‌خواهم به عقاید شما بی‌ احترامی کنم. ولی‌ یک سوال دارم از شما دوست عزیز، که شاید قبلا خودت از خودت پرسیده باشی‌. الان چون شما مسلمان شیعه هستی‌، خیلی‌ خوشحالی‌؟ خیلی‌ خوب است که از دینت رازی‌ هستی‌ و دوستش داری و از داشتنش احساس آرامش میکنی‌، که مهمم این است. ولی‌ یک چیزی هیچ وقت یادت نره دوست من، دین چیزی هست که تمام مردم دنیا آن را به ارث میبرن، و انتخابش نمی‌کنن، البته مثل هر چیزی در این دنیا که انسانهایی برای پر کردن جای در وجودش که احساس خالی‌ بودن می‌کند، دین خود را از دینی به دینی دیگر تغییر میدهد، که این هم اشکالی‌ ندارد، ولی‌ خوب در بهترین حالت می‌گویم که ۲% مردم دنیا این کار را می‌کنن.ولی‌ دوست من هیچ وقت فراموش نکن، که بقیه افراد معتقد، با هر اعتقادی در این دنیا ( مسلمان، مسیحی‌، یهود، بودا، گاو پرست و....) همانقدر به دین خود مطمئن هستن و اعتقاد دارن، و از صحبتهای زیبای دین خود پر هستند، که شما به دین خود.
دوشنبه 19 آبان 1393 - 23:04
Alireza-222 - تهران - ایران
هیچ وقت نمیتوانی‌، ۲ یا ۳ یا ۴ فرد دینی را با دین‌های مختلف، در کنار هم بنشانی، و از آنها بخواهی که هم را درک کنند. وقتی‌ انسانی‌ از روزی که به دنیا آماده در گوشش، آوازی، یا داستنی، یا حرفی‌ خوانده شده، آن هم نه یک بار، یا دو بار، یا صد بار، بلکه میلیون‌ها بار، دیگر خروج آن صدا از مغز آن فرد سخت است، و آنقدر به وجود آن چیز اعتقاد دارد که دفع آن، مانند گرفتن جانش میماند. همانطور که گفتم، مهم این است، که تک تک ما، از آن چیزی که هستیم رازی‌ باشیم، ولی‌ انسانی‌ نیست که افراد دیگر را، چون مثل ما مسلمان زاده نیستن، از خود کمتر ببینیم. موفق و پیروز باشی‌
دوشنبه 19 آبان 1393 - 23:05
ایران آباد - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران , yas abi - ببرسل - لز . شما دو تا خجالت نمیکشید از این اراجیفی که به هم میبافید. حداقل در این ماه محرم به آنچه خود از قول امام حسین میگویید عمل کنید و اگر دین ندارید آزاده مرد باشید. که مطمئن هستم نمیتوانید آزاده مرد باشید. چون دُم شما به دُم جمهوری اسلامی گره خورده و همگی ازمردی و انسانیت به دور.
دوشنبه 19 آبان 1393 - 23:13
pink panther - ابیجان - ساحل عاج
باورم نمی‌شه باورم نمی‌شه .تا این حد باورم نمی‌شه .دقیقا دارم رسما دیوونه میشم .آخ خریّت تا چه حد .اون راننده آمبولانس اون فاحشه مغزی رو باید چندین بار کشت
دوشنبه 19 آبان 1393 - 23:48
توپوزی - لینز - اتریش
وقتی‌ حضرت ابراهیم زنش را به فرعون میفروشد به ۳تا الاغ خوب چه انتظاری از فرزندانش موسی‌ عیسی و محمد و یعقوب می‌توان داشت.حالا ببین آنها که خود را وارثان این حقّه بازها میدانند چه جانورانی هستند.مطمئنا اگر پرستندگان حضرت بها الله هم به حکومت برسند دماری از غیر بهائی در آورند که توحش شیعه را آرزو کنیم.مذهب‌هایی‌ که گنده لات‌شان ابراهیم برنده سر پسرش و فروشنده زنش باشد معلوم است چه از آب در میاید. توپوزی
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 01:00
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
این خبر رو تو فیس‌بوک پخش کنید تا همه ببیند و بخونند که به اسم اسلام حتا به جنازه هم رحم نمیکنند
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 01:15
danilprimmer - لندن - انگلستان
ﺩﻭﺭﻩ اﺧﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﻭﺭ ﻧﻴﺴﺖ, ﻭاﻗﻌﺎ ﻛﻪ ﺷﺮﻡ اﻭﺭ ﻓﻘﻄ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺩﻳﻦ اﻳﻦ ﭼﻴﺰﻫﺎ ﺳﺮ ﺟﺴﺪ اﻳﻦ ﻃﻔﻞ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﺑﻴﺎﺩ. اﻱ ﺧﺪا ﻛﺠﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺟﻮاﺏ اﻳﻦ ﺣﺮﻭﻣﻲ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺑﺪﻱ! !!
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 01:18
باور عمیق - قم - ایران
بانوى پارسى - ریچمند - امریکا . بالا رفتیم ماست بود ، پایین اومدیم دوغ بود ، قصه تو دروغ بود
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 01:41
Shahin.Orel - تهران - ایران
yas abi - ببرسل - لز نه , دختر بهایی ١٢ ساله که چیزی نمیفهمه , ماده مسلمون ٩ ساله خیلی میفهمه که لچک به سر آماده نکاح و زفاف منتظر ایستاده .
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 01:46
Shahin.Orel - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران شرم بر اون زمینی که روزی جنازه پر از توحش و ساختار فکری تو رو خواهد پذیرفت
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 01:49
باور عمیق - قم - ایران
ایران آباد - تهران – ایران(1) .. خجالت رو اونایی باید بکشن که با این بازی مسخره جنازه این بچه رو اینهمه روز معطل کردن و به خاطر اینکه یک شیاد اومده و گفته که فاصله محل دفن تا محل فوت نباید بیشتر از یک ساعت راه باشد ، جنازه این بچه رو معطل کردن . خجالت رو اونایی باید بکشن که معتقدند مطابق با احکام بهاییت جسد یک مرده باید در تابوت از جنس (بلور) یا سنگ گران قیمت ( الاحجار الممتنعه ) و یا چوب سخت و لطیف و رو به شهر عکا در اسراییل باید دفن بشه . این عقاید مسخره و بازی مسخره تر با جنازه یک دختر بچه از سوی ماهیگیران بهایی خجالت آوره و از همه بدتر اینکه تو هنوز نمیفهمی ..
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 02:09
باور عمیق - قم - ایران
(2)خود بهاء الله جدال و نزاع بر سر قبر رو نهی کرده : آیا جائز است انسان قبرستان را بپرستد!؟ برای قبر نزاع و جدال کند!؟ این زمین قبرستان ما است. چرا برای آن دعوی کنیم خون همدیگر را بریزیم!؟ این چه جهالت است!؟ این چه نادانی است!؟ ملاحظه نمائید که انسان چه قدر جاهل است ( خطابات حضرت عبدالبها - جلد ٢: صفحه ۲۵۲) . فلذا توصیه به خانواده این دختر که به علت ناتوانی اسیر این بازی رسانه ای شده اند دقیقا مطابق با گفته های پیشوای دینی خودشان است . اما امثال تو هنوز نمیفهمند که در شیپور کردن این جریان و بی حرمتی به این متوفی عین رذالته .
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 02:10
ousi.gh - مانیل - فیلیپین
یعنی دین اینقدر تو انسانیت تاثیر داره؟
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 03:05
خودتي - زمین - أسترالیان
فضول میرازا گل گفتی(:
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 04:38
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
اگر از همون راننده آمبولانس بپرسی برای چی با بهائی مشکل داری، اگر بدونه! یعنی میخوام بگم اینقدر اینایی که مسلمونن و خشکه مغز، بی مطالعه و بی منطق حرف میزنن و عمل میکنن. اونوقت توقع احترام به عقیده و مقدسات رو هم دارن. تنها چیزی که میشه گفت اینه که ای تف تو اون ذات خودتون و خداتون و پیغمبر تون و دینتون که دنیا رو به گند کشیدین.
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 06:31
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
عجب جنایت کاره این آخوند وقتی‌ ملت ایران رای به خمینی یا رژیم آخوندی دادند نمیدانستند چه پدر سوخته‌های هستند،فکر میکردند،انسانند،نه شیطان،حرام لقمه ووووو.
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 07:31
xavii - لندن - بریتانیا
به نظرم کار درستى کردن نمى زارن تو قبرستون مسلمانها دفن بشه، تو اینجا انکلستان هم همین طور است ، مسلمانها رو تو قبرستون مسیحی ها دفن نمیکنن ، ولی براشون جایی اختصاص دادن ، ایشون کفن دفن رو با روش بهاییت انجام داده ولی میخواد تو قبرستون مسلمانها دفن کنه که نمیشه ، ببره تو باغ خونش دفن کنه
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 07:52
sama128 - شیراز - ایران
الان بیایید بگید فلان مدیر در فلان شرکت دولتی ده میلیون حقوق می گیره کار بلد نیست سواد نداره فامیل بازی می کنه دارای فساد اخلاقی هست ضدو بند و هزاران کثافت کاری داره مستند و بدون هیچ مشکلی تمام موارد را اعلام میکنید اگر کسی امد رسیدگی کنه ؟!؟!؟؟!؟!!؟!؟؟! اگر یکی اومد بگه افرین مچ یک مدیر فاسد و کثیف را گرفتید ؟!؟!؟!؟!؟ هیچ کس که نمیاد هیچ تازه تشویقش هم میکنند که آفرین خوب کاری کردی باز هم انجام بده
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 09:42
فراوانی - قطر - قطر
این مسیله مختص اسلام نیست در تمام کشورهادین زده رعایت میشه مشکل مذهب و دین است حتی اگر یادتون باشه اون دوبرادر چچنی که در امریکا بمب گذاشتن ویکیش مرد مردم اجازه ندادند توی قبرستانشون دفن بشه
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 09:52
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
باور عمیق - قم - ایران.--xavii - لندن - بریتانیا. لااقل در این یک مورد قبول کنیم که این روش صحیح برخورد با انسانها نیست حتی اگر بهاییت را آیینی جعلی و ساخته فراماسونری و انگلیس و اسراییل بدانیم. مطمءنا این کارها را داعش های وطنی انجام می دهند برای ایجاد بحرانهای غیر ضروری. اتفاقا من داستانی شنیده ام در مورد بهاییهای تبریز که در زمان قدیم یکی از روحانیون شهر مردم را ترغیب می کرده که اجازه بدهند بهاییها که اقلیت بودند در کنار مسلمانها دفن بشوند و جدا دفن کردن بهاییها باعث بوجود آمدن قبرستان مستقل برای آنها نشود.
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 10:42
biparva-jan - تهران - ایران
اخه این طفل معصوم چه میدونسته دین چیه مذهب چیه! شورش رو در اورده اند احمق ها.
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 10:46
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
باور عمیق - قم - ایران. اقلا صبر میکردی کامنتم بیاد بالا بعد در افشانی میکردی. اصلا فهمیدی چی گفتی؟ ه تو چه مربوط که بقیه چه جوری مرده هاشون رو خاک میکنن. برو دستمال اندازیت رو ادامه بده یه ساندیسی چیزی گیرت بیاد نمیری از گشنگی. ادم خجالت میکشه که تو مثلا ادمی
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 10:57
shahin.orel - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران فرمودید : ( یک شیاد اومده و گفته که فاصله محل دفن تا محل فوت نباید بیشتر از یک ساعت راه باشد ) این حرف رو یک شیاد زده , ولی له له زنان زیر آفتاب ٦٠ درجه از صفا تا مروه دویدن کار شیادان نیست , این یک ساعت فاصله شیادیه ولی کلوخ به شیطان پرت کردن و لیسیدن حجر السود عینه حقیقته ! خجالت بکش , ! مساله این نیست که باور های بهایی درست یا غلط , مساله اینه که یکی لنگه تو اجازه نداره زندگی و مرگ رو به عده ای زهر مار کنه , باور های های دینی اون ها در چهار چوب حریم خصوصی خودشون همونقدر محترمه که وقتی تو برای حسین یا علی به سر و سینه میزنی , با این تفاوت که باور های تو از حریم خصوصی تو تجاوز میکنه به خیابانهای شهری میاد که همه ازش سهم دارن و حقوق همه رو دگرگون میکنه! اینجا دیگه نه باورهای تو نه قابل احترامه نه تحمل. دلسوزیت اینه که یا رضایت بدن مدل نکبت گرفته مسلمانان دفنش کنن یا ببرن یک جای دیگه ؟ شرم تو هیچ وقت تو زندگیت کردی ...
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 12:02
parastooeshge - توکیو - ژاپن
ما همه انسان هستیم به مذهب رابطی نداره
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 12:03
Paryjoon - بروکسل - بلژیک
هر چى بشه یه عده میان از اسلام بد میگن، ما اول از همه انسانیم بعد مسلمان یا مسیحى یا هر دین دیگه اى. اول انسانییت مهمه بعد ادیان.
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 12:22
Paryjoon - بروکسل - بلژیک
ایرانیها هیچ وقت قانع نبودن و نمیشن. میان اروپا از اینجا بد میگن. ایران بده. باور کنید اگه برن بهشت باز شاکى هستن. به خدا میگن این بهشتى بود که مى گفتى؟ قناعت تو زندگى بهترین چیزه.
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 14:58
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
به جای پرستیدن محمد عیسی موسی و این خرافات فقط سعی‌ کنید انسان باشید،،ظلم نکنید دروغ نگید دزدی نکنید،حق بیچاره‌ها را هاپولی نکنید،،مثلا این اخلاقیات در صد در صد مذاهب مخصوصاً ادیان ابراهیمی آمده که فقط کمتر از یک در صد آن به اخلاقیات می‌‌پردازه و ما باقی‌ همش دیگه خرافات،قصاص، جنایت ،غارت مقدّس نسل کسی‌ مقدس،جنگهای (شما بگید دفاع) مقدس،تقلید مو به مو از مراجع مقدس،حتی نحوهٔ دست شویی رفتن و چگونه در توالت نشستن تا چجور سکس کردن با کنیکز،دختر بچه،پسر بچه و و تا نفس کشیدن و حتی بد از مردنت هم باید طبق اراجیف یک مشت اعراب خکسپاری و گریه و شیون کنند،،میگید نه از آخوندک سایت,, ذوب شده عمیق در ولایت بپرسید،،مثلا از خودش شجاعت در وکرده و سنگر ولایت و جهالت را حفظ کرده :)
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 14:00
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
یک خبر خوش در میان این همه خبر‌های ناگوار ;) دو نفر خواهر و برادر که تا چند ماه پیش نماز خون و معتقد به اسلام و مذهب بودن را به راه راست آورده و هر دو چنان از اسلام و مذهب منزجر شدن که هر دو قول داده اند به خاطر این خریّت که داشتن هر کدام دو نفر را با پلیدیها و حقایق این دین خرافات پرست و عرب پرست اسلام آگاه کنند،،و آن دو نفرهم, هرکدام دو نفر دیگه مثل شرکت‌های هرمی‌،،شما هم با ارائه حقیقت و بوسیله مطالعه و نشون دادن حقایق قرآن و اسلام در اینترنت به نوبه خود یک نفر را آگاه کنید،نمیدونید چه لذتی داره یک انسان را از تاریکی و جهالت نجات دادن،?،شما هم این لذت را تجربه کنید،، ما نسل بعد از انقلاب و نسل جنگ دیگه تره هم واسه اسلام و مذهب و دین و خرافات خورد نمیکنیم،،چیه مثل میمون فقط باید تقلید کنیم و آداب رسوم یک مشت عرب بی‌ پدر و مادر را به صورت زورکی خرکی انجام بدیم،،بابا ما میخواهیم ته ته جهنّم روزی هزار بار بسوزیم دوست داریم روزی هزار بار مار‌های آتشین مارا نیش بزنن! فقط شما دست از سر ما و زورکی به بهشت بردن ما بردارید
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 14:57
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
xavii - لندن - بریتانیا// نکته غلط همین جاست دوست من ! تخم نفاق رو از همین جا مى ریزن حالا چه تو ایران چه تو انگلستان !!! چطور وقتى که زنده ایى اشکالى نداره همسایه دیوار به دیوارت مسیحى ، یهودى ، هندو ، بودایى ووووو باشه ولى بمحض اینکه ادم مى میره قانون عوض مى شه ! مگه غیر از اینه که من و شما در خارج از کشور داریم در کنار میلیون ها أدیان دیگر با صلح و صفا زندگى مى کنیم ! دیوار به دیوار شما همسایه تون کیه ؟! همه شیعه هستن ؟؟؟؟؟
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 15:23
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
shahin.orel- شیاد اونه که بخواد موج ایجاد کنه و رو همون موج سواری ببره .کامنتها رو خوندم ، حتا کامنت باور عمیق وی پرهیز از بازی رسانه ای رو تاکید کرده وهیچ اهانتی هم به رسم خانواده بهائی نکرده. در جوامع غربی هم قبرستانهای مجزا با دفاتر مخصوص به خود (trust centre)وجود داره که هر مذهبی چه درست چه غلط بر اساس باورهای خود مراسمات متوفی شون رو برگزار میکنند.در سیدنی قبرستان Rookwood cemetery که تلفیقی از چند قبرستان مجزاست وجود داره.هیچ مسلمونی رو در منطقه مسیحیا یا یهودیا خاک نمیکنن وبرعکس. اطاقهای غسل، ادعیه،کفن پوشانی/تعبیه گل ،کیترینگ پذیرائی و تابوت و سروده های انجیل/ سوزاندن مرده توسط آسیائی تبارها و غیره/در قبرستانهای مجزا انجام میشه دلیلش هم : آرامش خانوادهایشان در هنگام تالم وتمرکز در سیر تشریفاتی آداب رحلت برای عزیز درگذشته شونه و این جدا سازی منافاتی با احترام به رسومات و روح متوفی نداره.
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 16:15
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
البته من کار راننده احساساتی آمبولانس در ایران رو تایید نمیکنم ولی باید بدونیم هر قومیت و مذهبی مکان خاص خودشونو دارن .همین بهائی ها در سیدنی با حمایت ویژه و بیشتر دولت استرالیا زیارتگاه و قبرستان مجزای خودشونو در mona vale دارن که برای دفن غیر بهائی حق تدفین نمیدن. هندوها نیز در چند قسمت شهر وکلا جدا از همه مراسم خداحافظی و سوزاندن رو برگزار میکنن. فیلم فریاد مورچه ها ساخته محسن مخملباف به رسومات دفن در هند پرداخته که بد نیست ببینی.فیلم باغبان مخملباف هم که به سفارش بنیاد سینمائی دولتی اسرائیل در باره معبد گران قیمت و قبله و رسومشونه رو هم ببین بعد بگو فقط مسلمونا این کارو کردن. وقتی که باورهای کجکی و نا منسوخ تو که توحش پنهان شده ای رو حمل میکنه باعث قضاوت ناشیانه ات میشه، قابلیت حرف حساب و مستند زدن ،تبدیل به دری وری و ادبیات مذبوحانه ای میشه که از بنی نضیر و بنی قریضه به تو ارث رسیده.
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 16:16
marineboy - لس انجلس - امریکا
جدا کردن مردگان بر اساس دین مسخره است. مرده مرده است و برای حکومتها و دولتها و انجمنهای محلی و غیره دیگر مهم نیست دینش چه بوده. متاسفانه جهالت دینی در بسیاری از کشورها بویژه در خاورمیانه بشدت هرچه تمامتر دنبال میشود. ضمنا کسی که گفت بگذارید بهایی با رسوم مسلمانان دفن شود تا غائله پایان یابد، بگوید آیا مسلمانها در غرب اجازه میدهند مرده شان با تابوت دفن شود که اینها کوتاه بیایند؟ هرچند کار هر دو بیمورد است.
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 16:17
کوروش مهری - یزد - ایران
دریای پارس - ایران - ایران. تو نمیخوای یه ذره فکر کنی؟؟بهشت!!؟جهنم!!؟تا کی میخوای خواب باشی؟؟. بانوی پارسی-آفرین چکیده کلام را به درستی گفتی. اما نظر من:گرچه بهائیت مانند اسلام و بقیه ادیان یه مشت دروغ و خرافه بیش نیست ولی اسلام سیاسی حاکم بسیار خطرناک تره!!. خطاب به حماقت زیاد و بقیه آشغالها:با مغالطه حمله به بهائیت واسه اسلام نمیتونید اعتبار بخرید!!
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 16:29
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
xavii - لندن - بریتانیا. یعنی واقعا آدم میمونه چه به این در افشانی و طرز فکر مطهر بگه! آخه به شما ها چه؟ چه فرقی میکنه که آدم اون زیر به چه آیین و شکلی دفن بشه؟ این دین رو اگر آلت جنسی، بول و غائط و حدث اصغر و اکبر و کفن میت رو از توش در بیاری، نصف ورقه A4 هم برای بقیه قوانینش زیاده. اون قمی هم که وضعیتش معلومه! تا همه دنیا شیعه اثنی عشری نشن، مواجب شو حاجی بسیج محل شون نمیده.
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 16:56
باور عمیق - قم - ایران
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی (1).. ضمن عرض سلام کاملا متوجه هستم که شما از کدام منظر دارید به قضیه نگاه میکنید . باور بفرمایید خود من بعد از خواندن این خبر اعصابم بهم ریخت . یه یک ساعتی سعی کردم اصلا به این خبر فکر نکنم . اما اولین نکته ای که توجهمو به خودش جلب میکرد معطل ماندن پیکر این دختر بچه بود . من تمام حرفم در مرحله اول این بود که حتی مطابق با احکام خود بهاییان که من اکثر کتاباشونو خوندم هم ، این کار درست نیست ، این کار صحیح نیست ، نباید جنازه این دختر بچه رو معطل کرد که حتی یک نمونه هم از سخنان بهاء الله رو دقیقا در مورد همین قضیه آوردم . به ولله اینا خودشون خوب میدونن که اگر تا قیامت هم صبر کنن دیگه اجازه دفن رو به این دختر نخواهند داد اما چرا 20 تا بهایی قبلی بی سر و صدا پیکرشون با احترام دفن شد اما پیکر این دختر اینجوری معطل شده؟؟
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 18:19
باور عمیق - قم - ایران
(2)به خدا این بچه اگر پدر و مادرش معلول نبودند ، اینجوری ملعبه جامعه بهایی نمیشدند . بنده میگم در آیینی که زنا در مرتبه اول با پرداخت فلان قدر مثقال طلا به بیت العدل و مرتبه دوم زنا با پرداخت فلان قدر مثقال طلا به بیت العدل تسویه حساب میشود در آن معطل کردن جنازه به بهانه احترام به میت حرفی است مضحک . آیا این احترام به میت است که 20 روز در یخچال سردخانه نگه داری شود اما مثلا چند ساعت را به سمت ارومیه حرکت نکند؟ تو را بخدا این احترام به میت است؟ مگر نه اینکه حرمت امامزاده را متولی آن باید حفظ کند ؟؟؟ من گیرم جمهوری اسلامی وحشی ، قاتل ، سفاک ، جنایتکار اصلا .. شما بهاییان چرا حرمت مرده خود را حفظ نمیکنید .. آقای طاهری دقت بفرما . آقای بهاالله حکم داده که فاصله ((محل)) فوت تا ((محل)) دفن نباید بیشتر از یک ساعت ((راه)) باشد .
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 18:19
باور عمیق - قم - ایران
(3)بها الله نمیگوید شهر یا منطقه بلکه میگوید ((محل)) فوت .. آقای طاهری اگر این دختر در یکی از بیمارستانهای شمال تهران فوت میکرد و قرار بود پیکرش با موافقت مسئولین در بهشت زهرا دفن شود هم فاصله یک ساعت ((راه)) از محل فوت تا محل دفن بیشتر میشد . نتیجه اینکه بهاییان باید در هر محله ای یک قبرستان داشته باشند . اصلا شورای تامین هر شهری اجازه همچین مساله ای را نخواهد داد . چه مسلمان و چه بهایی . مگر تا بحال فقط قبرستان بهاییان را زده اند و صاف کرده اند؟ حالا اگر بهاییان قبرستانی را قبل از انقلاب خریداری کرده اند و در مسیر طرحی عمرانی قرار گرفته ، نباید تخریب شود؟ قبرستان مسلمانان را تا بحال با همین شرایط ذکر شده تخریب نکرده اند؟ قبرستان شیخون قم را که محل دفن تعدادی از مراجع شیعه مثل میرزا جواد آقای ملکی تبریزی یا فاضل لنکرانی یا نویسنده مفاتیح میرزای قمی و تعدادی دیگر را مگر نمیخواهند در ماجرای ساماندهی و نوسازی مناطق اطراف حرم تخریب کنند؟ این حرفها کدام است که آی ریختند و قبرستان ما بهاییان را تخریب کردند؟
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 18:20
باور عمیق - قم - ایران
(4) من از این منظر به قضایا نگاه کردم شما از این منظر که چون این دختر 12 ساله بوده و معلول ، باید مثلا اجازه میدادند که او در قبرستان مسلمانان با آداب و رسوم بهایی و به سمت قبله ای دیگر دفن شود . شما میدانی اگر مردم تبریز متوجه میشدند احتمال وقوع چه خطراتی بود؟ چطور شورای تامین تبریز حاضر میشود همچین ریسکی کند؟ اگر یک اقدام نسنجیده در تبریز میخواست رخ بدهد و عده ای از مردم حالا یا مردم عادی یا بسیج یا گروههای فشار میخواستند به قبرستان حمله کنند و اقدام به نبش قبر چه بلایی بر سر مسئولین تبریز میاوردند؟ چه انتظاری دارید ؟ اجازه بدهند ایشان را در قبرستان مسلمانان دفن کنند در حالی که بدترین توهین ها و تحریف ها را در مورد اسلام روا داشته اند ؟ کدام مسلمانی تحمل میکند؟ خوب بروند در قبرستان یهودیان ، مسیحیان یا ارامنه دفن کنند . ببینند آنها قبول میکنند؟ ببینند آنها آیا حاضر به پذیرش میشوند؟ مگر تا بحال ما اینقدر جابجایی اجساد متوفی در ایران نداشتیم؟
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 18:21
باور عمیق - قم - ایران
(5)در خانواده خود من چندین نفر از شهرستانهای مختلف برای دفن به قم انتقال داده شدند . عده ای به نجف . حتی عده ای به بهشت زهرا .. آیا باید جنازه یک مرده را لنگ دعواهای سیاسی و مذهبی کرد؟ پس عقل و شعور این خانواده و در اصل جامعه بهاییت کجا رفته آخه؟ مگر اینکه جمهوری اسلامی به بهاییان (اصلا کاری به درست یا غلط تصمیم ندارم و اینکه آیا حق بوده است یا ناحق) اجازه برخورداری از خیلی از حقوق را نمیدهد امری است که تازه رخ داده یا تازه از آن آگاه شده ایم؟؟ اما آیا الان موقع این تسویه حسابها است؟ یک خانواده عزادار نباید به فکر حفظ حرمت درگذشته خود باشد . حالا این من و این شما . ببین آیا تا 200 سال دیگر هم اجازه دفن این دختر رو با اون شرایط میدن؟ خوب بابا بی انصافا بردارید این بچه رو ببرید ارومیه دفنش کنید . بهاالله که بهتون گفته که اگر سر قبر نزاع کنید خیلی جاهلید . پس چرا گوش نمیدید؟
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 18:22
Madjid aramesh - پاریس - فرانسه
باور عمیق - قم - ایران همه اینها که گفتید فرض کنیم درست ولى اگر بعد از انقلاب أین جمهوری اسلامى که هیچ نشانه از بشریت نبرده قبرستان بهایى ها رو مصادره نمیکرد الان بهاییها قبرستونى داشتند و أین مشکلات برأى این طفل معصوم و خوانواده آش پیش نمیامد
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 21:24
باور عمیق - قم - ایران
shahin.orel - تهران – ایران(1) .. کامنت اولت چنگی به دل نمیزد . یعنی اصلا ارزش پاسخگویی نداشت . حالا باز خدا خیرت بده تو این کامنتت یه دو سه تا مطلب نصفه و نیمه با براهین لا یتچسبک رو کنار هم قرار دادی . سعی کردی که یه نتیجه گیری انجام بدی . اولا اینکه شما موفق نشدی درک کنی که تمام صحبت من حول چه قضیه ای بود . موفق نشدی بفهمی که منظور من این بود که معطل کردن جنازه این دختر بچه مطابق با حتی اصول خود آیین بهاییت کاری است عبث و به قول خود بها الله جاهلانه . پس لطف کنن اول تکلیف این جنازه توی یخچال رو مشخص کنند و ببرند ارومیه دفنش کنند و بعدش بیان از یقه استاندار تا نماینده ولی فقیه استان رو سفت بگیرن و بچسبند و ولش هم نکنن . اصلا همشونو بکشن و از پا در بیارن .. خوبه؟ راضی میشی؟ اما اول هر چه سریعتر تکلیف این پیکرو مشخص کنن که ولله این کار ، کار درستی نیست . نکته بعدی اینه که شما میفرمایی باورهای شخصی اونها در حیطه خصوصی اونها محترمه . خدا پدرتو بیامرزه . منم دقیقا همین اعتقاد رو دارم .
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 19:45
باور عمیق - قم - ایران
(2)اما مطابق با آنچه که خودت هم اذعان داشتی تنها در حیطه خصوصی . آیا کسی تا بحال به حیطه خصوصی اینها کاری داشته؟ آیا مثلا کسی ریخته توی خانه و زندگیشان و از اونها سلب حیات کرده ؟ اینهمه بهایی دارن تو این مملکت زندگی نمیکنن؟ کسی کاری به کار حیطه خصوصیشون داره؟ اما محدودیت دقیقا از نقطه ای شروع میشه که حضور و تاثیر گذاری بهاییان از حیطه خصوصی وارد حیطه عمومی میشه . اینجا تعارض و تضاد بین دو ایدئولوژی پیش میاد ( فارغ از اینکه کدام درست میگوید و کدام غلط ) . بهاییان عزیز میگویند شما باید اجازه بدهید ما را در قبرستان مسلمانان دفن کنند و مطابق با آیین کفن و دفن خودمان . احکام مسلمین این کار را قابل قبول نمیداند . بهاییان میگویند ما هم باید حق حضور در دانشگاه را داشته باشیم اما احکام مسلمین مباشرت و معاشرت با اینها را حرام میداند . حتی تماس با اینها را حرام میداند بنابراین نمیتواند اجازه حضور آنها در دانشگاهها و در کنار دیگران را صادر کند . حالا اصلا از مسائل امنیتی هم صرف نظر میکنیم .
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 19:46
باور عمیق - قم - ایران
(3)خوب رسیدیم به نقطه ای که دو ایدئولوژی در یک جامعه نمیتوانند در محیط های عمومی کنار یکدیگر زندگی کنند . دو راه باقی است . تعیین حق و ناحق که خلاف فرض اولیه شما مبنی بر اینکه کاری به درستی و غلطی عقایدشان ندارید و یا اینکه نزاع رخ دهد . فکر میکنم بهترین راه این باشد که ببینیم کدام حق است و کدام ناحق . بنابراین شما که این وسط در حکم نخودی دارید صحبت میکنید فعلا با این جایگاهی که اتخاذ کرده اید محلی از اعراب ندارید . این تفکر که مسلمانان باید اجازه دهند گروهی که بدترین توهین ها و انحرافات را به مقدساتشان وارد کرده اند ، آزادانه و کاملا ریلکس در کنارشان زندگی کنند همانقدر عجیب است که شما از سلب به اصطلاح حق بهاییان در اینگونه امور اظهار عجب میکنید . وآنگهی جالب اینجاست که در این پیج هنوز حتی یک بهایی هم شاید علنا به عنوان یک بهایی به این خبر اعتراض نکرده اما شما در نقش نخود هر آش وسط قائله ظاهر شده اید . اما درباره سعی سفا و مروه و همچنین رمی مسائلی را مطرح کردید که جای صحبت دارد ..
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 19:46
باور عمیق - قم - ایران
(4)اما سعی کن وقتی که میذاری و تایپ میکنی رو بیهوده هدر ندی . ببین آقا جان . قید 60 درجه یا 70 درجه یا 80 درجه گرما در اصل موضوع تغییری ایجاد نمیکند . همانطوری که قید بچه بودن یا معلول بودن یا معلول بودن پدر و مادر و احتمالا فردا کل طایفه پدری و مادری این دختر بهایی هم در اصل قضایا و احکام تاثیری ایجاد نمیکند . حتی نزاع اینکه عایشه 17 ساله بوده یا 9 ساله و یا 7 ساله .. چند وقت پیش یکی میگفت 5 ساله . بنابراین در گفتارت سعی کن از حاشیه سازی بیخود پرهیز کنی . گرما چه 55 درجه ، چه 58 درجه و چه 170 درجه ربطی به اصل موضوع ندارد . موضوع این است که اعمالی در مناسک حج انجام میپذیرد . سوال تو اگر پیرامون این اعمال و مناسک و چراهای آن است بپرس تا آگاه بشی . حتی با وجودی که با شریعتی بعضی جاها مشکل دارم توصیه میکنم بشین و (( خسی در میقات )) اونو بخون تا کمی متوجه بشی . این قضایا یک بکگراند مشخص داره . کلیه اعمال منتج از یک ایدئولوژی اصیل ولو شیطان پرستی ، یک بکگراند مشخص داره ..
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 19:47
باور عمیق - قم - ایران
(5) معلومه منشعب از کدام قضیه یا فلسفه و یا دیدگاهه . مشخصه نماد کدام واقعه و یا تفکر و یا هدفه . مثلا هنگامی که شما میخواهی نسبت ادای احترام عبد به معبود را نمایش بدی به جای اینکه بالانس بزنی و یا 180 درجه پاهاتو باز کنی ، دستات رو روی زانوهات میذاری و تعظیم میکنی . بکگراند این حرکت مشخصه . همه میدونن هدف از این حرکت ادای احترامه . حالا ممکنه یکی خودشو به خریت بزنه و بگه هدف از این حرکت ابراز تمایل برای سواری دادنه . یا یک احمق بیشعوری اکثرا به سجده کردن میگه باسن هوا کردن که اتفاقا از دوستای قدیمی توی این سایت محسوب میشه و معلوم نیست اگر جیره من رو حاجی بسیج محلمون میده ، جیره اینو کی بدستش میرسونه . من که فکر میکنم حداکثر یک استخوان قلم باشه . بگذریم . از صحبت فاصله نگیریم . هدف یک پاتک بود که حاصل شد .
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 19:48
باور عمیق - قم - ایران
(6)اما اگر شما میخواید خودتونو در مورد سعی سفا و مروه و بکگراند تاریخی اون و تاثیری که این عمل در به یاد آوری و گرامیداشت صبر و توکل هاجر داره را فراموش کنی خب من چه کاری از دستم بر میاد برات بکنم؟ اصلا آقای عزیز . مگر اگر کسی نتواند این عمل را انجام دهد مجبور است؟ خب نائب اختیار میکند .. از کی تا حالا کسی حجر الاسود رو لیس زده ؟ ببین اینا نشون میده که چقدر در صحبت کردن ناتوانی . 60 درجه . لیس زدن . بیا و بدون حاشیه صحبت کن . من اگر حکمی از بهاالله رو مطرح کردم ، عین حکم بوده . تفکر در موردش رو سپردم به خواننده . مثل تو سعی نمیکنم در کنارش یک جو هم ایجاد کنم . عیبه به خدا این کارا . طبق احکام بهاییت ((جهاد)) برداشته شد . تو 8 سال جنگ بهاییان هیچ تکلیفی برای دفاع از این مملکت نداشتند . عزیزم . کسانی که در برابر تاراج خاک این کشور ایستادند و اکثریت قریب به اتفاق این مملکت رو تشکیل میدهند این حق را دارند که برای عزاداری به خیابانها هم بیایند . خب اکثر قریب به اتفاق مردم هستند . چکارشون میشه کرد؟
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 19:48
باور عمیق - قم - ایران
(7)میشه به زور کردشون توی خونه هاشون یا هیئت ها ؟ چجوری میشه جلوشونو گرفت؟ در نهایت اینکه ، بیخودی و کاملا بی هدف داری ابراز نظر و یا احساسات میکنی . باشه آقا جان . اصلا به خانوادش بگو تا 2 ماه دیگه جنازه این بچه رو تو یخچال نگه دارند . ببینم دلت خنک میشه؟؟ اینه حد فهم و درک تو ؟ حالا اگر ما هم نظرمون این بود که بابا جان اول تکلیف این جنازه این بچه رو مشخص کنید شدیم متوحش و وحشی و قاتل و دزد و ساندیس و غیره و ذلک . اما اگر شماها بیاید و سعی کنید این وسط از آب گل آلود ماهی بگیرید میشید عقل کل ..
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 19:49
باور عمیق - قم - ایران
(8) وقتی که پیکر امام دوم شیعیان را داشتند برای انتقال و دفن در کنار پیکر پیامبر به همراه دستع عزاداران میبردند ، عایشه جلوی آرامگاه پیامبر ایستاده بود و پاشو محکم کوبید زمین که الا و بلا من اجازه دفن این پیکر رو نمیدم . حالا حسن و حسین با اون تعاریف در قرآن و اون شدت علاقه پیامبر به اونها .. یک دسته عزادار و کسی که نمیخواد اجازه بده نوه در کنار پدربزرگش دفن بشه . چکار کردند؟ جنازه رو معطل کردند؟ نه . چرخیدند رفتند بی سر و صدا یه جای دیگه دفنش کردند . چرا؟ چون جنازشون واسشون حرمت داشت . 20 تا بهایی قبلی چرا هیچ انعکاسی ازش بلند نشد ؟ چون جنازشون واسشون حرمت داشت . اما اینا رو تو واقعا میتونی بفهمی؟
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 19:49
باور عمیق - قم - ایران
shahin.orel - تهران - ایران .. یک اشتباهی تو نوشتارم کردم . خسی در میقات نه . حج دکتر شریعتی . خسی در میقات آل احمد هم خوبه . اما حج دکتر شریعتی بهتره
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 19:56
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
باور عمیق - قم - ایران. من باشم به تعداد کلیک کیبوردت ٧٠٠٠ تومن میدم! صبر و تحمل هاجر؟ تعاریف از حسن و حسین تو قران؟؟ خدا هم دواشو بده هم شفاشو. جان من، بحث بر سر کله خر بودن و عدم پذیرش أدیان دیگه از جانب شما مسلموناست. مگه ندیدیم ریچارد فرأی رو که وصیت کرده بود چه گندی بالا آوردن؟؟ شما مسلمونا توقع نرمش و احترام از هر کسی رو دارین ولی کوچکترین احترام و نرمشی در مقابل بقیه ندارین. با این ١/٥ میلیارد، یاد اون ضرب المثل میفتم که میگه خدا خر رو شناخت بهش شاخ نداد! نگاه کن هر جا مسلمونا قدرت گرفتن بوی تعفنش زده بالا. از ایران بگیر، داعش و طالبان و توالت هند که امروز بهش میگن پاکستان. دوست دارین جلوی ساختمان تجارت جهانی مسجد بسازین، ولی اگر روبروی مسجد تون یه لباس زیر فروشی زنانه باز بشه میخواین خودتون رو جر بدین. برو این روضه ها رو جایی بخون که لااقل یه أستکان چایی جلوت بذارن.
‌سه شنبه 20 آبان 1393 - 22:20
siavash33 - کردستان - ایران
شرم آوره بخدا انسانیت خیلی وقته مرده تواین مملکت
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 07:56
باور عمیق - قم - ایران
حمید آقا. به هرصورت این تفکر شماست و نمیشه کاریش کرد . میگن دم یه خری رو 400 سال بستند . بازش که کردند دیدن باز هم کجه . حالا اینم حکایت مغز بعضی هاست دیگه. نمیشه کاریش کرد. من نمیدونم چرا دوستان عشق و حالشونو جاهای دیگه میکنن وقت مرگ که میرسه هوس ایران به سرشون میزنه . جوری میگی فرای وصیت کرده که انگار پسر خدا وصیت کرده . خدا رحمتش کنه . اما وصیت کرده که وصیت کرده . اگر فردا من هم وصیت کنم که در کنار فلان رودخانه آمریکا باید دفن شم ، دفنم میکنن؟ منم از swan river توی پرت استرالیا خیلی خوشم میومد . حالا اگر وصیت کنم به نظرت دفنم میکنن کنار اونجا؟ حمید جان . وقتش نرسیده یه خورده از قدرت تعقل خود استفاده کنید ؟ راستش اگر بخوام جواب گفته هاتو بدم یه 30 – 40 پاراگراف نیازه . ما که اینجا مثل شما خوب بهمون جیره نمیدن . حداکثر ساعتی 7000 تومنه با حق فحش و بد و بیراه نهایتا واسمون در میاد 8 تا 8200 . حساب کردم دیدم دل تو رو بدست بیارم واسم بیشتر میصرفه اینه که عجالتا بی خیال پاسخ مفصل . خوش باشی
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 09:49
azadi199 - پاریس - فرانسه
باور عمیق - قم - ایران -و yas abi - ببرسل - لز- شما ۲ تا که گمون کنم روح چنگیز مغول و یا هیتلر آلمانی‌ تو وجودتون نفوذ کرده ! این دختر از یک خانواده بهائی هست، و باید طبق اداب دین خودش به خاک سپرده بشه. اینکه اجازه دفن نمیدن شرم آور هست و کامنت‌ها و راه حل‌های شما خیلی‌ جهان سومی‌ !!
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 11:45
azadi199 - پاریس - فرانسه
باور عمیق - قم - ایران پیروان آئین بهائی در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا حضور دارند، آدم‌های بسیار تحصیل‌کرده‌ خارجی‌ به این آئین ایمان آورده اند. اگر شما با سنگسار، شلّاق، برده داری و ازدواج با دختر بچه ۹ ساله بیشتر کیف میکنی‌، خوب این انتخاب شماست، ولی‌ به آیینی که دنیا قبولش کرده اینجوری تهمت نزن !!
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 11:54
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
باور عمیق - قم - ایران. دست شما درد نکنه از بدست آوردن دل ما! ٨٢٠٠ هم بد نیست، ما اینجا مجانی کار میکنیم. شما هم وصیت کن، من أجرا میکنم.
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 12:11
rahjoo - بابل - ایران
باور عمیق -روده درازی از نتایج مفت خوری و حرام خوریه!میدونستی! کلاش ، خودتم میدونی دینت و خودت یه کلاهبرداری هزار چارصد ساله هستین حالا چه اصراریه به دانایان اینرو بقبولونی،باید از خالق دانایت پرسید!!!!
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 13:36
Paryjoon - بروکسل - بلژیک
چطو به بهایی ها چیزى بگن میشه تهمت اونوقت خودتون هر چى دلتون خواست میگین عیبى مداره؟ شما خیلى ناراحتى از زنده ها دفاع کن. ایشون که مردن تموم شد. یعنى ایران هیچ مشکل دیگه اى نداره؟
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 14:32
باور عمیق - قم - ایران
اگر حافظه درست یاری کنه شما رو یکبار مفصل باهات در مورد مهریه در بهاییت و مسائلی از این دست صحبت کردم . انسانی محترم اما فاقد حداقل اطلاعات در مورد آیین خویش و ناتوان در پاسخگویی به ایرادات وارده بر آیین (خواستم بگم جعلی دیدم شاید خوشت نیاد ) بهایی . به هر صورت درگذشت این دختر بهایی رو به شما تسلیت میگم . امیدوارم خانواده این دختر هرچه زودتر پیکر این دختر رو به ارومیه انتقال بدن و دفنش کنن تا بیشتر از این جنازه معطل نمونه که واقعا خیلی زشته .
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 14:52
بت شکن - مونترال - کانادا
اگر این ناز گل من بود توی باغچه خونه‌ام دفنش می‌کردم تا اولا همیشه در کنارش باشم و دوما هرچه همسایه مسلمان اطرافم بود از اون محله فرار کنند....!
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 17:31
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
باور عمیق - قم- انگاری جنسش خوب بوده،،کمی‌ تا قسمتی‌ مهربون شدی،،شیره‌ یه بار آب گرفته بوده؟ آره؟ اینها کامنت بود یا مصیبت نامه دلها !? اینجاست که مشکوک میزنه که این کامنتها طومار نامه‌ها،حتما یه آب,و نونی توش هست که اینهمه از کار و وقت وخوش گذرانی‌ در حوزه قم میزنی‌ و به جای در حجره نشستن و با آخوندک‌های دیگه بحث و تدریس کردن, همش پشت کیبورد هستی‌،!،شاید هم اضافه کاری میکنی‌؟باری از بازو و انگشت خود روزی در میاری تا انشاالله از تحصیلات عالیه در حوزه فاسده قم خلاص بشی‌ و افتخار بالای منبر رفتن و چاپیدن مردم نصیبت بشه
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 17:33
cobalt3 - کرج - ایران
حالا چرا مسلمین جهان که اینقدر دغدغه رعایت پاکی و نجاست حرام و حلال و پرهیز از تماس با غیر اهل کتاب رو دارن هر چه گند و درد و بلای دنیاست سرشون میاد یه جای سالم و یه تپه پاکیزه تو این دیار و وادی ایمان باقی نمونده از داعش آدمخوار تا منکراتی اسید پاش از قحطی و ترور و جنگ و دربدری اگه رعایت نمیکردن و مثلا این طفل معصوم رو تو قبرستون مسلمین دفن میکردن قطعا شهاب سنگی چیزی زمین رو از مدار خارج میکرد ..اینست که طلاب علوم آسمانی پیش همه خلق رو سفیدند .....یعنی عالم بشریت مدیون این پرهیزگاری و عزت نفس مسلمینه کبلائی.
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 18:20
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
باور عمیق - قم - ایران// ماشالله زبونت رو سر همه درازه و در داستان نویسى همتا ندارى !! اصلا داستان سرایى و القا کردن افکار از ویژگیهاى خاص افراد متعصب افراطى ست ! همونطور که از نام کاربریت داد مى زنه ، تعصب افراطى به مسائل دینى دارى که زاییده شستشوى مغزى توسط اخوند محله یا خواندن کتابهاى دینى نوشته اخوند خمینى یا امثالهم ! اونى که مغزش با جنفگیات اسلامى پر شده ایراد داره نه دیگران اقاى عمیق ! متاسفانه باورهاى مذهبى غلط افرادى نظیر شما باعث اینهمه اشوب ، جنگ وخونریزى در دنیا شده و ظهور گروهاى مذهبى افراطى نظیر داعش و طالبان و جیش العدل و شباب وووو نشات گرفته از همین افکار است !! دین اسلام یعنى دین زور ، تبعیض ، خشونت و خون و خونریزى ! جمهورى اسلامى با همه بدیهاش یه خوبى بزرگ به جامعه بشرى کرد و اون نشون دادن اسلام واقعى به دنیاست و حقا گروههایى نظیر داعش در یارى رساندن به جمهورى اسلامى در این امر خطیر کوتاهى نکردند !! شما به خواندن کتابهاى دینى و پا منبرى رفتن ادامه بده ودر راه اسلام مجاهدت کن تا خداوند در ان دنیا شما رو به حرمسراى حوریان بهشتى مسلمانان به ریاست خمینى مشرف کند ، امین
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 19:12
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
باور عمیق - قم - ایران// ضمنا وقت شریفتون رو هم براى جواب دادن به من صرف نکنید که فرصتى براى خواندن داستانهاى سریالى شما نیست ! بجاى اینکار به ذکر خداوند بزرگ بپردازید و براى طول عمر با عزت مقام معظم رهبرى دعا کنید !! شکى هم ندارم که جنابعالى اخوند هستید و دعاهاى شما بصورت اکسپرس و بدون رفتن تو نوبت به دفتر مرکزى دعا و نیایش واحد بهشت ارسال مى شود !
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 19:22
azadi199 - پاریس - فرانسه
باور عمیق - قم - ایران- عزیز، در مورد مهریه عرض کردم که حکمت اصلی‌ آنرا خداوند میداند، و وگر نه اینطور نیست که ما احکام آئین خود را نشناسیم. اگر من از شما حکمت شهادت ۲ زن در برابر یک مرد در آئین اسلام را بپرسم چه جوابی‌ می‌دهید ؟ اگر بپرسم چرا برده داری در اسلام ملغی نشد چه جوابی‌ می‌دهید ؟ حکمت اصلی‌ احکام در هر آئین را فقط خداوند میداند، ما در حد خودمان میتونیم تلاش کنیم که حکمت اصلی‌ این احکام را درک کنیم. در هر صورت باید قبول کنیم که عقاید و افکار دیگر در کشور ما وجود دارند ( مثل همه جای دنیا) ، و ما ملزم به پذیرش آن نیستیم ، ولی‌ باید سقف تحمل خود را بالا ببریم و به این باو‌رها احترام بگذریم، تا وقتی‌ که ضرری قطعی و آشکار برای جامعه تولید نکنند. من هم مثل شما دعا می‌کنم که پیکر این طفل معصوم هر چه زودتر با توجه به آداب آئین بهایی به خاک سپرده شود.
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 19:43
marineboy - لس انجلس - امریکا
این قوانین دینی مربوط به زمان و دوره خودشان بوده اند و هرحکمتی داشته اند مال ان دوران بوده و باید برابر شرایط روز قانونگذاری کرد. نمیتوان مانند دویست سال یا هزار و چهارصد سال پیش بر جامعه حکم راند و قضاوت کرد. نتیجه اش همین بساطی است که در منطقه خاورمیانه رواج دارد.
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 21:55
باور عمیق - قم - ایران
azadi199 - پاریس - فرانسه . سوالات مطرح شده را بگذاریم برای بعد که همگی پاسخی روشن دارد . با این تفاوت که ما حکمت هیچ کدام از احکام را در صورت بن بست فکری به عبارت ( حکمت اصلی آن را خدا میداند ) حواله نمیدهیم . هدف عرض تسلیت بود که حاصل شد . در پایان عرض میکنم که کامنت اول شما که همراه با توهین بود بنده را ((محزون)) کرد . شما مطابق با احکام خودتان موظف به پرداخت مقدار مشخص شده طلا به بیت العدل هستید . از این بابت عرض کردم که مدیون نباشید . موفق باشید
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 22:01
باور عمیق - قم - ایران
نام کاربری من نشان دهنده تعصب عجیب و افراطی منه ؟؟ عجب بصیرتی . مرحبا . یعنی الان نام کاربری شما نشون میده که یه پسر لوس و ننر و بی ادب و بی تربیتی؟ پسر بی ادب و بی هنری؟ نام او بود علی مردان خان ؟ آره ؟ البته دعای من اینقدر هم که شما میگی گیرا نیست . خودم به شک افتادم . دعا میکنم خدا قدری به شما آرامش روحی عطا کند انشاالله . آخوند هم نیستم ضمنا
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 22:07
باور عمیق - قم - ایران
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران . امیدوارم هر چه زودتر از این عصبیت خلاص بشی . برو یه لیوان آب بخور ، چاقوتو بذار تو جیبت ، دور و بر شیره و این حرفا هم نگرد . معتاد میشی میمیری
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 22:11
azadi199 - پاریس - فرانسه
باور عمیق - قم - ایران - عزیز،در کامنت من توهینی نبود که باعث حزن شما بشود، شما دارید شیطنت می‌کنید ! ولی‌ نگاهی‌ به کامنت‌های خودتان بیاندازید، از عباراتی استفاده کردید که من اینجا تکرار نمیکنم. فقط در نظر داشته باشید که در روز حساب و کتاب باید طبق احکام دین خودتان، جوابگوی این کامنت‌ها باشید ! در پایان، ممنون از پیام تسلیت و همدردی شما با خانواده داغدیده.
‌چهارشنبه 21 آبان 1393 - 22:19
مترلینگ - منچستر - انگلستان
باور عمیق -قم-ایران با عرض معذرت میشه سوره وایه ای که از حسن وحسین نوشته رو بگی ؟چون اگه اینجور باشه که سنی ها هم باید قبول داشته باشند اونا رو ویکی دیگه این که اون بنده خدا که وصیت کرده بود در ایران وکناز زاینده رود دفن بشه و شما میدونیدکه طبق ایین اسلامی عمل به وصیت واجبه اگه امکانات فراهم باشه ایشون که کلی وقت صرف تاریخ ایران شناسی کرده رو با خودت یکی میکنی؟ افرین
‌پنجشنبه 22 آبان 1393 - 01:22
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
عقاب سرخ - پاسارگاد - تو چی عملی؟ ، روده درازی نمیکنی؟ در مورد اصل خبر که باور عمیق اطلاعات مفیدی داده که واسه منم تازگی داشت، نظری نداری؟ تو باغی و اصلا مال این حرفا هستی؟ بزار دو روز از اومدنت از پشت کوه به این سایت بگذره بعد بیا قاطی آدما شو. با اون هارت و پورتای بچه گانه ات.
‌پنجشنبه 22 آبان 1393 - 06:35
باور عمیق - قم - ایران
مترلینگ - منچستر – انگلستان(1) . سلام دوست عزیز . خیلی خوشحالم که قرار شد بالاخره با همدیگه خیلی تر و تمیز و قشنگ صحبت کنیم . در ارتباط با بحث صحبت در مورد امام حسن و امام حسین و در اصل پنج تن آل عبا و در واقع ائمه معصومین ، بنده شما رو به مطالعه(( آیه تطهیر)) ( انما یرید الله لیذهب ...) ارجاع میدم . اگر خواستی عقاید وهابیت در باب رد این آیه رو مطالعه کنی به سایت aqeedeh.com مراجعه کن . قوی ترین و بهترین سایت وهابیت برای رد کردن عقاید شیعیانه . مقاله هاشو درباره آیه تطهیر دانلود کن و بخون . اما خواهشا مواظب باش چون این دریا پر از کوسه است . در ادامه وقتی با خواندن آن مقاله دیدی که حرفهای وهابی ها کاملا منطقی به نظر میاد مراجعه کن به جلد پنجم کتاب ( ادب فنای مقربان ) نوشته آقای جوادی آملی از صفحه حدودا 150 یک 100 صفحه ای قشنگ توضیح میده و همه چی برات حل میشه . بعدا متوجه میشی که در قرآن به صراحت نه تنها در مورد پنج تن صحبت شده بلکه موضوع فراتر از این حرفاست ..
‌پنجشنبه 22 آبان 1393 - 09:58
باور عمیق - قم - ایران
(2)در ادامه اگر برات این موضوع جالب بود ، میشه توی محیط خصوصی وقت گذاشت و خیلی بیشتر صحبت کرد چون نیاز به یه سری مطالب دیگه مثل جفر کبیر هم هست که اینجا جای صحبتش نیست . توصیه میکنم کتاب شیرین و جامع و ساده بیان (( شبهای پیشاور)) رو مطالعه کنی . برای شروع فوق العاده است . 40 صفحه اولشو تحمل کنی بقیش واست جالب میشه . اما در مورد وصیت . در ارتباط با (( وصیت)) ، (( وصی )) و ((موصی)) قدری اشتباه فرمودید . عمل به وصیت موصی از سوی وصی در حیطه اعمال فردی و دارایی های فردی و دیون و قروض و مایملک البته واجب است . اما اینکه مرحوم فرای وصیت کرده اند که در کنار زاینده رود دفن شوند وصیتی نیست که از سوی ایران واجب الاجرا باشد . بر وصی او که همسرش باشد (احتمالا) واجب بود پیگیری کند . اما آیا دولت ایران هم موظف به اجرای وصیت بود ؟ خیر . اصلا بنده ادعا میکنم که خدارا شکر که فرای در کنار زاینده رود دفن نشد . چرا؟ چون زاینده رود متعلق به تمام مردم اصفهان و در مرحله بعدی تمام مردم ایران است .
‌پنجشنبه 22 آبان 1393 - 09:59
باور عمیق - قم - ایران
(3)آیا میشود مدفنی برای کسی اختصاص داد و عده ای که نسبت به آن زمین صاحب حقند ( چه درست و چه غلط) راضی نباشند؟ آیا این مکان غصبی نخواهد بود؟ آیا میشود او را در مکانی غصبی دفن کرد؟ خیر نمیشود . اگر ملکی خصوصی بود که امکان خریدش فراهم بود به کسی ربطی نداشت . اما در مکانی عمومی رضایت عموم را میطلبد . نخیر . بنده خودم را با فرای مقایسه نمیکنم . ایشان انسان بزرگی بود . اما اگر خود پیغمبر هم بود در اصل قضیه تاثیری ایجاد نمیکرد . ایران شناس بودن برای در اختیار گرفتن قطعه زمینی که معارض دارد و عده ای حاضر به گذشت از حق خود نیستند هیچ تاثیری ندارد . بنا براین (فرای بزرگ) با (باور عمیق کوچک) در این زمینه هیچ تفاوتی ندارند . موفق باشید
‌پنجشنبه 22 آبان 1393 - 09:59
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
جالب اینجاست این اتفاق در شهری افتاده که همیشه بابت تبعیض جیغ و دادش به هواست!!!
‌پنجشنبه 22 آبان 1393 - 10:25
kamran631 - لیون - فرانسه
من زیاد راجع به اون موضوع نمیدونم، اما هر چی‌ که هست، خیلی‌ کار زشتی داره انجام میشه. چه فرقی‌ میکنه برای مأموران حکومت جهل و جنون، که این دختر طبق مراسم دین خودش دفن بشه ؟ واقع نمی فهمم مشکل کجاست ...
‌پنجشنبه 22 آبان 1393 - 12:50
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
اسب آتش - سیدنی - استرالیا- ادب داشته باش بی‌ ادب ،تقصیر نداری خب ..اگر یه بزرگتر بالا سرت بود ادب یادت میداد ،،تو فضولی مگه،تو چقدر چندش آوری که پاچه خاری اخوندرا میکنی‌،،باور خودش زبون داره به اندازه عمامه‌اش،فکر میکنی‌ از باور چیز یاد گرفتی‌ ،اما در عمل همون را هم بلد نیستی‌،فقط اینکه با کدوم پا به توالت بری را یاد گرفتی‌،اما آداب خود شستن را نه،،آداب طهارت اسلامی آخوندی میگه ..............، عملی‌ رهبرت و .. بی‌ بته ات هست،،به کوری چشم تو مثل رهبرت عملی‌ شیره‌‌ای نیستم،،شراب سرخ میزنم به رگ تا جونت از هفت سوراخت بزنه بیرون، بی‌ بته پاچه خوار
جمعه 23 آبان 1393 - 17:04
azadi199 - پاریس - فرانسه
باور عمیق - قم - ایران - امروز با خبر شدیم که پیکر این طفل معصوم بدون اجازه و رضایت والدین در میاندواب به خاک سپرده شده. این دین مبین شما اینطور حرمت مرده‌ها رو نگاه میداره ؟ این دختر باید غسل میشد، باید قبل از دفن نماز میّت براش خونده میشد، همه اینها به هیچی‌ ؟ من موندم شما‌ها دیگه کی‌ هستید.
جمعه 23 آبان 1393 - 18:43
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
عقاب سرخ - پاسارگاد -تو و ادب ؟ لحن حرفاتو نیگا کن تازه بدوران رسیده؟ تا دو نفر مثل خودت میبینی جو گیر میشی و با دمپائی میپری وسط! بالا بری پائین بیای آدم حسابت نمی کنم که در مورد دیگه ای بات حرف بزنم.موقع خوردن آبکی یه کم آبدوغ خیار هم بخوری بد نیست جوگیر.
جمعه 23 آبان 1393 - 21:30
rahjoo - بابل - ایران
. این تفکر که مسلمانان باید اجازه دهند گروهی که بدترین توهین ها و انحرافات را به مقدساتشان وارد کرده اند ، آزادانه و کاملا ریلکس در کنارشان زندگی کنند همانقدر عجیب است که شما از سلب به اصطلاح حق بهاییان در اینگونه امور اظهار عجب میکنید )باور عمیق_ آنها که یک گروه خودی بودند که به شما توهین کردند !ماکه به ایرانی بودن و زرتشتی بودن حکم مجوس از بیگانه گرفتیم و محکوم به تبعیت شدیم چرا باید تو و اربابان تو رو تحمل کنیم!!! اما تحمل میکنیم ،چون برای ما انسانیت ارزشمندتر از سنگ و غار است اما به وقتش...
شنبه 24 آبان 1393 - 12:57
Paryjoon - بروکسل - بلژیک
عقاب سرخ پاسارگارد، اینقدر بخور تا جونت در بیاد. چقدر ندید پدید و تازه به دوران رسیده هستى راست گفتندکه از پشت کوه اومدى. اگه نیومده بودى اینجورى افتخار نمى کردى به خوردن مشروب. کدوم ایرانى نمى خوره؟
یکشنبه 25 آبان 1393 - 09:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.