فان بچه پولدارها جهانی شد

ایران وایر : بطری های «جک دنیل»، «جانی واکر» و «شیواز» روی میز کنار استخر چیده شده و داخل استخر دختران با بیکینی‌های رنگارنگ دست در گردن پسران جوان لبخند زنان به دوربین نگاه می کنند. شرح عکس که در اینستاگرام منتشر شده، کوتاه است:  «تهران، استخر پارتی» و بعد عبارت بچه پول‌دارهای تهران تگ شده است.

پیج اینستاگرام بچه پول‌دارهای تهران یا  @richkidsoftehran چهار هفته پیش متولد شده است. اولین عکس، تصویر دختری را با لباس شب در یک میهمانی نشان می‌دهد.
پیج شخصی صاحب عکس کنار صفحه تگ شده است. این تنها عکس او در صفحه نیست؛ بیش‌تر از 30 عکس از او در لباس های مختلف در این پیج منتشر شده است. داخل پیج شخصی‌ خود نوشته مدل است و عاشق فشن.


یکی دیگر از اولین عکس ها، پسری را سوار بر «کوروت» نشان می‌دهد؛ کوروت قرمز رنگی که پلاکش فارسی است.
پسری که پشت رل نشسته، در پیج شخصی‌اش خود را عشق ماشین معرفی کرده و نوشته است: «هیچ کدام از ماشین هایی که با آن‌ها عکس دارد، مال خودش نیست.»

 بیش‌تر از 10 عکس‌ مختلف از او  سوار بر کوروت، «مازراتی»، «فراری» و «پورشه» در پیج بچه پول‌دارهای ایرانی دیده می‌شود. او خبرنگار یکی از نشریه های تخصصی اتومبیل در تهران است.

عکس بعدی، دختری را با بیکینی کنار استخر و در حال آفتاب گرفتن نشان می‌دهد. او در پیج شخصی‌ خود نوشته است: «من عاشق زندگی، فشن و تندرستی هستم.»


انواع و اقسام مدل های بیکینی را می‌توان در عکس های او یافت. چند عکس از او که کنار استخر و یا در سواحل گرفته شده‌اند، در این پیج یافت می‌شود اما نکته جالب این جا است که با وجود نام ایران و تهران کنار عکس ها، در هیچ کدام از این عکس ها نشانه‌ای از تهران دیده نمی‌شود. آیا این عکس ها در ایران گرفته شده‌اند؟ آیا صاحب این عکس ها در ایران زندگی می‌کند و با آسودگی عکس‌هایش را در یک پیج عمومی منتشر کرده است؟

یک هفته بعد از تولد این پیج در اینستاگرام، یکی از ادمین های پیج کنار عکسی نوشته است: «اونایی که جوونن، پول‌دارن، اگه حال می‌کنن عکس‌شونو آپلود کنن. کسانی که تمایل دارن عکس‌شون در این صفحه باشه، یا اسم پیج رو زیر عکس تگ کنن و یا مسیج خصوصی بدن.»

عکس‌های زیادی آپلود می‌شود و بحث‌های زیادی در کامنت ها راه می‌افتد. عده‌ای فحش می‌دهند و این ثروت های افسانه‌ای را حرام می‌دانند، عده ای از پیج حمایت می‌کنند و دیگرانی حسرت می‌خورند.


چند روز پیش ادمین علت راه اندازی این پیج را توضیح داده و کنار یکی از عکس‌ها ‌نوشته است: «ما ایرانی‌ها از همه بهتریم. پیج درست کردیم که نشون بدیم ایران همه‌اش بدی و بدبختی نیست. امیدوارم همه پول دربیارن و عشق و حال کنن.»

این جمله ها شبیه جمله‌ای است که یکی از بچه‌های کلیپ ایرانی «هپی» پیش از دستگیری در مصاحبه به «ایران وایر» گفت: «ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم که جوانان ایرانی کنار همه سختی‌ها، لحظه های شادی هم دارند.»

کلیپ گروه هپی ایرانی را خیلی‌ها در سراسر دنیا دیدند اما خبر دستگیری این گروه و حاشیه های پس از آن را عده بیش‌تری دنبال کردند.

حالا پیج بچه پول‌دارهای تهرانی هم جهانی شده است. پنج روز پیش بود که «هولی داگرز»، گزارش‌گر سایت خبری امریکایی «المانیتور» که در واشنگتن به تحلیل اخبار خاورمیانه می‌پردازد، گزارش مفصلی درباره این پیج نوشت: «این صفحه، سبک زندگی طبقه خاصی از جوانان ایرانی را نشان می‌دهد.»  

او این طبقه را طبقه یک درصدی جامعه ایران نامیده و در بخش دیگری از این گزارش نوشته است: «سلفی‌ها، پارتی‌های خانگی، اتومبیل‌های لوکس اروپایی، مردان و زنانی با پوشش‌های متفاوت. با نگاهی دقیق‌تر، روسری‌های کوچک و ناکافی و پلاک‌های خودرو‌ به زبانی غیر انگلیسی توجه شما را جلب خواهد کرد. شاید در این جا گمان کنید مجموعه‌ای از تصاویر ثروتمندان یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، جایی مانند امارات متحده عربی را ‌می‌‌بینید. به واقعیت نزدیک شده‌اید ولی باید از خلیج فارس بگذرید تا به ایران برسید.»

همان روز تعداد بینندگان این صفحه به 30 هزار نفر رسید. ادمین پیج کنار یکی از عکس‌ها به انگلیسی توضیحاتی نوشت: «پیج، جهانی شده و مخاطبان ما تغییر کرده‌اند. ما انتظار این اتفاق بزرگ را نداشتیم. ما این پیج را برای تفریح راه اندازی کردیم؛ تفریح جوانانی که به زندگی‌های لوکس علاقه‌مندند. لطفا این پیج را خیلی جدی نگیرید.»

روزنامه «ریپوبلیکا» ایتالیا، یکی دیگر از نشریه هایی است که به این پیج پرداخته است. او داستان پیج بچه پول‌دارهای ایرانی را با تیتر «زندگی شیرین در دل خاورمیانه» روایت کرده است. اما نکته جالب این مقاله، اشاره به بچه‌های کلیپ هپی است.

نویسنده در بخشی از مقاله این سوال را مطرح کرده که چه طور طبقه مرفه ایران این خوش‌گذرانی‌ها را انجام می‌دهند و از سوی حاکمیت مورد توبیخ قرار نمی‌گیرند. در حالی که چند دختر و پسر به خاطر ساخت یک کلیپ مجازات شلاق می‌گیرند؟

شاید خواندن این مقاله باعث ‌شد که ادمین در آخرین پستش با اشاره به این که این صفحه تنها برای «فان» راه افتاده و حالا جهانی شده است، بنویسد: «لطفا ما را درک کنید. در هرکشوری هم مردمان پول‌دار وجود دارد و هم مردمان فقیر. ما قصد نداشتیم احساسات کسانی را که به این نوع زندگی دسترسی ندارند، تحریک کنیم. آن‌ها می‌توانند ما را دنبال نکنند. ما عاشق تهران هستیم و فقط سعی کردیم به مردم دنیا نشان بدهیم که ایران و خاورمیانه همیشه تنها چیزی نیست که در فیلم‌ها و تبلیغات می‌بینید. این پیج، صفحه‌ای سیاسی نیست. لطفا همه چیز را جدی نگیرید.»

در خواست «ایران وایر» برای گفت وگو با ادمین صفحه بی پاسخ ماند. صفحه اینستاگرام بچه پول‌دارهای ایرانی اکنون حدود ۶۰ هزار بیننده دارد و ۲۰۲ عکس پست کرده است. بیش‌تر عکس‌های این صفحه متعلق به چند نفر است؛ عکس هایی که با لباس های متنوع و در جاهای  مختلف گرفته شده‌اند.

این جا ایران است و این پیج زندگی بچه پول‌دارهای تهران را روایت می‌کند. راویان می‌گویند فقط فان است و جدی نگیرید اما حجم کامنت ها و استاتوس های فیس بوکی و اخباری که در این باره در نشریه های مختلف کار شده نشان می‌دهد که این صفحه حسابی جدی گرفته شده است.

+57
رأی دهید
-110

ukang - لندن - انگلستان
پس کوو حالا اون گره ضربت انتظامی که به قول خودشون اون گروه بچه هایی رو که ترانه هپی رو خونده بودن در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی کرد؟؟؟ هان؟؟ کوو؟.
جمعه 18 مهر 1393 - 15:26
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
اتفاقا کار خوبی‌ کردن این پیج رو راه انداختن. همهٔ دنیا دارن به چشم ریخت و قیافه احمدی نژاد و آخوندای پشمالو و فاطی کماندو به ایرانیا نگاه می‌کنن و فکر می‌کنن همهٔ ایرانیها این ریختی هستن بذارید ببینن آدم خوشگلو خوش تیپ هم داریم و همهٔ ایرانیا که دارن ایران زندگی‌ می‌کنن اونی‌ نیستن که اینا فکر می‌کنن. دمشون گرم
جمعه 18 مهر 1393 - 15:47
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
پسر جان بچه پولدار عزیزم. رفاه و طبقه زندگى یک جامعه را عمو جان به پولدارهاش نمیسنجند عزیزم. بلکه به مقدار رفاه اجتماعى که در کل در آن جامعه وجود داره. یعنى یک کارگر معمولى یک کارمند یک تحصیلکرده و حتى یک بیکار چه سطح زندگى در آن کشور دارند و به تناسب از چه قدرت خریدى برخوردارند. وگرنه قربونت برم شما در فقیرترین کشور دنیا هم برید یک تعداد ثرتمند و غنى خواهید دید. در تهران ١٨ میلیونى اگر شما ١٠٠٠ تا پرشه و مازراتى هم ببینید چیز خالق العاده اى نیست. ١٨ میلیون جمعیت داره اون شهر. حالا شما سایت درست کن که مثلا به غربى ها نشون بدى که بابا تو ایران هم ویلایى هست که توش دخترى با بیکینى لب استخرش بشینه؟ و مثلا اینجا تو ایران هم ما پرشه داریم؟ انقدر بدبختى؟ اون غربى بهت میدونى چى میگه؟ میگه اگه میتونى برو تو استخر عمومى مخلوط که وجود نداره بیکینى بپوش. اگه میتونى برو تو تهران تو یه کلاپ مشروب بخور. یواشکى مهمونى میگیرى زیاد هم ویز ویز کنى شبونه میریزن تو خونت با دستبند به جرم فساد اخلاقى میندازنت زندان. بله آقا جان ما تو ایران ویلا داریم پرشه داریم آیفون ٦ هم داریم. so what?!
جمعه 18 مهر 1393 - 16:47
reza_persian - تنسبرگ - نروژ
نوش جونشون
جمعه 18 مهر 1393 - 17:50
daei reza - منچستر - انگلستان
کور شه اونیکه نمیتونه این چیزارو ببینه.
جمعه 18 مهر 1393 - 19:07
humans win - فرایبورگ - سویسس
leila leila - گوتنبرگ - سوئد وای به حال ملتی مثل شما که میخوان به اروپایی بفهمونه ایرانی چه شکلی . عزیز معیار یه مملکت رفاه عمومی اونه نه یه عده دزد که مال اون بچه یتیم رو میخوره که داره تو سرمای زمستون تو خیابون از سرما می لرزه . آخه ازوپایی کی هست که بخای اینون بهش ثابت کنی؟ اگر 1 روز پلیس نباشه هم دیگرو قورت میدن .
جمعه 18 مهر 1393 - 20:13
جنگنده - تهران - ایران
daei reza - منچستر - انگلستان......................... چشم تو و امثال تو کور شود که با دزدی از مردم به پول و ثروت رسیدید. لعنت به هرچه دزده یقه سفیده.
جمعه 18 مهر 1393 - 21:02
تیتو تیتو - تهران - ایران
humans win - فرایبورگ - سویسس احسنت دوست گرامی این چیزیست که مردم کشورهای مدرن و توسعه یافته بخوبی درک میکنند.
جمعه 18 مهر 1393 - 22:17
Somayye - دوسلدورف - المان
Humans win فرایبورگ سوییس. لایک لایک
جمعه 18 مهر 1393 - 22:50
parsa-cologne - کلن - آلمان
پولدارا اگه این تیپا رو بزنن، اسمشون میشه فشن ولی اگه فقرا این تیپا رو بزنن، اسمشون میشه بدکاره. امان از این دنیای بی عدالت.
جمعه 18 مهر 1393 - 23:36
سرسره - اهواز - ایران
از قیافه های در پیتشون معلومه ننه بابا هاشون از چه قماشی هستن که ازبرکت همکاسه شدن با مسئولان رذل وفاسد به این ثروت باداورده رسیدن-leila leila-سوئد -مردم دنیا انقد خرنیستن که از وضعیت اکثریت مردم ایران بیخبر باشن بادیدن 4تا عکس فکر کنن علی اباد خرابه هم شهریه!وگرنه ازاینا قشنگترش رو ترکیه داره
شنبه 19 مهر 1393 - 00:01
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
humans win - فرایبورگ - سویسس . شما لطف کن برگرد ایران حق اون بچه یتیمی که باباشو کسی‌ مجبور نکرده معتاد بشه ولی‌ تا خرتناق پول ته جیبشو میده مواد بهش بده ، تو اروپا چیکار داری یه وقت دیدی پلیس اعتصاب کرد اینا هم تو رو قورت دادن . ملتی که به جای اقل به یا حسین گفتنو دنباله دسته واسه ابولفزله عربی که معلوم نیست کی بوده گل میمالن به سرشون نباید هم روی خوش ببینن . ما خیلی ثروتمند درستکار داریم که نه دزدی کردن و نه ماله کسیو خوردن اما یک مشت عقده ای انگ بهشون میچسبونن
شنبه 19 مهر 1393 - 00:14
سرسره - اهواز - ایران
leila leila-سوئد-در شرایط بحرانی وتحریم وتسلط نظام مافیایی که مردم رو به این روز نشونده که کلیه وحتی بچشونو میفروشن یک ثروتمند اصیل ونجیب نمیاد عکسهای لختی پارتی وبیکینی پوشیده و....رو تو اینترنت به تماشا بذاره وپز بده زندگی هایی که اینا دارن هرگز از راه هلال به دست نمیاد اکثریت مردم ایران حتی در حد متوسط هم نیستن دزدی وناامنی بیداد میکنه که علتش بیکاری و فقر وبه دنبالش لعتیاد هست حدود 4 ملیون بچه طبق امار خودشون پول مدرسه رفتن ندارن اینها با این وسیله عقده اصالت نداشتشونو خالی میکنن شایدم برنامه ای از خود رژیمه که مثلا دنیا به اشتباه بیفته که درایران اوضاع اونقدرهم بد نیست وازادی برای خوشگذرانی هم هست
شنبه 19 مهر 1393 - 04:58
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
این عکس هارو ، این ادم هاى نمایشگر را جدى نگیرید !! جدى گرفتن این ادمها جز حس گنده تر کردنشون چیزى دیگه نصیبشون نمیکنه !!ارام باشید و به چشم ادمهاى عقب اقتاده نظاره کنید این على بى غمهارو !!
شنبه 19 مهر 1393 - 22:47
bozorg - همدان - ایران
میدونم که میخونید ثروت شما از دلالی اومده زحمتی براش نکشیدید خودتونم میدونید یکی مثل شما یکی باید جون یکنه برای خرجی روزانش شما برای ثروت خودتون زحمتی نکشیدید بلکه حق کسی دیگرو ضایع کردید
یکشنبه 20 مهر 1393 - 07:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.